Forum Klubu ROVERki.pl :: [r200 1.1] swap silnika 1.1 8v na 1.4 16v od 25
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r200 1.1] swap silnika 1.1 8v na 1.4 16v od 25
Autor Wiadomość
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Lip 16, 2007 18:09   [r200 1.1] swap silnika 1.1 8v na 1.4 16v od 25

witam zeszłym tygodniu udało nam się przerobić 211 8v na 1.4 16 v. 103km. Kilka uwag dam , gdyż przekładałem motorek od 25 i szczerze mówiąc polecam szukac od 25/45 nowszych jednostek.
Po pierwsze wymieniłem wałek na ten z aparatem
2. pokrywa zaworów musi być od starego 16v. Gdyż w nowym jest czujnik.
3. cewka + przewody od starej 16v
4. koło zamachowe i czujnik wymiana na ten od 1.1 starego silnika
5. kolektor plastikowy wymiana na stary model 16v (od 25 jest inny)
6. kolektor wydechowy podpasowałem cały układ wydechowy od 25, 214 ma inny
swap się udał auto jeżdzi na starym kompie 1.1 . jedyna wada tego swapu to oszukuje na liczniku około 20km/h, ale przejście z 60km na 103km. To radosć z życia dla właściciela , szczególnie jak klima chodzi:)

ps. dodam że udało się bez wyciągania klimy :)
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lip 16, 2007 18:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Lip 17, 2007 16:01   

PHJOWI napisał/a:
jedyna wada tego swapu to oszukuje na liczniku około 20km/h

Skrzynia była zmieniana? Skąd to przekłamanie?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Wto Lip 17, 2007 18:31   

skrzynie zostawiłem.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Lip 17, 2007 18:35   

Cytat:
skrzynie zostawiłem.

To skąd przekłamanie?
Za wskazania prędkościomierza odpowiada "czujnik prędkości pojazdu", który odczytuje częstotliwość obrotów wału i przekształca ją na sygnał elektryczny proporcjonalny do prędkości liniowej samochodu.

Bardzo mnie zaciekawiłeś tym przekłamaniem. Dlatego dociekam skąd się wzięło.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Wto Lip 17, 2007 21:51   

wiem już poprostu uczeń wkręcił czujnik od 1.1 może z tego to przekłamanie, albo winna ecu,bo od 1.1
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
wwekol 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 202
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Paź 17, 2008 08:35   

Panowie interesuje wlasnie mnie takie cos, ale chcialbym sie dowiedziec czym dokladnie sie rozni 1,1 od 1,4. Bo jak robilem HGF to wszystkie czesci kupowalem takie jak do 1,4, rozmiar tłoka jet taki sam, zewnątrz silnik jest też identyczny a kompa na diagnostyce ustawiali mi jak 1,4 8V. I wydaje mi sie ze rozni sie tylko skokiem tłoka czyli jest inny wał i tak sobie w główce poukładałem ze zamiast sie teraz rwac na swapa zrobil bym wersje oszczedna czyli podmienil wał na 1,4 i dał nowe panewki, bo szkoda mi silnika wywalac bo jak go kupilem w maju to mial 64tys a teraz ma 75 :mrgreen: wiedz nie jest raczej "zmęczony" a fakt jest taki ze jak klime włącze to qrwica bierze :evil: Bo jak nie darady to niestety SWAP sie szykuje :twisted:

Pozdrawiam (MOCY PRZYBYWAJ 1.1 :wink: :wink: )
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Pią Paź 17, 2008 12:35   

To nie przejdzie, nawet jeżeli blok silnika jest taki sam, to tuleje cylindrowe masz wyrobione na 1,1. W 1,4 będzie większy skok tłoka i odrazu ci pierścienie rozwali. Korbowody też będą pewnie inne. Jak ten 1,1 jest dobry sprzedaj go komuś i kup 1,4.
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Paź 18, 2008 15:08   

O kurde to to musialbyc niezly slimak na tym 1.1 :O Zastanawiam sie po co takie samochody w ogole byly wypuszczane, bo przez tak mala moc musial tez niezle palic ( duzo ) . Co do roznic w przyspieszeniach to wiem jak to jest :D Pare lat temu ojciec zrobil program do mondeo 115 TDCI na 145KM. Bylo czuc ta roznice :D Milej jazdy :)
 
 
 
wwekol 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 202
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Paź 18, 2008 21:23   

wydaje mi się ze możne wypuszczano ze względu na jakieś ograniczenia spalin, a spalanie jest jak najbardziej okej teraz jak się nauczyłem nim jeździć :twisted: (na początku jak deptałem na każdym biegu do oporu to 9 palił), na trasie poniżej 6 a normalnie to góra 7 litrów :mrgreen: i to jest najlepsze no i to ze jest bardzo cichy nie wiem jak inne silniki. a propo czujnika predkosci jest taki sam jak każdy inny od benzyniaka bo dzisiaj zmieniałem impulsator. Mozliwe ze w skrzyni są inne przełożenia. NO to bedzie trzeba szukac dobrego 1,4 16V ale wiekszy :mrgreen:

Pozdrawiam
_________________
1,1 mały ale wariat;-) (2 mandaty za prędkość ;-Di jedna stłuczka (szajse);-)
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Nie Paź 19, 2008 11:59   

Może lepiej 1,6 albo 1,8 poszukaj :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200 1.4 8v] Swap silnika na B16Z6?
kris_1987 Tuning mechaniczny 3 Sob Lis 14, 2009 21:28
bebechu.
Brak nowych postów [MGF VVC] Swap silnika...
nowy889 Tuning mechaniczny 32 Nie Sty 02, 2022 01:03
nowy889
Brak nowych postów [214i 97] swap silnika na 1.6 16V
wrobcio Tuning mechaniczny 102 Nie Gru 11, 2011 17:15
Wiotki
Brak nowych postów Swap silnika z 220 turbo do 216gti
PabloWRC Tuning mechaniczny 1 Pon Sty 28, 2008 08:12
stanley200
Brak nowych postów [R220SDi 5DR 99'] SWAP silnika... tylko na co :)?
Botanix Tuning mechaniczny 24 Czw Kwi 23, 2009 11:57
Botanix



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink