Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam wszystkich Roverkowiczów !!
Podobno ma być jeszcze zimno, więc zabrałem się za nie działające webasto. Wymontowałem je i dałem do sprawdzenia(ale to już ZUPEŁNIE inny temat...)
Ku mojemu ogromnemu zdziwieni wczoraj rano (+3 stopnie) mój Roverek nie nie chciał zapalić....(3 próby po około 10 sek.) jak juz zapalił wszystko było Ok. Przejechałem około 2 km. postał ze 2 godz. i znowu problem, ale tym razem już odpalił za 2 razem, jak się zagrzał do wieczora było juz Ok.
Dzisiaj odpalił dobrze, ale było +8 stopni...
Teraz prośba o radę, jak sprawdzić co jest nie tak.
Dodam że sprawdziłem świece żarowe(wymontowałem je i na krótko podałem zasilanie i grzały !)
Co nimi steruje, gdzie to się znajduje i jak to sprawdzić?
Proszę o rady i pozdrawiam wszystkich !
_________________ Tomek0019- R 75 CDT
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 05, 2010 01:35, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sty 21, 2008 11:52 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 28 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 564 Skąd: Wysokie Mazowieckie
Wysłany: Pon Sty 21, 2008 12:39
Pytanie jeszcze jak grzały?
Powinny w przeciągu kilku sekund zrobić się czerwone i potem prawie białe.
A co do przekaźnika to najprostszym sposobem jest sprawdzić czy po prostu podaje prąd.
Więc bierzesz żaróweczkę, jeden styk podłączasz do masy a drugi do kabelka który idzie na świece. Ktoś przekręca kluczyk na zapłon i po chwili żarówka powinna się zaświecić. Gdy kontrolka na desce zgaśnie to po chwili i żarówka zgaśnie. Wtedy świadczy to o tym, że przekaźnik podaje prąd na świece i w porę go odcina (po nagrzaniu).
I jeśli świece są sprawne to przyczyna jest gdzie indziej.
Tak właśnie robiłem i żarówka się nie zapalała, a kontrolka na desce gaśnie bardzo szybko..... Z moim angielskim jest cieniutko i w Rave umiejscowienia przekaźników i bezpieczników znaleźć nie mogę....
Proszę o pomoc !!
Ok. chodzi o filtr pod maską na podszybiu? Ale czy jeśli jest +8 to chociaż na chwilkę ten przekaźnik nie powinien podać prądu na świece? I jak ten przekaźnik sprawdzić?
PHJOWI czemu Ty tak daleko mieszkasz? Ile to by mi rozwiązało problemów !!!
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Lut 23, 2008 23:39
odświeżam temat
Tomek0019, powiedz mi co trzeba ściągnąć aby dostać sie do świec żarowych?? Myślałem ze sa bezporednio pod tą osłona ale tam jedynie dopatrzyłem sie wtrysków. Z braku czasu dalej nie rozkrecałem bo nie wiedziałem co jeszcze trzeba ściągnąć
sądze że jest to pod tą pokrywą od filtra powietrza ale tak jak pisza... brak czasu. Jakbyś mi powiedział czy dobrze myśle a jak źle to naprowadź mnie na trop
dzieki z góry
pzdr
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Lut 24, 2008 16:24
Trzeba wymontować kolektor ssący ale z tym nie ma większego problemu
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Lut 24, 2008 17:51
aha czyli nie pod pokrywa filtra ale pod kolektorem... fajno wiedziec ale najprawdopodobniej czas znajde dopiero bezposrednio przed swietami.
dzieki przemo285
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 206 Skąd: Złoty Stok
Wysłany: Nie Lut 24, 2008 19:24
nie wiem jak wam bo u mnie pali przy minusowej bez grzania a co dopiero po jeździe coś mi się wydaje,że problem z zaworkiem zwrotnym paliwa albo jak wyżej filtr
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Lut 24, 2008 19:33
danielsonicl napisał/a:
nie wiem jak wam bo u mnie pali przy minusowej bez grzania
hehe u mnie też pali na minusowej... prawdopodobnie bez grzania a tak powaznie to sie pytam bo razu pewnego zalało mi przekażnik świec zarowych, co prawda wymieniłem go ale tak sie teraz zastanawiam czy czasami wtedy nie spaliło mi świec. Dlaczego mam takie przypuszczenia? A no dlatego ze moj dostawczak z 1994r w silnikiem 1,9TD co prawda przy przebiegu 140000( ) ale pali po wymianie swiec na dotyk. W moim R75 na zimnym mimi wszystko 1,5-2s trzeba pokrecic zanim załapie
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Nie Lut 24, 2008 19:39
raczej może być jedna spalona, ale już oblukałem 75 że jak zimniej troszecze dłużej rozrusznik kręci , a do obudowy powiem tobie około 22, teraz zmykam po dziewczyne .
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 206 Skąd: Złoty Stok
Wysłany: Nie Lut 24, 2008 19:44
wszystko zależy od silnika czy pośredni czy bezpośredni wtrysk paliwa te z bezpośrednim palą bez świec ale jest minus głośniej rechoczą robiłem kiedyś tak że do golfa tdi założyłem pompe mechaniczną od peugota nie ta auto spalanie jak jechałem nad może spadło do 4,5litra i można dawke paliwa kręcić co daje wiecej niż elektronika to dobre ale jak ktoś nie czuje silnika
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum