Typ: SD Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: wszystkie
czy może mi ktoś pomóc wymienić sprzęgło w moim ROVERKU. Jeżeli ktoś z szacownych KOLEGÓW może mi pomóc i opisać jak się do tego zabrać krok po kroku to będę bardzo wdzięczny.
Z góry dziękuję za okazaną życzliwość!
Prawdziwych Rovero MANIAKÓW poznaje sie w biedzie!
Pozdrawiam Piotr
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 02, 2011 00:51, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sty 14, 2008 16:01 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Pon Sty 14, 2008 16:07
musisz mieć 2 dobre podnośniki , jednym podnosisz auto drugim skrzynie , po pierwsze olej z skryni do wiadra , następlnie półosie odkręcasz , potem osprzęt skrzyni , możesz też od góry kilka pierdołek wyciągnąć aby było łatwiej wyciągnąć, luzujesz wszystkie śruby i na drugim podnośniku ją wyciągasz.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Pomógł: 29 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 423 Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: Pon Sty 14, 2008 16:13
Wprawdzie nie wyciągałem skrzyni w 825 ale ogólnie w każdym samochodzie to sporo roboty i jak nie masz doświadczenia to nie wiem czy warto się samemu za to zabierać. W Szczecinie za taką robotę biorą 350zł więc sam oceń czy twój czas jest warty zaoszczędzonej kasy.
nie podejmowałem się jeszcze roverka ale w moim drugim aucie (mercedes 124) wymiana sprzęgła do najgorszych nie należała. Lubię sobie niekiedy pogrzebać przy samochodzie. Można czasami się czegoś nowego dowiedzieć. Mimo że nie jestem mechanikiem to dobrze jednak jest mieć jakieś pojęcie o technice tym bardziej będąc inż. (elektrykiem).
Czyli reasumująć:
1) 2 lewarki ( 1 pod skrzynię, 2 pod silnik)
2) odkręcam wysprzęglik
3) olej w miskę
4) wyciągam półośki
5) robię sobię trochę miejsca od strony turbiny
i już ................... mogę odkręcać!
Czy taka wersja jest ok.?
Fakt! 124 ma napęd na tył! Może to i lepiej ale podpory i odkręcenie wału też zajmuje trochę czasu! Pewnie tylko tyle, że jest dużo miejsca i jest wygodnie!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum