Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Problemy z obrotami po czyszczeniu krokowca
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Problemy z obrotami po czyszczeniu krokowca
Autor Wiadomość
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



  Wysłany: Pią Wrz 26, 2008 19:17   [R416] Problemy z obrotami po czyszczeniu krokowca
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Mam problem z obrotami chodzi mi tutaj o to ze przy odpaleniu silnika obr. czasami rosną do ok 1200 i spadają do 1000 gdy nacisnę pedał gazu i odpuszczę to ponownie przez jakiś czas wskazówka zostaje na wartości 1200. I nie wiem za co teraz się zabrać ponieważ krokowiec był czyszczony, przepustnica również. Linka została nasmarowana tak profilaktycznie. Auto odpala za 1 razem, przyspieszenie jest ok.
Czytałem o sprężynkach w przepustnicy które u mnie są luźne może to jest problem??
przychodzi mi jeszcze jedna rzecz do głowy nie wiem czy to coś da ale zauważyłem ze można regulować napięcie linki a może mi się to tylko wydaje. Proszę o wyrozumiałość i pomoc.
A moze sam krokowiec jest walnięty ??
COS ZNALAZŁEM
http://www.motofakty.pl/a...u_jalowego.html
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Sty 20, 2011 22:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Wrz 26, 2008 19:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Pią Wrz 26, 2008 19:40   

Miałem tak samo w 820. popuściłem troszeczkę linkę i teraz obroty schodzą do 750-800. Po odpuszczeniu gazu przez chwilę trzyma troszeczkę ponad 1100 obrotów, co bardzo uprzyjemnia jazdę w korkach. Oprócz tego pod dzwignią linki przy przepustnicy jest śrubka-zderzak którą regul;uje się domknięcie przepustnicy, jak popuszczenie linki nie zmniejszy wolnych obrotów obrotów spróbuj na niej wyregulować. Jeżeli to nie zadziała podepnij się pod T4 i wyreguluj.
 
 
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Pią Wrz 26, 2008 19:45   

Jutro zerknę pod maskę i zobaczę. Myślałem jeszcze o czujniku temperatury.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Wrz 26, 2008 20:11   

polakpolak29, termostat sprawny?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Pią Wrz 26, 2008 21:44   

TAk sprawny
 
 
eszet 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 156
Skąd: Osiek k/Oświęcimia



Wysłany: Pią Wrz 26, 2008 22:01   

A spróbuj minimalnie popuścić śrubki od krokowca.MINIMALNIE.
_________________
Był Roverek....i jeszcze będzie !! !
 
 
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Pią Wrz 26, 2008 22:39   

hmm zobacze jutro ale i tak nie sa na max przykręcone ale wszytko trzyma sie poprawnie
 
 
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



  Wysłany: Sob Wrz 27, 2008 21:05   [r416si 97r]Problemy z obrotami po czyszczeniu krokowca

Witam ponownie chciałbym jak najmniej tutaj bywać i odwiedzać forum jeżeli chodzi o awarie samochodu no ale nie jest mi to dane. Problem polega na tym iż wyczyściłem krokowca jeden problem rozwiązałem(gasł po wcisnieciu sprzęgła), ale na jego miejsce pojawił się następny związany z biegiem jałowym który czasami zatrzymuje się na wartości 1200obr/min i nie chce spaść. Czytałem ze potrzeba trochę czasu zęby korkowiec się ustawił na nowo czy to od tego ??
Jadąc dzisiaj na 1 biegu usłyszałem dziwny dźwięk z pod maski ?? tak jak by coś chrupało no nie wiem jak opisać ten dźwięk.było to tylko raz i tylko prze 2 s. Przepustnica czyszczona była
 
 
unpredictablee 




Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 31
Skąd: Łęczna



Wysłany: Nie Wrz 28, 2008 07:27   

obroty te masz wysokie niezależnie kiedy odpalasz? czy silnik jest zimny czy juz gorący?
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Wrz 28, 2008 10:53   

polakpolak29 napisał/a:
pojawił się następny związany z biegiem jałowym który czasami zatrzymuje się na wartości 1200obr/min i nie chce spaść.

skoro tylko czasami, to może nie dokładnie wyczyściłeś przepustnicę, lub krokowca, a może coś nie łaczy np przy czujniku temperatury silnika.... :hm:
czy to czasami to w jakichś konkretnych okolicznościach (np gdy silnik jest dość mocno rozgrzany, albo calkiem zimny, a może po przejechaniu po dziurach?) czy kompletnie losowo ??
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Nie Wrz 28, 2008 11:17   

na zimnym 1200obr/min
na ciepłym 1000obr/min
jednak czasami na ciepłym zawieszają sie na 1500obr/min i musze lekko dodac gazu i wtedy spadają do wartosci 1000obr/min mowa cały czas o biegu jałowym
 
 
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Nie Wrz 28, 2008 11:21   

a wiec problem ten pojawia sie przy rozgrzanym silnku.
Po lekkim dodaniu gazu obr wracają do wartosci 1000 obr/min które i tak są wysokie jak na bieg jałowy.
 
 
eszet 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 156
Skąd: Osiek k/Oświęcimia



Wysłany: Nie Wrz 28, 2008 12:27   

No to powiem Ci,że ja też tak miałem po czyszczeniu.Samo przeszło :razz:
_________________
Był Roverek....i jeszcze będzie !! !
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Nie Wrz 28, 2008 14:36   

Plastikowa przepustnica która lubi się przycinać po prostu... na tym bym się również skupił
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Nie Wrz 28, 2008 15:14   

a wiec jedynie rozwiązanie to wymiana na nową?? :sad:
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 08:38   

polakpolak29 napisał/a:
Po lekkim dodaniu gazu obr wracają do wartosci 1000 obr/min które i tak są wysokie jak na bieg jałowy

proponowałbym Ci jeszcze przeczyścić przepustnicę, bo podejrzewam, że tego nie zrobiłeś ...
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
etimark 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 178
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 18:36   

Spróbuj zrobić taki manewr: poluzuj potencjometr dwie śrubki torksy, i w granicach tego luzu poruszaj potencjometrem chodzi tu o położenie zerowe przepustnicy. może być przesunięcie potencjometru względem przepustnicy.
_________________
Tomasz 416 Lublin tel. 691508162
 
 
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 20:22   

Sprawdze i to :smile:
 
 
yoonior 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 125
Skąd: Krak-uff



  Wysłany: Wto Wrz 30, 2008 15:08   Re: [r416si 97r]Problemy z obrotami po czyszczeniu krokowca

polakpolak29 napisał/a:
Problem polega na tym iż wyczyściłem krokowca jeden problem rozwiązałem(gasł po wcisnieciu sprzęgła), ale na jego miejsce pojawił się następny związany z biegiem jałowym który czasami zatrzymuje się na wartości 1200obr/min i nie chce spaść. Czytałem ze potrzeba trochę czasu zęby korkowiec się ustawił na nowo czy to od tego ??


Mnie silnik krokowy zwiariował przedwczoraj - zawieszające się obroty, jałowy falujący albo około 150obr/min (a mam metalową przepustnicę). Byłem dzisiaj w serwisie, p. Paweł z Klinów przeczyścił przepustnice i silniczek krokowy. Niestety po zamonotwaniu krokowca i podpięciu komputera do auta (zdaje się żeby ustawić poziom jałowego itp.), obroty szybowały na 4000obr/min :(

Ciekawe - ale pomogło odpięcie akumulatora na 5min, reset komputera. Po takiej procedurze, wszystko wróciło do normy i na razie (odpukać) jeździ się normalnie.

Może tobie też to pomoże?
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Wrz 30, 2008 15:13   

U mnie strasznie obroty falowaly, i sie zacinaly nawet na 2tys. Wyczyscilem wszystk oco siedalo przy przepustnicy troche jeszcze sie kaszanilo i po pewnym czasie przestalo :) NO ale to tak jak pisza. Plastikowa przepustnica to jej wina
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Problemy z obrotami i gazem
gap Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Lut 15, 2009 23:05
truten23
Brak nowych postów [R416] Problemy z wysokimi obrotami.POMOCY!!!!!
mario197812 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Sob Kwi 26, 2008 07:10
mario197812
Brak nowych postów [R416] Czyszczenie krokowca i przepustnicy.
Lechos Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Wto Maj 15, 2007 11:52
Lechos
Brak nowych postów [R-45 2.0] nadal problemy z obrotami.
piterek1812 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Lis 18, 2009 09:46
Immq
Brak nowych postów [R400] Problemy z obrotami
fluRRe Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Kwi 24, 2008 20:20
fluRRe



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink