Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Webasto - od czego zacząć.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 22:20
[R400] Webasto - od czego zacząć.
Autor Wiadomość
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Sob Sty 03, 2009 09:59   [R400] Webasto - od czego zacząć.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1995

Witam po raz kolejny.
Nadeszła zima i doszedłem do wniosku że w końcu należało by się zająć moim Webasto (nie działa) zostało oryginalnie zamontowane w salonie Rover w Niemczech, wraz ze sterownikiem czasowym. I tu moje pytanie - od czego zacząć sprawdzanie i naprawę - sterownik działa, kiedyś nawet trochę dymu poszło z rury Webasto - ale teraz nie odpala.
Z góry dziękuje za wskazówki.
Pzdr.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Mar 06, 2011 16:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 03, 2009 09:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin




Wysłany: Sob Sty 03, 2009 13:25   

w sumie wszystkie webasta są mniej więcej podobne, więc możesz sobie poczytac posty dot r75CDT
Dobrzeby było też się zorientować gdzie co jest np pompka paliwa elektronika bezpieczniki, może czujnik temperatury...
Jak znajdziesz bezpieczniki (powinno być 3) to spróbuj je wyjąć na kilka minut, to spowoduje wykasowanie się błędów w sterowaniu webasto (albo po prostu odłącz akumelator), i może wtedy zaskoczy... :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Sob Sty 03, 2009 14:31   

fearless napisał/a:
sterownik działa, kiedyś nawet trochę dymu poszło z rury Webasto
to wcale nie znaczy, że sterownik działa dobrze
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Sob Sty 03, 2009 14:34   

sTERYD napisał/a:
w sumie wszystkie webasta są mniej więcej podobne, więc możesz sobie poczytac posty dot r75CDT
Dobrzeby było też się zorientować gdzie co jest np pompka paliwa elektronika bezpieczniki, może czujnik temperatury...
Jak znajdziesz bezpieczniki (powinno być 3) to spróbuj je wyjąć na kilka minut, to spowoduje wykasowanie się błędów w sterowaniu webasto (albo po prostu odłącz akumelator), i może wtedy zaskoczy... :hm:


Właśnie chodzi o to że moje webasto jest sterowane ze sterownika, manualnie znaczy się - nie posiada czujnika temperatury, nie załącza się automatycznie, tylko o konkretnych godzinach zaprogramowanych w sterowniku. Co do elektroniki, bezpieczników, pompki paliwa - wszystko jest za reflektorem przednim, lewym. Bezpieczniki wyglądają na dobre. Reszta też - pozostaje mi chyba rozebrać wszystko na części pierwsze i sprawdzić. Moje webasto to THERMO TOP C (zasilane benzyną)

[ Dodano: Sob Sty 03, 2009 14:38 ]
henryk_w napisał/a:
to wcale nie znaczy, że sterownik działa dobrze


A co w sterowniku może działać niepoprawnie, skoro to kawałek plastiku z 5 guziczkami - wszystkie funkcje wyświetlają się jak należy, programowanie działa - tylko gdy wybija godzinę uruchomienia programu to nic się nie dzieje (webasto nie odpala). Bardziej skłaniał bym się ku samej komorze spalania.... Co Wy na to ??
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Sob Sty 03, 2009 14:41   

fearless napisał/a:
tylko o konkretnych godzinach zaprogramowanych w sterowniku
sterownik powinien umożliwić również odpalenie webasta w żądanym momencie. Spróbuję dzisiaj odnaleźć i wkleić schemat sprawdzenia webasto Thermo Top C/Z, ale i tak w większości przypadków strzałki prowadzą do serwisu.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Sob Sty 03, 2009 14:44   

henryk_w napisał/a:
sterownik powinien umożliwić również odpalenie webasta w żądanym momencie.


Zgadza się - pominąłem tylko ten fakt uznając za mało istotny - wystarczy wcisnąć na sterowniku przycisk z rysunkiem płomienia i powinno zaskoczyć - tylko właśnie nie reaguje.
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Sob Sty 03, 2009 17:33   

Poniżej poradnik użytkownika webasto w przypadku kłopotów. Uwaga: instrukcja nie jest w żaden sposób związana z Roverem, to wydawnictwo amerykańskiego oddziału webasto, stąd nie gwarantuję poprawności zamieszczonego schematu elektrycznego.
Co do zasady jest opisany model Thermo Top C/Z i nie ma tu znaczenia czy diesel czy benzyna. Webasto na ropę i benzynę różnią się oczywiście częściami składowymi - niedawno zamieściłem na Forum screen z numerami serwisowymi części dla benzyny i diesla, natomiast zasady pracy są identyczne.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Pon Sty 05, 2009 09:08   

Udało się! Uruchomiłem Webasto! Jakież było moje zdziwienie, gdy dopatrzyłem się że po prostu bezpiecznik 15 A był przepalony, ale w tak niewidocznym miejscu że aż strach. Poprawiłem rurę zasilającą i wydechu! Postukałem w komorę spalania i zaskoczyło, po prostu dawno nie używane i jakoś nie chciało wcześniej działać. Przeczyściłem wszystkie elektryczne styki i.........? Zonk, kolejne wielkie zdziwienie - jakiś mundry co to go sprzedał mnie rozczepił przewody od płynu chłodniczego od silnika i nagrzewnicy i połączył je ze sobą :P Ludzie to mają fantazję :D I mamy obieg zamknięty - tyle że webasto nic nie ogrzewa w takim obiegu, no może oprócz własnych rurek :) I jako że nie mam schematu, a z tego który jest w książce webasto, niewiele mogę zrozumieć, mam pytanie - Gdzie podłączyć przewód zasilający (ten co się nagrzewa od webasto) a gdzie podłączyć przewód zwrotny webasto (ten co to niby nim powinien wracać płyn chłodniczy do webasto).


henryk_w dziękuję za schematy, ale i tak niewiele z tego kumam. :P
 
 
jackson420 



Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 53
Skąd: Rzeszów / Jasło



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 11:51   

przerabiałem ostatnio u mnie zagadnienie webasta. U mnie bezpieczniki były ok, lae przewody zasilające piecyk i te inne były tak utlenione, ze nie mialo prawa działać. Po wyczyszczeniu śmiga pięknie.
Ale wracając do pytania u mnie podłączone jest szeregowo miedzy silnik a nagrzewnicę (silnik>wlot webasto(ten zimny) > wylot webasto (ciepły) >zawór otwierający nagrzewnicę>nagrzewnica>powrót do pompy) choc szczerze piszac zastanawiam się czy nie zrobic tego równolegle do nagrzewnicy wstawiając zawory zwrotne i trojniki przed i za nagrzewnicą :hmm:
 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Pon Sty 05, 2009 13:40   

jackson420 napisał/a:

Ale wracając do pytania u mnie podłączone jest szeregowo miedzy silnik a nagrzewnicę (silnik>wlot webasto(ten zimny) > wylot webasto (ciepły) >zawór otwierający nagrzewnicę>nagrzewnica>powrót do pompy)


Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale masz na myśli to że: płyn z webasto rurką(gorący) trafia od razu na nagrzewnicę ---->> z nagrzewnicy ---->> na pompę ------>> silnik (blok silnika) ---->> i wraca do webasto przewodem(teoretycznie zimnym).

Czy to zamocowanie byłoby poprawne, Czy obieg płynu nie będzie hamowany przez webasto w przypadku jego wyłączenia?? Np. Podczas jazdy z rozgrzanym silnikiem webasto jest niepotrzebne, w związku z tym wyłączone - a płyn chłodniczy musi przez nie przepływać żeby był obieg.

Bo tak mnie zastanawia..... dlaczego ktoś odłączył webasto od głównego obiegu.... czyżby jednak powodowało problemy z obiegiem.....? lub jakieś inne...
 
 
jackson420 



Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 53
Skąd: Rzeszów / Jasło



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 13:55   

fearless napisał/a:

Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale masz na myśli to że: płyn z webasto rurką(gorący) trafia od razu na nagrzewnicę ---->> z nagrzewnicy ---->> na pompę ------>> silnik (blok silnika) ---->> i wraca do webasto przewodem(teoretycznie zimnym).

:ok: dobrze rozumiesz :ok: - tzn. u mnie tak jest podłączone. webasto grzeje bardzo dobrze, ale ogrzewanie kabiny z silnika moim zdaniem pozostawia wiele do zyczenia, choc na chwile obecna jeszcze zastanawia mnie kondycja termostatu. Dlatego właśnie myśle nad podłączeniem webasta równolegle do nagrzewnicy (płyn z silnika prosto na nagrzewnice i powrót z nagrzewnicy na silnik bezpośrednio, a webasto wpięte na trójniku z zaworem zwrotnym - co by silnik nie pchał płynu w webasto 'pod prąd' - przed nagrzewnicą a powrót do webasta zaraz za nagrzewnicą - też z zaworem i trójnikiem. Wyszło by na to że fabryczny obieg zostanie bez zmian a webasto grzałoby tylko nagrzewnicę - ew. w przypadku wyłączonego silnika troche pewnie też silnik 'pod prąd'. Tylko czy w ten sposób będzie ok ? :hmm:
 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Pon Sty 05, 2009 14:04   

jackson420 napisał/a:
Dlatego właśnie myśle nad podłączeniem webasta równolegle do nagrzewnicy (płyn z silnika prosto na nagrzewnice i powrót z nagrzewnicy na silnik bezpośrednio, a webasto wpięte na trójniku z zaworem zwrotnym - co by silnik nie pchał płynu w webasto 'pod prąd' - przed nagrzewnicą a powrót do webasta zaraz za nagrzewnicą - też z zaworem i trójnikiem. Wyszło by na to że fabryczny obieg zostanie bez zmian a webasto grzałoby tylko nagrzewnicę - ew. w przypadku wyłączonego silnika troche pewnie też silnik 'pod prąd'. Tylko czy w ten sposób będzie ok ? :hmm:



Patrzyłem przed chwilką na to moje webasto, i przewody wskazują na to że chyba raczej nie było połączone szeregowo, są po prostu za długie, wygląda to tak jakby przewód od webasto zasilający trafiał od razu na nagrzewnicę, a przewód powrotny był podpięty w wyjście zwrotne z nagrzewnicy... hm... :hm: tylko gdzie tu obieg na silnik?? czegoś chyba brakuje....
 
 
jackson420 



Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 53
Skąd: Rzeszów / Jasło



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 16:51   

Być może przewód z silnika do nagrzewnicy był po prostu rozcięty, wstawione łączniki i wpięte węże od webasto - dokładnie u mnie tak jest, i tak było na jakimś schemacie/animacji jego działania, które kiedyś znalazłem na necie szukając instrukcji do sterownika.
A tak OFT to dziś, po naprawie webasto dzięki niemu pierwszy raz tej zimy nie zmarzłem w aucie. I tak jeżdżąc w ciepełku po mieście wymyśliłem jeszcze inną kwestię co do podłączenia. A mianowicie chyba zostawię tak jak jest teraz (webasto szeregowo między silnikiem a nagrzewnicą) a dodatkowo na trójnikach zrobię przejście z zaworem zwrotnym co by płyn nie musiał cały czas przez webasto płynąć tylko przepłynie sobie obejściem bezpośrednio z silnika do nagrzewnicy. Zawór jednokierunkowy będzie zapobiegał krążeniu płynu po najmniejszej linii oporu (czyli wkółko grzejąć tylko swoje węże i obejcie. Załączam obrazek (co do jego jakości - no comments - bo daru plastycznego to ja nie mam ;) .
Legenda niebieski wejście do webasto, czerwony - wyjście z webasto (ten wąż co 'grzeje) - tak na chwile obecną mam podłączone. Na różowo zaznaczyłem planowane obejście z zaworem zwrotnym.
Jak ktoś uważa, że moja koncepcja jest do bani to proszę o komentarz :hmm:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] EGR? Katalizator? - MUŁOWATY - od czego zacząć?
JeRRy3D Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Sie 23, 2012 10:12
bizon
Brak nowych postów [r400] - pompa paliwa - czego brakuje i od czego to jest?
mikronezja Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Sie 02, 2012 07:49
mirwin
Brak nowych postów [R400] Od czego ta wtyczka
ck1346 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Mar 26, 2008 21:15
ck1346
Brak nowych postów [R400] Blacharka - czego szukać
JeRRy3D Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Sty 24, 2011 21:18
slax
Brak nowych postów [R400 all]od czego ta żółta wtyczka?
shilus82 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Lip 28, 2010 09:24
darek_wp



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink