Pomógł: 8 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 567 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Wrz 10, 2008 21:28 Czy moge liczyc na zwrot pieniedzy?? WAZNE
Witam, opisze moj problem. Chodzi o sprzeglo zrobione u P Radzikowskiego.
Kupilem w maju sprzeglo razem z dociskiem do siebie do samochodu, bylo robione na zamowienie zaplacilem 1200zl. Tarcza spiekowa i wzmocniony docik. Dodam ze serie moc trzymalo seryjne sprzeglo od 1.4, dopiero puscilo na nitro. Po tygodniu jazdy sprzeglo zaczelo sie slizgac, wiec wrocilo do producenta aby je poprawil, niby cos tam zrobil i oddal. Zostalo zalozone znow do samochodu, pojezdzilem troche i znow sie zaczelo slizgac. Sprzeglo znow zostalo wyjete i oddane do producenta, gdzie ten wzmocnil docisk do 50% w stosunku do serii. Efektem tego jest juz drugie pekniecie linki sprzegla. Tym razem sie nie slizga, ale nie da sie jezdzic, w ciagu tygodnia wymienilem 2 razy linke. Teraz pytanie. Czy po takim czasie jest mozliwosc rekojmi, albo chociaz czesciowego zwrotu pieniedzy? Oczywiscie sprzeglo bym mu oddal.
Bardzo pilne, za odpowiedzi dziekuje
SPAMU¦
Wysłany: Sro Wrz 10, 2008 21:28 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Masz prawo do:
1. Odstąpienia od umowy - zwracasz sprzęgło, dostajesz pieniądze, albo
2. Obniżenia ceny.
Pewnie pkt 2 Cię nie bardzo interesuje
Jeśli postanowisz odstąpić od umowy, sprzedający może Ci to uniemożliwić:
1. Wykonując niezwłoczną naprawę
2. Dokonując niezwłocznej wymiany na towar niewadliwy.
_________________ It's all right...
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sro Wrz 10, 2008 22:32
kasjopea napisał/a:
Rękojmia działa przez rok, więc na pewno należy Ci się zwrot kasy albo inny rodzaj zadośćuczynienia
Po przeczytaniu wstępu nie wydaje mi się, aby ktokolwiek, cokolwiek oddał. Taki samochód jak Twój jest w dużej mierze prototypowy... więc wydaje mi się, że nic tego nie będzie. Straszenie sądem również nic nie da... Moja odpowiedź byłaby prosta. Ten samochód powinien jeździć na skrzyni PG1, gdzie wchodzi tarcza 215 lub 228 mm.
Nie jest to normalny, przetestowany produkt, na który producent daje gwarancję.
Tak myślę...
[ Dodano: Sro Wrz 10, 2008 23:33 ]
wild_weasel napisał/a:
Masz prawo do:
1. Odstąpienia od umowy - zwracasz sprzęgło, dostajesz pieniądze, albo
2. Obniżenia ceny.
Pewnie pkt 2 Cię nie bardzo interesuje
Jeśli postanowisz odstąpić od umowy, sprzedający może Ci to uniemożliwić:
1. Wykonując niezwłoczną naprawę
2. Dokonując niezwłocznej wymiany na towar niewadliwy.
Producent odpowie, że było ekspoatowane niezgodnie z przeznaczeniem.
Producent odpowie, że było ekspoatowane niezgodnie z przeznaczeniem.
Jak można używać sprzęgła niezgodnie z przeznaczeniem?
Zawsze producent może tak stwierdzić. Nawet przy reklamacji dziurawych skarpetek. Jeśli wyda taką opinię, a przedmiot wart jest 1200zł, można zamówić własną konrtopinię i sprawa skończy się w sądzie konsumenckim. Można również liczyć na uprzejmość sprzedającego, jeśli ktoś nie chce iść do sądu
A producent daje rękojmię na to, że towar, którzy rozpowszechnia, jest wolny od wad. Bez względu na to, czy jest to masowa produkcja, czy jedna jedyna niepowtarzalna w świecie sztuka na zamówienie.
_________________ It's all right...
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sro Wrz 10, 2008 22:57
wild_weasel napisał/a:
Tomi napisał/a:
Producent odpowie, że było ekspoatowane niezgodnie z przeznaczeniem.
Jak można używać sprzęgła niezgodnie z przeznaczeniem?
Zawsze producent może tak stwierdzić. Nawet przy reklamacji dziurawych skarpetek. Jeśli wyda taką opinię, a przedmiot wart jest 1200zł, można zamówić własną konrtopinię i sprawa skończy się w sądzie konsumenckim. Można również liczyć na uprzejmość sprzedającego, jeśli ktoś nie chce iść do sądu
A producent daje rękojmię na to, że towar, którzy rozpowszechnia, jest wolny od wad. Bez względu na to, czy jest to masowa produkcja, czy jedna jedyna niepowtarzalna w świecie sztuka na zamówienie.
Oczywiście, zwróć jedynie uwagę, że to jest tarcza o średnicy 190 mm., którą sam producent (MG Rover) w późniejszych modelach zastąpił tarczą o średnicy 200 mm. Dla tego sprzęgła górna granicą był 1.4 16v...
Tomi, nie mam zielonego pojęcia o sprawach technicznych Mogę się jedynie powymądrzać na tematy prawnicze Nawet, jeśli producent w pierwszych wersjach autka stosuje część, którą potem zastępuje lepszą (np. większą tarczą), to i tak wobec każdego klienta kupującego starą część (tzn. starego typu) odpowiada z tytułu rękojmi.
_________________ It's all right...
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sro Wrz 10, 2008 23:17
Zgodzę się z Tobą, jednak sprzęgło takie miało zadanie prznosić moment obrotowy i moc pochodzącą z silnika max. 1.4 16v, podczas gdy Kamil w swoim małym autku posiada silnik 1.8 VVC (który nigdy nie był montowany w takim samochodzie) i do tego dodane gaz rozweselający. Moc, którą trzeba przenieść na skrzynię wzrosła z ok 100 do prawie 200 (tak przypuszczam). Ponadto jak pamiętam skrzynia biegów również nie jest już seryjna, gdyż fabryczna parokrotnie podziękowała za współpracę. Obecna skrzynia jest chyba konglomeratem skrzynie R65 i skrzynie Peugeota 205GTi. Z układu napędowego, seryjny rozmiar ma tylko sprzęgło.
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Sro Wrz 10, 2008 23:34
Podobnie jak wild_weasel nie jestem wystarczająco techniczny aby od tej strony sprawę skomentować, nie jestem również prawnikiem, ale sprzęgło
Kamil Luczak napisał/a:
bylo robione na zamowienie
Jeżeli przyjmujący zamówienie wiedział co przyjmuje, a jeżeli jeszcze byłaby to umowa o dzieło to ... chyba warto spróbować.
_________________ Pozdrawiam, Henryk
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sro Wrz 10, 2008 23:49
Radziłbym zwrócić uwagę na ten fragment:
"Sprzeglo znow zostalo wyjete i oddane do producenta, gdzie ten wzmocnil docisk do 50% w stosunku do serii. Efektem tego jest juz drugie pekniecie linki sprzegla. Tym razem sie nie slizga, ale nie da sie jezdzic, w ciagu tygodnia wymienilem 2 razy linke."
Producent zrobił co do niego należy. Teraz sprzęgło się nie ślizga... teraz trzeba poszukać producenta linek lub dopasować coś z hydrauliki.
[ Dodano: Czw Wrz 11, 2008 00:50 ]
Taki jest los prototypów...
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Czw Wrz 11, 2008 00:33
Faktycznie, Tomi ma rację, sprzęgło spełnia swoją rolę.
_________________ Pozdrawiam, Henryk
Thrillco [Usunięty]
Wysłany: Czw Wrz 11, 2008 05:15
Jeszcze jest pytanie czy producent wiedział w czym/w jakich warunkach bedzie pracowało to sprzegło, bo np. to, że Kamil sobie wymyslił, ze ma takie być nie znaczy, ze wymyslił dobrze skoro to prototyp zbudowany metoda prób i błedów. Cóż...kolejny błąd.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 567 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Wrz 11, 2008 21:44
Powiem tak. Moc 140KM sprzeglo seryjne przenosilo bez problemu, zero slizgow i takich tam. Po paru strzalach z nitro sprzeglo zaczelo sie slizgac. Zostal zrboiony spiek i wzmocniony docisk, gdzie bylo przez pewein czas ok ( jakis tydzien ), przez ten czas nie bylo uzywane nitro, po jakis 400km pierwszy raz dalem samochodowi w palnik, sprzeglo trzymalo bardzo ladnie. Po paru startach sprzeglo przestalo dzialac, zaczelo sie slizganie terkotanie. P Radzikowski mowil ze zestaw ten powinien wytrzymac 200KM, przy czym poddal sie przy 140KM, czy to nie dziwne. Dzis bylem u niego w firmie nie bylo go, rozmawialme z pracownikiem ktory jak mnie zobaczyl az zaczal sie smiac. Dogadalismy ze rozbiore znow samochod ( niedlugo bede to mogl robic z zamknietymi oczami ) i dostarcze mu sprzeglo. Nie rozmawialismy o zwrocie pieniedzy. Maja zrobic sprzeglo 200mm, w tamtym cos musialo byc wadliwego, co to bylo to nie wiem, oni tez nie wiedza.
Dziwi mnie tylko caly czas to ze sportowe sprzeglo bylo gorsze od seryjnego sprzegla ktore powinno jezdzic w silniku 100konnym.
Poki co temat zakonczony. Teraz oddajac im sprzeglo zapytam czy jesli tym razem bedzie tez cos nie tak to jak bedziemy to rozwiazywali, bo wyjmowanie skrzyni co miesiac nie jest wcale fajna czynnoscia,szczegolnie pod chmurka.
Thrillco [Usunięty]
Wysłany: Pią Wrz 12, 2008 05:26
Hmmm...bo seryjne sprzegło jest zrobione przede wszystkim tak by daną moc przenosić na dystansie przynajmniej 100tys.km a sportowe...typowo sportowe sprzęgła, twarde raczej nie robi się pod wzgledem długich dystansów Czasem rzeczywiście dobrze jest jak wytrzyma 1000km jazdy ekstremalnej po czym mowi dobranoc. Nie wiem jakie było twoje konretne sprzegło ale o ile czytałem to po zwiekszeniu docisku zaczeły padac tylko linki nie sprzegło.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 567 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Wrz 12, 2008 19:28
Dokladnie to pekl plastik ktory jest przy pedale sprzegla. Juz zastanawiam sie nad zrobienie go z jesli sie da
Bylem dzis w Autolinka w Jankach, zrobili mi takie oczko z metalu, wersja troche krotsza ale szersza. Wszystko dziala dobrze Mam nadzieje ze jeszcze podziala, bo chyba wraca milosc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum