Wysłany: Sro Sty 30, 2008 17:42 [200 Sdi 98r] Problem z czujnikiem wtryskiwacza + VSS(oki)
Powiedzcie od czego zacząć! Rover 200SDI
Czerwona kontrolka od silnika sie pali auto jedzie ale jedzie max do 100km/h (troszkę mało)!
Na komputerze wyszły błędy odczytu z czujnika położenia wału korbowego, oraz błąd czujnika turbiny! (to było w warsztacie) A teraz jak sprawdziłem sposobem formu to sie okazało ze jest problem z czujnikiem podniesienia igły wtryskiwacza oraz z czujnikiem prędkościomierza!
Czy macie jakaś rade dla mnie
Dziwne to to ze prędkościomierz przycina sie tylko czasami! ale czy prawdę pokazuje to jeszcze nie wiem! (pokazywał prawdę, masa w kostce zaśniedziała, + małe przetarcie kabla, tak naprawdę jak sie komuś coś takiego zdarzy to na pewno kabel, ten czujnik prędkościomierza ma tak archaiczna budowę ze na pewno sie nie zepsuje)
Natomiast z tym czujnikiem wtrysku to zabarzo nawet nie wiem co mam zarobić jak go oglądałem to zeby do wymienic to wypadało by chyba cały wtrysk rozebrać!
Panowie Pomóżcie bo jeżdżę gorzej jak Polonezem!
Ostatnio zmieniony przez michal.niemiec Nie Lut 03, 2008 00:21, w całości zmieniany 6 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sty 30, 2008 17:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witaj Zwarłem Piny 4 i 16! na wyłączonym zapłonie!
potem przekręciłem kluczy! bez zapalania!
wszystko wyglądało świetnie!
Wprawdzie zaczęła mi mrugać dioda od Absu ale wygadała mi kod 39!
Co oznacza uszkodzenie systemu alarmowego!
Szkoda ze jak mi auto wcześniej paliło tak teraz ani ruszy z miejsca!
he heh ale sobie błędy odczytałem!
Jakbyś mi mógł pomoc teraz coś wymyślić z tym systemem alarmowym to będzie świetnie!
System alarmowy na pewno był sprawny!
piny 4 i 15 należało zewrzeć
może zacznij od posprawdzania bezpieczników. Jesteś pierwszy, któremu mruga coś innego niż kontrolka silnika A immo się odblokowuje, rozrusznik kręci
Zwarłem Piny 4 i 16! na wyłączonym zapłonie!
potem przekręciłem kluczy! bez zapalania!
wszystko wyglądało świetnie!
Wprawdzie zaczęła mi mrugać dioda od Absu
Przeczytaj dokładnie i ze zrozumieniem "instrukcje odczytywania błędów".
Według niej trzeba zewrzeć piny 4 i 15 a nie "16"!
Spróbuj powoli jeszcze raz a na pewno uda się.
michal.niemiec napisał/a:
ale jak rozpoiłem wtyczkę to wo gule mi auto nie zapala!
bez czujnika położenia wału na pewno nie zapali
michal.niemiec napisał/a:
Szkoda ze jak mi auto wcześniej paliło tak teraz ani ruszy z
miejsca!
zapiołeś ten czujnik z powrotem?
Co do słabych osiągów i błędu z turbiny to obstawiam na uszkodzony wąż od intercolera
Wiec
rozrusznik niekreci, auto nie wydaje zdanego dźwięku tylko coś pstryka pod deska rozdzielcza w centralnej części!
wszystkie czujniki sa zalorzone tak jak były!
Mozna jakos ten alarm wyłączyc?
Ja otwieram auto normalnie z pilota! i jak wsadzam kluczy i przekrecam to glucha cisza!
Poratujcie bo chciałbym jechać do domu!
[ Dodano: Czw Sty 31, 2008 09:26 ]
Na 100 procent zwarłem Piny 4-15! właściwie teraz to ta salba predkos i te czujniki to już mnie mniej interesują bo auto nie pali! wo gule żadnego dźwięku nie wydaje!
Tylko pstrykanie!
Co do odpalania auta to mogę poradzić tylko żebyś posprawdzał wszystkie bezpieczniki i akumulator.
A jeśli chodzi o czujnik położenia wału korbowego to gdyby był walnięty to ze świateł każdy Polonez by cię robił jak chciał
Czujnik położenia wału korbowego steruje obrotomierzem więc obrotomierz by nie działał oraz nie załączała by się turbina bo odpowiada on za pracę turbiny od określonej prędkości obrotowej silnika.
Zapalałaby się również kontrolka "check engine" czyli ta która pokazuje błędy jak zewrzesz piny 4 i 15.
Jeśli obrotomierz działa normalnie to czujnik jest sprawny, wtedy obstawiałbym tak jak pisał kolega radko, że uszkodzony jest wąż od intercoolera.
A jeśli chodzi o czujnik położenia wału korbowego to gdyby był walnięty to ze świateł każdy Polonez by cię robił jak chciał
walniety czujnik = unieruchomiony silnik
tomi5350 napisał/a:
Czujnik położenia wału korbowego steruje obrotomierzem więc obrotomierz by nie działał oraz nie załączała by się turbina bo odpowiada on za pracę turbiny od określonej prędkości obrotowej silnika.
Trochę inaczej to wszystko działa. Pisałem n razy o tym na forum. poszukaj i poczytaj bo tak trochę "nieprawdę" piszesz
A Abs działa tylko ma czujnik w lewym prawym kole walniety i dlatego sie swieci non stop
[ Dodano: Czw Sty 31, 2008 10:26 ]
hm wiesz to morze byc to! tylko teraz nawet niewiem co mam z tym zrobic bo auto ani drgnie! porostu żadnego dźwięku! zrobic nowy temat na forum
A Brt wiesz morze na ile starcza w alarmie jego własna bateria! bez ładowania?
[ Dodano: Czw Sty 31, 2008 10:31 ]
wiesz z tym czujnikiem na wale to morze być tylko jakiś, błąd bo prędkościomierz działa auto paliło, tylko do 100 jechało, morze porostu był tylko błędny odczyt! i to generowało błąd!
Tylko teraz to juz sam nie wiem jak z tym alarmem zalatwic!
GDZIE MOGĄ BYC JAKIES BEZPIECZNIKI OD ALARMU?
[ Dodano: Czw Sty 31, 2008 10:57 ]
okey Panowie
Dzienki za ta puszkż z alarmem!
1 gówniany bezpiecznik był zaśniedziały! co za mały upierdliwiec! moze gdzies go poruszyłem jak wyciągałem wtyczkę!
[ Dodano: Czw Sty 31, 2008 11:34 ]
No tak świetnie tera wszystko działa tylko nie rozumiem dlaczego coś innego wyszło!
u goscia w warsztacie na komputerze!
No ale
24 czujnik predkosciomierza!
43 MAP sensor – bardzo prawdopodobne uszkodzenie z tym nie wiem co zrobić!
no i najwazniejsze
81 Czujnik podniesienia igły wtryskiwacza – brak sygnału ( tu czy jak wymienię czujnik to będzie oki)
Według mnie najprawdopodobniej jeśli byłby to czujnik prędkościomierza to warjowała by wskazuwka ( i to czasami sie dzieje) ale tylko czasami! ale komputer i tak zapamiętał błąd!
Bardziej martwi mnie ten czujnik podniesienia igły wtryskiwacza!
Ze to morze być odpowiedzialne za tak kiepska moc na wysokiej prędkości!
Fajnie, że odpalił. A która lampka pokazywała błędy? Co do tego czujnika igły to sporo było już na forum. Sprawdź kabelki od niego i od pompy wtryskowej, też sporo o tym na forum. Czujnik jest w pierwszym wtryskiwaczu od strony paska alternatora. A jak masz otwartą maskę to przy okazji sprawdź węże od intercolera (te grube po dodaniu "gazu" powinny twardnieć).
michał:
masz uszkodzony najprawdopodobniej przewód do tego czujnika przy pierwszym wtryskiwaczu. posprawdzaj po przewodach + kostka przy pompie wtryskowej. W ostateczności sam wtryskiwacz, ale mało prawdopodobne to by było.
Co do MAP sensora, to znajduje się na ścianie grodziowej taka szara puszeczka z wtyczką i weżykiem. zobacz czy do niej wszystko dochodzi i czy wężyk gdzieś nie jest urwany/uszkodzony
czujnikiem prędkościomierza sie nie przejmuj
ale przede wszystkim zrób porządek z tym przewodem wtryskiwacza.
Dzięki Brt
będę z tym walczył!
Zlokalizowałem ten wtryskiwacz na 1 cylindrze posprawdzałem kable do samej wiązki, i jeśli coś niełączny to jedynie już w samej wiązce! Ale wizaka wygląda na nienaruszoną! ale chyba ja rozbiorę dla świętego spokoju żeby zobaczyć!
Ale może bym zmierzył ten kabel do czujnika omomierzem bo morze on po prostu sygnał gubi! albo coś! Bo jest jeszcze przedziwna inna sprawa! Tak naprawdę auto słabnie dopiero po osiągnięciu 100 na godz. wcześniej zbiera sie jak szalone ale jak dochodzi do 100 to koniec!
to zupelnie dziwne. a odpinałeś przepływomierz. Obejrzyje jeszcze ten MAP sensor, bo może to on blokuje późniejsze przyspieszanie, ale i tak dziwnie się zachowuje. I niezależnie na jakim biegu jedziesz
Pozatym zmierz to przyspieszenie do 100 to wtedy wyjdzie czy "idzie jak szalony"
A na przyszłośc to staraj się DOKŁADNIE i KOMPLETNIE pisać o objawach, z podawaniem szczegółów nawet dla Ciebie nic nie znaczących, bo to czasami bardzo ułatwia diagnozę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum