Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Lut 06, 2008 10:45
xtek napisał/a:
Jak sie nie znasz to sie nie wypowiadaj.
Ja tylko proszę, bez takich zwrotów. Forum jest dla każdego i każdy ma prawo do wypowiedzi. Nie ważne czy się myli, czy nie i czy się zna, czy się nie zna. Dyskusja owszem, wymiana argumentów owszem, ale grzecznie i w miłej atmosferze.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lut 06, 2008 10:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
[/quote] tak jezeli mowimy o aucie z turbina... ale dajac wieksze doladowanie powinno sie zmienic mape a nie dawac rezystor. Rezystor zmieni ilosc mieszanki w calym zakresie obrotow a turbina jak wiadomo w calym zakresie nie dziala [/quote]
No tak, turbinka pompuje u mnie od 1900obrotów, wiec za duzo bedzie tylko zanim wlaczy sie turbałka. Dlatego najlepiej zastosować przełącznik, i wlaczamy wtedy gdy nie bedziemy schodzic ponizej 2tyś obr/min;] Tak mi się wydaje.
P.S. Kiedys slyszalem ze lepiej dla tdi kiedy jest uboga mieszaknka, czyli za duzo powietrza? ktos slyszal cos takiego?
diesel pracuje na nadmiarze powietrza, bo wtedy dokłądnie jest spalone wtryśniete paliwo. Ale czasami jak się przyciśnie, to paliwo się nie dopala stąd "dymek" za nami
Może głupie pytanie.. ale:
Przepływomierz sluzy do pomiaru obiętości lub masy powietrza przepływającego przez daną powierzchnię, więc robiąc dodatkowy wlot w puszce filtra, ktory jest wyprowadzony w zderzak mozna uzyskać więcej tego powietrza oraz podnosząc ciśnienie doładowania. Przepływka podaje ze jest wiecej powietrza, to czy komputer poda więcej paliwa? I to by bylo uzależnione wtedy od obrotów silnika.
więc robiąc dodatkowy wlot w puszce filtra, ktory jest wyprowadzony w zderzak mozna uzyskać więcej tego powietrza
No nie za bardzo... Ilość zasysanego powietrza jest ograniczona moim zdaniem średnicą przepustnicy. Ważne i decydujące jest również ciśnienie doładowania.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
wszyscy są zajarani itd.. ekstra niech ktoś sobie zrobi taki "tjuning" i od razu zacznie zbierać na nowy silnik
podstawa to:
wskaźnik EGT (warto podziwiać nasze spalanie stukowe:)
a przynajmniej AFR jeśli ktoś nie chce inwestować za dużo
wskaźnik Boost jeśli chcesz jakoś kontrolować ten MBC
ogólnie jak chce ktoś bawić sie w pstryczki elektryczki to EBC kupić po co kombinować
i wpiąć jakąś świnię (bez strojenie sie nie obejdzie)
ps. zapomniałem ze na początku sprawdzić jaka wydajność posiada nasza pompa oraz wtryski
Witam wszystkich. Widzę ze przez ten czas jak nie zaglądałem na forum dużo sie pozmieniało
i powstało wiele wypowiedzi na temat moich modyfikacji. A JA POWIEM TYLKO JEDNO ZE OD CZASU MOICH ZMIAN PRZEJECHAłEM JAKIEŚ 30 TYS. KM. I JAK NARAZIE NIC SIE NIE DZIEJE. OCZYWIŚCIE ZE NIE JEŻDŻĘ CAłY CZAS NA WłąCZONYM OPORNIKU, ALE UŻYWAM GO W MIARĘ POTRZEB I JESTEM BARDZO ZADOWOLONY .
OCZYWIŚCIE ZE MOJE ZMIANY NIE POLEGAłY TYLKO NA OPORNIKU, TAK JAK JUŻ KIEDYŚ PISAŁEM MAM DUŻO WIĘKSZY IC, MBC, WSKAŹNIK DOŁADOWANIA I TROSZKĘ ODETKANY UKłAD WYDECHOWY I JESTEM ZDANIA ZE MIMO Iż RYZYKO USZKODZENIA ZAWSZE JEST I TAK WARTO JEST BAWIĆ SIE OPORNIKIEM. DLA INFORMACJI DODAM ZE MóJ R. MA PRZEJECHANE 265 TYS. I MYŚLĘ ZE JESZCZE DUŻO PRZEJEDZIE. POZDRAWIAM WSZYSTKICH.
A JA POWIEM TYLKO JEDNO ZE OD CZASU MOICH ZMIAN PRZEJECHAłEM JAKIEŚ 30 TYS. KM. I JAK NARAZIE NIC SIE NIE DZIEJE. OCZYWIŚCIE ZE NIE JEŻDŻĘ CAłY CZAS NA WłąCZONYM OPORNIKU, ALE UŻYWAM GO W MIARĘ POTRZEB I JESTEM BARDZO ZADOWOLONY .
OCZYWIŚCIE ZE MOJE ZMIANY NIE POLEGAłY TYLKO NA OPORNIKU, TAK JAK JUŻ KIEDYŚ PISAŁEM MAM DUŻO WIĘKSZY IC, MBC, WSKAŹNIK DOŁADOWANIA I TROSZKĘ ODETKANY UKłAD WYDECHOWY I JESTEM ZDANIA ZE MIMO Iż RYZYKO USZKODZENIA ZAWSZE JEST I TAK WARTO JEST BAWIĆ SIE OPORNIKIEM. DLA INFORMACJI DODAM ZE MóJ R. MA PRZEJECHANE 265 TYS. I MYŚLĘ ZE JESZCZE DUŻO PRZEJEDZIE. POZDRAWIAM WSZYSTKICH.
Nie musisz krzyczeć na forum - zrozumiemy bez tego.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Zbyt duże ciśnienie może spowodować uszkodzenie tłoków albo zużycie powierzchni panewek. Zbyt bogata mieszanka też nie jest czymś oczekiwanym. Auto będzie kopcić, i dostaną wtryskiwacze. Czy warto ryzykować ? Decyzję podejmuje każdy sam.
Pomógł: 16 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 920 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Sie 25, 2008 18:05
Hmm, wiesz... ja uzywam tego tylko np podczas wyprzedzania pod gorke, albo jak mam malo miejsca. I dziala. Albo jak jakis dresiarz w golfie jedzie drugim pasem ; )))
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2008 Posty: 68 Skąd: Pleszew
Wysłany: Pon Sie 25, 2008 19:32
no to narobię trochę fermentu i napluje we własny talerz
Panowie, bez popłochu, nic się nie rozpadnie, nic nie stopi, nic nie popłynie...
Rozsądnie dobrany oporniczek spełni swoją rolę.
Wyznacznikiem podwyższonej temperatury na tłokach będzie spora ilość dymu za wami.
Stąd nie można przesadzać...
Heh, łza się w oku kręci...
kiedy sam do 620tek i 220tek (siakoś 420tek było wtedy maławo) konstruowałem 10 lat temu boxy, z oporniczkiem w postaci regulowanego potencjometra w roli głównej...
tyle że ten box, posiadał stopień odniesienia załączenia biorąc jako sygnał kontrolny wskazanie z przepływomierza.
Poza tym posiadał czasowy zegar opóźnienia załączenia, w odniesieniu do temperatury paliwa.
trochę tej analogówki w tym pudełeczku siedziało...
ale zasada działania była podobna, tyle że bardziej złożona i regulowalna...
Sporo tego na tym spod mojej ręki wyjechało,
nikt się nie uskarżał...
reklamacji nie było, może na czasem szwankującą analogówkę, wymagającą częstszej regulacji...
ale jeździło toto...
czy jeszcze jeździ... nie wiem ...ale to dekadę temu było...
sumienie mam w każdym razie czyste
Dlatego panowie z umiarem, tak by nie dymiło, a pożyje...
oczywiście żaden super rezystorek nie zastąpi dobrego softu...
Rezystorek nie zmieni kąta wtrysku, nie przymknie egr, nie podniesie limiterów momentu, nie zwiększy doładowania oraz overboostu....
Ale sprawi że auto pojedzie lepiej...
don't panic
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Pon Sie 25, 2008 20:03
egr da się przymknąć dosyć dokładnie metodą analogową inaczej
to oczywiście softu również nie zastąpi ale chyba wyżej wspomnianemu rezystorkowi nie zaszkodzi, jak również nie spowoduje spłynięcia tłoków, itd. ...
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2008 Posty: 68 Skąd: Pleszew
Wysłany: Wto Sie 26, 2008 12:57
henryk_w napisał/a:
egr da się przymknąć dosyć dokładnie metodą analogową inaczej
to oczywiście softu również nie zastąpi ale chyba wyżej wspomnianemu rezystorkowi nie zaszkodzi, jak również nie spowoduje spłynięcia tłoków, itd. ...
pewnie że nie ! ...
ale egr ma też swoje pozytywne cechy.
Po pierwsze powoduje cichszą pracę na biegu jałowym,
po drugie powoduje lepsze/szybsze dogrzewanie się silnika.
Stąd przewaga softu nad puszką po piwie, można wybrać dokładny zakres obrotów i dawki w jakim ma wspomniany recyrkulator spalin się przymknąć.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum