Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Nie Mar 29, 2009 15:18
Cytat:
masz wszystko czarne na białym podane na talerzu i dalej nie wiesz
owszem, tylko ciezko znalezsc olej syntetyczny 10w40 z parametrami zgodnymi z zalecanymi. Wniosek stad taki, ze chyba takiego nie ma. Ten motul to jest do motocykli. Powoli wychodzi na to, ze z olejami jak z gustami:)
Pomógł: 22 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 387 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Nie Mar 29, 2009 15:33
ash napisał/a:
Cytat:
masz wszystko czarne na białym podane na talerzu i dalej nie wiesz
owszem, tylko ciezko znalezsc olej syntetyczny 10w40 z parametrami zgodnymi z zalecanymi. Wniosek stad taki, ze chyba takiego nie ma. Ten motul to jest do motocykli. Powoli wychodzi na to, ze z olejami jak z gustami:)
Dlatego dostaniesz same subiektywne opinie .
Moim zdaniem lepiej zalać olejem 10W40 o klasie jakościowej SL i częściej go wymieniać niż droższym 5W40.
A już napewno lepiej kupić Lotosa Thermocontrol i mieć pewność że to Lotos, niż niewiadomego pochodzenia Mobilem ktory 'okazyjnie' jest w cenie tego Lotosa.
A i tak nic nie zastapi odpowiedniego dbania o silnik... szczegolnie, jak to ktos ma w stopce: "Nie katuj K-series swojego jak zimny...." .
Siała baba mak...
Ja dziś dolewałęm 10W/40 Shell mineralny i taki aktualnie mam zalany. NIe jest najbardziej istotne czy to syntetyk, pół syn. czy mineralny ale parametry lepkościowe i gęstość oleju. Jak jest pełny syn 10W/40 to lać. Tak samo z pół syn. i mineralnym. Dzisiaj mineralne lepszych marek nie zostawiaja juz nagaru tak kiedyś. Silnik 1.8 audi 80 350tys km jeżdzony na castrolu gtx3 mineralnym był w środku czyściutki. Nie stanie się nic od tego że zaleje się olej o innych parametrach bo nawet na słonecznikowym wszystko będzie chodziło ale po to ktoś siedział i przeliczał to wszystko żebyśmy wiedzieli jaki olej zalewać.
[ Dodano: Nie Mar 29, 2009 16:39 ]
Skoro tak się upieracie nad dobrym syntetykiem to dlaczego nie zajecie np. Motula 0W/20 Bardzo dobry i nowoczesny olej. Ciekawe jakie by bylo jego cisnienie w ukłądzie i zużycie w silniku.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Ostatnio zmieniony przez Zukowaty Pon Mar 30, 2009 11:48, w całości zmieniany 3 razy
po czym wnioskujesz?
5W/40 to pełen syntetyk a 10W/40 półsyntetyk tak było od zawsze
Zgadza się, acz można osiągnąć i olej w pełni syntetyczny o parametrach 10W40.
Wystarczy wziąć syntetyka 5W40 i zmieszać go z odpowiednią ilością oleju syntetycznego przekładniowego.
Ja do mojego Poldasa, do którego leję od zawsze olejek syntetyczny 5W40, daję dwie, trzy łychy zwykłego towotu.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Nie Mar 29, 2009 16:10
Zaleje go takim jaki mam - Elf Competition STI 10W40 polsyntetyk. Wysokiej jakosci, taki jak producent zaleca. Bede wymienial co 10 000km, jak zawsze. A teraz dwa inne pytania:
1. Zerowac licznik? Nowy silnik, nowa skrzynia, sprzeglo, caly osprzęt. A blachy i wnetrze mozna po roczniku obcenic.
2. Jak go dotrzec? przez pierwsze 6tys km nie przekracac 4500rplm? czy jak?
Docieranie silnika to po prostu jego spokojna eksploatacja, nie męczenie, nie przeciążanie, pozwolenie na stopniowe rozgrzanie się, nie piłowanie, nie ściganie się nim, itd..
Po tej zabawie warto wymienić olej po jakichśtam tysiącu km przebiegu, itd..
Wpisz w Google docieranie, a wyczytasz wszystko.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Zapominasz tylko kiedy te dane fabryczne były opracowywane! Technologia w olejach poszła do przodu a ceny spadły. Dzisiaj każdy nowy samochód zalewany jest syntetykiem bo to po prostu lepszy olej.
ale silnik serii K jest zaprojektowany pod 10w40 przy pełnym synt. lubi pukać .
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Mar 29, 2009 19:36
oleje 10W/40 są półsyntetykami produkowanymi w technologii syntetycznej.Syntetyczny to taki , którego olej bazowy powstaje w wyniku syntezy chemicznej.Półsyntetyk to taki którego olej bazowy jest mieszaniną bazy mineralnej i syntetycznej.Mineralny ma bazę powstałą w efekcie rafinacji ropy naftowej.Jeśli konstruktor zaleca 10W/40,to zawsze można zastosować olej klasy lepkościowej wyższej, tzn. 5W/40. Nie wolno tylko zastosować o niższej klasie lepkościowej niż zalecana np. 15W/40 a także o wyższej klasie jakościowej od stosowanego dotychczas.
[ Dodano: Nie Mar 29, 2009 20:51 ]
5W/40 od 10W/40 różni się tylko lepkością na zimno. więc szybciej dociera do punktów smarowania co jest korzystne dla silnika , a po za tym ma stabilniejsze parametry w temp. pracy silnika ,bo tak jest chemicznie stworzony.
[ Dodano: Nie Mar 29, 2009 21:03 ]
oprawca_1978 napisał/a:
można osiągnąć i olej w pełni syntetyczny o parametrach 10W40.
np. Valvoline ProFleet 10W/40 do silników wysokoprężnych o wydłużonych okresach wymiany.Są też półsyntetyczne 5W/30 np. Selenia WR 5W/30 , który zapewnia wydłużoną skuteczność urządzeń doładowujących.Są to pojedyncze odstępstwa od normy.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Mar 30, 2009 06:09
ASO Rovera ,zalewały silniki benzynowe nawet Mobilem 5w/50, bo podane przez producenta wymagania normy ACEA A2:96 są wymaganiami minimalnymi.Co do ,, pukania '' to może wystąpić przy pełnych syntetykach ale 0W/30 i 5w/30 przeznaczonych do najnowszych generacji silników.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum