Forum Klubu ROVERki.pl :: VACUUM GAUGE
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
VACUUM GAUGE
Autor Wiadomość
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3646
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Lip 22, 2009 22:13   

camaro17 napisał/a:
ale czy to nie będzie niebezpieczne dla silnika


u mnie po przelozeniu silnika do 125p ten filtr nie zostal podlaczony do dzis, wtyczka sobie od paru ladnych lat wisi
on odpowiada za srodowisko, nie ma wplywu na parametry sterowania silnikiem
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lip 22, 2009 22:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Pią Lip 24, 2009 13:47   

AndrewS, chyba należny ci się piwko, zrobiłem tak jak mówiłeś odłączyłem wtyczkę elektryczną od tej puszki oto zdjęcie ( nie moje-poglądowe):




teraz mam bardzo ważne pytanie, od czego jest ta czarna puszka, czym się ona zajmuję i czy rzeczywiste nic się nie stanie w dłuższej eksploatacji. Generalnie dzisiaj nie miałem z tym żadnych problemów, R odpalił normalnie i w czasie jazdy też nic się nie działo, co do wskaźnika to zaczął się normalnie zachowywać, już nie lata jak zwariowany tylko pokazuje stabilne i szybkie poruszanie się na osi.

I dlatego moje zapytanie jest takie co się stało takiego że wszystko jest OK ze wskaźnikiem dopiero jak odłączyłem tą puszkę, co ona generowała że wskaźnik drgał????
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3646
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Lip 24, 2009 14:55   

camaro17 napisał/a:
od czego jest ta czarna puszka, czym się ona zajmuję i czy rzeczywiste nic się nie stanie w dłuższej eksploatacji.


to jest filtr par paliwa, ma znaczenie czysto ekologiczne, zapobiega przedostawaniu sie ze zbiornika par paliwa do atmosfery,
u mnie go nie ma i faktycznie czasami czuc troche benzyne w samochodzie

filtr dziala tak : cyklicznie otwiera sie w nim zawor powodujacy zasysanie tych oparow przez podcisnienie panujace w kolektorze ssacym, dlatego zmienia sie tam wartosc podcisnienia, reaguje na to wlasnie wskaznik

mozna by spróbować jeszcze, zastosować zwężkę ograniczającą przeplyw na przewodzie idacym do wskaznika,
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Pią Lip 24, 2009 22:08   

AndrewS, Czyli generalnie mam spać spokojni ei sobie śmigać, bez obaw że po jakimś czasie coś się stanie poważnego i to będzie z mojej czystej głupoty bo sobie zachciałem wskaźniczka :cry:
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3646
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Lip 24, 2009 22:55   

dokładnie, to nie ma wplywu na parametry pracy silnika
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Sob Lip 25, 2009 13:06   

AndrewS, odwdzięczyłem się "pomógł" za dobra rade mam nadzieję że innym to się przyda, jak dostanę zegarki które zamówiłem tz. temp. oleju i voltomierz i ich działanie będzie mnie zadowalać jak i wygląd wizualny to prawdopodobnie wymienię i ten wskaźnik Econometra na inny typowy VACUUM GAUGE.


Aha jeszcze przy okazji jedno pytanko, dlaczego wskaźnik VACUUM ma inna skale niż ten co ja mam czyli Econometer. Dowiedziałem się że na podstawie niegdyś Econometrów są budowane dzisiejsze VACUUM GAUGE. Ale skąd różnica w skali i pokazywaniu, przecież podłączać się to tak samo.

http://www.mtuning.pl/skl...roducts_id=1217
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3646
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Lip 26, 2009 16:32   

camaro17 napisał/a:
zamówiłem tz. temp. oleju i voltomierz


ja w 125p mam temp oleju, amperomierz, cisnienie oleju i wlasnie wakuometr

camaro17 napisał/a:
dlaczego wskaźnik VACUUM ma inna skale niż ten co ja mam czyli Econometer.


moj nie ma podanych jednostek, jest tylko kolorowa skala, po czym sadzisz ze ma inna skale ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Nie Lip 26, 2009 18:30   

AndrewS, tu zamieszam zdjęcie tego którego mam obecnie



a tu jest zdjęcie wskaźnika VACUUM ogólnie dostępnego



jak wypalą te dwa olej i volt to sobie zamówię taki do kompletu

AndrewS, i jak sądzisz są różne czy tylko mi się wydaje chodzi mi o skalę wskazywania.

A czy mogę ciebie prosić o zdjęcia twoich zegarków w aucie, tak bym chciał pooglądać jak to u ciebie wygląda.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3646
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Lip 26, 2009 19:25   

camaro17 napisał/a:
jak sądzisz są różne czy tylko mi się wydaje chodzi mi o skalę wskazywania.


wydaje Ci sie, ten dolny jest obrócony o 90 stopni i ma skale



fotka slaba, bo strasznie stara :-)

tu troche wiecej w temacie
http://forum.roverki.eu/v...light=wakuometr
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Nie Lip 26, 2009 19:31   

AndrewS, jesteś wielki, ja od tygodnia przewalam nasze forum na temat dodatkowego czujnika ciśnienia oleju i nie natrafiłem na ten temat a on jest i dużo z niego wynika, ja nie wiem jak ta szukajka działa?????

[ Dodano: Nie Sie 16, 2009 18:04 ]
AndrewS, chyba znowu pogadamy na ten temat, bo mam już zamontowany ten nowy wskaźnik od Vacuum i powiem że nie jest za wesoło, generalnie nie wiem o co teraz kaman!!!! Mam odłączoną tą wtyczkę op filtra par paliwa i znowu mi drży wskazówka od wskaźnika i nie wiem co jest bo może jest zepsuty wskaźnik albo on jest bardzo czuły i wyłapuje mi takie problemy z silnika. Ale jak jeszcze nie miałem go na stałe zamontowanego to potrząsałem nim i nic w nim nie dzwoniło a teraz jak dostaje to ciśnienie to dzwoni, zaraz po zapaleniu silnika jest widoczna drgawka na wskazówce, po nagrzaniu jest ok ale jak lekko naciskam gaz to strasznie dzwoni i to jest w czasie jazdy jak i na wolnym biegu podczas postoju. Może ten nowy wskaźnik wyłapuje mi jakieś inne błędy w dolocie już sam nie wiem co o tym mam myśleć.

Tak wygląda zamontowany, ciężko uchwycić na zdjęciu jego działanie, no chyba że bym filmik nakręcił ale nie wiem czy to by wychwyciło.

To ten w środku :razz:



[ Dodano: Nie Sie 16, 2009 21:44 ]
AndrewS, nakręciłem filmik http://www.youtube.com/watch?v=bAuDklMLgAQ

trochę w nim słychać jak strasznie rzępoli to vacuum :mrgreen:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink