Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Czw Cze 05, 2008 19:26
Jak rozumiem II generacja posiada jakiegoś kompa gazowego który emuluje też sondy lambda i wtryski, możliwe że silnik 2.0 tego wymaga aby nie wyświetlał check engine, ale jeśli nie ma takiej potrzeby to lepiej nie komplikować instalacji.
Np silniku 2.7 wystarczy tylko jeden przekaźnik który odetnie wtryskiwacze paliwa (przecina jeden kabelek). I to cała elektronika. Czyli praktycznie Blos to instalka 1 generacji rev.2.
Pany czyli najlepszym rozwiazaniem oprocz sekwencji bedzie BLOS + II gen. Przymierzam sie do zalozenia instalki do mojego.
Senn, policz koszty i pamiętaj, że masz auto po 95, więc blos ZTCP jest nie całkiem legalny.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
hmm, blos to chyba inny sposob podawania gazu , znaczy sie bez zwężki na dolocie, reszta instalacji jest chyba taka sama jak II gen czyli silnik krokowy na przewodzie gazowym
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Pią Cze 06, 2008 06:24
Senn, może warto zainteresować się Blos Evoluion ? Jest elektronicznie sterowany przez kompa, niczym krokowiec w II generacji.
Na innych forach piszą żę się gorzej sprawdza od czysto mechanicznego, ale to pewnie jak się porównuje pod względem osiągów, napewno mechaniczny będzie szybciej reagował bo nie czeka na żadne sygnały z kompa. Ale przecież do normalnej jazdy chodzi nam tylko o stechiometryczną mieszankę, a tą niestety ciężko jest ustawić na mechanicznym blosie.
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Pią Cze 06, 2008 08:03
Ja swojemu blosowi nie mam nic do zarzucenia, sprawdza się w sensie że samochód jeździ bezproblemowo na gazie, przyspiesza jak na benzynie, stabilne wolne obroty, zero zdławień, zero strzałów nawet jak się go dusi gdy gaz się kończy, zapala na gazie też jak nieraz zapomne przełączyć na benzyne. I jest to prosty system, niezależny od benzynowego.
Jedynie te wskaźniki AFR troche mnie stresują podczas jazdy.
Ostatnio zmieniony przez blue827 Pią Cze 06, 2008 21:25, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum