Forum Klubu ROVERki.pl :: [R ALL] 4 opony 4 biezniki... ; p
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Pią Lis 19, 2010 22:15
[R ALL] 4 opony 4 biezniki... ; p

wolno tak?
Autor Wiadomość
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 07, 2008 19:26   [R ALL] 4 opony 4 biezniki... ; p

Witam zakupiłem sobie 4 felgi 15'' firmowe z rovera z angli przyjechaly i co sie stalo? na 4 felgi mam 4 różne opony.. moge tak jeździć?

To pierwsze pytanie a 2 pytanie: czy to dobrze czy zle jak:

Na starych 14 jak hamowalem badz szybciej jechalem kierownica prawie ze sama skrecala na dotyk a przy hamowaniu to na lewo i prawo telepotala jak glupia teraz na 15 przy 70 ani drgnie wrecz trzeba ja popchnac (przy wolnej predkosci nie odczuwam roznicy) no i przy hamowaniu nic nie trzesie.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 07, 2008 19:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 19:29   Re: [R ALL] 4 opony 4 biezniki... ; p

Jeżeli zamierzasz jeździć na 4 różnych oponach to na początku życzę powodzenia :) Następnie przyczepności a później unikania policji.
Za takie coś zabierają dowodzik:) Po za tym bezpieczeństwo jest gorsze i każde koło inaczej reaguje bo różne bierzniki itp.
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Wto Paź 07, 2008 19:29   Re: [R ALL] 4 opony 4 biezniki... ; p

niestety ale nie wolno
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 19:33   

memphisto napisał/a:
Witam zakupiłem sobie 4 felgi 15'' firmowe z rovera z angli przyjechaly i co sie stalo? na 4 felgi mam 4 różne opony.. moge tak jeździć?
Nie możesz, przynajmniej w obrębie jednej osi opony muszą być takie same.
memphisto napisał/a:
Na starych 14 jak hamowalem badz szybciej jechalem kierownica prawie ze sama skrecala na dotyk a przy hamowaniu to na lewo i prawo telepotala jak glupia teraz na 15 przy 70 ani drgnie wrecz trzeba ja popchnac (przy wolnej predkosci nie odczuwam roznicy) no i przy hamowaniu nic nie trzesie.
Pewnie były niewyważone, bądź pokrzywione.
Staraj się trochę więcej wagi przykładać do stylistyki i interpunkcji, bo ciężko się doczytać w Twoich postach o co tak na prawdę chodzi ;)
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 19:55   

Co do bezpieczenstwa to w praktyce nie odczujesz podczas jazdy czy masz 4 rozne biezniki,jakby byla taka roznica to by nie zezwalano w anglii i irlandii jazdy z takimi oponami(taz tak jezdzilem)Jakby auta byly takie czule na tak male roznice to drogi musialy by byc w kazdym miejscu tak samo przyczepne.Ale napewno lepiej jest tak jak polskie przepisy nakazuja(na osce takie same).
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Paź 07, 2008 20:15   Re: [R ALL] 4 opony 4 biezniki... ; p

BoloSr napisał/a:
niestety ale nie wolno

Na szczęście nie wolno

[ Dodano: Wto Paź 07, 2008 21:18 ]
keczu napisał/a:
Co do bezpieczenstwa to w praktyce nie odczujesz podczas jazdy czy masz 4 rozne biezniki

No patrz Pan! To po co oni robią te test hamowania, jazdy po okręgu i inne bzdury, skoro nie ma między nimi różnicy?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 20:27   

przy 20 na godzine w zakręcie to nie czuć :mrg: przy 120 trochę inaczej :|
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
tetryk 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 372
Skąd: z gór



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 20:27   

powiem tak samo jak Tomi -na szczęście nie wolno......
i dodatkowo jeszcze powinni wprowadzić obowiązek jazdy na zimówkach-jak kogoś nie stać na opony ,to go nie stać na auto......
-i poprostu powinien z niego zrezygnować,
tak samo powinni zakazać sprzedaży używanych opon i elementów zawieszenia i ukł.hamulcowego.... :roll:
drogi stałyby się znacznie bezpieczniejsze....
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 20:39   

Na suchym nie czuć różnicy, ale jak się zrobi mokro pojedziesz prosto zamiast skręcić. W Anglii wolno jeździć na 4 różnych oponach, wolno nie używać kirunkowskazów i wolno być taksówkarzem w turbanie, nawet jak się zdawało prawo jazdy na wielbłądzie ;) , w polsce na szczęście trzeba mieć 4 jednakowe opony i stosować się do kodeksu drogowego, a taksówkarzy nie trzeba bić na środku ronda ;)
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 20:55   

Tomi napisał/a:
No patrz Pan! To po co oni robią te test hamowania, jazdy po okręgu i inne bzdury, skoro nie ma między nimi różnicy?

Normalne testy hamowania,jak w polsce na rolkach.sprawdzana jest wydajnosc hamulcy(w stosunku do ciezaru) i procentowa roznica pomiedzy kolami.I nie myslisz chyba ze nawet w nowym samochodzie na takich samych oponach masz 0% roznicy.I tez wole miec ten sam bieznik na osce bo lepiej sie z tym czuje,ale przyczepnosc i sila hamowania na kole nie zalezy tylko od opony.I wcale mi sie to nie podoba ale mowie jak jest w praktyce nic wiecej.Co do tych testow to robie ich ok.18stu dziennie bo pracuje tu jako diagnosta i nie jezdze po okregu :wink:
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Paź 07, 2008 21:08   

No patrz Pan! Więc te różnice w wynikach zależą od stopnia rozgrzania hamulców, samopoczucia kierowcy testowego i ilości komarów w powietrzu?

Ach co Ci marketingowcy mają za pracę...

http://www.opony.com.pl/testy/pliki/wyniki04.htm
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 07, 2008 21:09   

A wolno miec na jednej osi dwie rozne felgi ale te same opony :/
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 21:13   

Wolno :roll:
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 21:24   

Tomi napisał/a:
samopoczucia kierowcy testowego i ilości komarów w powietrzu?
Byc moze ze tak.
Ale jeszcze od glebokosci bieznika kazdej opony,stanu ukl.hamulcowego,rocznika opony,rozkladu masy(tarcie zalezy od masy rowniez wiec co zrobic jak sam jedziesz) i jadac w koleinach nie masz idealnie rownego,ciaglego,5mm filmu wodnego wytworzonego na torze testowym o jednolitej nawiezchni.Te testy fajnie pokazuja ktora opona jest lepsza w warunkach testowych.W normalnych pod kazdym kolem w kazdej sekundzie sa troche rozne warunki.
Ostatnio zmieniony przez keczu Wto Paź 07, 2008 21:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 21:27   

mam zagadkę, jeśli z przodu są opony firmy A, a z tyłu B, to jaką oponę powinno się mieć w zapasie? no chyba że zapasowa opona może być dowolna jeśli pokaże się policjantowi przebitą oponę z prawidłowym bieżnikiem.
 
 
rybakowy 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 272
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 21:37   

jasne ze zapasowa nie ma określen jaka ma byc,przykład : niektore marki wcale nie daja zapasowea nie ktore dają tzw dojazdówke :lol:
_________________
Kocham Kaśke
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 07, 2008 21:38   

nie jestem ekspertem ale to co mowi keczu, dla mnie niedosc ze brzmi wiarygodnie to zostało potwierdzone u wulkanizatora.. powiedzial mi dokladnie to samo ze: "podczas deszczu na polskich drogach każda opona ma inne warunki choćby o kilka mm ale są inne w lewej koleinie są większe dziury i mniej wody a w prawej odwrotnie, zupełnie inaczej wychodzą testy specjalnie przygotowane, gdzie oba koła są na idealnie odzwierciedlonej nawierzchni" na koniec dodał '' Jakoś w angli tak sie poruszają i żyją, gorzej z policją nie mówiąc o przeglądzie"

I dla mnie na logike to brzmi wiarygodnie pzynajmniej u mnie na rejonie nie ma IDEALNYCH dróg.

Co do prędkości 120 km/h - jeszcze tyle nie jechałem od kąd poruszam się samochodami jak to sie mówi jak dziadek śmigam :)) a po łuku to tyle nie pojadę nigdy w życiu. Nie przekraczam 3.000 obrotów co odpowiada ok 90-100 km/h dzięki temu w mieście pali mi nawet przy korkach 7/100 co uważam za dobry wynik :) czasem schodze do 6/100 jak nie ma korków :)
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Paź 07, 2008 21:46   

keczu napisał/a:

Ale jeszcze od glebokosci bieznika kazdej opony,


Do testów wszystkie opony były nowe, ...

keczu napisał/a:
stanu ukl.hamulcowego,


... testowane na tym samym samochodzie...

keczu napisał/a:
rocznika opony,


patrz pierwszą odpowiedź

keczu napisał/a:
rozkladu masy(tarcie zalezy od masy rowniez wiec co zrobic jak sam jedziesz)


patrz drugą odpowiedź

keczu napisał/a:
i jadac w koleinach nie masz idealnie rownego,ciaglego,5mm filmu wodnego wytworzonego na torze testowym o jednolitej nawiezchni.Te testy fajnie pokazuja ktora opona jest lepsza w warunkach testowych.W normalnych pod kazdym kolem w kazdej sekundzie sa troche rozne warunki.


Dlatego różnice między kołami z różnymi oponami na tej samej osi mogą się tylko pogłębić i nie ma nic bardziej obiektywnego i zbliżonego do rzeczywistości, niż testy opon na torze.
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Paź 07, 2008 21:46   

memphisto napisał/a:


Co do prędkości 120 km/h - jeszcze tyle nie jechałem od kąd poruszam się samochodami jak to sie mówi jak dziadek śmigam :)) a po łuku to tyle nie pojadę nigdy w życiu. Nie przekraczam 3.000 obrotów co odpowiada ok 90-100 km/h dzięki temu w mieście pali mi nawet przy korkach 7/100 co uważam za dobry wynik :) czasem schodze do 6/100 jak nie ma korków :)


Szczerze aż się dziwie, że nie jechałeś jeszcze 120km/h :) Czasami tyle po mieście trzeba jechać ( oczywiście jak bezpiecznie jest i nie ma ruchu ). No a o trasie to już nie wspomnę - często średnia prędkość ;) Samochody poszły w górę i prędkość ;) Trzeba wykorzystywać, chociaż drogi nie wszędzie piękne, no ale tam gdzie jest ok można bezpiecznie latać pod 160 spokojnie.
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Paź 07, 2008 21:51   

memphisto napisał/a:
Jakoś w angli tak sie poruszają i żyją, gorzej z policją nie mówiąc o przeglądzie"


Jakoś w Anglii jak spadnie śnieg, to cały kraj jest sparaliżowany...
Jakoś w Anglii zagłówki na tylnej kanapie nie były wymagane...
No i w końcu jakoś w Anglii jeżdżą pod prąd i jakoś żyją...

Jeśli opony same w sobie różnie się zachowują, to różne warunki dla obu kół na drodze, mogę jedynie te różnice spotęgować. W końcu drogi nie są tak kładzione, że jedną część pasa robi się z jednej mieszanki asfaltu, a drugą kładzie się po 10 latach w innej pogodzie, przez inną firmę i przy użyciu innego asfaltu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R All] Opony
_papa_ Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 4 Sro Kwi 13, 2011 22:39
marcin316
Brak nowych postów [Wszystkie] Opony.
Krzysi3k Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 160 Wto Paź 30, 2012 20:41
kangaroo69
Brak nowych postów [R all] Opony Yokohama
Jordan87 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Pon Paź 12, 2009 14:13
Jordan87
Brak nowych postów [ALL] Miękkie opony ??
Nilbul Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 38 Wto Lut 10, 2009 21:28
Brt
Brak nowych postów [All R] Opony uzywane kontra bieżnikowane
xROnx Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 79 Sob Lut 05, 2011 04:53
marcino2000



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink