Forum Klubu ROVERki.pl :: 2,3:)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Admin
Sob Mar 31, 2007 21:58
2,3:)
Autor Wiadomość
Markzo
Gość





Wysłany: Nie Lut 04, 2007 14:16   Re: 2,3:)

Niestety jestem z okolic rzeszowa i wlasnie skonczylem budowe domu i
raczej na pewno nie zagoszcze w Warszawie w najblizszym czasie:( natomiast
co do samego 2.3:) slinik jest naprawwde mocny i wytzrymaly:) kilka razy
ciągnolem nim przyczepe kempingową N126 i rozpedzilem sie bez problemowo
do 120 ale przyczepka juz niebezpiecznie latała po drodze:P kilka razy
ciagnol rowniez przyczepy z piaskiem czy weglem(raz nawe 1,4tony) i nie
bylo problemow:P wadą jest brak kontroli trakcji(wersja Si Lux?) i przy
sliskiej nawierzchni szybki strat graniczy z cudem:( mysle ze ciekawym
motywem było by uturbienie tego potworka:P mi jego parametry w zupelnosci
wystarczają i jestem z niego bardzo zadowolony:) mam pytanie co do
v-max......na zimowych oponkach z indeksem predkosci do 190 na
autostradzie spokojnie jechal te 190 ale to nie jest szczyt:) ktos wie ile
moze pojechac?? w papierach jets chyba 216 ale nie wierze zeby nie
pojechal szybciej:P
Pozdrawiam:)
----
markzo
623
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 04, 2007 14:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo
Gość





Wysłany: Nie Lut 04, 2007 15:45   Re: 2,3:)

Wow....:P:D
no to nie jest zle:):):)
Pozdrawiam


--
Markzo
623 Si Lux
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl
 
 
piter34
Gość





Wysłany: Pon Lut 05, 2007 10:33   Re: 2,3:)

Markzo napisał(a):
Cytat:
Witam:)
Po pierwsze porownujemy turbo i jednostke wolnossaca:) a po drugie jestem
starsznie zaskoczony tym co Pan pisze....bo moj roverek nie ma
najmniejszego problemu z predkoscia 200km/h:) i nie trzeba go dusic i
dusic:) ma ktos z milych kolegów jakies wykresy mocy z i momentu z
chamowni???Pzdr

Wykresy z folderu są na stronie klubowej w galerii poświęconej modelowi R600.
Dosyć dobrze oddają charakter jednostki napędowej.

--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków
 
 
piter34
Gość





Wysłany: Pon Lut 05, 2007 10:56   Re: 2,3:)

platinium napisał(a):
Cytat:
Czemu nie poruwnasz swojego audi do R620Ti??????????
Oba sa doladowane
a dlatego chociazby ze 620ti ma 200 koni a audi 150 a mi chodzilo o

Nie samą mocą żyje auto...

--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków
 
 
pietjawawa 



Dołączył: 12 Cze 2007
Posty: 7
Skąd: Warszawa-Wesoła



Wysłany: Wto Cze 12, 2007 15:28   

Witam wszystkich
Posiadam autko Honda Prelude z silnikiem 2.2 VTEC H22A a wcześniej siedziało H23A2 który to się wysypywał a konkretnie panewki było już znacznie słychać i olej zaczął pić, nie czekałem jak padnie do końca tylko zrobiłem SWAP na H22A i teraz od roku nic się nie dzieje a takich jak ja na forum www.hondaprelude.pl jest sporo i wiedzą czym śmierdzi H23Ax 1,2,3 a jedyny ratunek to tylko SWAP na H22A. Co do pana który się chwalił AUDI to powiem inaczej, ROVER 620Ti nie będzie miał co robić nawet z AUDI 1.8T 180KM a jak to nie wystarczy to zawsze może postawić się z Preludem 2.2 VTEC H22A 200KM który tym bardziej załatwi sprawę :) . Ogólnie jestem za Roverer serii 600 bo to nic innego jak Accord w dodatku braciak wczoraj takiego kupił 623 ale jak padnie silnik to będzie SWAP na H22A bo najlepsza jest baza na H22A po tym jak siedziało H23Ax
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Cze 12, 2007 15:31   

pietjawawa napisał/a:
Co do pana który się chwalił AUDI to powiem inaczej, ROVER 620Ti nie będzie miał co robić nawet z AUDI 1.8T 180KM

W jakiej budzie to 1.8T?
Masz na myśli sprint?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4536
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 12, 2007 15:33   

To prawda. Można jeszcze włożyć F21 - kolega z klubu ćwiczył.

A co do samego H23A3 to mam już drugiego R623 z tym silnikiem i na razie żaden nie padł. :)
Wg warsztatu zajmującego się Hondami to tylko kwestia pilnowania układu chłodzenia. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Cze 12, 2007 15:34   

maciej napisał/a:
Można jeszcze włożyć F21 - kolega z klubu ćwiczył.

F20Z1?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4536
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 12, 2007 15:38   

Tfu...
Oczywiście. Chodziło mi o autko brata Mariusza.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
pietjawawa 



Dołączył: 12 Cze 2007
Posty: 7
Skąd: Warszawa-Wesoła



Wysłany: Pon Cze 23, 2008 00:27   

piter34 napisał/a:
pietjawawa napisał/a:
Co do pana który się chwalił AUDI to powiem inaczej, ROVER 620Ti nie będzie miał co robić nawet z AUDI 1.8T 180KM

W jakiej budzie to 1.8T?
Masz na myśli sprint?

A w jakiej tylko sobie zapragniesz, mój sąsiad kupił ostatnio 620Ti i teraz wiem że lepiej to chodzi od audi z silnikiem 1.8T 180KM nawet najlżejszej A3 :)
Chodzi głównie o sprint ale i elastyczność w 620Ti jest bardzo ładna i z każdej prędkości ładnie przyspiesza, w hondzie porównywalnym silnikiem jest H22A i tu akurat za turbo robi VTEC z którym elastyczność też jest przyzwoita. Panowie róbcie jakiś swapik z H23 na H22, jestem ciekaw jak wypadał by z r620ti z r600 H22 :)
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4536
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 23, 2008 08:28   

pietjawawa napisał/a:
Panowie róbcie jakiś swapik z H23 na H22, jestem ciekaw jak wypadał by z r620ti z r600 H22

Z ogłoszeń są znane takie przypadki. :)
Najwięcej było w Prelude, ale w R600 też się zdarzały, ale chyba w Klubie nie ma takiego. :(
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 23, 2008 13:16   

łojoj moj temat ożyl:P znaczy sie R620Ti jest szybszy ok OOOO 1.8T ?? ja sie aktualnie przymiezam do swapa 2.0T do mojego coupe.... :oops:
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
pietjawawa 



Dołączył: 12 Cze 2007
Posty: 7
Skąd: Warszawa-Wesoła



Wysłany: Pon Cze 23, 2008 19:00   

Markzo napisał/a:
łojoj moj temat ożyl:P znaczy sie R620Ti jest szybszy ok OOOO 1.8T ?? ja sie aktualnie przymiezam do swapa 2.0T do mojego coupe.... :oops:

A jaki tam teraz silnik siedzi? jeśli hondowska jednostka to lepiej ci jakiegoś VTEC'a wstawi moim zdaniem jeśli roverowska to faktycznie lepsza opcja to 620Ti. Silniki hondy są odwrócone w porównaniu do roverowskich i musiał byś wszystko przekładac. Zerknij nawet na allegro w fotkach roverów i jak są porozmieszczane graty typu pompa ABS itd w wersji z silnikiem hondy jak i z silnikiem rovera. Warto się w ten temat zagłębic żeby nie miec kosztów.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 23, 2008 19:51   

Pietja wiem ze wsio jest na odwrot, w dziale tuningu mechanicznego mam swoj temat dotyczacy przemyslen na temat swapa;) Hondowskiego Vteca wolalbym uniknac...moze to i jedzie i sie kreci wysoko ale moc jest dostepna starsznie wysoko, elastycznosci wlasciwie nie ma, jazda od dolu jest dla silnika nie zdrowa, zaraz leca panewki:/ fajna zabawa dac w palnik na kretej drodze do odcinki ( mam silnik D16A8) i tak od 5-6tys obr to on jedzie jak burza ale nizej nie ma nic....w kazdym malym silniku Hani tak jest....do 5tys sie nic nie dzieje:/ wstawic H22A ciekawa koncepcja...w sumie nie taka glupia:p jest wieszka pojemnosc to i bedzie wieksza elastycznosc przy niksich obrotach:) jak narazie jednak na 1 miejscu jest 2.0T16 mady by Powertrain:P zobacz na youtube.com jak jedzie tomcat z takim motorem:P to jak dla mnie nie jest juz szybko jezdzace autko ale niskoprzelatujacy zapier**** :twisted: :twisted: :twisted:
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
pietjawawa 



Dołączył: 12 Cze 2007
Posty: 7
Skąd: Warszawa-Wesoła



Wysłany: Wto Lip 01, 2008 22:56   

Rover 220Ti
http://www.youtube.com/wa...feature=related

Civic z silnikiem H22
http://www.youtube.com/wa...feature=related

osobiście bym się skusił na H22 mimo że oba silniki dysponują taką samą mocą lecz innym momentem na korzyść R to jednak H22 lepiej sobie radzi. Mój sąsiad ma 620Ti skrzynia Torsen a ja mam prelude H22 JDM skrzynia bez szpery, masa mojej preli 1300KG porównywalna z roverem 1330KG a jednak różnica jest widoczna na korzyść H. Moim zdaniem powinieneś sobie zapodać takie H22.
1. sporo ostatnio tych silników na allegro jak i na forum www.hondaprelude.pl
2. ewentualne części zamienne dostępne od ręki w każdej większej sieci sklepów z częściami motoryzacyjnymi Japan Cars, Inter Cars, a co do silnika 2.0T to bym tak nie powiedział (kolega szukał kabli zapłonowych i dopiero przez serwis dostał czekając na nie tydzień, IC nie miał w oferci)
3. Późniejsze modyfikacje silnika są łatwiejsze (dużo osób zna ten silnik i na wielu forach opisują jak można je modyfikować i jakie to przynosi efekty). 2.0Ti ni bardzo da się podnieść moc bo trzeba go zakuwać, chyba że się mylę to mnie poprawcie a jeśli trzeba to równie dobrze można zrobić H22 turbo bo wyjdzie ten sam koszt albo i mniejszy (większa dostępność części). Ale się rozpisałem :)
Pozdrawiam

Edit: wiele elementów zostanie ci pod maską w tym samym miejscu jeżeli zdecydujesz się na H22 (i znów mniejsze koszta)
 
 
 
kwiatekt11 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 169
Skąd: Jarosław



Wysłany: Wto Lip 01, 2008 23:30   

Jakieś bajki z tymi kablami, ostatnio kupiłem bez problemu mieli w katalogach z częściami tez niema najmniejszego problemu do silnika. Co do podnoszenia mocy to ten silnik ma dany zapas i można go podkręcić, w Anglii jak byłem to gość miał 2.0 ti i 270 koni bez kucia jak to długo chodziło to nie wiem ale sie da.
 
 
 
pietjawawa 



Dołączył: 12 Cze 2007
Posty: 7
Skąd: Warszawa-Wesoła



Wysłany: Sro Lip 02, 2008 00:25   

"W przeciwieństwie do innych turbodoładowanych dwulitrowych silników produkowanych w tamtym okresie, jednostka T16 nie może być jednak w łatwy i tani sposób modyfikowana w celu uzyskania większej mocy. Jest to spowodowane tym, że elementy silnika nie zostały zaprojektowane do przyjmowania obciążeń większych niż te przewidziane przez producenta"
Tekst skopiowany z waszej strony http://www.roverki.pl/article.php?sid=421

Co do kabli to mówię to co sam na oczy widziałem i z palca sobie nie wyssałem jeździłem z kolegą osobiście więc wiem co piszę. Podobna sytuacja była z chłodnicą i w końcu kolega kupił chłodnice od rovera 620 TD w której zalepił 2 otwory na czujniki. Z resztą części typu klocki, tarcze, rozrząd, świece, kopułka, filtr powietrza nie było problemu wszystko od ręki i za nie duże pieniądze.
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lip 02, 2008 08:24   

Ten artykuł to jakaś bzdura z tego silnika 270 robi sie na miękko jedyne co może sie sypnąć to skrzynia jeśli nie była od nowości zregenerowana. Podnoszenie mocy wymaga wywalenia:
EBC i założenie mbc , modyfikacja wydechu, dolotu, większy IC. Możemy liczyć na wzrost o 50Km zależnie od doładowania. Co do kabli faktycznie mailem lekki przestój bo na wybrane przeze mnie NGK w intercarsie musiałem poczekać 2 dni :rotfl:

pjetiawawa
"W przeciwieństwie do innych turbodoładowanych dwulitrowych silników produkowanych w tamtym okresie, jednostka T16 nie może być jednak w łatwy i tani sposób modyfikowana w celu uzyskania większej mocy. Jest to spowodowane tym, że elementy silnika nie zostały zaprojektowane do przyjmowania obciążeń większych niż te przewidziane przez producenta"

pamiętaj ze każdy samochód jest liczony z zapasem od 10-25%
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Nie Lip 06, 2008 07:51   

pietjawawa VS dobryziom ??????

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:


Obstawiam R bo co turbo to turbo :ok:
 
 
 
pietjawawa 



Dołączył: 12 Cze 2007
Posty: 7
Skąd: Warszawa-Wesoła



Wysłany: Nie Lip 06, 2008 23:46   

KRYS napisał/a:
pietjawawa VS dobryziom ??????

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:


Obstawiam R bo co turbo to turbo :ok:


Nie masz co obstawiać bo z samych danych fabrycznych widać że R220Ti ma 6.5 do 100 a prela JDM ma 6.9 więc wynik znany. Trzeba by postawić jakąś Honde która ma podobną masę i moc. U mnie na forum PTP był kiedyś Cif z silnikiem H22 200KM który do paczki kręcił się w 5.2s więc to był by odpowiedni rywal z tym że to nie jest autko stokowe bo taki silnik w żadnym cifie nie występował. Najbliższą konkurencją może być integra type-r 98r JDM który do paczki przyspiesza w 6.2-6.3 i to z silnika 1.8. Dla preli nie ma konkurencyjnego autka z Marki Rover w tej samej klasie, najbliższe auto to R600 ale to i tak nie to samo bo prela to sportowe coupe a R600 to autko rodzinne z dosyć dobrym potencjałem. To że turbo to też żadna zajwka na dłuższą metę, weź sobie dwa autka marka nie istotna z którego jedno to np Turbo 300KM a drugie to mocne N/A 300KM i wystartuj te autka na jakimś torze, jak ci się turbo nagrzeje to tracisz moc a N/A poleci dalej i niech nikt nie mówi że tak nie jest bo to znany problem np w Subaru, Mitsubishi, Nissan itd. Ewentualnie leć w trasie na pełnej klepie to zobaczymy czy długo turbo będzie dmuchało z pełną mocą, w końcu spuchnie. Panowie czy tak czy siak to nie chcę w żaden sposób obrażać bądź poniżać marki Rover ale wy chyba odbieracie to inaczej, dla mnie Rover z lat 90 to dziecko Hondy i bardzo lubię te autka.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink