Dzięki bardzo Remi55.
Mógłbyś mi naświetlić swoją przeróbkę głównie chodzi o to co zaznaczyłem na zdjęciu. Jak masz podłączone węże od turbiny - te pod które podłącza się wskaźnik turbo. Oraz ten zawór podciśnienia masz z SDI jak go podłączyłeś - do czego idą te kable - rozwiń temat jak możesz. Do czego służy ten zbiornik niebieski. Widzę też, że nie masz podłączonej odmy - co to daje. Zrób zdjęcia co i jak wygląda - będą bardzo pomocne. Będę wdzięczny.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Wrz 08, 2009 16:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
1.) Wskaźnik Turbo mam wpięty jak u ciebie jest MBC podpięte, pod ten wężyk czarny z puszki Wastegate
2.) Co do odmy to mam ja wyłączona, żeby tyle oleju nie pchało do układu IC
3.) Niebieski pojemnik to jest Pompa-Servo do Tempomatu (Cruise-Control) czy jak to się tam po polsku nazwy Działa nad podciśnienie
4.) zawór podciśnienia nie mam z SDi juz taki byl u mnie i sterowało to EGR ale ze nie mam juz EGR to go zostawiłem na pamiątkę Tam gdzie jest taki wężyk czarny zielona koszulka owinięty i śruba jest wkręcona to to szlo do EGR A do czego ida te kable to nie wiem ale chyba do komputera. To jest seryjne tak w klekocie 200
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Kolejne pytanie. Przy zmianie intercoolera trzeba zalać jakieś płyny, odpowietrzać itd? Kompletnie się na tym nie znam . Można prosić o jakieś wskazówki na co uważać...
No ze bedzie taki IC tobie z przodu wystawal. Ale to jak kazdy lubi Gdzies tu byly takie zdjęcia na forum, bo juz ktos w R 200 mial z Megane IC montowany.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Taki wystający IC to dla mnie nie wada . Postaram się go jakoś ładnie "przyozdobić" raczej prysnę go na czarno i może to będzie jakoś wyglądało.
PS. Będzie jakaś różnica między takim a standardowym, pomijając to, że zamontuję go w innym miejscu?
różnica będzie jeśli zamontujesz w chłodniejszym miejscu, montowanie za dużego IC tez nie jest dobra bo im większa droga całego obiegu tym gorzej...
podstawowe zasady której konstrukcji IC:
* oddalony od źródeł ciepła
* ustawiony pod odpowiednim kontem żeby powietrze wpadało wprost na IC a nie rozpraszało się na boki
* dobre IC to grube IC
* i tak jak pisałem wyżej im krótszy obieg tym lepiej
Pomógł: 35 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 775 Skąd: Głogów / Leeds w UK
Wysłany: Sro Wrz 09, 2009 14:24
dobryziom
Co więc proponujesz? Zostawić stary ale przełożyć go za siatkę w zderzaku, czy też kupić ten co podałem w linku a stary sobie podarować. Ten z linka drogi nie jest ale jesli nie trzeba wydawać tych 30F to wolę je przeznaczyć na coś innego . Zaznaczę, że intercooler ten ma być wystarczający do mocy 150+ koni bo tyle chcę osiągnąć na tym silniczku
Cytat:
* oddalony od źródeł ciepła
Tutaj rozumiem dlaczego
Cytat:
* ustawiony pod odpowiednim kontem żeby powietrze wpadało wprost na IC a nie rozpraszało się na boki
Przy wstawieniu za siatką, bądź też siatkę wywalę jeszcze nie wiem. Mógłbym np. zbudować jakieś "prowadnice" z włókna, które kierowałyby powietrze na intercooler - dobry pomysł?
Cytat:
* dobre IC to grube IC
Rozumiema ale wciąż nie wiem czy to roverowskie jest dobre, tylko w złym miejscu. Czy też jest w złym miejscu do tego jest kiepskie .
Cytat:
* i tak jak pisałem wyżej im krótszy obieg tym lepiej
Rozumiem, że chodzi o to aby po drodze powietrze nie zdążyło się ocieplić czy coś jeszcze?
Co więc proponujesz? Zostawić stary ale przełożyć go za siatkę w zderzaku, czy też kupić ten co podałem w linku a stary sobie podarować. Ten z linka drogi nie jest ale jesli nie trzeba wydawać tych 30F to wolę je przeznaczyć na coś innego . Zaznaczę, że intercooler ten ma być wystarczający do mocy 150+ koni bo tyle chcę osiągnąć na tym silniczku
na dobra sprawę to jest podstawowe pytanie czy taka zmiana jest potrzebna? najlepiej na początku odświeżyć seryjny czyli sprawdzić szczelność całego układu plus wyczyścić IC. Ja swój ostatnio czyściłem i w środku znajduje sie naprawdę dużo syfu głównie zaschniętego oleju. Polecam dokładnie umycie woda z ludwikiem a później dokładnie wypłukać benzyna i na koniec obmyć woda i dokładnie wysuszyć. Do tego warto sprawdzić temp w dolocie bo to głównie o to chodzi... fajnie jak by kolega mógł zmierzyć u siebie w celu porównania.
Botanix napisał/a:
Przy wstawieniu za siatką, bądź też siatkę wywalę jeszcze nie wiem. Mógłbym np. zbudować jakieś "prowadnice" z włókna, które kierowałyby powietrze na intercooler - dobry pomysł?
oczywiście im większy strumień powietrza idący przez IC tym lepiej.
Botanix napisał/a:
Rozumiema ale wciąż nie wiem czy to roverowskie jest dobre, tylko w złym miejscu. Czy też jest w złym miejscu do tego jest kiepskie .
bez sprawdzenia temp. ciężko powiedzieć
Botanix napisał/a:
Rozumiem, że chodzi o to aby po drodze powietrze nie zdążyło się ocieplić czy coś jeszcze?
nawet nie o to raczej chodzi o jego pęd, im większa droga do pokonania tym większe straty...
To dobieranie rozmiaru IC do silnika nie sprawdza się czasem tylko w benzyniakach gdzie dawka powietrza musi być dobrana do dawki paliwa? Bo na prosty rozum im większy IC tym chłodniejsze powietrze i tym mniejsza jego objętość, a co za tym idzie więcej się go zmieści do komory. W przypadku diesla chyba im więcej powietrza tym lepiej oczywiście do pewniej granicy bo wiadomo samym powietrzem nie jedzie... Co do czyszczenia to polecam ultramyt wlewasz trochę to IC dolewasz ciepłej/gorącej wody potrząsasz odstawiasz na kilkanaście minut wracasz potrząsasz jeszcze raz wylewasz, przepłukujesz czystą wodą i w środku jak nówka...
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Pomógł: 35 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 775 Skąd: Głogów / Leeds w UK
Wysłany: Sro Wrz 09, 2009 17:07
dobryziom,
Cytat:
Do tego warto sprawdzić temp w dolocie bo to głównie o to chodzi... fajnie jak by kolega mógł zmierzyć u siebie w celu porównania.
Rozumiem, ale mimo wszystko z tego co zdążyłem wyłapać. Jedni polecają większy inni mówią, że nie ma to sensu. Patrząc na to z drugiej strony im większa powierzchnia rozprowadzania ciepła tym ta wymiana ciepła przechodzi sprawniej. Reasumując większy IC ( o większej powierzchni żeberek ) = lepszy IC. Wracając do IC z mojego linka, powinien być więc lepszy...
Cytat:
nawet nie o to raczej chodzi o jego pęd, im większa droga do pokonania tym większe straty...
brzmi bardzo logicznie
Pływak,
Cytat:
Co do czyszczenia to polecam ultramyt wlewasz trochę to IC dolewasz ciepłej/gorącej wody potrząsasz odstawiasz na kilkanaście minut wracasz potrząsasz jeszcze raz wylewasz, przepłukujesz czystą wodą i w środku jak nówka...
Bardzo chętnie poczyściłbym stary IC ale jeśli taki przykładowy z mojego linka jest mimo wszystko wydajniejszy, to biorę ten z linka.
wiesz na dobra sprawe wieksze znaczenie bedzie mialo jego umiejscowienie bo nawet jak wsadzic troche wiekszy IC to ped powietrza i tak moze schlodzi tylko do pewnego stopnia jest jakis prog ktorego nawet 3x razy wiekszy cooler nie przeskoczy dlatego wspominalem o zmierzeniu temp
PS tak sie przyjrzalem temu IC z meganki i on taki troche nie bardzo jest kiepskie rozmieszczenie wylotow moze byc problem z dogodna instlacja
Bardzo chętnie poczyściłbym stary IC ale jeśli taki przykładowy z mojego linka jest mimo wszystko wydajniejszy, to biorę ten z linka.
Czy jest wydajniejszy to nie wiem IC z nowszych aut sa bardzo cienkie w porównaniu do IC np z mojego starego klekota czyli mimo że teoretycznie wydają się większe powieszchnia oddawania ciepła może być ta sama lub mniejsza
dobryziom napisał/a:
wiesz na dobra sprawe wieksze znaczenie bedzie mialo jego umiejscowienie bo nawet jak wsadzic troche wiekszy IC to ped powietrza i tak moze schlodzi tylko do pewnego stopnia jest jakis prog ktorego nawet 3x razy wiekszy cooler nie przeskoczy dlatego wspominalem o zmierzeniu temp
Wiadomo, ze nie da się schłodzić tego powietrza do tem niższej niż temperatura otoczenia (tem powietrza ochładzającego IC) bo to jest fizycznie niemożliwe chodzi o to, że przy kręconych dieslach ze zwiększonym doładowaniem do np. 1,5Bara czy więcej przepływ powietrza jest dość spory i mały IC może nie zdążyć odebrać ciepła z takiej ilości przepływającego powietrza czyli nie jest w pełni efektywny...
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
dokładnie to mialem na mysli, zgadzam sie rowniez z tym co napisales o grubosci w wiekszosci wypadkow duze powieszchniowo ale cienkie IC sa czesto duzo mniej wydajne od starych dobrych grubych "kaloryferow"... to jest dokladnie to co pisalem dobry IC to gruby IC
Pomógł: 35 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 775 Skąd: Głogów / Leeds w UK
Wysłany: Sro Wrz 09, 2009 23:06
Cytat:
Wiadomo, ze nie da się schłodzić tego powietrza do tem niższej niż temperatura otoczenia (tem powietrza ochładzającego IC) bo to jest fizycznie niemożliwe
Nie jest to możliwe biorąc pod uwagę chłodzenie powietrzem z otoczenia ale dałoby się to zrobić na parę sposobów i uzyskać temperatury sporo niższe od otoczenia .
1. Ogniwo peltiara... wiele ogniw - dość kosztowy zabieg ( kilkaset złotych )
2. Wykorzystać układy chłodzące z zamrażarek
O ile opcja pierwsza byłaby łatwa w montażu to co do drugiej nie wiem jakby się do tego zabrać...
Cytat:
wiekszosci wypadkow duze powieszchniowo ale cienkie IC sa czesto duzo mniej wydajne od starych dobrych grubych "kaloryferow"... to jest dokladnie to co pisalem dobry IC to gruby IC
Być moze te duże powierzchniowo tylko wydają się duże ? Biorąc pod uwagę jak to wygląda w przypadku np. chłodzenia procesorów komputerowych liczy się powierzchnia żeberek a nie wielkość radiatora. Co do masy to te masywniejsze dłuzej się nagrzewają ale tez trudniej je schłodzić. Najlepsze są lekkie, o dużej powierzchni zeberek.
Nie jest to możliwe biorąc pod uwagę chłodzenie powietrzem z otoczenia ale dałoby się to zrobić na parę sposobów i uzyskać temperatury sporo niższe od otoczenia .
1. Ogniwo peltiara... wiele ogniw - dość kosztowy zabieg ( kilkaset złotych )
2. Wykorzystać układy chłodzące z zamrażarek
O ile opcja pierwsza byłaby łatwa w montażu to co do drugiej nie wiem jakby się do tego zabrać...
Ogniwo Peltiera ma to do siebie, że z jednej strony się chłodzi, a z drugiej strasznie nagrzewa, ciepło oddane z jednej strony jest większe niż pobrane z drugiej i nadal to trzeba czymś schłodzić. Po za tym zużywa duże ilości energii, kiedyś używany do OC procków dziś już rzadkość są o wiele bardziej efektywne sposoby...
Cytat:
Być moze te duże powierzchniowo tylko wydają się duże ? Biorąc pod uwagę jak to wygląda w przypadku np. chłodzenia procesorów komputerowych liczy się powierzchnia żeberek a nie wielkość radiatora. Co do masy to te masywniejsze dłuzej się nagrzewają ale tez trudniej je schłodzić. Najlepsze są lekkie, o dużej powierzchni zeberek.
Dokładnie chodzi o powierzchnie oddawania ciepła u mnie IC jest grubszy jako całość ale grubość i gęśtość, żeberek jest taka sama jak w nowych IC wiec przy tej samej powierzchni czołowej powierzchnia oddawania ciepła jest znacznie większa...
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum