Forum Klubu ROVERki.pl :: R200 wymiana silnika SD na iDT
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
R200 wymiana silnika SD na iDT
Autor Wiadomość
matlacz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 311
Skąd: Krotoszyn



Wysłany: Czw Mar 05, 2009 14:20   

Podepne się pod temat i zapytam jak laik.
Czy jest możliwy SWAP Rover 25 MG ZR Moc: 130 KM (96 kW), Pojemność skokowa: 2000 cm3 (o ile takie silniki są bo na allegro jest 1 autko z takim)
do mojego samochodziku R 220 SD.
Tak orientacyjnie chcę się dowiedzieć czy jest to możliwe bez jakiś ogromnych zmian. Koledzy znają się na tym bardzo dobrze dlatego pytam. :mrgreen:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 05, 2009 14:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Mar 05, 2009 15:21   

mechanicznie bez problemów .. elektrycznie trochę grzebania, bo zupełnie inny jest komp i sterowanie silnikiem :hm:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
matlacz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 311
Skąd: Krotoszyn



Wysłany: Czw Mar 05, 2009 15:47   

No dobra ale to masz na myśli zostawić kompa od mojego? A jak by tak z kompem wszystko przełożyć?

Chyba że jakieś wiązki kabli albo coś podobnego trzeba by też przedłożyć. Chyba przydało by się od razu deske też :roll:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Mar 05, 2009 15:50   

no kompa to musowo musisz zmienić z wiazką do silnika i pewnie kilku innych pierdół ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
matlacz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 311
Skąd: Krotoszyn



Wysłany: Czw Mar 05, 2009 16:08   

No wiadoma sprawa. Czyli jednym słowem najlepiej by było wszystkie bebechy z przodu roverka przełożyć. :rotfl:

No chyba się zaczne za tym oglądać bo chyba przesiąść się z 86 KM na ok. 130 to już coś a ja swoją kaste 220 kocham :mrgreen:
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Mar 05, 2009 20:27   

A czy przypadkkiem w SD nie było sterowania MEMS?? ciekawe jaka wersja, jeśli coś powiedzmy 1.6/1.9 to by była tylko kwestiia wymiany kompa i posprawdzania reszty elektroniki bo takie powiedzmy sterowanie obrotomierzem było by załatwione - CHYBA!?!?!
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Mar 05, 2009 20:41   

w SD komp steruje ... zaworem EGR i immobiliserem i w ogóle nie ma np. wiązki do pompy wtryskowej ;) .... łatwiej by było z elektroniką z SDi .... ale w przypadku SDi to juz raczej zamiast wymiany bym chip robił ;)

PS. wydzielę te wątki dot. przekładki diesla :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Mar 05, 2009 20:46   

Brt napisał/a:
PS. wydzielę te wątki dot. przekładki diesla :ok:


Dobry pomysł

Ale w SDI było już sterowanie BOSCH czyli całkiem inna bajka

Zaintrygowało mnie to dziś nie mam czasu ale w najbliższym czasie przejrzę RAVE pod tym kątem
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Czw Mar 05, 2009 22:42   

Brt napisał/a:
w SD komp steruje ... zaworem EGR i immobiliserem i w ogóle nie ma np. wiązki do pompy wtryskowej ;) .... łatwiej by było z elektroniką z SDi .... ale w przypadku SDi to juz raczej zamiast wymiany bym chip robił ;)

PS. wydzielę te wątki dot. przekładki diesla :ok:
przecierz 2.0 idt to diesel wiec czemu takie problemy?? rozumiem ze mowisz o wymianie z 20t2r(bosh vp37) na20t2n (bosh vp30) system bosh edc15m.

tylko skad wziales wersje idt 130 KM??

Niestety w vivid workshopdata nie mam sterowania dla sd jedynie dla sdi
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
matlacz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 311
Skąd: Krotoszyn



Wysłany: Czw Mar 05, 2009 23:12   

michone napisał/a:
tylko skad wziales wersje idt 130 KM??


Jak pisałem wcześniej nie wiem czy jest taki silnik. Największy to chyba 113KM, 83 kW. Dlatego pytałem czy istnieje taki. Na allegro jakiś koleś wystawia takie autko z opisem 130 KM ale przecież mógł sobie wymyślić.

Z tego co wyczytałem różnica między tymi silnikami to mniej więcej inny rodzaj pompy, komputera, wiązki przewodów, linka do gazu i jej uchwyty, intercooler. Więc chyba nie było by aż tak ciężko. :twisted:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Mar 05, 2009 23:19   

matlacz napisał/a:
Z tego co wyczytałem różnica między tymi silnikami to mniej więcej inny rodzaj pompy, komputera, wiązki przewodów, linka do gazu i jej uchwyty, intercooler. Więc chyba nie było by aż tak ciężko.

No ja nie napisąłem, ze cieżko, tylko że więcej problemów będzie z elektryką niż z mechaniką, bo sterowanie jest inne ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
matlacz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 311
Skąd: Krotoszyn



Wysłany: Czw Mar 05, 2009 23:29   

Pewnie tak.
Tylko jak już załatwię silnik to od razu każe wykręcić komputer wiązki linki itd.


Tylko teraz co może zostać z SD a co dokładnie musi być on iDT :hm:

Myślę że takie rzeczy jak skrzynia z SD da rade?
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Pią Mar 06, 2009 00:17   

wg vivid workshopdata te dwa silniki maja to samo oznaczenie jak jest w rave?? zaraz sie okaze ze roznica prawie nie ma :P
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Mar 06, 2009 21:09   

Kurcze nie wiem dla czego ale na początku tego tematu zrozumiałem że zamiast diesla wstawić 2.o benzynę czyli silnik serii T bez turbo (około 130 KM)

Wątpię by był diesel iDT 130KM - to chyba raczej fantazja sprzedawcy

matlacz jeśli chodzi ci o osiągi to polecam silnik benzynowy 2.0. Powinien bardzo ładnie się wpasować w twoją budę. a wersja podstawowa łatwa do wyrwania na allego za dobre pieniądze:

http://moto.allegro.pl/it...y_skrzynia.html
 
 
matlacz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 311
Skąd: Krotoszyn



Wysłany: Pią Mar 06, 2009 22:16   

hm... Też myślałem o benzynie :wink:

Ale czy to nie będzie problem z czymś takim jak bak lub inne rzeczy?

Ten silniczek który podałeś to chyba ten 136 KM?
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Mar 07, 2009 11:52   

matlacz napisał/a:
hm... Też myślałem o benzynie :wink:

Ale czy to nie będzie problem z czymś takim jak bak lub inne rzeczy?

Ten silniczek który podałeś to chyba ten 136 KM?


Jeśli chodzi o bak to wkładasz z pierwszego lepszego angola - bak(z pompą paliwa) i wlew (rury łączące bak i wlew również) - takie rzeczy na szrotach dostaniesz za grosze - bo nie ma wielu chętnych na takie części - kto wymienia bak? ja jeszcze nie słyszałem (co nie znaczy ze nie było takich przypadków)

Dla silnika 20T4 podawane były różne moce w przedziale 130-140KM (Link)

Taki R200 z silniczkiem 2.0Pb mógł by być niezłą alternatywą dla 1.8 VVC - z jedną bardzo ważną zaletą - praktycznie niewystępujący HGF.

Jeśli chodzi o mocowanie silnika w nadwoziu to jest ono identyczne jak dla diesla (te same punkty mocowania)
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Sob Mar 07, 2009 12:41   

przekladka z diesla na benzyne i na odwrot jest bardzo ciezka... cala instalacja elektryczne, zegary, uklad wydechowy, praktycznie wszystko. I nigdy nie bedzie chodzil jak fabryczny...
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 07, 2009 12:50   

chodził na pewno nie, bo będzie zapier**** :twisted: Stanley200 wkleił filma jak jeździ 200 z motorem 2.0T, myśle, że to lepsza alternatywa dla diesla :mrgreen:
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Mar 07, 2009 18:14   

michone napisał/a:
przekladka z diesla na benzyne i na odwrot jest bardzo ciezka... cala instalacja elektryczne, zegary, uklad wydechowy, praktycznie wszystko. I nigdy nie bedzie chodzil jak fabryczny...


Kwestia odpowiedniego podejścia do sprawy i bedzie chodził lepiej niż fabryczny.

Jeżeli ktoś ma kawałek garażu to można zdziałać cuda, a jak jeszcze ma wyposażony warsztat wiedzę i odwagę to już nie ma ograniczeń... a i założe się że koszty by nie zjadły
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Nie Mar 08, 2009 22:54   

no swapik ciekawy ,a powiedzcie ile trzeba by wyłozyc kasy :cool: (cz w 3ce zmiesciłoby sie ?)
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200] Wymiana silnika na mocniejszy!!!!
mieszko911 Tuning mechaniczny 3 Pon Sty 20, 2014 20:43
pulkownik
Brak nowych postów [R25] wymiana silnika
Sylwek Tuning mechaniczny 15 Pią Lut 17, 2012 23:38
Gość
Brak nowych postów [R214Si, 96r] WYMIANA SILNIKA
ziurek Tuning mechaniczny 19 Sro Sty 16, 2008 23:12
michone
Brak nowych postów Wymiana silnika 1.1 na 1.6 w roverku 200
stanislaw1981 Tuning mechaniczny 15 Pią Cze 12, 2009 20:18
wwekol
Brak nowych postów [R25 1.1 klima] Wymiana silnika na 1.4
m.gawron Tuning mechaniczny 3 Nie Lut 22, 2015 22:33
jestespowalony



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink