witam!
dziś skończyłem montaż intercoolera do mojego r200 SD i muszę powiedzieć że faktycznie jest poprawa. nie jest to jakaś ekstra dawka mocy ale jest lepiej. ogólnie jestem zadowolony bo zmieniła sie charakterystyka i moc jest większa w szerszym zakresie obrotów.. odczułem też że przy większej prędkości lepiej przyspiesza.
nie obyło sie bez problemów.. linkę gazu trochę obniżyłem i przesunąłem w stronę silnika, ustawiłem ją też pod delikatnym kątem tak aby sie zbytnio nie łamała. największy problem miałem z dostępnością węży i skończyło sie na tym że zamontowałem te od r400.. mieści sie lecz maska delikatnie sie z nim styka po zamknięciu i mam obawy że może sie kiedyś przetrzeć. poza tym chłodnica także pochodzi z r400 i musiałem przerabiać mocowania.. na koniec pozostała sprawa EGR ale długo sie nie zastanawiałem i go wyrzuciłem.
dzięki za wszystkie opisy i podpowiedzi co i jak;) teraz trzeba sie zastanowić co dalej.. pozdrawiam
[ Dodano: Czw Lip 16, 2009 23:18 ]
Firq napisał/a:
Koledzy pytali jakie efekty dał sam Cooler a nie Cooler + dawka paliwa
chodziłem teraz po różnych forach i z tego co wyczytałem sam IC dużo nie da bez zwiększenia dawki paliwa ponieważ piszą że jeśli powietrze jest schłodzone to wpada go więcej do cylindra i wtedy mieszanka robi sie trochę uboga.. dlatego chyba wypadałoby zwiększyć dawkę paliwa w SD.. nie wiem czy naprawdę tak jest ale wydaje sie być sensowne
mlodyjp, masz racje ze samo powietrze da jakas poprawe ale nie dużo... chyba ze dmucha ci 1.8 heheheheheheh I Masz racje chłodniejszego powietrza mieści się wiecej do cylindrów i wypadało by je troche podlać z tym ze w SD mozesz podnieść dawke paliwa na pompie ale bedzie to wartość stała jak za mocno podkrecisz auto bedzie dymiło i ogolnie cieżko bedzie ci polaczyć odpowiednia mieszanke paliwowo powietrzna bez np traceniu na paliwie... ale mozna pokombinować
Ja ostatnio to zrobiłem w swoim R420 SD. Pół obrotu zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Jak przekręciłem w przeciwną stronę to był bardzo mułowaty - więc powróciłem do ustawienia tzn. pół obrotu zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Poprawa jest wyczuwalna lepiej ciągnie od niższych obrotów i milej się wyprzedza. Spalanie to samo - no może 0,5 l więcej ale nie wyczuwalne.
Właśnie jestem w trakcie montażu IC - mam nadzieje, że z IC będzie jeszcze lepiej.
Oto link http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=43284
Gość
Wysłany: Czw Lip 23, 2009 15:47
mlodyjp napisał/a:
chodziłem teraz po różnych forach i z tego co wyczytałem sam IC dużo nie da bez zwiększenia dawki paliwa ponieważ piszą że jeśli powietrze jest schłodzone to wpada go więcej do cylindra i wtedy mieszanka robi sie trochę uboga.. dlatego chyba wypadałoby zwiększyć dawkę paliwa w SD.. nie wiem czy naprawdę tak jest ale wydaje sie być sensowne
nie zmieniaj dawki paliwa na większą
masz teraz FMIC i drogę otwartą na dalsze mody
asada działania intercoolera
turbo grzeje powietrze a intercooler ma za zadanie obniżyć temperaturę
jeżeli mamy parę stopni chłodniejsze powietrze
kompresja w cylindrze się zwiększa a co za tym idzie moc i moment
nie masz ogromnego intercooler
wiec przepaści nie ma stosunkowo można powiedzieć ze obniżyłeś temperaturę wpadającego powietrza do kolektora o jakieś 10 stopni
więc nie ma potrzeby grzebania z paliwem
komputer to zauważy a dokładnie czujnik i da znać ecu który doda ciut więcej paliwa
po prostu to mały zabieg na chłopski rozum to tak
mamy 30stopni na zewnątrz auto będzie jeździć i czuć jak przed zmianą ic gdy by było 20stopni jak widać temperatura otoczenia jest istotna
porównać dwa auta jedno przy -30stopniach generuje wiecej km i nm
niż te przy +30 stopniach
Dawkę paliwa zwiększamy w przypadku zwiększenia ciśnienia na turbinie. IC nic nie ma do zwiększenia dawki paliwa. IC obniża temp. powietrza wtłaczanego do cylindrów przez co jest go objętościowo więcej a przez to większa moc i moment.
Botanix, Nie Bo tuning jeszcze nie zakończony Pojadę jak sobie kupie nowy filtr powietrza JR i w końcu wyreguluje ta dawkę paliwa oraz turbo sobie na 1.3bara ustawie W tedy zobaczymy czy coś to dało
Mysle ze może ok 105KM będę miał niż oryginalnie 86KM
Problem jest tez skrzynia w SD
Bo L-Seria ma dwie rożne skrzynie biegów:
215mm dla non intercooled versions
228mm dla intercooled versions
Standard OE 215mm sprzęgło jest dobre to ok 271NM na dobry dzien
Standard OE 228mm sprzęgło jest dobre to ok 340NM na dobry dzien
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum