No chyba 0,8 bara powinno być orig. ustawienie czy 1,0 bar juz nie pamiętam.
Chyba dobrze rozumiem ze nie masz wskaźnika dodatkowego który pokazuje tobie ciśnienie doładowania. Bo bez tego to ja bym przy Wastegate nie kręcił nic bo nie wiadomo ile masz w pozycji byłej a ile będziesz miał jak po kręcisz.
Moim zdaniem mierzenie odstępu lub zdjęcie nie jest dobrym wzorem ja dobre ustawienie tego, Turbogauge i już
Zrobisz coś źle i nagle będziesz miał >1,4bar i hops Turbina mówi Goodbye lub tłoki nie wytrzymają
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
no mam wrażenie, ze góra (powyżej 2500)jest odrobinę mocniejsza. czyli właśnie w zakresie kiedy to max ciśnienie jest osiągane. Ale to może być tylko wrażenie. Nie weryfikowałem tego pomiarami ani hamownią Pozatym różnica jest (jeśli jest) minimalna
[ Dodano: Sro Lip 23, 2008 13:09 ]
raczej z ciekawości to zrobiłem niz z rzeczywistej potrzeby, narazie zostawiłem i nic się nie dzieje (od ok. 10kkm)
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Sro Lip 23, 2008 18:30
hmm ..zegar mówicie (myslałem ze mozna sie obejsc bez ,ale jesli nie to nie bede kombinował ,,na wyczucie'' A mam pytanie, gdzie mozna podłączyc zegar (w jakim miejscu najlepiej) ?
Wiec, chce tutaj dodać moja opinie bo w końcu mam to wszystko tak podłączone jak trzeba.
Wiec ja czuje duza różnice z czy bez intercooler'a. 1-2 bieg auto jest bardzo dynamiczne i fajnie się zbiera już go tak nie muli jak przedtem. Na 3 mal czuc tego dopiero potem na 4-5biegu przy wyprzedzania na 5 biegu przy np 80km/h zbiera sa jak trzeba
Jednak było warto dorobić intercoolera A co do pokrywy to niestety nie da rady tej od non-intercooled przerobić bo gąbka jest całkiem usytuowana i jak za duzo zachodu z tym. Wiec kupiłem taka jak trzeba
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Niestety sprzedałem swojego rovera 420D, ale kupiłem sobie 45 2.0 tdi CLUB SE(112KM). Samochód posiada identyczny silnik, ale ma inny komputer. Powiem tak, że jeżeli oba samochody mają pełne baki takiego samego paliwa to przyspieszenie jest praktycznie identyczne. W 420D po puszczeniu pedału gazu była natychmiastowa reakcja, przez co biegi można było zmieniać natychmiast, w 45tce tak nie jest, trzeba poczekać aż się wysprzęgli. Ale ogólnie samochody mają prawie takie samo przyspieszenie. Podejrzewam że porównanie 105 konnego do mojego starego klekota, byłoby na korzyść klekota. Ja jeszcze wywaliłem katalizator i założyłem strumienicę. Pompy paliwa nie podkręcałem, natomiast zaślepiłem EGR. Po przejechaniu 1k km stwierdziłem, że zaślepianie EGR niczemu dobremu nie służy i podłączyłem go z powrotem (więcej palił bez tego EGR). W 420 ważne jest też aby akumulator był w dobrym stanie - każdy spadek napięcia skutkował gorszym przyspieszeniem. Zauważyłem też jedną prawidłowość- im mniej paliwa w baku tym samochód gorzej przyspiesza. Działo sie tak w 420D, 45 (zarówno model 2000 jak i model 2005). W nowej 45 wyżej kręci się turbina (jest głośniejsza, wyższe obroty). Nie wiem dlaczego tak jest skoro to są takie same turbiny i takie same silniki, trochę inaczej wygląda rozwiązanie EGR, ale czyżby to miało taki wpływ? Zauważyłem też że 420D miał większego kopa zaraz przed osiągnięciem 90 stopni (może komputer wtedy pracuje na ssaniu?). Gdy wyjeżdżałem w bardzo długie trasy to im dłużej jechałem tym słabszy był samochód. Powiązałem to z ilością paliwa w baku i podczas postojów odkręcałem na chwilę korek wlewu paliwa, wyrównywało się ciśnienie i samochód lepiej przyspieszał. Podejrzewam też że gęściejszy olej dawałby lepsze rezultaty niż standardowy 10W40. Należy też sprawdzać ciśnienie w oponach, dlatego, że prędkościomierz odczytuje prędkość z ruchu obrotowego kół. Inną prędkość licznikową będzie mieć samochód na nowych oponach, a inną na zużytych...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum