Forum Klubu ROVERki.pl :: [620SDI] Rura zamiast katalizatora.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[620SDI] Rura zamiast katalizatora.
Autor Wiadomość
orzech 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 73
Skąd: wołomin



Wysłany: Wto Wrz 25, 2007 16:55   

funfel napisał/a:
orzech napisał/a:
a bledem jest wspawanie rury bo z reguly traci sie na momencie (sam tez doswiadczylem)

Tutaj nie moge się zgodzic, chyba lepszy przeplyw spalin powoduje wzrost momentu?

niestety mam to potwierdzone wykresem w silniku benzynowym, a pomysl jak bys zrobil sobie wydech przelot 3 cale przy nieduzym silniku powiedzmy moc ok 140 ps - efekt murowany spadku mocy i momentu
_________________
www.wwlclub.pl
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 25, 2007 16:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Wrz 25, 2007 17:34   

Wydaje mi się, że w przypadku silników turbodoładowanych przelotowy wydech zazwyczaj poprawia osiągi silnika. Przykładem jest silnik 2.0T z tomcata kolegi bosniaka. Przelotowy wydech o ile pamiętam dość znacznie poprawił parametry (potwierdzone hamownią). Ciekawe jak to wygląda w przypadku SDi :roll:

[ Dodano: Wto Wrz 25, 2007 18:35 ]
tutaj jest ten temat:
http://www.roverki.pl/for...er=asc&start=15
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
orzech 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 73
Skąd: wołomin



Wysłany: Wto Wrz 25, 2007 18:39   

na kazdy silnik dziala to inaczej ale zgadza sie ze w turbo jak i w np silnikach hondy przelot idzie na + ale nie zawsze, tak jak i zwiekszenie srednicy wydechu

niby wydech to blacha sprawa a jest dosyc skomplikowana zeby bylo wszystko jak nalezy :mrgreen:
_________________
www.wwlclub.pl
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Wrz 26, 2007 12:10   

z mojego doświadczenia powiem tak:
w 90% wycięcie kata przynosi pozytywne efekty, oczywiście trzeba pamiętać o paru ważnych rzeczach:
rurka wstawiona zamiast kata musi mieć taka sama średnice jak reszta down pipu wstawiając za duża zrobimy sobie dziurę w obrotach wstawiając za małą kompletnie ograniczymy wyrzucanie spalin...
co do strumienic nie mam zaufania bo niestety wstawienie "uniwersalnej' to kicha każdy silnik każdy kolektor to inne rozwiązanie inaczej garuje poza tym strumienica za 60zł to śmiech na sali zwykła rurka wychodzi taniej:)

ps. trzeba pamiętać do czego służy KAT wiec analogicznie nasuwa sie odpowiedz czemu zwykła dobrze dobrana rurka da nam lepsze efekty:p
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Czw Paź 30, 2008 11:17   

reaktywacja topicu.

Będę wymieniał oba tłumiki (już je kupiłem) ale przy okazji chcę też wyrzucić kata i wstawić tłumik-katalizator z allegro. Mam tylko problem z montażem bo one nie mają króćców do przykręcania:


U wszystkich tłumikarzy gdzie się dowiadywałem to nie mają nowych tylko chcą wykorzystać króćce z mojego starego kata, ewentualnie jak nie będą się nadawały to wykorzystać z innych starych katów. Czy te króćce są tak deficytowym towarem? co radzicie w takiej sytuacji? ma ktoś jakiś namiar gdzie mógłbym zamówić taki tłumik-katalizator wraz z króćcami gotowy do przykręcenia?
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Sob Lis 01, 2008 14:07   

Ja za zużyty katalizator dostałem 300zł (oryginalny rovera do diesla), bo tyle jest warty. Druga rzecz co do świateł ustawianych na przeglądach. Niestety ale światła w Roverkach przed liftingiem w 2000r świecą beznadziejnie, a ustawianie ich tak żeby świeciły lepiej powoduje oślepianie kierowców. Jak ktoś kiedyś wam wjedzie w samochód bo go oślepiliście to wtedy może zrozumiecie, po drugie można kupić lepsze żarówki, np Osram night breaker i świateł nie trzeba nielegalnie przestawiać.
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Pon Lis 03, 2008 21:51   

pgrad napisał/a:
Ja za zużyty katalizator dostałem 300zł (oryginalny rovera do diesla), bo tyle jest warty.


no to pokaźna sumka! w ostatni weekend chciałem odkręcić swój katalizator i wyjąć ten cenny wkład ale za nic nie mogłem odkręcić śrub. Podgrzewałem je dosyć długo zapalniczką, napierałem długą przedłużką z CR-V ale zero efektów. Jednak chyba nie obejdzie się bez wizyty u tłumikarza. Z tego co się dowiadywałem to montaż takiego tłumika-katalizatora będzie kosztował ok 100zł, ale to przy użyciu flansz (kołnierzy) ze starego kata.

Jescze czekam na odpowiedź firmy El-tec ile by kosztowało wykonanie tłumika-katalizatora z nowymi flanszami , bo oni robią całe wydechy łącznie z flanszami.
 
 
Zibski 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 53
Skąd: Gostynin



Wysłany: Czw Lis 06, 2008 20:53   

jest dokładnie tak jak llygas napisał. Skoro ktoś jest zwolennikiem tuningu psychiatrycznego to niech wrzuci strumienice, magnetyzer i świece z 105 lelektrodami, skoro lepiej się poczuje to czemu nie? Tylko pieniążka troche szkoda...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r200] Usunięcie katalizatora
Lisus Tuning mechaniczny 67 Nie Sty 08, 2012 09:30
Gość
Brak nowych postów [K16 1.8 1.8VVC] Test wplywu katalizatora na osiagi - tekst.
Wycinac czy nie wycinac zeby zyskac KM nie tylko mentalnie ;).
secio Tuning mechaniczny 10 Pon Maj 19, 2008 11:32
michone
Brak nowych postów V6 zamiast 1.4?
Dawid_pn Tuning mechaniczny 39 Sro Cze 07, 2017 21:40
daniel18c
Brak nowych postów [r200 98r. 2.0 sdi] Zamiast filtra stożek
tuning wizualny skończony czas na mechaniczny. :)
latinoo22 Tuning mechaniczny 5 Czw Lut 04, 2010 23:07
Remigiusz
Brak nowych postów [R623] Jaki silnik na SWAP zamiast H23A3?
Antosiwo Tuning mechaniczny 5 Pon Sty 06, 2014 22:46
tomii620si



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink