Pomógł: 9 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 256 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Sty 29, 2009 00:27 Antyradar
Witam,
jako ze szukajka nie dala mi zadnych wynikow to pisze tutaj by ktos w koncu wyjasnil (mi) jak to jest z posiadaniem antyradaru w samochodzie. wiem, ze samo posiadanie takiego uzadzenia jest legale ale:
a) nie moze byc "gotowe do uzytku" (podlaczone pod prad)
b) pkt. a oraz uzadzenie nie moze byc "skierowane" odpowiednio (podczepione pod szybe)
teraz chodzi mi o to jak to jest. poniewaz wersje znam rozne (a i b) to chcialem sie na 100% dowiedziec co i jak by wrazie czego nie przyzyc niemilego rozczarowania. czy podczas zatrzymania musze miec antyradar schowany w schowku (scenariusz b) czy tez wystarczy iz nie bedzie ladowarki nigdzie a samo urzadzenie bedzie sobie podczepione pod szybe (scenariusz a) ?
Z gory dziekuje za odpowiedz
_________________ O_o
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 29, 2009 00:27 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
a) nie moze byc "gotowe do uzytku" (podlaczone pod prad)
podpada pod to:
Stone napisał/a:
przewożenia w pojeździe takiego urządzenia w
stanie wskazującym na gotowość jego użycia
a to:
marcin8c napisał/a:
uzadzenie nie moze byc "skierowane" odpowiednio (podczepione pod szybe)
pod to:
Stone napisał/a:
wyposażania pojazdu w urządzenie informujące o działaniu sprzętu kontrolno-
pomiarowego używanego przez organy kontroli ruchu drogowego lub
działanie to zakłócające
To tak na logikę, bo jeśli przyczepisz do deski, tzn. pojazd jest już w to wyposażony ale oczywiście zależy na jakiego policjanta się trafi więc to:
Stone napisał/a:
Czyli interpretacja dowolna!
jest też prawda
Poza tym teraz wchodzą już radary laserowe, których nie wykryjesz niczym. A w ogóle, to można ostrożniej jeździć
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
albo przewożenia w pojeździe takiego urządzenia w
stanie wskazującym na gotowość jego użycia;
wg.policjanta ktory mnie zatrzymał interpretacja byla nastepująca:
gotowość jego użycia jest wtedy gdy podczas jazdy kierowca ma do niego dostęp a nie tylko wtedy gdy jest podpięty do zasilania.krótko mówiąc nie można antyradaru przewozić w zasięgu ręki kierowcy.jedyne miejsce gdzie można trzymac antyradar i nie być posądzonym o jego użycie to bagażnik.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 256 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Sty 29, 2009 11:54
uwielbiam przepisy z dowolna interpretacja nijak sie nie wygra takiej sprawy podczas zatrzymania a co do laserowych "suszarek" to da sie je wykryc jedyny mankament z nimi jest taki ze sa trudniej wykrywalne i na duzo mniejsza odleglosc.
Warto też wspomnieć, ze obecnie najnowsze radary policyjne "ściągają" przy dobrych warunkach z kilometra!
I potrafią zmierzyć prędkość kilku samochodom jadącym w kolumnie!
A gdyby ktoś pytał o czym ta rozmowa, to powiem ze jest to laserowy radar firmy Ultralyte Lti 20 20'' produkowany przez amerykańska firmę Laser Technology
Ultralyte LTI 20-20 cechują następujące parametry:
- dokładność pomiaru ±1 km/h
- zakres pomiarowy od 0 km/h do ok. 320 km/h
- zasięg pomiaru prędkości 1000 metrów
- zasięg pomiaru odleglości 1000 metrów
- rozbieżność wiązki 2,07 mrad
- zakres temperatur -30°C do +60°C
- czas pomiaru prędkości 0,3 sekundy
- wyjście danych RS 232
- bezpieczeństwo wzroku: FDA class 1
- zasilanie: 3 V: 2 baterie R14.
- wodoszczelny zgodnie z normą IP67
A teraz dla wyjaśnienia, czas pomiaru prędkość 0,3sekundy deklasyfikuje każdy ANTYRADAR
_________________ http://www.ifp.pl/ „Uczyć się, lecz nie myśleć, to bezużyteczne. Lecz myśleć, a nie uczyć się, to niebezpieczne.” - Konfucjusz
Masz rację, zapędziłem się. Lasery już dawno temu można było wykrywać, miałem na myśli to, że w momencie wykrycia, jesteś już namierzony i policjant wybiega z lizaczkiem...
marcin8c napisał/a:
jedyny mankament z nimi jest taki ze sa trudniej wykrywalne i na duzo mniejsza odleglosc.
Jeszcze jeden mankament. Dobre wykrywacze laserów to kilka tys. zł.
[ Dodano: Czw Sty 29, 2009 12:12 ]
Stone napisał/a:
Warto też wspomnieć, ze obecnie najnowsze radary policyjne "ściągają" przy dobrych warunkach z kilometra!
I potrafią zmierzyć prędkość kilku samochodom jadącym w kolumnie!
A to akurat działa na korzyść kierowcy. Żaden policmajster nie udowodni, że z 1km albo w kolumnie aut, trafił akurat w twój wóz.
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
A to akurat działa na korzyść kierowcy. Żaden policmajster nie udowodni, że z 1km albo w kolumnie aut, trafił akurat w twój wóz.
Zgadza się producent podaje maksymalny kąt pomiaru niecałe 6 stopni, ale nie powiedziane ze w pochmurny dzień na trasie nie "trafią" Cię z kilometra! Wystarczy im na to 0,3 sekundy. Oni widzą twoje swiatła, robią pomiar i już!!
ale dobrze ze nie posiadają jeszcze takiego sprzętu!
http://pl.youtube.com/wat...feature=related
Moze juz wkrótce
OoOoO coż znalazłem :
"Ultralyte LTI 20-20 w sześciu wersjach oraz w wersji z kamerą i komputerem (fotolaser) otrzymał w lipcu 2007 roku zatwierdzenie typu Głównego Urzędu Miar, tj. został dopuszczony do użytkowania na terenie Polski. Zgodnie z ww. zatwierdzeniem pomiar może być dokonywany z pobocza drogi, z samochodu oraz nad drogą (np. z mostu, estakady, itp.)."
Ale to chyba nie jest to samo to w podanym linku.
_________________ http://www.ifp.pl/ „Uczyć się, lecz nie myśleć, to bezużyteczne. Lecz myśleć, a nie uczyć się, to niebezpieczne.” - Konfucjusz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum