no tak, ale sportowy kat pozwoli na podniesienie mocy, a jemu o to chodzi, zeby poprawic serie
nie do konca bo skoro nie ma roznicy miedzy sprawnym katem a jego brakiem, to jak moze byc roznica miedzy katem a katem?? on fizycznie nie może dać mocy .
W MG ZR 160 są dwie sondy lambda - druga jest za katalizatorem. Jeżeli wytnie się kat, auto głupieje - na sondę leci niedopalone paliwo i komputer zubaża skład mieszanki - tak miał właśnie zbrojak (dawno już sprzedał auto - jego MG mnie właśnie zaraziło ) Założenie sportowego kata, który działa minimalnie słabiej od standardowego, a ma mniejsze opory, zwiększa dość znacznie moc w przypadku tego silnika (sportowy kat Janspeed trzeba zakładać w komplecie ze sportowym kolektorem 4-2-1 Janspeed). Dla przykładu PTP sprzedaje pełny komplet wydech Janspeed + dolot ITG Maxogen z gwarancją podniesienia mocy do 180km. Jednak w przypadku większości aut bez sondy za katalizatorem wycięcie kata faktycznie trochę zwiększy moc silnika.
[ Dodano: Pon Lis 24, 2008 19:23 ]
dobryziom napisał/a:
a wlasnie ze moze konstrukcja kata sportowego jest odmienna od standartowego...
michone, jest roznica miedzy sprawnym a jego brakiem, w niektorych na plus a w wiekszosci na minus. A kat sportowy, ktory szybciej przepuszcza spaliny daje zmiane na plus. przynajmniej wg testow, ktore kto tu kiedys pokazywal
Czyli kto ma VVC to powinien zakladac sportowego cata, a jesli nie to rurka bedzie ok. Pomijajac oczywiscie to ze nie przejdzie badan
Ja do swego kupie jednak rurke, a za zaoszczedzona kaske prawie dolot wyjdzie
A tak offtopowo, jaki dolot bedzie najlepszy? Myslalem o K&N Apollo, ITG, lub Viperze. Doradzcie bo juz sam nie wiem ktory mam wybrac
Ja do swego kupie jednak rurke, a za zaoszczedzona kaske prawie dolot wyjdzie
Najpierw się upewnij, czy masz sondę za katem (raczej nie )
rodi* napisał/a:
A tak offtopowo, jaki dolot bedzie najlepszy? Myslalem o K&N Apollo, ITG, lub Viperze. Doradzcie bo juz sam nie wiem ktory mam wybrac
Jaki offtop, w temacie przecie... Sam się zastanawiam czy a jak już, to co założyć. Anglicy legendy opowiadają wręcz o ITG Maxogen - tylko że to drogie jest masakrycznie o Viper tyle samo dobrych opinii co złych - K&N podobnie. Sporo dobrego czytałem o BMC, tylko zamiast droższego karbonowego CDA zastanawiam się nad plastikowym DIA.
W moim nie mam sondy za katem, a jak masz to kupuje sie taki czujnik ktory oszukuje kompa ze niby cat jest.
No teraz se popatrzylem cenki Maxogena i chyba podziekuje , ale Viper to tylko 200e. W podobnym przedziale mozna miec K&N Apollo, a ten BMC w carbonowej obudowie tez nie jest taki drogi.
W moim nie mam sondy za katem, a jak masz to kupuje sie taki czujnik ktory oszukuje kompa ze niby cat jest.
Niby tak (nawet pisałem o tym trochę wyżej), ale jakoś 100% przekonania nie mam... - to raczej jako doraźna pomoc dla tych którym kat padł a im szkoda kasy...
rodi* napisał/a:
No teraz se popatrzylem cenki Maxogena i chyba podziekuje , ale Viper to tylko 200e. W podobnym przedziale mozna miec K&N Apollo, a ten BMC w carbonowej obudowie tez nie jest taki drogi.
Żeby jeszcze tylko mieć pewność że:
1) wzrośnie moc
2) silnik nie będzie za dużo syfu dostawał
Ciężko znaleźć jakieś konkretne porównania na hamowni przed/po
No wsumie tak, ale jak juz robic kompleksowo to nie ma opcji zeby zostawic oryginalny dolot. Przyrost powinien byc, ale gdyby byly jakies wykresy to byloby o wiele latwiej podjac decyzje
ok Panowie wiec mam pytanie czy po założeniu sportowego kata z Janspeeda sonda nie oszaleje i moje drugie pytnanie rozumiem że zakładamy zimny dolot kolektor 4-2-1 sportowy kat i na koncu tłumik Janspeeda a co miedzy kat i tłumik zwyczajna rurka?? jeśli to pytanie jest głupie to z gory sorry
PopeY, do tej mocy co masz wystarczy Ci seryjna srednica 2,5 cala wydechu
Faktycznie do seryjnych 156km wystarczy ale chcąc mieć 180 trzeba właśnie zmienić dolot na CAI, a wydech na Janspeed. Dodatkowe 6-8km można uzyskać dając wałek wydechowy Piper Cams - i to jest właściwie 1etap, jak również ostatni przed zakuciem i pójściem wyżej... (nie chodzi o średnicę, tylko o restrykcyjność seryjnego układu i spełnianie wymogów dla nowych aut - np. zamykająca się klaputka w tłumiku - norma głośności na wolnych obrotach )
marcinmarcin, widze ze nie rozumiesz o co Popeyowi chodzilo
PopeY napisał/a:
mam pytanie czy po założeniu sportowego kata z Janspeeda sonda nie oszaleje i moje drugie pytnanie rozumiem że zakładamy zimny dolot kolektor 4-2-1 sportowy kat i na koncu tłumik Janspeeda a co miedzy kat i tłumik zwyczajna rurka??
wiec seryjna srednica 2,5 cala wystarczy, nawet jak bedziesz miec te 180KM
marcinmarcin, widze ze nie rozumiesz o co Popeyowi chodzilo
PopeY napisał/a:
mam pytanie czy po założeniu sportowego kata z Janspeeda sonda nie oszaleje i moje drugie pytnanie rozumiem że zakładamy zimny dolot kolektor 4-2-1 sportowy kat i na koncu tłumik Janspeeda a co miedzy kat i tłumik zwyczajna rurka??
wiec seryjna srednica 2,5 cala wystarczy, nawet jak bedziesz miec te 180KM
Rozumiem, ale nie rozumiem twojej odpowiedzi wkładając rurkę w miejsce tłumika środkowego nie dość że będzie buczał jak prawdziwe wrc, to jeszcze na 90% straci się to co się uzyskało resztą układu, zostawiać seryjny środkowy to po pierwsze już tak nie będzie brzmiało, po drugie przepływ pewnie też będzie średnio optymalny...
"Buczenie" jak to piszesz zalezy od koncowego tlumika. Widzialem wiele ukladow i smialo moge twierdzic ze odglos wydechu glownie zalezy od koncowego tlumika. Ja w swojej ZRce mialem glosny koncowy, a srodek seryjny i byl glosniejszy o wiele od kumpla Celicy na pelnym przelocie ( tez 1.8 silnik ). Druga sprawa, jezeli wywalisz srodkowy tlumik to nie stracisz nic z tego co zyskales reszta przerobionego ukladu.
Tylko taki maly szczegol, ze srednice beda inne. U mnie oryginalny wydech ma 1,85" a nowy od janspeeda ma 2,25". Nie bedzie srodkowy blokowal? Do ZR 160 tez pewnie bedzie mial troche wieksza srednice niz oryginal. A pozatym jak zajrzalem w srodek oryginalu, to powiem szczerze ze nie wiem jak te spaliny wylatywaly
Srodek niedosc ze caly porowaty od rdzy to jeszcze zasadzony sadza. Zostawianie srodkowego wg mnie mija sie z celem, wszystko masz z kwasowki a tu nagle odcinek zasadzony
Skoro sie juz pakuje taka kase to chyba nie warto szukac "malych" oszczednosci
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum