Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Kontrolka oleju się żarzy...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Kontrolka oleju się żarzy...
Autor Wiadomość
anecia-77 



Dołączyła: 08 Paź 2006
Posty: 24
Skąd: Gorzów Wielkopolski



Wysłany: Nie Gru 21, 2008 16:10   [R416] Kontrolka oleju się żarzy...
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: wszystkie

Witam.W ostatnim czasie moje autko zaczyna doprowadzać mnie do łez..Trzy miesiące temu HGF a teraz kontrolka oleju się świeci nie jest to cały czas tylko raz sie świeci po czym gasnie i tak w kólko.Moje pytanie brzmi:Cóż się znowu stało???Jakich kosztów naprawy moge się spodziewać???
Pozdrawia wyczerpana nerwowo Aneta..

[ Dodano: Nie Gru 21, 2008 16:18 ]
Ah, zapomniałam dodać, że po odpaleniu auta starsznie głośno pracuje jakby coś stukało w silniku...
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Mar 04, 2011 23:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Gru 21, 2008 16:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Gru 21, 2008 17:09   

a olej to w silniku jest ??
wygląda na to jakby było mało oleju... bardzo mało :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Nie Gru 21, 2008 18:27   

dobrze by było załozyc gdzies czujnik zegarowy (np wkrecic go w miejsce czujnika oleju albo dodatkowo) wtedy wiadomo by było jakie cisnienie oleju ma silnik :wink:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
anecia-77 



Dołączyła: 08 Paź 2006
Posty: 24
Skąd: Gorzów Wielkopolski



Wysłany: Nie Gru 21, 2008 20:08   

Na minimum ale był..
 
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Nie Gru 21, 2008 20:14   

ale dolany już? i co dalej się świeci?
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Pon Gru 22, 2008 13:03   

Może panewki "się skończyły".
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
anecia-77 



Dołączyła: 08 Paź 2006
Posty: 24
Skąd: Gorzów Wielkopolski



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 17:39   

Odebrałam auto z warsztatu z diagnozą: brak cisnienia oleju.Błagam pomóżcie...
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 17:44   

niech sprawdą zawór ciśnienia na pompie, to najłatwiej zdemontować i sprawdzić, a lubi się czasem zatrzeć :cool:
jest on wkręcony z tyłu wzdłuż paska wspomagania i nie trzeba praktycznie nic demontować, zeby się do niego dostać...

[ Dodano: Pon Gru 22, 2008 17:44 ]
aha i nie jeździj bez smarowania bo silnik uj szczeli :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
anecia-77 



Dołączyła: 08 Paź 2006
Posty: 24
Skąd: Gorzów Wielkopolski



Wysłany: Wto Gru 23, 2008 11:10   

Halo Panowie co się z Wami dzieje??? Nie wierze, że nikt z czyms takim nie miał doczynienia....Pomózcie biednej istocie...Proszę..
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Wto Gru 23, 2008 11:43   

anecia-77 napisał/a:
Halo Panowie co się z Wami dzieje??? Nie wierze, że nikt z czyms takim nie miał doczynienia....Pomózcie biednej istocie...Proszę..


Przecież kolega sTERYD poddał Ci jakim tropem iść. Przyczyn braku ciśnienia może być wiele, m.in podana przez niego.

Ja osobiście miałem podobną sytuację kilkanaście lat temu, tyle że w zaporożcu. Lampka ostrzegająca o niedostatecznym ciśnieniu oleju w silniku zaczynała żarzyć się na niskich obrotach lub podczas jazdy na zbyt niskim biegu w stosunku do prędkości pojazdu. Wszystko działo sie przy rozgrzanym silniku. Gdy olej był zimny i gęsty, lampka gasła zaraz po uruchomieniu i silnik trzymał ciśnienie nawet na biegu jałowym. Problemem były zbyt duże luzy na panewkach głównych.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
anecia-77 



Dołączyła: 08 Paź 2006
Posty: 24
Skąd: Gorzów Wielkopolski



Wysłany: Wto Gru 30, 2008 11:34   

Witam.Moje autko nareszcie smiga.Mąż w pierwszej kolejności wyczyścił miske olejową,zmienił uszczelke pod nią po czym zalał olej oraz wymienił filtr.Czujnik na szczęscie jest dobry ( sprawdzilismy u brata w Roverku).Także teraz pozostało mi cieszyc sie jazdą moim autkiem...Huuurrraaaa...
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Wto Gru 30, 2008 15:26   

Czyli przyczyną było zapchane sitko smoka pompy oleju? Pewnie poprzedni właściciel(e) nie zmieniał oleju przez lata...
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
zapal 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 508
Skąd: Z Google :)



Wysłany: Wto Gru 30, 2008 16:18   

hmm a czy w tych filtrach oleju nie jest tak ze jak sa bardzo zapchane olej idzie inny droga poporstu nie jest filtrowany?? pytam bo jestem operatorem koparko-ladowarki i pamietam z wykladow temat o filtrach olejow i o tym ze jak sie zapchaja to jakos sie tam robi ze olej nie jest filtorwany ale swobodnie plynie :)

pytanie z ciekaowsci wiec prosze nie krzyczec i sie nie smiac :)
_________________
www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci :)
 
 
anecia-77 



Dołączyła: 08 Paź 2006
Posty: 24
Skąd: Gorzów Wielkopolski



Wysłany: Wto Gru 30, 2008 19:40   

Sama nie wiem...Znawcą nie jestem ale tak mi się wydaje.We wwrzesniu dotknal moje auto HGF i oddałam auto do naprawy, powymieniali wszystko oprócz oleju co było moim zaskoczeniem.I moze te uszczelniacze gdzieś sie przedostały do obiegu i dlatego też ten problem mnie spotkał.Nie wiem... tak sama sobie myśle, tylko czy w dobrym kierunku???
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Gru 30, 2008 22:30   

zapal napisał/a:
hmm a czy w tych filtrach oleju nie jest tak ze jak sa bardzo zapchane olej idzie inny droga poporstu nie jest filtrowany?


raczej napewno tak jest
kiedys przegladajac katalog np. filtrona jest takie sformułowanie:

- zawor bay-pas odp. TAK
oczywiscie rozebralem kiedys stary filtr i po krotkiej analizie bebechow doszedlem, ze takie cus wlasnie bylo w tym filtrze, tylko nie pamietam czy to byl sedziszow, filtron czy inny czort :-)
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
zapal 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 508
Skąd: Z Google :)



Wysłany: Wto Gru 30, 2008 23:24   

wlasnie o to mi chodzilo czyli jednak cos mi w glowie zostalo i mialem racje :)

[ Dodano: Wto Gru 30, 2008 23:26 ]
anecia to wrecz niewiarygodne ze nie wymienili oleju jak to wogole mozliwe? hgf albo plyn w oleju albo odwrotnie w obydiwe strony i tak trzeba zmienic i tak ... i wyczyscic wszystko
_________________
www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Gru 30, 2008 23:32   

przy HGF moze tez byc wyciek oleju tylko na zewnątrz i plynu chlodzacego tylko na zewnątrz

oczywiscie przy zdjeciu glowicy cos tam sie zawsze troche jednak pomiesza,
dziwne ze nie zmienili, powinni sie chociaz dla swietego spokoju zapytac
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
zapal 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 508
Skąd: Z Google :)



Wysłany: Wto Gru 30, 2008 23:34   

i oto kolejny przyklad pseudo-mechanikow :)
_________________
www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci :)
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Sro Gru 31, 2008 07:53   

Chyba większość obecnie sprzedawanych filtrów oleju ma taki zawór bocznikowy. Ale co po zaworze, gdy pompa nie może zassać oleju bo filtr na smoku jest zatkany szlamem z miski?
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Żarzy mi sie kontrolka SRS na kierownicy
qbus2005 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Lis 19, 2007 18:36
qbus2005
Brak nowych postów [R416] Kontrolka ciśnienia oleju
rafal2008rafal Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Czw Paź 02, 2008 17:19
rafal2008rafal
Brak nowych postów [R416 1,6Si] kiedy zapala sie kontrolka oleju?
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Maj 16, 2010 21:05
oprawca_1978
Brak nowych postów [416 Si] Kontrolka oleju
Mevisto93 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sob Sie 13, 2016 13:58
Mevisto93
Brak nowych postów [R420] Kontrolka od oleju !!!
Kic7aj Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Pon Lut 18, 2008 21:57
Paul



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink