Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1996
Witam wszystkich.
Mam dwa problemy:
1 Wskażnik temp. silnika nie podnosi sie (jest martwy). Bylem u mechanika sprawdził czujniki i oba są sprawne.
2 Emisja spalin za która rover nie przeszedł przegladu. Diagnosta stwiedzil że sonda lambda lub katalizator, lercz ja bym raczej wymienił świece i przewody. Nie mam pojęcia kiedy ostatnio były zmieniane świece, od momentu kiedy ja go kupiłem napewno tj od 8 mieś.
Jeszcze małe pyt.
Rozmawiałem z mechanikiem i chcialby podłaczyć go pod komputer. Wydaje mi się że jest wtyczka(kiedyś gdzebałem pod kolumna kierownicy) i chyba widziałem tam jedna czy nawet dwie wtyczki. Nie mam czasu teraz żeby bawić sie w rozbieranie rovka:)
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Mar 12, 2011 23:07, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lut 24, 2009 14:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Termostat wykluczyłem bo ogrzewanie jak i wentylator chłodnicy działaja jak należy.
Biore pod uwage jeszcze dwie możliwości:
Błąd w komputerze(co jest chyba mało prawdopodobne)
Zepsuty mechanizm wskażnika
Co o tym sądzicie?
Diagnosta stwiedzil że sonda lambda lub katalizator, lercz ja bym raczej wymienił świece i przewody
No tak diagnosta sugeruje Ci co jest nie tak,a ty dla odniany chcesz wymienic cos innego co na pewno nie pomoze,ale rozumiem,taniej .Z jakiego powodu uwaliles emisje podaj wartosci lambdy, CO i HC,to cos wiecej mozna bedzie powiedziec.
Na dwóch testach:
1. CO norma 0,300% ja mialem 0,677
HC 200 moje 110
lambda 0,970-1,030 moje 1,129
2. CO 0,300% norma moje 0,349%
HC 200 moje 61
lambda 0,970-1,030 moje 1,087
oba testy na 2800rpm
na jałowym CO 0,500% norma moje 0,269%
Może to i sonda lambda ale czy katalizator to niekoniecznie.
Mi sie wydaje ze to może być kwestia źle spalonej mieszanki bo świece, przewody i reszta zaplonu nie wiem kiedy byly wymieniane.
Co wy na to panowie?
płynu chłodniczego?
Raczej nie bo poziom jest w okolicy max a ostatnio sprawdzalem moze miesiac czy dwa mies temu i nic nie dolewalem.
generalnie normy nie sa zbyt przekroczone nie ma zbyt duzych roznic.
Czy cos bylo robione pomiedzy dwoma testami bo drugi jest duzo lepszy?I przebieg auta jaki?Zle spalona mieszanka daje wysokie HC,a u Ciebie nie jest tak zle.
Ostatnio zmieniony przez keczu Wto Lut 24, 2009 21:55, w całości zmieniany 1 raz
nic nie bylo robione test byl jeden po drugim.
moze silnik nie byl rozgrzany bo temp oleju byla ok 78-80C przed testami.
no i jezeli byla by to sada lambda i katalizator to na biegu jałowym tez chyba norma bylaby przekroczona.
Wyglada na padnieta sonde,mysle ze przy nastepnym tescie katalizator nagrzalby sie i dal rade zejsc do limitu CO,tylko lambda niestety za wysoka.Pierwsza sprawa to sprawdz czy wydech nie puszcza bo to daje czasem za wysoka lambde(zatkaj koncowke wydechu jak cieknie bedzie slychac).Gdyby nie za wysoki wynik lambdy moglbys sprobowac jednego z tych specyfikow dolewanych do benzyny,zwykle obnizaja CO o ok 0.1.Tak czy inaczej kat jeszcze zyje ale normalny wynik na jalowym biegu to 0.01 max 0.1 wiec duzo mniej.Wymien sonde powinno pomoc.
na laczeniu tlumik srodkowy i koncowy lekko puszcza ale o to sie nie martwie bo w tym samym zakladzie tlumik wymienialem 2 mies temu i tuz przed testem kaze im to poprawic. skoro muwisz ze lambda to ok balem sie ze katalizator bo niestety nie jest to maly wydatek.
a masz moze pomysl na wkaznik temp silnika?
Z czujnikiem to nie da rady na oleglosc,ale napewno ktos Ci podrzuci kilka zeczy do wyboru zebys sprawdzil.Zalataj wydech nawet mala nieczczelnosc ma znaczenie na wynik lambdy.Ostatnio robilem przeglad w Civicu,uwalil na CO 3 razy i zszedl z 3.6.....na 0.18 po wymianie kata bylo lepiej,ale dopiero wymiana sondy zalatwila sprawe.Tak ogolnie to rover czesto ma padniety katalizator w polsce sie nawet nie wie bo nie zawsze robi sie poprawnie lub wogole emisje na przegladzie.No ale nam nadzieje ze skoro nic nie grzechocze to jeszcze cos tam jest.I trzymaj autko na chodzie przed testem,najlepiej przygrzej je pozadnie po drodze i dolej jakiegos srodka STP to naprawde troche obcina CO(poczytaj na odwrocie ktory jest do czego) i wymien lub nawet wyjmij przed testem filtr powietrza.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum