Wysłany: Wto Sie 05, 2008 12:32 [MG ZR 2.0 TDI 2004r ] Problem z uruchomieniem. Pomóżcie
Kupiłem MG ZR uszkodzonego. Po naprawie blacharskiej okazało się, że silnik kręci ale nie uruchamia się(wcześniej nie był uruchamiany bo miał wiązki kabli przecięte od uderzenia). A po pół godzinnych próbach zniknęła lampka ciśnienia i rozrusznik nawet nie drgnie. Co może być nie tak? Pomóżcie. Może mieliście taki problem? Czekam na wasze propozycje. Z góry dzięki.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez lelek11 Wto Sie 05, 2008 15:27, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sie 05, 2008 12:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
podejrzewam, że bez wizyty na kompie się nie obejdzie. Czy jesteś pewien, że kable dobrze poskładałeś i pompa jest OK Immo działa i się wyłącza po naciśnięciu pilota
Myśle, że jeśli nie znajdziesz kompa w okolicy, to najlepiej zabrać auto do np. PHJOWI lub innego posiadacza kompa roverkowego i u niego uruchomić.
Albo jestem ślepy, albo nie napisałeś, czy to diesel, czy benzyna, nie dopisałeś też rocznika - popraw to zgodnie z zasadami kącika.
Jeśli benzyna, to sprawdź kable, świece, czy jest iskra, sprawdź czy paliwo jest podawane do cylindrów (jesli kręci, a nie odpala to świece powinny być zalane po wykręceniu tuż po próbie odpalenia) - to silnik jak każdy inny i sprawdza się go w ten sam sposób.
Jeśli diesel, to poluzuj odrobinę jeden wtrysk i zobacz czy paliwo jest podawane do cylindra (czy po poluzowaniu wtrysku będzie wyciekać).
Opisz co zrobiłeś, gdzy przestały palić się kontrolki i kręcić rozrusznik - dlaczego teraz znów jest ok?
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Po rozmowie na GG - diesel po dzwonie, więc ja bym sprawdził:
- czy podaje paliwo (podobno podaje)
- wtryskiwacze (czy podaje na szystkie cylindry)
- rozrząd
- ciśnienie (jest np. może uszkodzony zawór i brak kompresji)
- jeszcze raz wiązki, skoro były uszkodzone
- czujniki i ich podłączenie
Generalnie poszukałbym polecanego warsztatu od diesel'i, żeby przejrzeli po kolei główne podzespoły, zanim holowałbym do Wawy na kompa.
Aaa... No i poszukałbym w Rave, czy ten model i rocznik nie ma gdzieś wyłącznika uderzeniowego (wypadkowego), bo może po prostu to on jest problemem, choć problem z chwilowym brakiem kontrolki i rozrusznika wskazywałbym mimo wszystko na "podzwonowy zespół uszkodzeń elektryki"...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
nic nie zrobiłem po prostu odczekałem i spróbowałem znowu
Czyli najprawdopodbniej problem elektryczny - masa, przecięte lub przetarte kable, uszkodzony czujnik zderzeniowy...
Może uszkodzona wiązka w innym miejscu niż znalazłeś i brak sygnałów z czujników, brak poprawnego sterowania wtryskiwaczami i stąd również objaw gasnącej kontrolki i rozrusznika...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Jeśli diesel, to poluzuj odrobinę jeden wtrysk i zobacz czy paliwo jest podawane do cylindra (czy po poluzowaniu wtrysku będzie wyciekać).
nie tyle powinno wyciekac co wystrzelic , to bylo przyczyna u mnie , pompa sie zaciela i nie bylo cisnienia, paliwo sie saczylo z wtryskow. powinno byc mocne cisnienie po poluzowaniu wtrysku fontanna
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Jeśli masz coś nie tak z elektryką, to komp może nic nie pokazać, bo nie będzie miał któregoś sygnału, więc raczej przed kompem kolejny przegląd elektryki, a ja bym się chyba próbował dowiedzieć ile kosztują używane wiązki np. w CZ Rover Parts lub Art-Bizar...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
[ Dodano: Pon Sie 11, 2008 13:50 ]
Postępy które poczyniłem to:
- sprawdziłem wtryskiwacze i fakt że rozpylają ale na ręcznym przyrządzie bardziej rozpylają
- kiedy wleje benzyny do kolektora autko odpali na ok 5 sec
Co mogę zrobić z tymi wiadomościami pomóżcie
[ Dodano: Pią Sie 15, 2008 15:04 ]
pompa jest sprawna
Jak już pisałem szukam osoby która ma rovera 25 albo mg zr i by podjechała po to aby na chwile przełożyć komputer i sprawdzić czy na tym kompie zapali. Szukam osoby z Płocka albo okolic może być wawa i wszystkie inne miasta blisko położone. Proszę o wyrozumiałość z góry dzięki i wieże że znajdą się tacy ludzie... dzięki pozdr.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum