Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220SDi 97r] Filtr oleju DENCDENCKERMANN
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220SDi 97r] Filtr oleju DENCDENCKERMANN
Autor Wiadomość
Yassu
[Usunięty]






Wysłany: Pią Mar 20, 2009 13:46   

Oczywiście Castrol Magnatec Diesel 10W-40 ? 15W-40 to mineralny olej... Masz już przejechane aż tyle że trzeba mineralny stosować? Tylko jak masz 15W-40 zalany to nie lej przypadkiem 10W-40 ;]
Castrol, Valvoline, Mobil, Lotos - w zależności kto co lubi i bardziej mu pasuje.
Ja stosuje Castrola Magnatec Diesel 10W-40 :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Mar 20, 2009 13:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Mar 20, 2009 14:03   

Yassu, zalany mam raczej półsyntetyk. Przejechane mało, śmiesznie mało :wink: Muszę później spojrzeć na stickera pod maską bo dokładnie nie pamiętam. O kolejności stosowania różnych rodzajów i lepkości pamiętam :grin: Nie mam ochoty zrobić swemu bolidowi krzywdy :lol:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Mar 20, 2009 22:42   

Yassu napisał/a:
Tylko jak masz 15W-40 zalany to nie lej przypadkiem 10W-40


Poniewaz? Poprzedni wlasciciel mojego R zalewal mineralny, ale ciezej mi zapalal i zaraz po zakupie wymienilem na polsyntentyk 10W40, taki jak powinien byc. Od 2 lat nic sie nie dzieje i jest lepiej.
 
 
Yassu
[Usunięty]






Wysłany: Pon Mar 23, 2009 12:05   

xtek napisał/a:
Poniewaz? Poprzedni wlasciciel mojego R zalewal mineralny, ale ciezej mi zapalal i zaraz po zakupie wymienilem na polsyntentyk 10W40, taki jak powinien byc. Od 2 lat nic sie nie dzieje i jest lepiej.


Ponieważ możesz rozszczelnić silnik, w zależności od jego stanu technicznego. Dlatego nie powinno się przechodzić z oleju mineralnego na syntetyczny czy też półsyntetyczny :)
 
 
maras83 




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 117
Skąd: Sokolnik/Poznań



Wysłany: Czw Cze 11, 2009 12:15   

Ja w tej chwili mam oryginalny, Roverowy. Płaciłem za niego chyba 35-38zł, więc nie było sensu kupować jakiś podrób. Poza tym, z moją problematyczną kontrolką ciśnienia chciałem wykluczyć filtr, jako winowajce

P.S. Co do VW i filtrona, pracuje w serwisie VW w Poznaniu, o dziwo niektóre filtry fabryczne do VW są produkowane właśnie przez filtrona :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Czw Cze 11, 2009 13:58   

Yassu napisał/a:

Ponieważ możesz rozszczelnić silnik, w zależności od jego stanu technicznego. Dlatego nie powinno się przechodzić z oleju mineralnego na syntetyczny czy też półsyntetyczny :)


Półsytetykiem nie rozszczelnisz, chyba że silnik już ledwo zipie a wtedy to i na mineralnym to kwestia niedługiego czasu.
Ja bym spokojnie zmienił na półsyntetyk.
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 11, 2009 19:52   

zmiana oleju na lepszy czyli z mineralnego na półsyntetyk to loteria :wink:
u jednego nic się nie stanie a u drugiego klapa :/
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Czw Cze 11, 2009 21:35   

szosownik napisał/a:
zmiana oleju na lepszy czyli z mineralnego na półsyntetyk to loteria :wink:
u jednego nic się nie stanie a u drugiego klapa :/


Jazda na oleju gorszym niż zaleca producent jest większą loterią :wink:
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
krzysztof_ns 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 367
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pią Cze 12, 2009 06:32   

nie chodzi o gorszy-lepszy - chodzi o gestosc oleju (moim zdaniem)...nie zaleca sie zmian z bardziej gestego na mniej gesty, a tak jest w przypadku zmiany z minerala na polsytnet - szczegolnie jesli poprzednik lap 15w40 to moze to oznaczac iz na oryginalnym zaczal lac i zmienil na "gorszy":)

PS. choc sa wyjatki - np. u mnie, przelalem z minerala na polsyntentyk i kompletnie nic sie nie dzieje - od wymiany do wymiany (czytaj 13000) dolalem ok 100ml...z tym ze "przelewke" poprzedzilem dokladnymi ogledzinami u dobrego mechanika i bylem w zasadzie pewien ze ze wzgledu na stan techniczny silnika, turbiny i ich prace nic zlego sie nie stanie...
 
 
tetryk 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 372
Skąd: z gór



Wysłany: Pią Cze 12, 2009 06:36   

DPosk napisał/a:
Witam, czy opłaca się kupic taki filtr jak w aukcji? http://www.allegro.pl/ite...ver_diesel.html
Czy zainwestowac w lepszy?
-bardzo się opłaca :mrgreen: ,znam już co najmniej dwa przypadki gdzie bibułę z tych filtrów wciągnęło do silnika.... :mrgreen: ....tanie chińskie filtry...... :mrgreen:
 
 
memo 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 38
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Sro Lip 01, 2009 19:10   

Może nie związane z tematem :) ale może ktoś mi pomoże który z tych filtrów paliwa warto kupić? :

http://moto.allegro.pl/it...over_kager.html

czy

http://moto.allegro.pl/it...420_45_600.html

I co ile wymienia się filtr paliwa i czy ma to wpływ na zużycie paliwa? Gdyż przy poprzednim przeglądzie, który był przy 139000, wymieniono tylko filtr powietrza i oleju. Teraz już jest prawie 150000 i chcę wymienić filtr paliwa a za jakieś 5000 oleju i powietrza.
Nie wspomnę o pyłkowym, teraz go wymieniam bo wygląda jak by nigdy nikt go jeszcze nie wymieniał, zasyfiały na maksa.
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sro Lip 01, 2009 19:31   

Filtr paliwa wymieniam raz w roku tj. co około 15 000 km

I wymień też olej+filtr oraz filtr powietrza skoro zrobiłeś na tamtych już ponad 10 000km (albo chociaż filtr powietrza).
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Lip 01, 2009 19:38   

praktis napisał/a:
Filtr paliwa wymieniam raz w roku tj. co około 15 000 km

i ja tak samo :smile:
a tu też jeden kolega się pytał:
http://forum.roverki.eu/v...a+filtra+paliwa
jeśli chodzi o te marki filtrów które wymieniłeś to każda będzie dobra i na tym też pojeździsz
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Sro Lip 01, 2009 20:03   

Yassu napisał/a:
Ponieważ możesz rozszczelnić silnik, w zależności od jego stanu technicznego. Dlatego nie powinno się przechodzić z oleju mineralnego na syntetyczny czy też półsyntetyczny
BZDURA :!: .Jak nie cieknie to nie bedzie ciekl,jasne ze do starego zloma z mokrym silnikiem to mineral bo kasy szkoda,ale jak jest sucho to najlepszy syntetyk.Od biedy polsyntetyk lub hydrocrak.Ja zmienilem z 10w40(zaraz po kupnie) na 5w40 i bylo oki teraz druga wymiane mam zalany 0w40 i tez nic mi sie nie rozszczelnilo :!: Moj kolega zmienil z 10w40 na 0w40 w Mazdzie takiej jak moja przy przebiegu 150tys.km i jedyne co sie stalo to przestal puszczac dymka z rana.Pozdr.
 
 
memo 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 38
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Sro Lip 01, 2009 21:37   

Wielkie dzięki za pomoc, jutro zamówię filtry oraz olej i wymienię sobie :)
_________________
Rover 220 SDI 98r i żaden inny
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220SDI]Czy kupilem dobry filtr + znizki IC
xtek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Lis 12, 2008 18:58
xtek
Brak nowych postów [220] Czujnik oleju, filtr oleju
Sabz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 29 Sob Lip 28, 2012 08:42
Sabz
Brak nowych postów [R220SDi] Wyciek oleju
Ornatus Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sob Mar 22, 2014 21:18
Ornatus
Brak nowych postów [R220SDI]Poziom oleju
xtek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Maj 25, 2010 08:32
xtek
Brak nowych postów [R220sdi]Ubytek oleju
xtek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Paź 18, 2010 08:02
Pieta



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink