Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Wymiana kopulki i palca rodzielacza
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Wymiana kopulki i palca rodzielacza
Autor Wiadomość
JohnnyB 




Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Lut 20, 2008 11:46   [R400] Wymiana kopulki i palca rodzielacza
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998

Witam
Tak jak w temacie czy ktoś może mi podać dokładny opis jak wymienić palec rozdzielacza i kopułkę??? Czy można to zrobić samemu czy lepiej zlecić mechanikowi??? Jeśli zrobię to sam czy czekają mnie jakieś niespodzianki, na co zwrócić uwagę?
I tak przy okazji ile może kosztować czyszczenie przepustnicy oraz silniczka krokowego??
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 12, 2011 19:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lut 20, 2008 11:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Lapa 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 53
Skąd: Berlin



Wysłany: Sro Lut 20, 2008 12:09   

tak mozesz zrobic to samemy to jest jakies 10 min roboty moze nawet nie. sam nawet ostatnio wymienialem potrzebujesz do tego klucz 8 lub 7 teraz niepamietam dokladnie :D wystarczy ze napoczatku otworzysz gorna czesc filtra powietrza i przesuniesz na bok i mozesz potem zabrac sie do odkrecania pamietaj zeby kabli niepomieszac przy przekladaniu z tym niepowinno byc problemy bo wszystko jest ponumerowane ale najlepiej przekladaj pokoleji 1 do 1, 2 do 2 itd :) proste jak but :) sam chcialem isc do mechanika ale kumpel mi odradzil szkoda kasy wyrzucac na 10 min prostej roboty

a co do czyszczenia przepustnicy i silniczka korkowego to niewiem
 
 
JohnnyB 




Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Lut 20, 2008 12:20   

dzieki, a co z palcem ? czy jest wcisniety czy jakos przymocowany???
jak go juz wyjme czy jest tylko jedno położenie w ktorym pasuje czy mozna cos sknocic??
 
 
 
Lapa 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 53
Skąd: Berlin



Wysłany: Sro Lut 20, 2008 12:25   

tak kopulka i palec maja tylko jedno polozenie w ktore pasuje a palec to odkrecasz tym samym kluczem co kopulke
 
 
arturky 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 254
Skąd: Białystok



Wysłany: Sro Lut 20, 2008 14:51   

JohnnyB, przepustnicę i silnik krokowy też radzę Ci wyczyścić samemu :-) .

Odkręcasz opaskę na gumowej rurze od filtra powietrza ( czerwony okrąg na foto ) i miękką szmatką czyścisz wnętrze przepustnicy. Naciśnij i przytrzymaj koniec linki gazu, żebyś mógł dokładnie wyczyścić tarczę jak i wnętrze przepustnicy.

Co do silnika krokowego: odpinasz kostkę ( zielony okrąg na foto ) musisz nacisnąć taki plastikowy ząbek i ją odciągasz. Potem potrzebujesz wkrętak typu TORX. Odkręcasz 4 śruby mocujące silnik krokowy ( niebieski okrąg na foto ). Wyczyścić go możesz np. WD40.

Nie są to specjalnie trudne "operacje", ale zachowaj spokój i działaj bez pośpiechu. POWODZENIA! :grin:

_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Lut 20, 2008 15:17   

arturky napisał/a:
Wyczyścić go możesz np. WD40.
Nie czyście nic tym preparatem, on służy do czego innego ;)
 
 
KuBaB 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 113
Skąd: Gorzów Wlkp.



Wysłany: Sro Lut 20, 2008 18:03   

Podepnę się do tematu: czy ta kopułka i ten palec będą dobre? Czy zapobiegawczo zmieniać tez kable?
_________________
Pozdrawiam
KuBaB
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lut 20, 2008 19:24   

skoro Tomi twierdzi, że będą pasować to będą :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
JohnnyB 




Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Lut 22, 2008 14:16   

thef napisał/a:
Nie czyście nic tym preparatem, on służy do czego innego


to w takim razie czym najlepiej wyczyscic????

arturky napisał/a:
i miękką szmatką czyścisz wnętrze przepustnicy


czy ta miekka szmatka moze byc czyms nasaczona??
Jesli tak to czym??

teraz czekam na kopulke i palec a potem sam wszystko zrobie :))
mam nadzieje ze samochod potem odpali :D
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Lut 22, 2008 14:29   

Cytat:
to w takim razie czym najlepiej wyczyscic????

benzyna ekstrakcyjna, aceton, rozcieńczalnik nitro itp
coś co szybko wyparuje i nie zostawi grama tluszczu, czy innego syfu :cool:
Cytat:
czy ta miekka szmatka moze byc czyms nasaczona??
Jesli tak to czym??

jw :wink:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
JohnnyB 




Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Lut 26, 2008 07:54   

pozwole sobie jeszcze odkopac temat narazie przepustnicy
Jak dlugo tzrba ja czyscic i jak gleboko???
Wczoraj mnie naszlo na czyszczenie ale caly czas na scierce czaaarny syf zostawal a ze bylem kiepsko przygotowany to zagleboko tego nie robilem tylko tyle ile moglem palca wsadzic.

Silniczka krokowego nie ruszalem bo mialem za dlugi srubokret i nie moglem srub odkrecic
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lut 27, 2008 01:33   

jak odkrecisz przepustnice, to wyczyscisz ja bez problemu palcem ;) a z krokowcem to niestety bez wykrecenia go porzadnie nie wyczyszcisz :(
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
JohnnyB 




Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Lut 27, 2008 07:31   

jak przeczytalem ta instrukcje:
http://www.roverki.pl/print.php?sid=334

to tak sobie momyslalem ze czyszczenie przez samo odkrecenie rury od filtra powietrza chyba troche mija sie z celem i czy w takim razie wyczyszczenie krokowca tak jak napisal arturky cos da??

[ Dodano: Nie Mar 09, 2008 16:51 ]
wlasnie wymienilem kopulke i palec, przy okazji cze zdjetej rury od dolotu znowu troche przeczyscilem przepustnice (kurde tam caly czas syf na scierce zostaje). Wieczorkiem ide przegonic mojego "Rrrrrrr" i zobaczymy czy pomoglo.
 
 
 
piorun1111 



Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 14
Skąd: Dublin



Wysłany: Nie Mar 16, 2008 18:27   

a gdzie w silniku 1.4 16v jest kopułka , poprosze o dokładną lokalizację
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Nie Mar 16, 2008 20:50   

Ja tylko dodam aby nie czyścić (lub zabezpieczać) styków kopułki WD40 czy innym podobnym silikonem. właśnie tak spryskalem w srodku kopułki sprayem do zabezpieczania styków koledze w roverku 200, i pozniej jak zamontował i sprawdzaliśmy iskre na swiecach to byla koloru pomarańczowego, poprostu taka słaba. Po wymyciu benzyną iskra była już dobra, jasno niebieska. Więc styki gdzie przeskakuje iskra muszą być suche.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Mar 16, 2008 22:57   

JohnnyB,
opis ten dotyczy silnika serii K montowanego w polonezach, więc musisz go trochę adaptować do swoich potrzeb ;)
przegrzeb trochę forum to się dowiesz (m in z moich postów) jak to powinno wyglądać u Ciebie, niemniej trudno się nie zgodzić, że lepiej jest i wygodniej wykręcić przepustnicę do czyszczenia, wszak to tylko 4 śrubki :)


piorun1111 napisał/a:
a gdzie w silniku 1.4 16v jest kopułka , poprosze o dokładną lokalizację

jak włożysz głowę pod maskę i zobaczysz napis ROVER dużymi literami na silniku to skieruj wzrok dalej w stronę gdzie kończy się napis aż skończy się silnik, później jakieś 10cm do góry i tam będzie kopułka.
Alternatywnie możesz poszukać przewodów wysokiego napięcia (5 sztuk). Tam gdzie się wszystkie zbiegają jest kopółka :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
lucas84 



Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 13
Skąd: z Łodzi



Wysłany: Pon Mar 17, 2008 01:33   

KuBaB napisał/a:
Podepnę się do tematu: czy ta kopułka i ten palec będą dobre? Czy zapobiegawczo zmieniać tez kable?
ja wymieniłem dokładnie na te i Roverek śmiga, że aż miło. Do zrobienia samodzielnie - maks 10 min roboty ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R400] swap silnika a brak kopulki
norman44 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Sie 23, 2015 21:14
sTERYD
Brak nowych postów [R416 99] Wymiana kopułki, palca i świec
maniek111 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Gru 30, 2009 08:02
Raffaele
Brak nowych postów [416SI] Luz palca rozdzielacza zapłonu i problem z zapłonem.
Sirk Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Wrz 27, 2011 15:27
Sirk
Brak nowych postów [R400] Wymiana termostatu
Ksysio Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Kwi 19, 2009 21:03
Ksysio
Brak nowych postów [R400] Wymiana nagrzewnicy
kris88 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Lis 07, 2016 01:25
ppavel



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink