Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Jakie tarcze kupić
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Jakie tarcze kupić
Autor Wiadomość
AndrzejekA8 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 129
Skąd: okolice Częstochowy



Wysłany: Wto Mar 31, 2009 16:17   [R400] Jakie tarcze kupić

Witam,
Dzisiaj jak zmieniałem koła na letnie zauważyłem że mam trochę pękniętą tarczę i jedną gumę z której wycieka smar.
I tu mam takie pytanka:
Jak ta guma się nazywa? ponieważ nie mam pojęcia o co się spytać jak pójdę do sklepu :sad:
Jakie tarcze kupić do mojego R? (mile widziany jakiś link :smile: )
Czy takie tarcze są bardzo drogie?
Czy mogę jeszcze przez około tydzień jeździć na tych tarczach?
Czy tarcze mogę wymienić sobie sam czy trzeba z tym jechać do mechanika?
Ostatnio zmieniony przez Brt Wto Mar 31, 2009 21:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 31, 2009 16:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Mar 31, 2009 18:42   

AndrzejekA8 napisał/a:
ak ta guma się nazywa?

osłona przegubu wewnetrznego (albo po prostu guma na przegub wewnętrzny)
AndrzejekA8 napisał/a:
Jakie tarcze kupić do mojego R?

mogę polecić te:
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=922
Jakościowi na pewno nie ma co narzekać a i cena nie jest wygórowana :cool:
AndrzejekA8 napisał/a:
Czy mogę jeszcze przez około tydzień jeździć na tych tarczach?

myślę, ze bez problemu :cool:
AndrzejekA8 napisał/a:
Czy tarcze mogę wymienić sobie sam czy trzeba z tym jechać do mechanika?

wymienia się dokładnie tak jak tu:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=457
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Wto Mar 31, 2009 18:56   

Ale duże pęknięcie, ciekawe od czego się takie robią? może tarcza jest już dosyć cienka?

Jeśli nowe tarcze to też nowe klocki by się przydały albo przynajmniej splanowanie papierem ściernym starych. Będziesz musiał wepchnąć tłoczek do cylinderka aby założyć zacisk na nową grubą tarczę. Dobrze jest też wszystko montować na smar miedziowy lub ceramiczny.
Potrzebny jest też dobry śrubokręt do odkręcenia tych małych śrubek mocujących tarcze, najlepiej odrazu nowe kupić np w sklepach typu norauto. Można też dobrać w sklepach budowlanych ale zwykle są za długie i trzeba skrócić tak do ~1cm.

a >>tutaj wymiana tej gumowej osłony.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Mar 31, 2009 19:11   

blue827 napisał/a:
najlepiej odrazu nowe kupić np w sklepach typu norauto

najpierw trzeba zobaczyć czy są w pudełku z nowymi klockami bo u mnie były jak kupiłem nowe klocki
 
 
AndrzejekA8 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 129
Skąd: okolice Częstochowy



Wysłany: Wto Mar 31, 2009 21:45   

sTERYD, te tarcze do których podałeś link są wentylowane a w moim R nie ma takich więc nie będzie to w czymś przeszkadzać? Mógłbym prosić o jakieś zdjęcie jak wyglądają te tarcze?

Dziękuję wszystkim za cenne informację :grin:
Jak już zakupie wszystkie potrzebne części i wymienię to również przyznam punkciki za pomoc :ok:
Pozdrawiam
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Wto Mar 31, 2009 22:59   

Hej podlaczam sie pod temat bo taka operacja tez mnie czeka...

2 rzeczy.

1. do AndrzejekA8 nie wiem czy jestes zainteresowany ale rozpatrz zakup tarcz marki MIKODA. (na www.mikoda.pl) tarcza do rovera naszego kosztuje ok 80-90 zl natomiast nawierdana i frezowana kosztuje ok 120! Lacznie z przesylka propnuja cene ok. 260zl! A z tego co slyszlaem to Mikody sa porzadnymi tarczami na ktore nikt nie narzekal i nie slyszano jeszcze by mikody sie zwichrzyly!

2. do sTERYD...drogi Sterydzie...zastanawia mnie pewna kwestia, mianowicie w tym tutorialu zmiany tarczy wszystko tak ladnie wyglada, natomiast w instrukcji zmiany tarczy od mikody pokazane jest, ze nalezy zmiezyc polozenie tarczy czujnikiem zegarkowym, nastepnie po demontazu starej i montazu nowej tarczy nalezy sprawdzic ta wartosc i roznica nie moze byc wieksza od chyba 0,02mm!

A tak wsadzajac tarcze na "pale" moze sie okazac, ze cos zrypaliśmy...czyż nie?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
ralfi83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 151
Skąd: Katowice - Giszowiec

Rover 400

Wysłany: Wto Mar 31, 2009 23:21   

Z tego co widze to to nie jest guma przegubu tylko oslona przekladni kierowniczej
_________________
Były mój ROVERek
http://polskajazda.pl/Samochody/Rover/400/30140
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 00:47   

AndrzejekA8 napisał/a:
sTERYD, te tarcze do których podałeś link są wentylowane a w moim R nie ma takich

na zdjęciu wyglądało na wentylowane :/
będzie przeszkadzać, gdyż wentylowane tarcze są ponad dwukrotnie grubsze i zaciski nie dadzą im rady...
oczywiście niewentylowane tarcze też nie są jakimś problemem jeśli chodzi o nabycie...
o dziwo są droższe :/
faecd napisał/a:
do sTERYD...drogi Sterydzie...zastanawia mnie pewna kwestia, mianowicie w tym tutorialu zmiany tarczy wszystko tak ladnie wyglada, natomiast w instrukcji zmiany tarczy od mikody pokazane jest, ze nalezy zmiezyc polozenie tarczy czujnikiem zegarkowym, nastepnie po demontazu starej i montazu nowej tarczy nalezy sprawdzic ta wartosc i roznica nie moze byc wieksza od chyba 0,02mm!

0,02 bicia na takiej średnicy to nie mają obrabiarki ;)
ZTCP to bicie na tarczach może nie przekraczać 0,05mm a i to jest bardzo trudno uzyskać...Swoje mierzyłem po załozeniu czujnikiem i miały 0.1 mm bicia, ale w jedną stronę (tarcze jakby wygięte, nie rozchodzily się) przed wymianą czuć było pod pedałem i tarcze miały niewielkie bicie (ok 0.1mm) ale to bicie było podwójne (poprostu były szersze w jednym miejscu) i pedał skakał przy hamowaniu :/

jak chcesz to możemy sprawdzić nawet świeżo przetoczone na samochodzie tarcze, bicie osiowe rzędu 0,02 mm na średnicy 250 to jest trochę abstrakcja :/

w praktyce jeśli czoło piasty jest czyste i nie przyklei się żaden śmieć do tarczy
(i tarcza jest ok) to nie powinno być problemów :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 01:09   

Tarcze ATE, wierconych Mikod nie polecam, to sa zwykle tarcze ktore zostaly ponacinane i ponawiercane - mocno to oslabia ich strukture.
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 06:35   

W poniedziałek kupowałem tarcze do mojej 200SD, w katalogu mieli błąd (do SDI były przypisane tarcze niewentylowane a do SD Wentylowane ) przez co musialem 2x czekać aż sprowadzą. Co ciekawe najtańsze wentylowane mieli po 60zł a najtańsze niewentylowane po 90 :/

Z dziewczyna sprawdzaliśmy ile trwa wymiana tarcz. Jej zajeło 40 minut prawe koło ( robiła to 1wszy raz w zyciu a ja tłumaczylem co i jak) a mi 15minut lewe.

Jesli w zbiorniczku jest dużo płynu hamulcowego to przy wciskaniu tłoczka trzeba uważać bo sie uleje.
 
 
Stacho 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 233
Skąd: Leżajsk



Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 08:20   [R45 1,4 16V, 2001r]

Witam,
Ja wiosną zeszłego roku założyłem zwykłe, tanie tarcze i nie narzekam, a kupiłem je tutaj:
http://moto.allegro.pl/it...400_delphi.html
Pozdr........ :wink:
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 08:25   

a ja zakładałem LUKAS,za tarcze niewentylowane+klocki zapłaciłem 290zł :wink:
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 14:26   

sTERYD a to przepraszam nie wiedzialem, ze to az tak malo istotne. Tak tez sadzilem, zdjac tarcze, przeczyścic czoło piasti i wsio:)

gpredki, A ja wlasnie slyszalem, ze mikody sa po prostu dobrymi tarczami!!! a naciecia nie wplywaja na tyle negatywnie na strukture co na poprawienie osiagów hamowania. Np z predkosci 150 do zera!

Podobno przy pelnych tarczach hamujac z takiej predkosci do zera przy 40km h nie ma hamulca! po prostu klocek nie trze o tarcze a sie slizga!
Przy nacinanej, temeratura podczas hamowania jest mniejsza bo przez te naciecia tarcza jest lepiej chlodzona! Co za tym idzie, klocek nie zeszkli sie tak od razu a trze dłużej!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 14:42   

No oczywiscie zgadzam sie, ze takie tarcze sa bardziej odporne na temperatury, ale firma Mikoda bierze zwykla tarcze i wierci w niej otwory oslabiajac jej strukture. Inne firmy, np. Brembo maja zupelnie inne technologie, sam stop z ktorego jest robiona tarcza jest inny, otwory robione sa juz w trakcie odlewania itp. Zreszta widac jak drogie sa markowe tarcze wiercone.
 
 
lukasz17 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 277
Skąd: zamość/lubelskie



Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 15:02   

a czy są wogole tarcze niewentylowane nawiercane??np takiej firmy jak brembo??
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 15:12   

litych tarcz wierconych chyba nie ma w sprzedazy ale na tutorialu zmiany tarczy ktos taka wlasnie ma! wiec pewnie home made!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 15:53   

sa lite wiercone .... nie wiem jakiej firmy, ale są ;) widziałem na R200 angliku takie załozone :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 23:08   

pytanie powtarzam jak w innym temacie ale co tam:)

A co wy na to: magiczny zestaw ebc standard klocki + mikody nawiercane?? do tego moze sie skusze na stalowe przewody:D:D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
lukasz17 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 277
Skąd: zamość/lubelskie



Wysłany: Sro Cze 17, 2009 12:48   

czeka mnie wymiana tarcz i klockow... mam tarcze niewentylowane i zastanawiam sie jakie zalozyc ATE tarcze i klocki beda dobre?? moze jakies inne proponujecie??
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Jakie tarcze i klocki kupić?
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Czw Kwi 24, 2008 14:00
tomcy
Brak nowych postów [Rover45] jakie klocki i tarcze na przod i klocki tyl kupic
thesky Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 27 Sob Lip 01, 2017 13:28
sknerko
Brak nowych postów [R400] Jakie tarcze hamulcowe na przód.
Rozmiary do R400 1.4 99 bez ABS
lamer Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Wto Paź 20, 2015 18:16
dmaciekd
Brak nowych postów [R400] jakie rezystory kupić?
r0wl3n Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Pon Mar 19, 2012 00:04
r0wl3n
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MG ZS] Jakie klocki i tarcze hamulcowe
Misiek666 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Maj 20, 2012 15:02
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink