Pomógł: 10 razy Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 272 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Pią Maj 22, 2009 22:02 [R25 iTD] Kilka pytań, wątpliwości i subiektywnej oceny
Mam nadzieję że mój ruv wreszcie zacznie "hulać" jak należy. Niemniej po ostatnich naprawach nasunęło mi się kilka wątpliwości.
1. Po wymianie rozrządu okazało się, że cieknie olej. Od góry silnika po obudowie rozrządu. Pierwsze podejrzenie zimering wałka. Mechanik stwierdził, że zimer był wymieniony z rozrządem. I tu pytanie czy kompletny rozrząd ma w zestawie również ten zimering Dziś problem z wyciekiem się rozwiązał. Padła uszczelka pokrywy zaworów i "jakaś" zaślepka kanału olejowego w głowicy.
2. Druga sprawa tyczy się zaworu upustowego turbiny (która mi padła). Pod wpływem waszych fachowych sugesti organoleptycznie sprawdziłem działanie tego elementu. I udało mi się go palcami poruszyć na ok 2-3mm czyli działa. Jednak czy może się zdarzyć tak że padła membrana która go otwiera Bo co z tego że sam zawór działa i kruciec też ale reszta go nie popycha
3. Trzecia sprawa tyczy się dynamiki silnika po wymianie wąża IC. Pierwsze co rzuciło mi się w oczy to to, że nowy jest zewnętrznie cieńszy od starego i jakby krótszy. Inna sprawa że "dźwiękowo" motor pracuje zupełnie inaczej i bardziej spokojniej. Ale zauważyłem mniejszą dynamikę przy przyspieszaniu. Przed awarią turbiny i później z "zaklejonym" wążem IC auto od 1750 obrotów nabierało wigoru a od 2000 ostro rwało do przodu. Było tak nawet dziś rano przed wymianą. Teraz jest bardziej przymulone. Tak jakby wszystko przesujęło się o ok 500 obrotów w górę. Powyżej 2000 nabiera wigoru a od 2500 wyraźnie się rozkręca. Na mój gust to chyba sprawa wąża bo przy większej średnicy więcej powietrza się dostanie do cylindrów.
4. Czwarta sprawa to praca turbiny i jej świst. Przed awarią w zasadzie nie było go słychać. Teraz jest bardzo wyraźnie słyszalny już od ok 2000 obrotów. Przed wymianą węża IC był podobny. I tu wątpliwość. Czy "świst" pochodzi od nieszczelności układu powietrznego. Czy jest związany z łożyskowaniem turbiny. Czy z kszałtem i nierównościami łopatek i faktem, że są nowe
No to się napociłem pisaniem ....
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Maj 22, 2009 22:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 10 razy Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 272 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Nie Maj 24, 2009 11:15
Tego to ja niestety nie wiem czy wszystko jest dobrze poskładane. Ale wydaje się że tak. Wycieków oleju już nie ma, dynamika wróciła i kopcenie ustąpiło. A jak ewentualnie sprawdzić "domowym" sposobem czy wszystko jest dobrze poskładane
W środę mam służbową wycieczkę do Radomia i zrobię ok 600km także wówczas będę mógł posprawdzać to i tamto na trasie
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 272 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Nie Maj 24, 2009 15:53
Oglądałem to wszystko raz i drugi i wydaje mi się, że wszystko jest dobrze poskładane. No chyba że jeszcze dolny wąż IC jest walnięty
A w kwestii "świstu" turbiny występuje tylko w czasie jazdy czyli pod obciążeniem. Na luzie mogę wkręcić silnik na 3500 obrotów i świstu nie ma.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Stefan....to lanie oleju od góry to uszczelka - oring pompy vacum. Ogromnie trudno osiągalny jako pojedyńczy, osobny element
[ Dodano: Pon Maj 25, 2009 13:06 ]
Takze wymieniałem tego węża i podobnie mam z dynamiką - pkt. 3. Wszystko niby poskręcane szczelnie.
Ma ktoś jakiś pomyśł z tym
Pomógł: 10 razy Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 272 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Pon Maj 25, 2009 20:17
wacek napisał/a:
Stefan....to lanie oleju od góry to uszczelka - oring pompy vacum
Tzn że był w komplecie z rozrządem i przy wymianie tego rzeczonego też zostrał wymieniony A jak już wcześniej wspomniałem przyczyna wycieku była inna Od naprawy zrobiłem już ok 150km i jest suchuteńko jak w nóweczce
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum