Forum Klubu ROVERki.pl :: [r400] Modernizacja silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r400] Modernizacja silnika
Autor Wiadomość
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 18:52   

Pływak tak to sobie możesz pisać. Nie ma przykładów nie ma rozmowy.

A to co wykręcają na 1.6 VTI to inna bajka. A robić wydech tylko po to żeby zamienić miedziaki na blachę kwasową jest głupie.
Szczerze to nie słyszałem żeby ktoś robił przelot w silniku benzynowym o tak małej mocy i pojemności.

Pływak napisał/a:
Nie mam zamiaru Ci podawać przykładu bo to, że na tym forum nikt takich rzeczy nie robi nie znaczy że się nie da. Poczytaj forum Hondy albo jeszcze lepiej JDM zobaczysz co można z silników wolnossących o pojemnościach 1.6 i mniej wycisnąć bez turbo :]

Na samej zmianie wydechu?
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 18:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 19:02   

greg_si to mało jeszcze słyszałeś ;) Honda CRX 1.6 DOHC 125KM w serii, dolot ze stożkiem, kolektor 4-2-1, zmieniony regulator paliwa + listwa, zmieniony wydech (nie pamiętam dokładnie jak) i na hamowni +19KM :) to tak mało :>
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 19:20   

greg-si napisał/a:
Pływak tak to sobie możesz pisać. Nie ma przykładów nie ma nie ma rozmowy.

Nie ma i nie będzie, podałem gdzie możesz sobie poczytać na temat modyfikacji wolnossących benzyniaków z mała pojemnością...

Cytat:
A to co wykręcają na 1.6 VTI to inna bajka. A robić wydech tylko po to żeby zamienić miedziaki na blachę kwasową jest głupie.
Szczerze to nie słyszałem żeby ktoś robił przelot w silniku benzynowym o tak małej mocy i pojemności.

Nie tyczy się to tylko VTI i V-tec'ów ale to ja Ci będę pisał Ty nie słyszałeś więc nikt nie może takich rzeczy robić :lol:

Cytat:
Na samej zmianie wydechu?

Nie, nie na samej ale zmiana wydechu, modyfikacja wydechu to jedna z kilku podstawowych modyfikacji i jeśli by nic nie dawała nikt by sobie tym głowy nie zawracał...

Cytat:

A robić wydech tylko po to żeby zamienić miedziaki na blachę kwasową jest głupie.

Dla niektórych głupia jest wymiana wydechu dla kilku KM dla innch wymiana lusterek na chromowane :]
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 19:31   

Pływak napisał/a:
Cytat:
Na samej zmianie wydechu?

Nie, nie na samej ale zmiana wydechu, modyfikacja wydechu to jedna z kilku podstawowych modyfikacji i jeśli by nic nie dawała nikt by sobie tym głowy nie zawracał...

I tym sposobem w końcu napisałeś to co trzeba.
Na samym początku była wzmianka o zmianie na przelot BEZ innych zmian idących w parze o których właśnie Markzo wspomniał.
Cały czas była mowa o SAMYM wydechu a nie innych gratach bo takich modyfikacji można poczynić bardzo dużo że ostatecznie zostanie sam blok a reszta będzie konkretnie zmodyfikowana.
Nie stwierdziłem że w ogóle zmiana wydechu jest bezzasadna ale ustawiłbym taką modyfikację nie na początku a na końcu przed strojeniem.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 19:45   

Nie, nie tommyyogi, zaproponował...


Na początek proponował bym:
- wyciąć katalizator
- przerobić układ wydechowy na przelotowy oczywiście z kwasu ;) ~ 2000 zl
- i zrobić odpowiedni dolot powietrza czerpany z dołu samochodu


To ty zacytowałeś tylko zmianę wydechu i się przyczepiłeś... Co prawda nie są to wszystkie modyfikacje jakie można by przeprowadzić ale te akurat nie mają dużego wpływu na spalanie i na dobry początek wystarczą. Więcej zmian moim zdaniem nie ma sensu bo już będą się zaczynały poważne koszty jak już ktoś ma kasę to lepiej kupić coś z większym potencjałem ponieważ jak ja to mówię z gów$@ bata nie ukręcisz ;)
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 20:49   

Pływak napisał/a:
ponieważ jak ja to mówię z gów$@ bata nie ukręcisz ;)

Właśnie cały czas w okół tego chodzę :)

Zobacz na to co skopiowałeś.
Pływak napisał/a:
Na początek proponował bym:

Dlatego przyczepiłem się do wydechu. Bo według mnie tak powinno się kończyć.

Reasumując mój wywód. Co byś nie zrobił i tak nie będzie tak jak byś chciał. Pozostaje Ci zaproponowany wcześniej swap na diesla jeśli chcesz jeździć taniej lub zmiana na większą benzynę ale na oszczędności nie licz.

Pływak dzięki za polemikę :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 21:21   

greg-si napisał/a:

Pływak dzięki za polemikę :)


Proszę ;) od tego jest przecież forum :D

Podsumowując, 50Juro nie ma sensu tanim kosztem nic nie zdziałasz, a twoje kryteria może spełnić jedynie jakiś turboklekot (wtedy zawsze można coś tanim kosztem podłubać) ale nie swap bo to mało opłacane lepiej sprzedać co masz i szukać czegoś w dieslu....
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
tommyyogi 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 409
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 21:39   

greg-si napisał/a:
Dlatego przyczepiłem się do wydechu. Bo według mnie tak powinno się kończyć.


greg-si, jeżeli dla Ciebie wszystkie modyfikacje powinno się zakończyć wydechem to widzę ze masz dość małe pojęcie o zwiększaniu mocy.

Cala zasada polega na tym aby jak najszybciej opróżnić komory ze spalin aby mogły się wypełnić nową mieszanką paliwo-powietrze.

Po wykonaniu odpowiedniego wydechy można zając sie modyfikacjami silnika ktore przeważnie są równoznaczne ze zwiększonym apetytem na paliwko.

Niestety nie ma nic za darmo.



Pozdatym zamiast dyskutować o wydechach może lepiej zaproponujcie koledze
np. zamontowanie 5 wtrysku na kolektorze ssącym ktory po wgraniu odpowiedniej mapy będzie sie zalączal po przekroczeniu 2,5 tys obrotów
cos niby ala turbina ale za mniejszą cene ;) okolo 1900 zl z montarzem i strojeniem.


Pozdro
_________________
R.I.P Historia Rovera zakończona i nigdy więcej nie chcę jej powtarzać.
RoVeR 416 Si '96
 
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 21:48   

ale ja nie mowie zeby nie modyfikowac reszty, tylkoten temat dotyczy silnika a nie kompleksowej modyfikacji auta, zatem wspomnialem o silniku a nie o reszcie :-)

w tych autach to albo swap na cos innego albo turbienie serii K, bo jesli powiedzmy z 1.6 111km z marnym momentem uzyskamy 125km z marnym momentem +10Nm i damy za to pewnie z 2000pln lub wiecej to lepiej nic nie robic ;-)

my tu sie przekomarzamy, a widze że autor watku wrzucil temat a teraz zwial i siedzi cicho, a my sie wymienilismy tym co juz od dawna wiemy ;-)
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 21:52   

tommyyogi napisał/a:
greg-si napisał/a:
Dlatego przyczepiłem się do wydechu. Bo według mnie tak powinno się kończyć.


greg-si, jeżeli dla Ciebie wszystkie modyfikacje powinno się zakończyć wydechem to widzę ze masz dość małe pojęcie o zwiększaniu mocy.


i tu akurat sie myslisz bo wydech powinien byc oblizczony pod moc w jaka dolecowo celujemy... wiec na dobra sprawe powinien konczyc modyfikacje.


tommyyogi napisał/a:

Pozdatym zamiast dyskutować o wydechach może lepiej zaproponujcie koledze
np. zamontowanie 5 wtrysku na kolektorze ssącym ktory po wgraniu odpowiedniej mapy będzie sie zalączal po przekroczeniu 2,5 tys obrotów
cos niby ala turbina ale za mniejszą cene ;) okolo 1900 zl z montarzem i strojeniem.


ciekawa teoria jak na to wpadles?

co to ma byc za wtrysk? ile CC?

czym chcesz sterowac jego wlaczanie?

cos niby ala turbina? yyyy od kiedy turbina tloczy paliwo? zawsze myslalem ze powietrze?

dodatkowe wtryski na ssacym to buzetowa metoda macka grabowskiego przy soft turbo gdy nie mamy kasy na nowe wydajne wtryski o wysokiej wydajnosci...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
tommyyogi 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 409
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 21:57   

dobryziom napisał/a:
cos niby ala turbina? yyyy od kiedy turbina tloczy paliwo? zawsze myslalem ze powietrze?


W tym sensie ze załączy się od około 2,5 tyś obrotów a nie ze tłoczy paliwo.
dobryziom, wystarczy czytać ze zrozumieniem.

dobryziom napisał/a:
ciekawa teoria jak na to wpadles?

to nie teoria tylko praktyka którą opracowali kolesie z Krakowa.

Postaram sie poszukać stronki www z ich ogloszeniem i podam na forum
_________________
R.I.P Historia Rovera zakończona i nigdy więcej nie chcę jej powtarzać.
RoVeR 416 Si '96
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 22:01   

tommyyogi napisał/a:
Cala zasada polega na tym aby jak najszybciej opróżnić komory ze spalin aby mogły się wypełnić nową mieszanką paliwo-powietrze.

To po co układ wydechowy :D Wykręć kolektor i masz luz.

Wiesz że im więcej spalin się wydostaje tym większa musi być średnica układu? Według Ciebie lepiej zrobić wydech za 1,5 koła pod serię a dalej modować zwiększasz spalanie a co za tym idzie większa emisja spalin i wydech musi być o większej średnicy niż do serii. Kolejne 1,5 tys z kieszeni.

No chyba że wyznajesz zasadę że do każdego silnika 2,5 cala wydech. Jeśli tak zwracam honor.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
tommyyogi 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 409
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 22:13   

Nie miałem na myśli robienia wydechu pod serie tylko zaproponowałem pierwszą z modyfikacji czyli zrobienie układu wydechowego pod kolejne modyfikacje w silniku. W tym wypadku 2,5 " jeżeli kolega bedzie planowal dalsze poważne modyfikacje.


Pozatym ta dyskusja staje się bez sensu. Właściciel tematu zawinął ogon i nawet nie raczy się przyłączyć do rozmowy. Wiec po co tu coś pisac skoro sami to czytamy.
_________________
R.I.P Historia Rovera zakończona i nigdy więcej nie chcę jej powtarzać.
RoVeR 416 Si '96
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 22:17   

tommyyogi napisał/a:
dobryziom napisał/a:
cos niby ala turbina? yyyy od kiedy turbina tloczy paliwo? zawsze myslalem ze powietrze?


W tym sensie ze załączy się od około 2,5 tyś obrotów a nie ze tłoczy paliwo.
dobryziom, wystarczy czytać ze zrozumieniem.

dobryziom napisał/a:
ciekawa teoria jak na to wpadles?

to nie teoria tylko praktyka którą opracowali kolesie z Krakowa.

Postaram sie poszukać stronki www z ich ogloszeniem i podam na forum



nadal nie rozumiem... ale po co ma sie wlaczyc po tych 2,5tys. ? i czym chcesz to niby wysterowac?

jak chcesz wiecej paliwa to podkrec listwe i juz zwykle wtryski chodza na 70-80% wydajnosci pierdyknij na 90% albo zmien wtryski na wieksze wedle twojej teori. Tylko wiesz co tym osiagniesz? nic zalejesz silnik mieszanka nie bedzie w stanie sie spalic bo bedzie za malo powietrza i bedzie wielka kupa... :)

[ Dodano: Sro Wrz 30, 2009 23:17 ]
tommyyogi napisał/a:
W tym wypadku 2,5 " jeżeli kolega bedzie planowal dalsze poważne modyfikacje.


2,5 cala pod 1,6? zartujesz?
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
50Juro 



Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 31
Skąd: Łódz

Rover 400

Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 22:27   

ja nie zaginalem tylko nie mam obecnie za duzo czasu spedzac na forum...
 
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Czw Paź 01, 2009 07:44   

50Juro, a ile chcesz wydac na modyfikacje silnika ?
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
colin1983 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 909
Skąd: TL

Rover 200

Wysłany: Pią Lis 13, 2009 22:27   

Przeglądając ebay znalazłem to http://cgi.ebay.com/ebaym...eQ5fCarQ5fParts jak sądzicie czy to możliwe
_________________
http://www.youtube.com/wa...&feature=relmfu
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pią Lis 13, 2009 22:59   

colin1983, takie samo gowno jakie mozesz kupic na allegro ze za 40zl plus 10 koni:D pfff

Jezeli juz brac sie za podkrecanie silnika, lepiej na poczatek zrobic calkowity remont, wygladzajac wszelkie nierownosci w dolocie, porzadny dolot powietrza zrobic, do tego Hondziarze zakladaja lekkie kolo zamachowe, lekkie walki rozrzadu, odchudzone sprezynki do zaworow bla bla bla

Jak bym byl mechanikiem i przyjechalby do mnie kolega 50Juro, z koncepcja krecenia silnika wyczyscil bym mu dolot, krokowy przepustnice, wymienil kabla wn, swiece, palec kopulke, do tego filtr powietrza i paliwa nowy i napewno by poczul roznice:)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Lis 13, 2009 23:01   

colin1983, możliwe ale...
silnik dostaje tak po dupie że szkoda gadać. Kumpel który stroi auta dostał kiedyś samochód z jakimś tego typu 'diwajsem' :)
efekt był taki że samochód chodził cały czas na ssaniu :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45, R400] Montaż silnika serii T z R420 Si do R45
ArekL Tuning mechaniczny 5 Sro Lip 31, 2013 08:04
Markzo
Brak nowych postów [R25] wymiana silnika
Sylwek Tuning mechaniczny 15 Pią Lut 17, 2012 23:38
Gość
Brak nowych postów zamiana silnika 1,4 8v na 16v
raper1987 Tuning mechaniczny 14 Czw Sty 10, 2008 22:44
kolin
Brak nowych postów [MG ZS] zmiana silnika na vvc
djdk Tuning mechaniczny 38 Czw Sty 17, 2019 11:50
polonez_vvc
Brak nowych postów Przekładka silnika z 1.4 16v na 1.8 16v ???
Bryksen Tuning mechaniczny 10 Wto Maj 18, 2010 16:36
borsi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink