ale zauważ że przed przejściem dla pieszych jest linia ciągła a co za tym idzie nie może zająć dowolnego pasa. Może wjechać tylko na prawy...
Nie - może wjechać "szerzej" i zająć lewy, bo raczej nigdy nie maluje się pasów tak jak na tym rysunku, a jesli to przykład z rzeczywistości to wrzuć zdjęcie tego skrzyżowania, bo dziwny jak dla mnie ten "malunek".
Cytat:
To gdzie w świetle przepisów kończy się skrzyżowanie patrząc na mój rysunek? Granicą jest przejście dla pieszych czy koniec zwężającego się pasa?
Przeczytaj dokładnie art. 2 PoRD - tam masz definicję skrzyżowania.
Wiem, że łatwiej zapytać, ale proponuję udać się do źródła.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
mówisz masz
to jest zdjęcie lotnicze. narysowałem na nim strzałki w kolorze tym samym co wcześniej na schemacie auta.
Zauważ, że po przejściu dla pieszych jest kawałek ciągłej (tego zapomnialem narysować na schemacie - moja wina, moja wina moja bardzo wielka wina )
No to sytuacja jest absolutnie jasna - zjeżdżając ze skrzyżowania tory ruchu pojazdów nie mają prawa się przeciąć, a mogą się przeciąć dopiero na odcinku gdzie jest to zwykła zmiana pasa ruchu.
Nigdzie wcześniej nie było chyba wymienione, że tam jest wydzielony kawałek jezdni - to się traktuje jak wysepkę i tu trzeba pamiętać o definicji skrzyżowania, a tu zgodnie z przepisami nie występuje przecięcie kierunków ruchu na odcinku, o którym rozmawiamy, więc przepisów dotyczących skrzyżowania się nie stosuje, bo jest "wysepka", która oddziela różne kierunki ruchu, tam gdzie mogłyby się krzyżować.
Dopiero po zakończeniu ciągłej linii jest miejsce, w którym niebieski może zmienić pas i tu jest musi ustąpić pierwszeństwa brązowemu, który już na tym pasie jest, a obaj poruszają się w tym samym kierunku - to taki trik inżynierów ruchu, żeby ułatwić życie skręcającym w lewo, zwłaszcza na skrzyżowaniach, gdzie skręcający w prawo mają "zielone strzałki".
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
No to teraz już jest wszystko jasne. jeśli oba pojazdy poruszają się przyjmijmy równolegle (tzn jadą bok w bok) to gdy kończy się linia ciągła a zaczynają się linie przerywane pojazd niebieski musi ustąpić pierszeństwa pojazdowi brązowamu (chyba że ten bedzie wyjątkowo bardzo super miły i wpuści go pierwszego )
super. dzieki Maciej
No dobrze, a czy w koncu udalo nam sie ustalic co z pasem awaryjnym ?
Czy jesli jade sobie nie pasem awaryjnym i mam line przerywana i moge zmienic pas na prawy skrajny, a za mna zapieprza wlasnie pasem awaryjnym, ktory tam gdzie ja robie manwr zmiany pasa, przechodzi w pas zwykly i dochodzi do zdarzenia, to czyja wina?
On sie w koncu nie moze tam poruszac, jak zjezdza z niego to wlacza sie do ruchu?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
No dobrze, a czy w koncu udalo nam sie ustalic co z pasem awaryjnym ?
A co to jest "pas awaryjny"?
Wg mojej najlepszej wiedzy nie ma takiego pojęcia w PoRD.
Mówisz o obszarze oznaczonym znakiem poziomym P-21 "Powierzchnia wyłączona".
I zaczynają się jaja,bo uzasadnienie podane 2 strony temu przez Paula torchę nie działa, bo art. 17 został zmieniony i obecnie brzmi:
Cytat:
1. Włączanie się do ruchu następuje przy rozpoczynaniu jazdy po postoju lub zatrzymaniu
się niewynikającym z warunków lub przepisów ruchu drogowego
oraz przy wjeżdżaniu:
1) na drogę z nieruchomości, z obiektu przydrożnego lub dojazdu do takiego
obiektu, z drogi niebędącej drogą publiczną oraz ze strefy zamieszkania;
2) na drogę z pola lub na drogę twardą z drogi gruntowej;
3) na jezdnię z pobocza, z chodnika lub z pasa ruchu dla pojazdów powolnych;
3a) na jezdnię lub pobocze z drogi dla rowerów, z wyjątkiem wjazdu na przejazd
dla rowerzystów;
4) pojazdem szynowym – na drogę z zajezdni lub na jezdnię z pętli.
A więc nie ma nic o "innej części drogi"...
Czyli w zasadzie to wyjeżdżając z "powierzchni zabronionej" wcale nie jest się włączającym do ruchu...
I zaczyna się cyrk, który będzie zależał tylko od interpretacji sędziego, co było "gorszym" wykroczeniem - nieustąpienie pierwszeństwa, czy poruszanie się po powierzchni zabronionej...
[ Dodano: Czw Lis 27, 2008 10:45 ]
Z drugiej strony definicja "zmiany pasa ruchu" mówi:
Cytat:
4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić
pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać,
oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.
o ustąpieniu jadącym pasem, na który się wjeżdża, a tu pasa nie ma, jest tylko "powierzchnia zabroniona", więc nie ma obowiązku ustąpienia.
Sądzę, że w rozsądnym sądzie byś wygrał.
Gorzej się sprawa ma ze skrzyżowaniem, bo tam obowiązek ustąpienia pierwszeństwa dotyczy drogi (a więc również "powierzchni zabronionej"), a nie tylko jezdni, czy pasa ruchu...
[ Dodano: Czw Lis 27, 2008 11:04 ]
I tu kolejne pole do interpretacji, bo:
Cytat:
5. Znak P-21 „powierzchnia wyłączona” oznacza powierzchnię drogi, na którą wjazd i zatrzymanie są zabronione.
Wiec to na pewno jest powierzchnia drogi, a nie jezdni, więc tym bardziej nie jest to pas ruchu.
Pozostaje jednak pytanie, co sędzia uzna w przyapdku skrzyżowania podporządkowanego...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Ta kreskowana "wyspa" to obszar wylaczony z ruchu, a ten wezszy pas, oddzielony krotkimi i grubszymi niz inne pasy kreskami, to dla mnie wlasnie pas awaryjny Gdzie auto zjezdza zeby nie tarasowac drogi, albo gdzie jada karetki, straze, policja... Chyba, ze to pobocze.
To co? Moze warto zadzwonic do KRD i zapytac sie takie przypadki ?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
a ten wezszy pas, oddzielony krotkimi i grubszymi niz inne pasy kreskami, to dla mnie wlasnie pas awaryjny
To się nazywa pobocze.
Cytat:
8) pobocze – część drogi przyległą do jezdni, która może być przeznaczona do ruchu pieszych lub niektórych pojazdów, postoju pojazdów, jazdy wierzchem lub pędzenia zwierząt;
I tu przepisy są jasne:
Cytat:
Włączanie się do ruchu następuje [...] przy wjeżdżaniu:[...]
3) na jezdnię z pobocza, z chodnika lub z pasa ruchu dla pojazdów powolnych;
I jest oznaczane znakami poziomymi P-7a „linia krawędziowa przerywana”.
Mogą to też być miejsca postojowe P-19 „linia wyznaczajàca pas postojowy”.
W całym PoRD i Rozp. o znakach awaryjne to są tylko światła.
Dzwonić możesz jedynei w sprawie zderzenia auta wjeżdżającego z drogi podporządkowanej z autem wyjeżdżającym z "powierzchni zabronionej" i to byłoby fajne, jakbyś się dowiedział.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Tak, ale...
Na moscie grota trudno o pieszych, czy pedzenie bydla (chyba ze podlaczyc pod bydlo tych co jezdza poboczem)
Poza tym, pobocze sie konczy i zamienia w wysepke wylaczona z ruchu. Co bedzie jesli z tej wysepki zjedzie wprost pod pojazd, ktory wjezdza z dolu na most po swoim wydzielonym dla wjezdzajacych pasie ruchu...
Poza tym, pobocze sie konczy i zamienia w wysepke wylaczona z ruchu. Co bedzie jesli z tej wysepki zjedzie wprost pod pojazd, ktory wjezdza z dolu na most po swoim wydzielonym dla wjezdzajacych pasie ruchu...
No przecież własnie napisałem, żebyś w tej sprawie zadzwonił do WRD:
Cytat:
Dzwonić możesz jedynie w sprawie zderzenia auta wjeżdżającego z drogi podporządkowanej z autem wyjeżdżającym z "powierzchni zabronionej" i to byłoby fajne, jakbyś się dowiedział.
Może nie jasno napisałem.
A co do Grota, to pobocze się kończy, zresztą większość poboczy na Grocie jest wyznakowana linami ciągłymi, a potem jest "powierzchnia zabroniona", więc nikogo tam nie powinno być.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum