Forum Klubu ROVERki.pl :: [Inne] Bez prawa rejestracji
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Inne] Bez prawa rejestracji
Autor Wiadomość
escatox 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 169
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Nie Lut 15, 2009 17:22   [Inne] Bez prawa rejestracji

Witam...

Jak to jest z autem bez prawa rejestracji ??

Auto jest całe nie uszkodzone. Od nowości nie zostało zarejestrowane w niemczech (przestało w salonie) i podobnie przez to straciło homologację, przywiezione do polski...

Czy jest jakiś sposób na przywrócenie prawa do rejestracji auta ??
(mniej lub bardziej oficjalny)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 15, 2009 17:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Nie Lut 15, 2009 18:36   

Jak dla mnie, to homologacji nie powinno stracić. Spawdź w UKom, jak to jest naprawdę.
 
 
escatox 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 169
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Nie Lut 15, 2009 18:45   

właśnie opisane jest że przestało w salonie i nie było zarejestrowane więc nie ma brief'u i niby homologacja uległa przedawnieniu.

Może to dla niedouczonych tylko przykrywka dla braku briefu....

Czy można jakoś LEGALNIE odzyskać prawo do rejestracji ??
 
 
 
namiko 




Pomogła: 17 razy
Dołączyła: 26 Sty 2009
Posty: 392
Skąd: Toruń



Wysłany: Nie Lut 15, 2009 19:01   

Gdzieś już czytałam na forum o tym aucie. R25 po lifcie? Za jakieś 12 tys.? Generalnie wszyscy odradzali. Poszukam tego i jak znajdę to wkleję link. Też próbowałam się dowiedzieć czegoś o rejestracji takiego auta. Z tego co wiem to niewielkie są szanse. Dałam sobie spokój. Jeśli to ten sam samochód to czeka na nabywcę od co najmniej kwartału. No i jak można w salonie zapomnieć o aucie, że mu coś tam wygasa?
 
 
escatox 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 169
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Nie Lut 15, 2009 19:14   

to tu ;)
http://topcarwroclaw.otom...5-C7139891.html


z mojego miasta więc się zainteresowałem ;)

nie rozumiem z tego tylko wygaśnięcia tej homologacji....

[ Dodano: Nie Lut 15, 2009 19:17 ]
to co nasuwa mi się na myśl to to że może to być pojazd który w niemczech tak jak nie jeden stał na pokaz przed salonem ;) Gdyby faktycznie było tak że to auto kradzione spod salonu to jednak było by na beszczelnego... z drugiej strony to komis powinien mieć fakturę (auto niby z salonu) od niemca... skoro nie było zarejestrowane to powinno się dać to zrobić, tak jakbym kupił to auto w salonie w niemczech, przywiózł do polski na lawecie i chciał zarejestrować...
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Nie Lut 15, 2009 19:18   

Ja się boję, że to jakieś lewe rozliczenie i nie ma faktury itp. i nie chodzi o homologację, tylko o papiery.

Na Twoim miejscu podjechałbym tam i dowiedział się jakie są na niego papiery, a potem do Wydziału Komunikacji dowiedzieć się co z tym zrobić, ale obawiam się, że gdyby to się dało zrobić choćby "półlegalnie", to handlarz już by to zrobił.

Znam podobny przypadek (już przedawniony), ale przy takim rozwiązaniu to już KK wchodzi (choć to dość trudne do złapania/udowodnienia).
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
escatox 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 169
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Nie Lut 15, 2009 19:24   

maciej, liczyłem na twoją wypowiedź, bo kto inny zna tak przepisy jak ty ;)

We wtorek odbieram swoje auto z lakierni więc podjadę do nich i wypytam co i jak...

Na razie chciałbym ustalić czy faktycznie jest coś takiego jak wygaśnięcie homologacji czy to ściema sprzedającego....

Ten komis otworzył się nie dawno, jakoś z rok temu...
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Nie Lut 15, 2009 19:31   

Akurat na przepisach rejestracyjnych kompletnie się nie znam, bo rejestrowałem jedynie auta kupione w Polsce, od Polaków i zarejestrowane w Polsce i jedno nowe, kupione w Polskim salonie.

Ale jakoś wydaje mi się, żeby homologacja w aucie z 2005 roku nie mogła wygasnąć, więc boję się jakichś innych problemów.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
tom214Si
[Usunięty]






Wysłany: Nie Lut 15, 2009 19:42   

Mi się wydaje, że homologacje mogą wygasać ;) ale oczywiście należy to sprawdzić i jednoznacznie ustalić, a nie chybać. ;)
Natomiast znalazłem na Wikipedii taką zaskakującą informację/ciekawostkę:
Cytat:
Od 1 kwietnia 2009 obowiązkowemu przeglądowi homologacyjnemu mają podlegać wszystkie pojazdy mechaniczne importowane do Polski spoza krajów UE. Koszt takiego przeglądu może w niektórych przypadkach wynieść 5000 €.

Źródło „http://pl.wikipedia.org/wiki/Homologacja”

:shock: Nie wiem jak Wy, ale ja pierwsze słyszę. :shock:
 
 
Siwus181 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 132
Skąd: Tuitam



Wysłany: Nie Lut 15, 2009 19:49   

tom214Si, jeżeli to prawda to już nikt nie będzie ściągał samochodów z USA. Nie dość, że akcyzy, cło i podatek to jeszcze jakiś śmieszny przegląd. Poza tym wątpię, ponieważ przez ostatni miesiąc w mieście roi sie od przedziwnych amerykańskich pick-up'ów. Chyba, że ta opłata za przegląd może wynieść również 0 erŁo

Nie rozumiem dlaczego samochód sprawny, jeżdżący poza EU, w EU nie można uznać za sprawny?


Mi się wydaję, że homologacja nie wygasa. Albo jest, albo jej nie było w ogóle.
Może głupi przykład - quad. Tworzą go z myślą o ruchu ulicznym albo o zabawie na terenie prywatnym. Chociaż teraz kupując quada, bez problemu można "załatwić" homologację. Wystarczą kierunkowskazy, prędkościomierz itp.
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Nie Lut 15, 2009 20:03   

Siwus181 napisał/a:
Nie rozumiem dlaczego samochód sprawny, jeżdżący poza EU, w EU nie można uznać za sprawny?

Bo poza UE są zupełnie inne przepisy rejestracyjne - czerwone kierunki, brak obowiązkowych świateł przeciwmgielnych, przednie światła symetryczne, brak spryskiwaczy do xenon'ów - to tak z marszu.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Siwus181 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 132
Skąd: Tuitam



Wysłany: Nie Lut 15, 2009 20:12   

maciej, uświadomiłeś mnie :wink:
 
 
namiko 




Pomogła: 17 razy
Dołączyła: 26 Sty 2009
Posty: 392
Skąd: Toruń



Wysłany: Nie Lut 15, 2009 20:13   

Cytat:
Gdzieś już czytałam na forum o tym aucie.

Przypomniało mi się. To nie było tu. Na bezwypadkowe.net.pl, ale niestety nie mam czasu tam tego szukać.
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Nie Lut 15, 2009 23:11   

Siwus181 napisał/a:
maciej, uświadomiłeś mnie :wink:

Ale nie wydajesz się przekonany. ;)

W którymś wątku o ksenonach była argumentacja np. dlaczego reflektory asymetryczne są lepsze od symetrycznych. :D
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Siwus181 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 132
Skąd: Tuitam



Wysłany: Nie Lut 15, 2009 23:51   

maciej, serio. Pisząc to pytanie nie pomyślałem właśnie o sprawach czysto technicznych. Młody jestem, cały czas się uczę :cool:
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pon Lut 16, 2009 00:21   

tom214Si napisał/a:
Mi się wydaje, że homologacje mogą wygasać ;) ale oczywiście należy to sprawdzić i jednoznacznie ustalić, a nie chybać. ;)
Natomiast znalazłem na Wikipedii taką zaskakującą informację/ciekawostkę:
Cytat:
Od 1 kwietnia 2009 obowiązkowemu przeglądowi homologacyjnemu mają podlegać wszystkie pojazdy mechaniczne importowane do Polski spoza krajów UE. Koszt takiego przeglądu może w niektórych przypadkach wynieść 5000 €.

Źródło „http://pl.wikipedia.org/wiki/Homologacja”

:shock: Nie wiem jak Wy, ale ja pierwsze słyszę. :shock:


Kiedyś był już taki przepis, który mówił o tym, że samochód musił mieć polską homologację (później akceptowano homologację europejską). Dochodziło do aburdalnych sytuacji, kiedy to znajoma chciał kupić Opla Astrę z automatyczną skrzynią (nową) i było to kompletnie nieopłacalne. Wtedy Astry nia miały w Polsce homologacji w wersji z automatem. Jeśli by jednak się zdecydowała, to koszt takiej Astry (+ homologacja) wyniosiłby więcej, niż maksymalnie wapsiona Omega w automacie (gdyż ta homologację miała).
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Pon Lut 16, 2009 12:19   

ale jakies dokumenty do auta są??

[ Dodano: Pon Lut 16, 2009 22:52 ]
a moze sprobowac zarejstowac jako auto "sam" ??

[ Dodano: Pon Lut 16, 2009 22:59 ]
najlepiej bylo by spisac vin i napisac do niemiec czy nie byl rejstrowany taki pojazd.
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
escatox 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 169
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Wto Lut 17, 2009 12:10   

michone napisał/a:
a moze sprobowac zarejstowac jako auto "sam" ??


Rozwiniesz nieco myśl ??
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 17, 2009 12:21   

A to się jeszcze da?
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
escatox 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 169
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Wto Lut 17, 2009 12:50   

http://www.gazetapodatnik..._sam-a_3051.htm

A nie będzie problemu przy przeglądzie. Przecież tak na dobrą sprawę to ten samochód nie ma nic wspólnego z SAM.

Może nie było by to głupie tylko czy taki pojazd nie różni się potem niczym od seryjnych pojazdów ?? Ma taki sam dowód rejestracyjny, uprawnienia, etc ?? ?

Jak ze sprzedażą takiego pojazdu ??
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Inne] Sprowadzony samochód - ubezpieczenie i inne procedury
Cherman Prawo i ubezpieczenia 31 Czw Gru 11, 2008 21:39
AndrewS
Brak nowych postów [rover 220 97r] Prawo rejestracji
auto angielskie w polsce
goliat Prawo i ubezpieczenia 3 Sro Sty 27, 2010 21:02
SeevS
Brak nowych postów Pytanie dotyczące rejestracji i oc
Gość Prawo i ubezpieczenia 2 Sro Cze 04, 2008 11:02
piter34
Brak nowych postów Dokumenty jakie potrzebne mi beda przy rejestracji auta?
MaReK Prawo i ubezpieczenia 4 Wto Lis 06, 2007 13:25
MaReK
Brak nowych postów Komornik i jego prawa.
Lisus Prawo i ubezpieczenia 3 Czw Lis 24, 2011 12:46
Kocyk



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink