Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 204 Skąd: 33- 300 Nowy Sącz
Wysłany: Czw Sty 24, 2008 16:20 Strumienica?
Mam prośbę. Czy ktoś wie jak działa strumienica i czy tak naprawdę coś daje? Słyszałem, że spaliny, które wlatują do strumienicy w pewnym stopniu zawracają i idą z powrotem co powoduje, że auto może być "zmulone". Czy to prawda?
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 24, 2008 16:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 318 Skąd: Nowy Targ
Wysłany: Czw Sty 24, 2008 16:50
po poerwsze ejst pelno artykulow na temat strumiennicy, po 2 mam strumiennice w swoim roverku i powiem tak poza takim fajniejszym mozna powiedziec dzwiekiem podczas gdy silnik wchodzi na przedzial 3-4 tys obr to zadnej zmiany nie zauwazylem, moze poza mala poprawa dynamiki przy wiekszych predkosciach nie jest taki zmulony. Strumiennica dziala na tej zasadzie ze montuje sie ja zamiast katalizatora- wiadomo katalizator ma w srodku miodek i trzyma spalin y a co za tym idzie auto musi byc troche zmulone strumiennica natomiast jest pusta w srodku i niektore te lepsze maja łuzki albo jeszcze takie smigiełko(badziew i pic na wode to smigielko niby ma przyspieszac wydalanie spalin a jest odwrotnie) natomiast te z łuskami sa ok przyspieszaja wydalanie spalin bo sa puste w srodki i maja specjalny kształt, w polaczeni uz pozadnym sportowym wydechemi sportowym filtrem powietrza moze roznica byla by zauwazalna ale jesli montujemy sama strumiennice w dodatku nieumiejetnie to mozemy pogorszyc osiagi autka
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 204 Skąd: 33- 300 Nowy Sącz
Wysłany: Czw Sty 24, 2008 16:57
Dzięki za informację. W swoim aucie mam strumienicę i szczerze powiedziawszy to chciałem co nie co na jej temat usłyszeć z ust użytkownika a nie czytać artykuły i inne teorie Dodam, że moje auto też nie jest zmulone itp.
W Rover'kach na Bezyne to nic tobie nie da oporc ze stracisz na mocy.
Jedynie w dieselkach z turbo to cos daje bo zwrot spalin nie jest za dobry i uklad jest wydechowy jest calkiem inny jak w bezyniakach.
Ja bede wsoim za niedlugo montowal strumienice w moim Dieselku bo juz gadalm z ludziskami co maja 200 Sdi'ki lub TD i kazdy sobie chwali.
Hmmm... Warto poszukać na grupach wątku o "strumienicy Kruchego" - o ile pamiętam spowodowała, że 623 straciło 18 z 158 KM...
Dziwne, że firmy samochodowe nie montują strumienic, skoro to taki tani i prosty sposób zwiększenia mocy auta...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Dziwne, że firmy samochodowe nie montują strumienic, skoro to taki tani i prosty sposób zwiększenia mocy auta...
hehe.. Nie wiem jak w bezyniakach to wyglada bo nie mam Wiem tylko ze Kat jest po to w Dielach zeby tak nie smierdzialo z nieglo i byl czszczy dla otoczenia i z godny w otoczoniu czloweika. Bo nie sadze ze ja by sie tak kopciolo z auta jak z jakies fabryki oraz smierdzialo to zaden czloweik by nie chcial w takim srodowisku zyc i byl dlugo takie auto nie pojedzilo
Jestes tez takie cos jak Norma-Spalin i zanieczyszcenia wiec auto musi te kryteria spelniac. Tak samo jak wynalazek EGR- jest tylko bo to zeby Tlenek azotu NOx nie byl w takiej wysokiej koncentraci wydmuchywany z rury wydechowej.
Ale zgadzam sie pewne elementy zostaly przez inzynierow w kalkulowany w prace siliniki i tak dopasowany ze sa nie zbedne.
Jestes tez takie cos jak Norma-Spalin i zanieczyszcenia wiec auto musi te kryteria spelniac. Tak samo jak wynalazek EGR- jest tylko bo to zeby Tlenek azotu NOx nie byl w takiej wysokiej koncentraci wydmuchywany z rury wydechowej.
Oczywiście - moje pytanie było retoryczne, a moje podejście jest takie, że taki "tjunink" jednego elementu, nawet jeśli spowoduje poprawę jednego parametru, to pogorszy kilka innych, a do tego może narazić na konflikt z prawem.
Wiem, że wiele osób w Polsce to olewa, ale nie uważam, żeby to była normalna sytuacja.
Bo tak naprawdę, to po co komu strumienica??
Przecież można uciąć cały wydech przy kolektorze albo lepiej! Zdemontować kolektor!!
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
czesc!
mam 216 Coupe z 1996 roku, motor hondy 1.6 DOHC 122km, na forum crx panowie doradzili mi: wyciecie kata (wspawanie rurki lub strumienicy) i wstawienie kolektora 4-2-1. to wszystko ma spowodowac oddławienie silnika i wzrost mocy z seryjnych 122km do ok 130-140. jest to podobno sprawdzone i faktycznie takie sa efekty. z tego co czytalem ten konkretny silnik ze wzgledow ekologicznych zostal tak wlasnie zduszony bo np ten sam motor w chyba ktoryms CRX ma cos 130km a roznia sie tylko katem i kolektorem. wiec chyba jakies ziarno prawdy w tej bajce o strumienicach jest
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
W moim przypadku wspawanie strumienicy pomogło jak nie którzy wiedzą miałem problem z falującymi obrotami, wszystko było robione sprawdzane i w ogóle nic nie dało oczekiwanego rezultatu przyszła myśl że kat może być zapchany, wiec wyciąłem kata i się okazało że jest to sama puszka bez wkładu wspawałem strumienice i problem falujących obrotów znikł więc jak już koniecznie ktoś chce pozbyć sie kata to niech wspawa na to miejsce rurkę tej samej średnicy co reszta wydechu albo strumienice, w pustej puszcze po kacie robi się ciśnienie i dławi zimny silnik. analiza spalin zrobiona po wstawieniu strumienicy lekko odbiegała od dopuszczalnych norm, pan na stacji powiedział że przegląd bym dostał i tak jak napisał donmulanka, przy 3-4 RPM jest fajniejszy dźwięk i u mnie słychać lekki świst spod podłogi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum