Firq ale ja się z tobą oczywiście zgadzam dlatego porównania są czysto teoretyczne bo bazujemy tu na fabrycznych cyferkach przy optymalnych warunkach. Czynniki które podałeś są jak najbardziej istotne, i sam wcześniej o nich wspominałem. Zauważ ze ja ciągle nawiązywałem ze niemożliwe jest objechanie przy podawanych danych bazowych a jeżeli faktycznie cupra została objechana to złożyły się na to wyżej wymienione przez ciebie czynniki czyli stan samochodu oraz czynnik ludzki.
Maciej gratuluje wygranej stawiasz flaszke
Piszesz ze chodzi o moment i zakres w jakim on jest, bo to się przekłada na moc i od tego zależą osiągi parę postów wcześniej o tym pisałem mówiąc jak wygląda to na wykresie i jak te krzywe powinny się układać żeby osiągi były optymalne (dokładnie i spłaszczaniu linii momentu i przedłużeniu jej by zwiększyć elastyczność)
Piter34 i tu się z tobą nie zgodzę bo artykuł jest fajny ale zwróć uwagę czego dotyczy samochodów ciężarowych o zupełnie innych silnikach, sprężarkach o zupełnie innej charakterystyce. To nie samochody osobowe zupełnie inne masy budowa i stawiany jest nacisk na zupełnie inne parametry...
Pamiętajcie, że w dieslach przełożenia skrzyni biegów są dłuższe i tam sporo momentu się "gubi". zgadza się charakterystyka diesla dlatego wspominałem o zupełnie innej przygotowanej do sportu skrzyni cupry...
wracają do mocy jasne jest to tylko parametr matematyczny lecz w 3/4 przy identycznych warunkach jazdy pozwala nam bezproblemowo określić szanse zwycięstwa jednostki.
_________________ Tomcata na części info na PW
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 15, 2009 13:12 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Piter34 i tu się z tobą nie zgodzę bo artykuł jest fajny ale zwróć uwagę czego dotyczy samochodów ciężarowych o zupełnie innych silnikach, sprężarkach o zupełnie innej charakterystyce.
Dotyczy tłokowych silników spalinowych i ma zastosowanie również względem samochodów osobowych z takimi właśnie silnikami. Nie wiem co Tobie tutaj nie pasuje.
Czy twierdzisz, że silnik 1.4 16V 103KM serii K o relatywnie płaskim momencie jest bardziej elastyczny od silnika 2.0 105KM serii L (turbodiesel) o podobnej mocy?
Jak byś sobie policzył parametr elastyczności, to ładnie widać, że benzynka ma 2,1 a wspomniany diesel 2,52. Przykłady można mnożyć
Policz sobie parametr elastyczności dla tych tuningowanych pojazdów wspominanych w wątku.
dobryziom napisał/a:
wracają do mocy jasne jest to tylko parametr matematyczny lecz w 3/4 przy identycznych warunkach jazdy pozwala nam bezproblemowo określić szanse zwycięstwa jednostki.
Jak najbardziej. Pisałem o tym wyżej.
Po to stworzono parametr "moc", aby było wiadomo jakie są możliwości silnika.
[ Dodano: Czw Sty 15, 2009 13:37 ]
update: co do uwagi, że tekst o elastyczności dotyczy ciężarówek. Dlatego tam są przykłady ciężarówek, bo to właśnie w przypadku tych pojazdów parametr elastyczności jest szczególnie ważny (przewóz dużych ciężarów). W sporcie elastyczność można sobie akurat "wsadzić", ale w normalnym użytkowaniu osobówki ten parametr jest co najmniej "ważny".
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Raczej Ty powinienneś postawić za to, że chce nam się domyślać co autor miał na myśli...
dobryziom napisał/a:
Piszesz ze chodzi o moment i zakres w jakim on jest, bo to się przekłada na moc i od tego zależą osiągi parę postów wcześniej o tym pisałem mówiąc jak wygląda to na wykresie i jak te krzywe powinny się układać żeby osiągi były optymalne (dokładnie i spłaszczaniu linii momentu i przedłużeniu jej by zwiększyć elastyczność)
Fakt napisałeś, ale piszesz tak niejasno używając skrótów myślowych nie mających specjalnego związku z fizyką, że starałem się napisać jasno "o co chodzi".
Naprawdę, czasem trzeba dużo dobrych chęci, żeby Cię zrozumieć:
dobryziom napisał/a:
ta stronka powinna trochę zmienić twoje pojecie przyspieszenia
Pojęcie przyspieszenia jest jedno a=(Vk-Vp)/t
dobryziom napisał/a:
Samym momentem bez poparcia KM nic nie zdzialasz tym bardziej przy wiekszych predkosciach bo samochod poprostu nie bedzie mial sily...
Jak konie mogą "popierać" moment?
To nie wybory, a te wartości są zależne...
Mniejsza moc przy takim samym lub większym momencie oznacza oczywiście spadek wartości tego momentu przy niższych obrotach, przez co, przy założeniu tego samego przełożenia, przy mniejszej prędkości dojdzie do momentu, gdy silnik "nie będzie miał siły" walczyć z oporami (głównie powietrza) i przestanie przyspieszać.
Masz wiedzę praktyczną nt. tuningu, ale przekazujesz ją z takimi uproszczeniami i skrótami myślowymi, że czasem rozumiem to, że "jesteś za a nawet przeciw", wiec staram się tłumaczyć z "dobroziomowego" na "polsko-fizycznym" na poziomie 2 klasy liceum.
Dziękuję za oklaski, ale nie były potrzebne.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
piter 34 i tak i nie ma zastosowanie ale nic tam o nich nie piszą opierają się głownie na pojazdach ciężarowych i tak jak później słusznie napisałeś ta elastyczność jest bardzo potrzebna do sprawnego poruszania się tymi jakże ciężkim pojazdami w sporcie nie ma takiego znaczenia Trzeba sobie również postawić czy taki leon cupra jest już sportowym czy osobowym samochodem. Wracając do relatywnie płaskiego momentu silnika 1.4 103km nie możemy go porównywać z silnikiem tej samej mocy a różnej pojemności
Maciej napisałem stawiasz flaszkę wiec już przepadło nie ma odwrotu wygrałeś 10mln wiec nie mów ze nie masz za co Przyznaje się ze pisze zawile często niezrozumiale mam dysleksje i miałem zawsze 3 z polskiego za co przepraszam moja panią nauczycielkę
Cytat:
Jak konie mogą "popierać" moment?
To nie wybory, a te wartości są zależne...
jak wyżej mało zrozumiale to napisałem
a jak tyle moherów mogło poprzeć naszego prezydenta? ( naszego nie czytać mojego ja się nie przyznaje i go nie wybierałem)
Cytat:
Mniejsza moc przy takim samym lub większym momencie oznacza oczywiście spadek wartości tego momentu przy niższych obrotach, przez co, przy założeniu tego samego przełożenia, przy mniejszej prędkości dojdzie do momentu, gdy silnik "nie będzie miał siły" walczyć z oporami (głównie powietrza) i przestanie przyspieszać.
dobryziom, cytuj używajac właściwej opcji, bo to zaciemnia.
A jak wygram bez tego: to postawię nie jedną.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
piter 34 i tak i nie ma zastosowanie ale nic tam o nich nie piszą opierają się głownie na pojazdach ciężarowych i tak jak później słusznie napisałeś ta elastyczność jest bardzo potrzebna do sprawnego poruszania się tymi jakże ciężkim pojazdami w sporcie nie ma takiego znaczenia
O elastyczności wspomniałem, aby wyjaśnić co to jest, po tym jak błędnie napisałeś
dobryziom napisał/a:
samochod samym momentem nie jedzie nm zapewnia nam elastycznosc i im ta wartosc nm bardziej plaska i rowna tym poziom elastycznosci lepszy
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Wiem - pisałem o poprzedniej, jak jeszcze nie sprawdziłem kuponu.
Taki mały "podatek od marzeń".
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
vectra za Boga ojca nie waży 1370kg;) moje kombii to masa blisko 1500 a pewnie pod 1550kg;) skrzynia to seryjne F25, takie wychodziło fabrycznie z V6. czas 8,3s do 100km/h czyli taki jaki podaje producent jest bardzooooo mało realny, czemu? bo jest to czas starsznie wyśrubowany i trzeba nieźle ogarniać temat, żeby kręcic powtażalnie te 8,3. Mi udaje się tak ok 9s zrobić.
Co do tematu tej Ibizy. Spoko, tylko w jakim zakresie ten niut? możesz mieć maksymalny niutek nawet i 400Nm tylko w przedziale totalnie nie uzytecznym lub bardzo krótkim. I dlatego płaci się w VTG, kreatorze mocy itp, żeby ten niut był dostepny od dołu i jak najbardziej "płaski" czyli równomierny cały czas. Odnośnie tego zmasakrowania Leona, to kierownik tego bolidu raczej nie ogarnia swojej fury;) z licznych dośiwadczen moich i moich kumpli, to dieselki kończyły się tak przy ok 180km/h, czipowane bądź nie. Głownie mówie o silnikach VAG'a. Nie wiem z czego to wynika ale przy tej prędkości było kuku i autko traciło swoje piekne przyspieszenie. Dla przyładu, wracając z Lublina jechałem dość długo z Audi A6 2.5TDi, czyli chyba tym 150KM. Momentem miażdży naszą Vectre (2.5V6 170KM/230Nm), myślałem, że nie będe miał nic do gadania ale siadłem mu na ogonie i jazda. No i jakoś to TDi nie jechało tak super.... jechalśmy cały czas 120, wyprzedaznko nawet do 160, wyglądało to tak, że przy zaczynaniu delikatnie mi odskakiwał, jednak wystarczała chwilka i już go spokojnie dochodziłem. jechałem cały czas na 5 biegu, przy redukcji do 3, bo jednak jest to dłuuugi bieg, śmiem twierdzic że to audi nie ma szans...
A odnośnie różnych magików żeby nie było, nie wiem nic o tym Twoim magiku, nie wiem jak to robi itp nic do niego nie mam) ale gość u mnie w miasteczku zrobił Cordobe 1.9Tdi na 160KM, po 2miesiącach korba wyszła bokiem stąd jednak czasami wolałbym zapłacić więcej u kogoś renomowanego;)
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
A odnośnie różnych magików żeby nie było, nie wiem nic o tym Twoim magiku, nie wiem jak to robi itp nic do niego nie mam) ale gość u mnie w miasteczku zrobił Cordobe 1.9Tdi na 160KM, po 2miesiącach korba wyszła bokiem stąd jednak czasami wolałbym zapłacić więcej u kogoś renomowanego;)
Nie Pisałem nic na temat Tego Magika ale jeśli chcesz to na Priv dam ci namiar na niego i sam sprawdzisz! Gosciu zaopatruje Pleszew Kalisz i Ostrów Wlkp. Nie Jest Tani ale robi naprawde bardzo dobrze swoja prace posiada hamownie ogolnie nie bede sie rozpisywał ale jest godny polecenia!
Cytat:
zrobił Cordobe 1.9Tdi na 160KM, po 2miesiącach korba wyszła bokiem
Właściciel Ibizy chciał tez 160KM ale Magik powiedzial ze nie zrobi tego bo to bedzie kosztem jednostki napędowej i on obejmuje gwarancją swoje usługi i dla AFN 145KM to zakres bezpieczny na który on daje gwarancji!! Więc nie pisz Kolego Markzo ze Wyciska koleś z auta wszystkie moce i potem silnik robi kabum
Ja BYłem U NIego zapytać o mojego rovera i powiedział ze bezpieczny zakres to moment ok 260Nm i 125KM wiecej nie Bo nie da gwarancji!! W Ibizie podniósł o 35KM i dał gwarancje Bo to AFN
eh....czytaj dokładniej;) napisałem, że nie znam tego Twojego Tunera, nie wiem jak robi, napisałem tylko jak zakończył się tuning w przypadku, który znam;)
z tymi 125KM z SDi to dość ciekawe....
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
bo w SDi jest chyba tak, że pompa nie jest sterowana przez elektronike, i chyba jedyne co się da zrobić, to rezystorek na pompie + regulacja cięgna turbinki. Jesli sie myle to mnie poprawcie ale pamietam, że o tym tutaj czytałem i w Sdi nie było za dużego pola manewru do tego dochodzi skrzynia PG1, która czasami lubi paść
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
w sd jest pompa mechaniczna słaba do tuningu seria 86KM w sdi jest sterowana elektronicznie 105KM a ciegno od turbo to fakt trzeba manualnie podkręcić!
Skrzynia słaba prawda dlatego tylko 125KM Ale to juz pownie bardzo odczuwalne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum