Niestety jestem z okolic rzeszowa i wlasnie skonczylem budowe domu i
raczej na pewno nie zagoszcze w Warszawie w najblizszym czasie:( natomiast
co do samego 2.3:) slinik jest naprawwde mocny i wytzrymaly:) kilka razy
ciągnolem nim przyczepe kempingową N126 i rozpedzilem sie bez problemowo
do 120 ale przyczepka juz niebezpiecznie latała po drodze:P kilka razy
ciagnol rowniez przyczepy z piaskiem czy weglem(raz nawe 1,4tony) i nie
bylo problemow:P wadą jest brak kontroli trakcji(wersja Si Lux?) i przy
sliskiej nawierzchni szybki strat graniczy z cudem:( mysle ze ciekawym
motywem było by uturbienie tego potworka:P mi jego parametry w zupelnosci
wystarczają i jestem z niego bardzo zadowolony:) mam pytanie co do
v-max......na zimowych oponkach z indeksem predkosci do 190 na
autostradzie spokojnie jechal te 190 ale to nie jest szczyt:) ktos wie ile
moze pojechac?? w papierach jets chyba 216 ale nie wierze zeby nie
pojechal szybciej:P
Pozdrawiam:)
----
markzo
623
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lut 04, 2007 14:16 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam:)
Po pierwsze porownujemy turbo i jednostke wolnossaca:) a po drugie jestem
starsznie zaskoczony tym co Pan pisze....bo moj roverek nie ma
najmniejszego problemu z predkoscia 200km/h:) i nie trzeba go dusic i
dusic:) ma ktos z milych kolegów jakies wykresy mocy z i momentu z
chamowni???Pzdr
Wykresy z folderu są na stronie klubowej w galerii poświęconej modelowi R600.
Dosyć dobrze oddają charakter jednostki napędowej.
Witam wszystkich
Posiadam autko Honda Prelude z silnikiem 2.2 VTEC H22A a wcześniej siedziało H23A2 który to się wysypywał a konkretnie panewki było już znacznie słychać i olej zaczął pić, nie czekałem jak padnie do końca tylko zrobiłem SWAP na H22A i teraz od roku nic się nie dzieje a takich jak ja na forum www.hondaprelude.pl jest sporo i wiedzą czym śmierdzi H23Ax 1,2,3 a jedyny ratunek to tylko SWAP na H22A. Co do pana który się chwalił AUDI to powiem inaczej, ROVER 620Ti nie będzie miał co robić nawet z AUDI 1.8T 180KM a jak to nie wystarczy to zawsze może postawić się z Preludem 2.2 VTEC H22A 200KM który tym bardziej załatwi sprawę . Ogólnie jestem za Roverer serii 600 bo to nic innego jak Accord w dodatku braciak wczoraj takiego kupił 623 ale jak padnie silnik to będzie SWAP na H22A bo najlepsza jest baza na H22A po tym jak siedziało H23Ax
To prawda. Można jeszcze włożyć F21 - kolega z klubu ćwiczył.
A co do samego H23A3 to mam już drugiego R623 z tym silnikiem i na razie żaden nie padł.
Wg warsztatu zajmującego się Hondami to tylko kwestia pilnowania układu chłodzenia.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Tfu...
Oczywiście. Chodziło mi o autko brata Mariusza.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Co do pana który się chwalił AUDI to powiem inaczej, ROVER 620Ti nie będzie miał co robić nawet z AUDI 1.8T 180KM
W jakiej budzie to 1.8T?
Masz na myśli sprint?
A w jakiej tylko sobie zapragniesz, mój sąsiad kupił ostatnio 620Ti i teraz wiem że lepiej to chodzi od audi z silnikiem 1.8T 180KM nawet najlżejszej A3
Chodzi głównie o sprint ale i elastyczność w 620Ti jest bardzo ładna i z każdej prędkości ładnie przyspiesza, w hondzie porównywalnym silnikiem jest H22A i tu akurat za turbo robi VTEC z którym elastyczność też jest przyzwoita. Panowie róbcie jakiś swapik z H23 na H22, jestem ciekaw jak wypadał by z r620ti z r600 H22
Panowie róbcie jakiś swapik z H23 na H22, jestem ciekaw jak wypadał by z r620ti z r600 H22
Z ogłoszeń są znane takie przypadki.
Najwięcej było w Prelude, ale w R600 też się zdarzały, ale chyba w Klubie nie ma takiego.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
łojoj moj temat ożyl:P znaczy sie R620Ti jest szybszy ok OOOO 1.8T ja sie aktualnie przymiezam do swapa 2.0T do mojego coupe....
A jaki tam teraz silnik siedzi? jeśli hondowska jednostka to lepiej ci jakiegoś VTEC'a wstawi moim zdaniem jeśli roverowska to faktycznie lepsza opcja to 620Ti. Silniki hondy są odwrócone w porównaniu do roverowskich i musiał byś wszystko przekładac. Zerknij nawet na allegro w fotkach roverów i jak są porozmieszczane graty typu pompa ABS itd w wersji z silnikiem hondy jak i z silnikiem rovera. Warto się w ten temat zagłębic żeby nie miec kosztów.
Pietja wiem ze wsio jest na odwrot, w dziale tuningu mechanicznego mam swoj temat dotyczacy przemyslen na temat swapa;) Hondowskiego Vteca wolalbym uniknac...moze to i jedzie i sie kreci wysoko ale moc jest dostepna starsznie wysoko, elastycznosci wlasciwie nie ma, jazda od dolu jest dla silnika nie zdrowa, zaraz leca panewki:/ fajna zabawa dac w palnik na kretej drodze do odcinki ( mam silnik D16A8) i tak od 5-6tys obr to on jedzie jak burza ale nizej nie ma nic....w kazdym malym silniku Hani tak jest....do 5tys sie nic nie dzieje:/ wstawic H22A ciekawa koncepcja...w sumie nie taka glupia:p jest wieszka pojemnosc to i bedzie wieksza elastycznosc przy niksich obrotach:) jak narazie jednak na 1 miejscu jest 2.0T16 mady by Powertrain:P zobacz na youtube.com jak jedzie tomcat z takim motorem:P to jak dla mnie nie jest juz szybko jezdzace autko ale niskoprzelatujacy zapier****
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
osobiście bym się skusił na H22 mimo że oba silniki dysponują taką samą mocą lecz innym momentem na korzyść R to jednak H22 lepiej sobie radzi. Mój sąsiad ma 620Ti skrzynia Torsen a ja mam prelude H22 JDM skrzynia bez szpery, masa mojej preli 1300KG porównywalna z roverem 1330KG a jednak różnica jest widoczna na korzyść H. Moim zdaniem powinieneś sobie zapodać takie H22.
1. sporo ostatnio tych silników na allegro jak i na forum www.hondaprelude.pl
2. ewentualne części zamienne dostępne od ręki w każdej większej sieci sklepów z częściami motoryzacyjnymi Japan Cars, Inter Cars, a co do silnika 2.0T to bym tak nie powiedział (kolega szukał kabli zapłonowych i dopiero przez serwis dostał czekając na nie tydzień, IC nie miał w oferci)
3. Późniejsze modyfikacje silnika są łatwiejsze (dużo osób zna ten silnik i na wielu forach opisują jak można je modyfikować i jakie to przynosi efekty). 2.0Ti ni bardzo da się podnieść moc bo trzeba go zakuwać, chyba że się mylę to mnie poprawcie a jeśli trzeba to równie dobrze można zrobić H22 turbo bo wyjdzie ten sam koszt albo i mniejszy (większa dostępność części). Ale się rozpisałem
Pozdrawiam
Edit: wiele elementów zostanie ci pod maską w tym samym miejscu jeżeli zdecydujesz się na H22 (i znów mniejsze koszta)
Jakieś bajki z tymi kablami, ostatnio kupiłem bez problemu mieli w katalogach z częściami tez niema najmniejszego problemu do silnika. Co do podnoszenia mocy to ten silnik ma dany zapas i można go podkręcić, w Anglii jak byłem to gość miał 2.0 ti i 270 koni bez kucia jak to długo chodziło to nie wiem ale sie da.
"W przeciwieństwie do innych turbodoładowanych dwulitrowych silników produkowanych w tamtym okresie, jednostka T16 nie może być jednak w łatwy i tani sposób modyfikowana w celu uzyskania większej mocy. Jest to spowodowane tym, że elementy silnika nie zostały zaprojektowane do przyjmowania obciążeń większych niż te przewidziane przez producenta"
Tekst skopiowany z waszej strony http://www.roverki.pl/article.php?sid=421
Co do kabli to mówię to co sam na oczy widziałem i z palca sobie nie wyssałem jeździłem z kolegą osobiście więc wiem co piszę. Podobna sytuacja była z chłodnicą i w końcu kolega kupił chłodnice od rovera 620 TD w której zalepił 2 otwory na czujniki. Z resztą części typu klocki, tarcze, rozrząd, świece, kopułka, filtr powietrza nie było problemu wszystko od ręki i za nie duże pieniądze.
Ten artykuł to jakaś bzdura z tego silnika 270 robi sie na miękko jedyne co może sie sypnąć to skrzynia jeśli nie była od nowości zregenerowana. Podnoszenie mocy wymaga wywalenia:
EBC i założenie mbc , modyfikacja wydechu, dolotu, większy IC. Możemy liczyć na wzrost o 50Km zależnie od doładowania. Co do kabli faktycznie mailem lekki przestój bo na wybrane przeze mnie NGK w intercarsie musiałem poczekać 2 dni
pjetiawawa
"W przeciwieństwie do innych turbodoładowanych dwulitrowych silników produkowanych w tamtym okresie, jednostka T16 nie może być jednak w łatwy i tani sposób modyfikowana w celu uzyskania większej mocy. Jest to spowodowane tym, że elementy silnika nie zostały zaprojektowane do przyjmowania obciążeń większych niż te przewidziane przez producenta"
pamiętaj ze każdy samochód jest liczony z zapasem od 10-25%
Nie masz co obstawiać bo z samych danych fabrycznych widać że R220Ti ma 6.5 do 100 a prela JDM ma 6.9 więc wynik znany. Trzeba by postawić jakąś Honde która ma podobną masę i moc. U mnie na forum PTP był kiedyś Cif z silnikiem H22 200KM który do paczki kręcił się w 5.2s więc to był by odpowiedni rywal z tym że to nie jest autko stokowe bo taki silnik w żadnym cifie nie występował. Najbliższą konkurencją może być integra type-r 98r JDM który do paczki przyspiesza w 6.2-6.3 i to z silnika 1.8. Dla preli nie ma konkurencyjnego autka z Marki Rover w tej samej klasie, najbliższe auto to R600 ale to i tak nie to samo bo prela to sportowe coupe a R600 to autko rodzinne z dosyć dobrym potencjałem. To że turbo to też żadna zajwka na dłuższą metę, weź sobie dwa autka marka nie istotna z którego jedno to np Turbo 300KM a drugie to mocne N/A 300KM i wystartuj te autka na jakimś torze, jak ci się turbo nagrzeje to tracisz moc a N/A poleci dalej i niech nikt nie mówi że tak nie jest bo to znany problem np w Subaru, Mitsubishi, Nissan itd. Ewentualnie leć w trasie na pełnej klepie to zobaczymy czy długo turbo będzie dmuchało z pełną mocą, w końcu spuchnie. Panowie czy tak czy siak to nie chcę w żaden sposób obrażać bądź poniżać marki Rover ale wy chyba odbieracie to inaczej, dla mnie Rover z lat 90 to dziecko Hondy i bardzo lubię te autka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum