Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lis 2006 Posty: 96 Skąd: polska
Wysłany: Pią Wrz 07, 2007 12:08
orson napisał/a:
Mam prosbe - jesli ktos moze niech poda mamiary telefoniczne na ta firme
prosze bardzo:
Jana Olbrachta 94a
tel - 022 4242638
kom- 604 623 817
osoba kontaktowa to Marcin Tarasiuk
marcin_tarasiuk@poczta.fm
[ Dodano: Pią Wrz 07, 2007 1:22 pm ]
Olo12 napisał/a:
HdM, wiesz co ja osobiście nie preferuję zakładania części używanych jeżeli cena nowych nie odbiega znacznie
Witam,
ja generalnie tez nie jestem zwolennikiem montowania starych rzeczy w samochodzie jesli mozna kupic nowe, ale jesli okaze sie to jedynie kwestia przewodu to tak samomoze sie przetrzec w nowym jak i w starym.
Postanowilem sprawdzic ci jest nie tak - potem bede myslal o tym co z tym zrobic.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Wrz 07, 2007 12:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Z opisu x440 przychodzi mi na mysl tylko serwer IBM'a
haha no wydaje mi się, że serwerem IBM'a nie podpinają się do roverów , wiem ze x440 to symbol serwera ale właśnie patrząc na ten komputer zauważyłem, że miał oznaczenie podobne, może była to inna kombinacja cyfr. Najlepiej będzie zadzwonić do firmy i spytać, bo nic więcej wspólnie z HDM nie wydukamy w tej sprawie.
W każdym razie ten komputer komunikuje się z R/MG wszelakiej maści.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lis 2006 Posty: 96 Skąd: polska
Wysłany: Pon Wrz 10, 2007 09:06
minal weekend - pogrzebalem troszke w samochodzie i:
* ABS - znalazlem przetarcie na kablu czujnika; zabezpieczylem i mam nadzieje, ze to rozwiaze problem, dziekuje wszystkim za sugestie obejrzenia kabla
* VIS - dotarlem do silniczkow, ten ktory jest zamontowany poziomo dziala i jest z nim wszystko w porzadku, natomiast ten ktory jest zamontowany poziomo nie dziala, ma pourywane zaczepy i chyba grozi mu wymiana. polutowalem poprzepalane sciezki na plytcem ale silniczek i tak nie dziala jak powienien (mysle, ze sam jest walniety dodatkowo, bo nie uruchamia sie nawet, gdy podlaczy sie go bezposrednio pod prad)
ma ktos taki silniczek? jaki jest koszt takiej zabawy? nawet, gdyby mechanizm dzialal to i tak potrzebowalbym obudowy bo w zbyt wielu miejscach jest polamana.
zamontowalem ten silniczek ale przestawilem klapke na otwarta (do tej pory byla zawsze zamknieta), jest odczuwalna roznica w przyspieszaniu (skomentowaly to osoby, ktore jechaly jako pasazerowie i nie wiedzialy o moich zabawach - chcialem uniknac placebo )
dziekuje za pomoc w nabyciu takowego silniczka.
pozdr
HdM
P.S. Lambda dziala - sprawdzilem voltomierzem - wskazania niemal identyczne z opisem w tech faqu
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
HdM, mam do Ciebie małe pytanko: jak sprawdzałeś, czy silniczki działają? Ja mam napewno zrąbany ten pionowy (ballanced valve), ale dzisiaj odkręciłem też ten drugi i mam pewne podejrzenia.
Wogóle to próbowałem znaleść jakiś silniczek 12V który by pasował zamiast oryginalnego (lepsze by to bylo niż jakaś używka), ale niestety jest to chyba niemożliwe. Kurde troche kłopotów z tym jest jednak
pozdrawiam
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lis 2006 Posty: 96 Skąd: polska
Wysłany: Pią Cze 20, 2008 13:01
mialem popalone sciezki wiec gorzej byc nie moglo mam znajomego, ktory naprawia rozne elektroniczne rzeczy, podpial mi to pod rozne aparatury i prady i niestety, ale okazalo sie, ze sa padniete
podsumawujac sprawdzalem to po kowalsku, ale w rekawiczkach
skad wiesz, ze masz padniety? byles pod kompem?
[ Dodano: Pią Cze 20, 2008 14:13 ]
dodam jeszcze, ze ja wymienilem swoje na sprawdzone uzywki i jestem zadowolony, niby to kilka koni, ale efekt placebo dziala i mam wrazenie, ze jest ogromna poprawa
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
hmm, bylem podlaczyc sie do testbooka i wyskoczył błąd o stale otwartym Ballanced valve. Co ciekawe koleś powiedział, że ten błąd zawsze jest i że jest to normalne i wziął 150zł , ale mniejsza o to.
Rozebrałem i okazało się, że silnik jest padnięty (nie kręcił sie w niektórych pozycjach).
A czy można sprawdzić czy to działa odejmując od kolekora i poprostu patrząc na właczonym silniku czy się przesuwa? Dzisiaj miałem jechać na gdzieś kupić używkę, więc pomyślałem, że poprostu podłącze zamiast mojego.
_________________ pozdrawiam wszystkich forumowiczów i roverkowiczów
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lis 2006 Posty: 96 Skąd: polska
Wysłany: Pią Cze 20, 2008 14:46
pewnie tak bylo
swoja droga ceny diagnostyki komputerowej (ktora umowmy sie nie jest jakos strasznie skomplikowanym procesem) sa delikatnie mowiac troche za wysokie...
ja swoje silniczki probowalem podpiac poza kolektorem na chodzacym silniku (stare byly na miejscu) i nie spowodowalo to ich ruchow, nie mniej jednak podlaczane na krotko dzialaly i po ich zamontowaniu komputer nie wyswietlil zadnych bledow
a nawet jesli kupisz uzywki i nie beda dzialaly to moze z 4 uda Ci sie zlozyc 2
kazdy elektronik powinien sobie poradzic z tym jesli sam nie wladasz lutownica niczym wolodyjowski szabla
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
HdM, a mógłbyś mi napisać jak to podpiąć na krótko, żeby nie spalić? Wogóle to są 4 piny: +, -, a 2 są sterujące?
Pozatym chciałbym sprawdzić też ten drugi czy jest wporzo. Wygląda jakby był, bo w środku nie ma oleju, a klapki chodzą lekko, więc od czego miałby się zepsuć, ale jak go podłączałem na odpalonym silniku to nie chodził. Co ciekawe był przykręcony na swoim miejscu i nie chodzil. Zastanawiam sie więc w jakich sytuacjach się one wogóle załączają. Może trzeba jechać, albo chociaż włączyć bieg .
Tak swoją drogą, jeśli możesz zdradzić, to ile zapłaciłeś za oba?
swoja droga ceny diagnostyki komputerowej (ktora umowmy sie nie jest jakos strasznie skomplikowanym procesem) sa delikatnie mowiac troche za wysokie...
Cena samego urządzenia jest wysoka (zdaje się, że to mniej więcej wartość nowego R75) i serwisy chcą to sobie odbić.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 29 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 423 Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: Pią Cze 20, 2008 17:17
maciej napisał/a:
HdM napisał/a:
swoja droga ceny diagnostyki komputerowej (ktora umowmy sie nie jest jakos strasznie skomplikowanym procesem) sa delikatnie mowiac troche za wysokie...
Cena samego urządzenia jest wysoka (zdaje się, że to mniej więcej wartość nowego R75) i serwisy chcą to sobie odbić.
Spokojnie kupisz niezbędny sprzęt za cenę mniej-więcej 5-cio letniego R75...
Pisałem o cenie jaką sobie życzył Rover od ASO w czasie gdy jeszcze istniał.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lis 2006 Posty: 96 Skąd: polska
Wysłany: Pon Cze 23, 2008 10:19
kRisj napisał/a:
HdM, a mógłbyś mi napisać jak to podpiąć na krótko, żeby nie spalić? Wogóle to są 4 piny: +, -, a 2 są sterujące?
Pozatym chciałbym sprawdzić też ten drugi czy jest wporzo. Wygląda jakby był, bo w środku nie ma oleju, a klapki chodzą lekko, więc od czego miałby się zepsuć, ale jak go podłączałem na odpalonym silniku to nie chodził. Co ciekawe był przykręcony na swoim miejscu i nie chodzil. Zastanawiam sie więc w jakich sytuacjach się one wogóle załączają. Może trzeba jechać, albo chociaż włączyć bieg .
Tak swoją drogą, jeśli możesz zdradzić, to ile zapłaciłeś za oba?
za oba zaplacilem 190 pln na allegro z przesylka
Pan, ktory mi to sprzedal powiedzial, ze dzialaja, ale jesli nie beda chodzily to moge odeslac i zwroci kase, bardzo uczciwe podejscie. Zaaplołdowalem je do endżina i wszystko jest ok, wiec nie mialem okazji sie przekonac o serwisie gwarancyjnym.
nie mam pojecia jak je podlaczac, zeby sprawdzic, bo nie robilem tego sam, nie pomoge w tej kwestii, chociaz ja rozebralbym obudowe i podpial sie z pradem bezposrednio pod silniczek, zeby sprawdzic, czy w ogole sie kreci, a potem ewentualnie ogladal sciezki itp...
powodzenia, oplaca sie to zrobic, bo roznica w jezdzie jest odczuwalna
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 11 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 354 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Cze 23, 2008 11:12
Witam,
śledzę tematy naprawy / diagnozy systemu VIS oraz OLEJU W PRZEPUSTNICY już od dłuższego czasu. Oba tematy są często łączone i poruszane przez wiele osób w różnych wątkach co świadczyć może na pewno o dużym zainteresowaniu tym tematem.
Muszę przyznać , że czytając porozrzucane i nieczytelne fragmenty opisów ciężko cokolwiek zrozumieć. Temat kilkakrotnie się urywa lub też po prostu się rozmywa.
Usterka tego systemu w silnikach KV6 jest podobnie częsta jak usterka głowicy w silnikach serii K dlatego myślę , że należy jej sie równie dokładny opis na stronie forum.
W związku z ogromnym zainteresowaniem systemem VIS oraz łączącym się w pewien sposób tematem OLEJU W PRZEPUSTNICY proponowałbym aby osoby , które znają się trochę na tych sprawach opisały w punktach system diagnozowania usterki oraz jej naprawy i skutków zaniedbania.
Przykładowo:
1. Jak zdiagnozować uszkodzone silniczki VIS ?
2. Jak sprawdzić czy w naszej przepustnicy jest olej ?
3. Jak rozebrać silniczki VIS ?
4. W jaki sposób je naprawić ( dokładny opis ) ? Gdzie kupić ? Jakie są to koszta ?
5. Jak rozebrać przepustnicę i kolektor ? ( dokładny opis ) Jak ją wyczyścić ?
6 Jakie są konsekwencje zaniedbania problemu uszkodzonego systemu VIS ?
7. Problem oleju w przepustnicy ? Czym to grozi ?
7. Separator oleju : skuteczność , sposób montażu ( dokładny opis ) , koszt
8. Gdzie mogą pomóc nam rozwiązać problem jeżeli sami nie potrafimy tego zrobić ?
Myślę , że opis tego typu mogłoby pomóc wielu użytkownikom silników KV 6
PS. Wiem , że system VIS został opisany w technicznym FAQ ale zawiera on informacje bardzo techniczne ( nie zrozumiałe dla wszystkich ) dlatego wydaje mi się , że taki dosyć prosty opis bedzie nam wszystkim pomocny.
PS1. Dzielmy się swoja wiedzą i ułatwiajmy życie innym
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum