Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Problem z klimą
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Problem z klimą
Autor Wiadomość
rocco222 



Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 4
Skąd: śląskie



  Wysłany: Czw Kwi 24, 2008 20:30   [R400] Problem z klimą
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witajcie

mam wielki problem z klimą , męczę sie z nia od kilku tygodni i fachowcy rozkładają ręcę ---
może od początku:

jak kupiłem roverka klima nie działała, myslałem ze nie ma gazu, i tak było, z tym ze po sprawdzeniu szczelności okazało sie ze rurka jest przegnita - rurke zrobiłem nabiłem i klima dalej nie chodzi
drugi krok, to jeden z fachowców zauważył, ze nie ma sprzęgiełka przy sprężarce ,załatwiłem sprzęgło i dalej nie działało mechanik wykręcił sprężarkę i stwierdził ze jest szrot więc kupiłem inną

i teraz najważniejsze sprężarkę kupiłem od benzyny zmieniłem koło pasowe na to z oryginalnej sprężarki( bo to oryginalne miało więcej rowków na pasek) ale zostawiłem sprzęgło od benzyny i objawy sa takie jak klima jest włączona to sprzęgło zaciąga przez 3 sekundy i puszcza i znowu łapie 3 sekundy i puszcza...

co jest???? może mieliscie takie historie, doradźcie coś

spręzarka z benzyny jest sprawna na 100%

może założyc sprzęgiełko od diesla to które załatwiłem????????

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Sty 14, 2011 00:40, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 24, 2008 20:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Kwi 24, 2008 21:06   

Ja zbadał bym przewód od czujnika temperatury oleju do sprężarki klimy. Z tego co pamiętam to powinien mieć czerwony kolor w wiązce idącej po obudowie rozrządu.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Kwi 24, 2008 21:15   

może po prostu masz za wysokie ciśnienie czynnika :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Kwi 24, 2008 21:27   

rocco222, a nabiles czynnika do LHD czy RHD?? bo z tego co się orientuję to są różnice ok 100g, także może byc to o czym mówi sTERYD, a tak ode mnie to proponuje sprawdzić presostat zewrzeć przewody i sprawdzić czy klima ruszy poprawnie, to o czym pisze robić wyłącznie po upewnieniu sie o poprawności nabicia czynnika, nie chcę Cie straszyć ale możesz miec problem taki jak ja po kupnie R, okazało się ze zespół przekaźników sterujących klimą był nie poprawny, dopiero po wnikliwym sprawdzeniu ze schematami w RAVE zbudowałem poprawnie działający zespół przekaźników.
 
 
 
rocco222 



Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 4
Skąd: śląskie



Wysłany: Czw Kwi 24, 2008 22:07   

co masz na myśli pisząc wysokie ciśnienie czynnika ?
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Kwi 24, 2008 22:23   

Cytat:
co masz na myśli pisząc wysokie ciśnienie czynnika ?
za dużo nabito Ci czynnika i teraz w trakcie sprężania presostat rozłącza sprzęgiełko klimy....
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Kwi 24, 2008 22:26   

mam na myśli zbyt wysokie ćiśnienie czynnika.
sprężarka jest (jak nazwa wskazuje) żeby zwiększać ciśnienie czynnika. Z kolei presostat jest od tego, zeby wyłączyć sprężarkę jeśli ciśnienie będzie zbyt wysokie (lub zbyt niskie).
Nabijając układ trzeba dostarczyć odpowiednia ilość czynnika do środka, bo w przeciwnym wypadku presostat będzie prostestował. Twoja klimatyzacja zachowuje sie tak, jakby czujnika było za dużo, i po załączeniu sprężarki ( i wzroście ciśnienia) presostat wyłączał sprężarkę, aż ciśnienie opadnie...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Kwi 24, 2008 22:36   

rocco222, nabite masz czynnika dla ktorej wersji LHD czy RHD??
 
 
 
rocco222 



Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 4
Skąd: śląskie



Wysłany: Pią Kwi 25, 2008 06:10   

jest jeszcze jeden temat cisnienie w sprężarce było podniesione do granic mozliwości na około 15 bo po normalnym nabiciu wynosiło tylko 8 a im mniejsze ono było to słabiej chłodziła
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pią Kwi 25, 2008 07:06   

rocco222, ale co 15?? ile nabitego masz czynnika?? i czy twoj macher wie o tym ze jest różnica pomiędzy wersjami LHD i RHD w ilości czynnika?? najpierw odpowiedz na nasze pytania a pozniej zadawaj nastepne i nie zabieraj sie do tego z dupy strony... najpierw wyklucz ilosc czynnika a na koncu kombinuj ze sprezarka
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Kwi 25, 2008 07:57   

rocco222, spokojnie
jeśli masz podniesione ciśnienie do granic to nic dzienego, że się tak zachowuje.
Jeśli jest mniejsze ciśnienie to nic dzienego, że sprężarka wolniej chłodzi. pamiętaj, że zamontowałeś pompę od benzynowca, który ma fabrycznie wyższe obroty, przez co pewnie jest ona mniej wydajna niż taka od diesla. Albo może ma większe kółko, żeby redukowało prędkość :???: Czy to sprzęgiełko od diesla nie ma przypadkiem mniejszej średnicy :???:
Chyba nie było napełniane sprzętem mierzącym masę czynnika a tylko na ciśnienie :(
IMHO poważny błąd :(

co za pseudomechanik Ci zrobił taką bube :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
rocco222 



Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 4
Skąd: śląskie



Wysłany: Pią Kwi 25, 2008 11:26   

witam

sytuacja opanowana za duzo czynnika było troche wystarczyło upuscic i jest ok wszytsko działa bez zarzutów
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 30, 2008 14:10   

rocco222 napisał/a:
sytuacja opanowana za duzo czynnika było

No proszę. Czyli koledzy od razu wpadli na to, co jest przyczyną, ale żaden nie usłyszał "dziękuję" :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sro Kwi 30, 2008 16:18   

piter34, za dużo wymagasz...... :???:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Problem z Klimą
Pawson Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Nie Gru 14, 2008 13:10
Pawson
Brak nowych postów [R400] Prawdopodbny problem z klimą
Chyba coś wniej padło :)
konradlot Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Wto Wrz 09, 2008 16:51
konradlot
Brak nowych postów [R400] Klima
danieleczek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Cze 04, 2008 21:51
TomC
Brak nowych postów [R400] klima nie działa
sobek0075 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 21 Wto Sie 07, 2012 07:27
Adrian
Brak nowych postów [R400] klima nie chłodzi
Tjancik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Pon Sie 12, 2013 16:39
kiler22



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink