Wysłany: Pią Lip 17, 2009 16:37 [R75] Ciśnienie w klimatyzacji
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Mam takie pytanko,ostatnio nabijałem klime w swoim Roverku i mechanik już po nabiciu,przy sprawdzaniu stwierdził że mam za wysokie ciśnienie w układzie,mianowicie 19(atmosfer?)a powinno być ponoć 15.Stwierdził że skoro słychać że wiatrak pracuje,to może być zabrudzona chłodnica.
I teraz pytanie,czy rozbierać zderzak i zabierać się za to,czy zostawić tak jak jest?Czy to wysokie ciśnienie szkodzi czemuś?
Dodam że ogólnie klima chodzi chłodzi bez zarzutów,no-jedynie wydaje mi się jakby wiatrak chodził cały czas na najwyższych obrotach,gdy jest włączona klima.Bo gdy załączam sam nawiew(Econ)to słychać różne prędkości
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 08, 2010 21:10, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lip 17, 2009 16:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Sob Lip 18, 2009 15:08
jedyna, podjedź do kogoś co ma kompresor, przedmuchaj chłodnice i po kłopocie, będziesz wiedział co jest. U mnie w maszynach, a szczególnie w kombajnie w żniwa wydmuchiwanie chłodnicy rano przed pracą to postawa.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Sob Lip 18, 2009 17:51
Rowan ma rację.Nawet nie zdajemy sobie sprawy jak wszelaki syf i owady potrafią obniżyć sprawność chłodnicy.Ja przy ostatniej wymianie szczotek w wentylatorze zmyłem obydwie chłodnice.Nie róbcie tylko tego myjką.Najlepiej:szczota i letnia woda pod niewielkim ciśnieniem.Kiedyś u mnie świeży serwisant schrzanił nową chłodnicę do spawarki właśnie myjką-płyty się pokrzywiły i nie było prześwitu.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Lut 2009 Posty: 29 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Lip 18, 2009 18:13
Jeżeli chodzi o klimatyzację to po pierwsze na pewno mechanik podłączał ci do urządzenia które pierw zbiera stary freon z olejem czyli wyciąga go a po drugie po wyciągnięciu już starego testuje szczelność i robi to pod ciśnieniem a po trzecie nie nabiło by ci klimy jak by była nieszczelna i nie może być większe ciśnienie naopowiadał Ci koleś bzdur jak byś miał większe ciśnienie niż powinno być nie nabiło by Ci klimy no chyba że ma jakiś wynalazek staroć albo rozkalibrowaną maszynę. Jeżeli ci klima chłodzi wszystko działa nie kombinuj bo kombinowanie może spowodować większe wydatki a tak pozatym zawsze możesz zrobić test klimy opis na forum POZDRAWIAM.
PS nie daj się naciągać mechanikom!!!!!!
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Sob Lip 18, 2009 19:27
jedyna napisał/a:
No tak,ale do tego zderzak muszę zdemontować,bo inaczej do chłodnicy się nie dostanę
Jak to nie, nie dasz rady włoży od strony silnika? Ja mam na wężu od kompresora taki metalowy przewód założony, który jest na końcu zakrzywiony, wszędzie go wcisnę i wydmucham.
pozatym zawsze możesz zrobić test klimy opis na forum
Test klimy robię sobie co jakiś czas i zawsze jest 00.
rambo1111 napisał/a:
naopowiadał Ci koleś bzdur jak byś miał większe ciśnienie niż powinno być nie nabiło by Ci klimy
Jeszcze w poprzednim aucie zawsze nabijałem klime w tym warsztacie i wiem że gość jest uczciwy i dobry w tym co robi.Ciśnienie sprawdzane było tym urządzeniem już po nabiciu.
PHJOWI napisał/a:
jeśli sprężarka działa i się nie wyłącza to jest wszystko dobrze
No ale jak wszystko dobrze skoro jest za wysokie ciśnienie.
No i ta praca wentylatora tylko na wysokich obrotach.Ale jeśli dobrze zrozumiałem z innych postów na forum,to starły mi się szczotki tak?
No i ta praca wentylatora tylko na wysokich obrotach.Ale jeśli dobrze zrozumiałem z innych postów na forum,to starły mi się szczotki tak?
Jeśli wentylator działa tylko na wysokich obrotach to ciśnienie klimatyzacji może wzrastać gdyż chłodzenie pojawia się dopiero przy wyższej temperaturze czynnika a co za tym idzie większym ciśnieniu
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Lip 19, 2009 17:17
jedyna napisał/a:
No ale jak wszystko dobrze skoro jest za wysokie ciśnienie.
W R75 jest tzw. trójkowy przełącznik ciśnienia operacyjnego i mogą występować ciśnienia : niskie 2.25-1.96 bara ( zapobiega pracy w minusowej temp), średnie 15.2-12.3 (niskie obroty wentylatora ) i wysokie 31.4-25.5 bara ( najwyższe obroty wentylatora i temperatura 112 st.C). Sprawdziłbym temperaturę ( OBC ), wyczyścił chłodnicę jak radzi mechanik, bo jednak praca sprężarki na przeciążeniu to szybsze jej zużycie.
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Nie Lip 19, 2009 18:04
PANOWIE tylko tak , trzeba wziasc pod uwagę to jaka temperatura występowała na dworze oraz ciśnienie atmosferyczne , na postoju test był wykonywany w warunkach duchoty .
Druga sprawa że tak czy tak szczotki się zjadą , nawet na 3 biegu jest lepej bo to bieg najmniej używany . Radzę wykonać test ciśnieniowy w innych warunkach i porównać.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
wydaje mi się jakby wiatrak chodził cały czas na najwyższych obrotach,gdy jest włączona klima.Bo gdy załączam sam nawiew(Econ)to słychać różne prędkości
Jak włączasz Econ to w 99% przypadków wentylator nie powinien się kręcić (chyba że masz mega zagrzany silnk).
Uruchom zimny silnik, włącz klimę (Auto), wysiądź z auta i sprawdź czy wentylator kręci.
Potem włącz tryb Econ i znowu sprawdź wentylator - jeśli nadal kręci to coś masz 'skopane'.
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Uruchom zimny silnik, włącz klimę (Auto), wysiądź z auta i sprawdź czy wentylator kręci.
Potem włącz tryb Econ i znowu sprawdź wentylator - jeśli nadal kręci to coś masz 'skopane'.
Zrobiłem tak jak radziłeś i wentylator kręci się na najwyższych obrotach przy włączonej klimie,natomiast w trybie Econ nie kręci się.
Czyli wiadomo że mam uwalone szczotki i dlatego nie włączają się dwie pierwsze prędkości.Teraz pytanie jak dobrać takie szczotki?Chodzi mi o to,że może ktoś już wymieniał i może mi podpowiedzieć co mam kupić żeby pasowało.Nie chcę po prostu rozbierać auta i potem biegać po sklepach i szukać częsci,tylko zabrać się za to mając już w rece części
Witam
Mam ten sam problem, dzisiaj zdiagnozowany. Pierwsza porada w serwisie klimy, naprawić wiatrak, bo nie działa przy włączeniu silnika i klimatyzacji a zawsze powinien działać. Potem dopiero sprawdzanie szczelności itp
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Wto Lip 21, 2009 18:33
jedyna napisał/a:
Marian_K napisał/a:
Uruchom zimny silnik, włącz klimę (Auto), wysiądź z auta i sprawdź czy wentylator kręci.
Potem włącz tryb Econ i znowu sprawdź wentylator - jeśli nadal kręci to coś masz 'skopane'.
Zrobiłem tak jak radziłeś i wentylator kręci się na najwyższych obrotach przy włączonej klimie,natomiast w trybie Econ nie kręci się.
Czyli wiadomo że mam uwalone szczotki i dlatego nie włączają się dwie pierwsze prędkości.Teraz pytanie jak dobrać takie szczotki?Chodzi mi o to,że może ktoś już wymieniał i może mi podpowiedzieć co mam kupić żeby pasowało.Nie chcę po prostu rozbierać auta i potem biegać po sklepach i szukać częsci,tylko zabrać się za to mając już w rece części
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum