Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Alternator (dziwne zachowanie?)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Alternator (dziwne zachowanie?)
Autor Wiadomość
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 18:23   [R45] Alternator (dziwne zachowanie?)
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Witam

Mam problem z nietrzymaniem pradu przez akumulator.
Co prawda mam malego zlodzieja pradu 0.1A ale chcialem zapytac czy alternator w moim aucie dziala poprawnie, tz. gdy odpale silnik laduje na poziomie 14,1 - 14,4V poznieje pochodzi z 5 -10 min i ladowanie spada do 13.7 -14.0V. Czy to normalne zachowanie?
Dodam jeszcze ze nie ma zadnej roznicy w napieciu po wlaczeniu swiatel.
Czy jest mozliwe ze napiecie ladowania jest OK ale alternator nie laduje z natezeniem 75A (bo tyle chyba ma byc). Z gory dziekuje z odpowiedzi
pozdrawiam
_________________
[R 45 1.8 00r]
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Mar 06, 2011 23:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 05, 2009 18:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Pon Sty 05, 2009 18:28   Re: [R45 1.8 00r] Alternator ( dziwne zachowanie ? )

snake0908 napisał/a:
Witam

Mam problem z nietrzymaniem pradu przez akumulator.
Co prawda mam malego zlodzieja pradu 0.1A ale chcialem zapytac czy alternator w moim aucie dziala poprawnie, tz. gdy odpale silnik laduje na poziomie 14,1 - 14,4V poznieje pochodzi z 5 -10 min i ladowanie spada do 13.7 -14.0V. Czy to normalne zachowanie?
Dodam jeszcze ze nie ma zadnej roznicy w napieciu po wlaczeniu swiatel.
Czy jest mozliwe ze napiecie ladowania jest OK ale alternator nie laduje z natezeniem 75A (bo tyle chyba ma byc). Z gory dziekuje z odpowiedzi
pozdrawiam


wedlug mnie to bedzie normalne bo jak odpalasz auto to masz napewno powyzej 1 tys obrotow a pozniej spadaj i wtedy pelnego ladowania nie ma :) ono wystepuje raczje w pewnym przedizale obrotow a ile to ma byc to ci nie powiem bo jeszce gego nie sprawdzalem w r jakby to byl fiat to bym ci powiedzial :)
ja bym na twoim miejscu sprawdzil czy laduje jak jest porzadnie obciazony tzn jak masz wszystko zapodane elektrycznie w aucie i wtedy sprawdzic na wolnych obrotach i na troche wyzszych takich powiedzmy 2 tys i czy wtedy nie ma roznicy w ladowaniu bo to najwazniejsze :)
 
 
jackson420 



Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 53
Skąd: Rzeszów / Jasło



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 18:35   

jeżeli niezależnie od obrotów i ilości włączonych odbiorników napięcie utrzymuje się na poziomie ~14V to moim zdaniem nie masz się czym przejmować. A te 75A to raczej tylko teoretycznie i przy naprawde max obciążeniu.
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 18:38   

jackson420 napisał/a:
jeżeli niezależnie od obrotów i ilości włączonych odbiorników napięcie utrzymuje się na poziomie ~14V to moim zdaniem nie masz się czym przejmować. A te 75A to raczej tylko teoretycznie i przy naprawde max obciążeniu.


Bo ja juz wymyslilem teorrie ze wlasnie alternator nie potrafi doladowac aku bo laduje zbyt malym natezeniem pradu, ale chyba sie myle.
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
jackson420 



Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 53
Skąd: Rzeszów / Jasło



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 18:52   

jakbyś wsadził odpowiednio duży akumulator to pewnie nie dałby rady go doładować, lae do tego potrzebowałbyś czegoś ponad 100Ah.
wg serwisu akumulator.pl prawidłowe napięcie ładowania to 14.0 - 14.4V, a max to 14.6V. Jak ostatnio sprawdzałem u mnie było monstop 14.6V i znajomy elektryk mówił, że jest idealnie
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 18:55   

snake0908 napisał/a:
Co prawda mam malego zlodzieja pradu 0.1A ale
0,1 A to już chyba duży złodziej. Dodając standardowe 0,3 na alarm immo czy cuś tam, to mamy już sporawy ubytek. Może po prostu tu jest przyczyna?
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 18:55   

jackson420 napisał/a:
wg serwisu akumulator.pl prawidłowe napięcie ładowania to 14.0 - 14.4V, a max to 14.6V.


No to w takim razie moj alternator dobrze laduje aku przez pierwsze 10 min. Tylko co moze byc tego przyczyna ze zaczyna dobrze a pozniej juz tylko mniej? moze szczotki sie koncza?

[ Dodano: Pon Sty 05, 2009 18:57 ]
thef napisał/a:
0,1 A to już chyba duży złodziej.


Znaczy sie to 0.1A to juz wszystko co autko bierze na postoju z tego 0.08A bierze instalacja gazowa. W srode jade do gazownika, ma to sprawdzic.
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
jackson420 



Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 53
Skąd: Rzeszów / Jasło



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 19:06   

Moze tylko kwestia regulacji regulatora napięcia. IMO jakby szczotki były niebardzo to miałbyś większe skoki napięcia - aczkolwiek elektrykiem nie jestem.
U mnie na postoju tez bierze coś kolo 0,3A - chyba trochę dużo, ale może ten typ tak ma...
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 20:04   

jackson420 napisał/a:
U mnie na postoju tez bierze coś kolo 0,3A - chyba trochę dużo, ale może ten typ tak ma...
A może błąd rzędu przy mierzeniu i bierze 0,03 A czyli tyle ile powinien ;) ?
 
 
jackson420 



Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 53
Skąd: Rzeszów / Jasło



Wysłany: Wto Sty 06, 2009 08:25   

thef napisał/a:
A może błąd rzędu przy mierzeniu i bierze 0,03 A czyli tyle ile powinien ;) ?

:hmm: a może 0,03A tylko cyferki mi się pomyliły... Najważniejsze że nie bierze tyle żeby rano nie zapalić ;)
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Wto Sty 06, 2009 11:37   

Kolego snake0908 a ile juz czasu masz ten akku? :wink:
Może poprostu juz się troche zestarzał i słabnie.
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Wto Sty 06, 2009 11:42   

truten23 napisał/a:
Kolego snake0908 a ile juz czasu masz ten akku?


Troszke ponad rok, takze powinien byc OK
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Wto Sty 06, 2009 23:25   

Ano powinno... Ile kolego masz w końcu tego obciążenia akku? Pomierz najpierw bez podpiętego kompa od LPG, a póżniej z. Możliwe że to właśnie ten komp tak Ci wysysa bateryjkę... :???:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Sty 08, 2009 22:21   

jackson420 napisał/a:
jakbyś wsadził odpowiednio duży akumulator to pewnie nie dałby rady go doładować, lae do tego potrzebowałbyś czegoś ponad 100Ah.


altki maja spory zapas pradu, potrafia ladowac 3 x wieksza pojemnosc niz wspomniana wyzej,
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 629
Skąd: Gliwice



Wysłany: Czw Sty 08, 2009 23:58   

snake0908 napisał/a:
Bo ja juz wymyslilem teorrie ze wlasnie alternator nie potrafi doladowac aku bo laduje zbyt malym natezeniem pradu, ale chyba sie myle.

Ja też miałem taką teorię: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=34785
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 414] dziwne zachowanie
skorpio118 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Mar 04, 2010 16:55
BayHarborButche
Brak nowych postów [MG ZS] dziwne zachowanie zwiastujące hgf-a???
daniello Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Nie Sty 24, 2016 00:08
Rzeski
Brak nowych postów [R420D] Dziwne zachowanie silnika
Lopez390 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Mar 30, 2011 09:31
Lopez390
Brak nowych postów [R420] Dziwne zachowanie silnika
Lka1959 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pią Lip 06, 2007 20:23
kornat
Brak nowych postów [R 45 2.0 iDT] Dziwne zachowanie kontrolki i immo.
Jugol Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Wrz 18, 2010 14:20
Jugol



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink