Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 367 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Sob Sie 16, 2008 08:57 [220SD 97'] Ktory ON?! roznice w spalaniu/mocy..
witam...
Niedawno zakupilem Roverka, a ze to diesel zaczalem przegladac oferty ON naroznych stacjach pod wzgl. cenowym - ale po krotkim zastanowieniu doszedlem do wniosku ze roznicew cenie moga nie miec znacznia w przypadku dobrej jakosci ropy - bo byc mzoe jest tak ze drozsza ropa kosztuje wiecej lecz spala sie jej mniej i autko chodzi lepiej...stad pytnie, czy ktos z doswaidczenia moze okreslic ktora stacja i jaka ropa? rozmawialem ze znajomym pracujacym na Orlenie na temat Vervy, stwierdzil iz wg mniego zwykly Orlenowski Ekodiesel jest lepszy - podobno w probkach z Vervy wytraca sie osad, czego nie ma w Ekodiesel...slyszalem tez dobre opinie na temat ON na stacjach Shell...jakie sa wasze doswiadczenia w tym temacie, planowalem tankowac na roznych stajach i cwiczyc spalanie - ale moze uda sie skorzystac z doswaidczenia kogos kto juz przerabial ten temat...pozdrawiam, KP
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sie 16, 2008 08:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ja na biodieslu z rzepaku mam spalanie okolo 6 litrow Z tego co zaobserwowalem na ekodieslu z Bliskiej (czyli stacji orlenu) mialem takie samo spalanie
Astra II 1,7 DTI, na ekodieslu spalanie mniejsze niż na ropie z "normalnej stacji" ale za to odczuwalny spadek mocy.
Jeżeli chodzi o Shell to również słyszałem pozytywne opinie.
bio i eko to wg mnie sa do starych silnikow diesel golf 2 itd co potrafia na rzepaku jeździć.
Ja leje Shell V-Power Diesel lub BP Ultimate Diesel na pelnym baku przejade wiecej niz na jakim kolwiek innym paliwie.
Mój R najlepiej jeździ na Shell V-Power Diesel - przynajmniej tak mi się wydaje
I nie chodzi mi o spalanie (choć i tak wg mnie nie jest złe bo na ok 40 litrach robie 650 km po mieście) tylko silnik jakoś tak ciszej i lżej pracuje
A ostatnio jak zatankowałem z przymusu na orlenie jakiegoś ekodiesla to prawie nie mogłem ujechać
_________________ ...Cmentarze są pełne ludzi którzy mieli pierwszeństwo...
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Pon Sie 18, 2008 20:23
Ja tankuje tylko na Shellu normalny ON.
Kiedyś zatankowałem na BP tego lepszego diesla pod sam korek ale różnicy zbytnio nie zauważyłem. Może minimalnie mniej kopcił na wyższych obrotach.
Jak jechałem nad morze w czerwcu,zalałem Shella pod sam korek i zrobiłem 980 kilometrów przy spokojnej jeździe.
Jak wracałem to we Władysławowie na Orlenie znów tankowanie pod sam korek i co?
690 kilometrów spokojnej jazdy-jakaś juha mieszana z czymś musiała być bo auto słabsze sie zrobiło wtedy
980 na pelnym baku? nie wiem co leją do autobusow.. ale jak zalalem taki ON to rezerwa sie zaswiecila przy 1200km. u mnie pod korek weszlo cos kolo 70 litrow, zeby tyle sie zmiescilo musielismy podniesc na podnosniku troche auto, od strony wlewu (odpowietrznikami juz troche wylatywalo).
Jazda byla mieszana, troche w trasie troche po miescie z przewaga w trasie oczywiscie.
Ja tam nie czuję rożnicy pomiędzy lepszymi i gorszymi ON tankowałem na zestawie stacji shell. BP, Statoil, Orlen, ale też na Tesco, Carrefourze a ostatnio na Neste. Ostatnio to tylko Carrefour i Neste - skoro nie czuć różnicy to po co przepłacać. Nadmieniam, że spalanie z ostatnich wyjazdów to 5.8 (4os+bagaż) i 5.4 (samotna wyprawa) litra/100km.
tommmy zawsze jak mierzę to tankuję na full pod korek jedna trasa to głogów -poznań -bydgoszcz -włocławek -poznań -wrocław -głogów a druga to głogów - krynica morska - głogów
Już kiedys pisalem ale napisze jeszcze raz. zaden z samochodów moich i ojca ( mercedes 123, toyota corolla i obecnie rover) wszystkie w dieslu nie widzial CPN-u na oczy, no moze góra 5 razy gdy na dalszym wyjezdze trzeba bylo 5-10 litrów dotankowac. A spalanie jest i było porównywalne z i nnymi egzemplarzami takiego samego modelu. lana przeważ nie jest ropa zza wschodniej granicy z ich CPN-ów bądz lokomotyw bodz innych tutejszych żródel. i nic sie nie dzialo nigdy zlego z silnikiem i jego ukladem paliwowym. w koncu to ze wschodu pochodzi 70% ropy w naszych cpn-ach benzyny zreszta tez.
A co do osiągów silnika to dolejcie troche benzyny do ropy 0.5 litra na bak i 0,5 litra oleju mixol a osiągi i praca sie zmieni na lepsze. ot to są te dodatki w tej super ropie.
po mieście regularnie mam 7 i wiecej - nie mierzę tego nawet (tak na oko) ale w trasie wychodzi OK i to przy "mojej nodze" W zeszłym roku na trasie 2500km z MaRkiEm i Viollką (zapisywane wszystkie tankowania) wyszło 5,5 litra w tym były wycieczki po wawie i gdańsku i 160km autostrady z prędkościami powyżej 150 Spalanie z czysto autostradowej jazdy (330 autostrada 70km trasa w 3,5h) wyszło ok 7 litrów.
Ja tankuje tylko na dwóch stacjach Carrefour i BP (zwykły ON). Różnicy nie widzę, a spalanie po ostatniej podróży 5,78 l/100km (4 os + bagaż + 2 skrzynki browara)
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Nie Sie 24, 2008 07:17
funfel napisał/a:
mi dwa razy 1000 przekroczylo i dopiero rezerwa sie zaczynala swiecic czyli jakies 130 km mozna dodac.
Teraz rezerwa zaczyna mi świecić przy prawie 900 km ale to już spokojna jazda,bez szaleństw-zmiana biegów do 2000 rpm, czasami nawet mniej.
Przy zmianie biegów do 2500-3500 rpm robie jakieś 750 km mieszanej jazdy.
W trasie to 1000 zrozumiem.
No chyba,że u mnie coś jest nie tak i za dużo pali w porównaniu do innych.
Podejrzewam, że do 7 l/100km.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum