Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Nie Paź 18, 2009 20:26
Paul napisał/a:
to w obwodzie nawiewu NIE MA żadnego przekaźnika (bo musiałyby być 3 albo 4
Paul w obwodzie nawiewu jest jeden przekaźnik, który podaje + zasilania na wentylator po załaczeniu stacyjki a dopiero później za pomocą przełącznika dołączane są oporniki do regulacji prędkości po stronie masy
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Wrócmy do tematu przycisku. Czy jest mozliwe ze MFU cos sie poluzowało lub uszkodziło ze podswietlanie przycisku nie działa ( przycisk kupiłem nowy) i wskazówka ok temp chłodnicy lata i raz pokazuje dobrze a raz nie( termostat i czujnik tez nowy) Mam podejrzenie ze wystepuja zaniki napiecia i prad raz jest dostarczany prawidłowo a raz nie
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Pon Paź 19, 2009 10:26
pierwsze to o którym podświetleniu mówimy - podświetleniu przycisku czy sygnalizacji włączenia - żarówka podświetlenia przycisku nie ma nic do MFU (ani odwrotnie), natomiast sygnalizacja załączenia i owszem choć pośrednio bo dopóki nie załaczy się przekaźnik ogrzewania szyby to nie zaświeci się kontrolka
a co do wskaźnika takie objawy daje np przełamany albo przetarty kabelek, ponieważ zaniki napięcia były by widoczne także na innych kontrolkach - nie tylko wskaźniku temperatury
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Żarówka wiem ze nie ma nic do MFU tylko problem lezey w zasilaniu prądu do niej. Czasmi jak jade do sie włączy i podswietla.
A wskaznik potrafi 10km pokazywac dobrze i tez na odwrót.
Słyszałem ze za skrzynka bezp w kabinie jest taka czerwowa inna skrzynka.
Co w niej sie znajduje dokładnie???
Tez czytałem gdzies na forum ze w niej moze tkwic problem bo czesto ulega awari
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Pon Paź 19, 2009 12:28
latinoo22 napisał/a:
Słyszałem ze za skrzynka bezp w kabinie jest taka czerwowa inna skrzynka
masz o tym opisane przeze mnie kilka odpowiedzi wcześniej - ta czerwona skrzynka to jest właśnie MFU
odpowiada m.in za pracę wycieraczek, czasowego ośw wnętrza, ogrzewanie tylnej szyby, tylne światła p. mgielne, sygnalizację włączonych świateł i jeszcze kilka innych
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
A powiedz czy jest jakis problem z jej wymiana??? Da to sie zrobic samemu czy jakis specjalista musi byc???
A i jeszcze jedno czy jest jakis przekaznik który odpowiada za wskaznik temp??? Bo juz wymieniłem czujnik i termostat. Jutro zabieram sie za sprawdzanie wentylatora nawiewu w kabinie.
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Pon Paź 19, 2009 19:42
MFU można bez problemu wymienić samemu - parę wtyczek do przepięcia i po sprawie
wskaźnik temp nie ma przekaźnika - tylko 1 kabelek leci od czujnika do zestawu liczników
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Pon Paź 19, 2009 20:18
najbardziej prawdopodobne jest pęknięcie przewodu od czujnika wewnątrz izolacji - często zdarza sie zaraz przy wtyczce, lub mniej ale też możliwe gdzieś przetarta izolacja i dowiera do masy
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
może i tak. tylko sa dni gdzie działa po 10 min jazdy i puszcza za 10min i wak w kółko. Nie ma reguły. Jak by było przetarte to by sie to nie powtarzało za kazdym razem a sie powtarza.
może i tak. tylko sa dni gdzie działa po 10 min jazdy i puszcza za 10min i wak w kółko. Nie ma reguły. Jak by było przetarte to by sie to nie powtarzało za kazdym razem a sie powtarza.
Zamiast filozofować, to może najpierw sprawdź ten przewód Niezbadane są drogi elektryczności ...
To jeszcze ja się dopiszę do tego tematu - zauważyłem ostatnio, że kontrolka poziomu oleju lubi nie gasnąć po zapaleniu silnika. Poziom oleju w normie, a mimo to przez jakiś tam czas kontrolka się świeci. I teraz najlepsza sztuczka - kiedy kontrolka się świeci nie włącza się ogrzewanie tylnej szyby. Żeby było zabawniej - kiedy obroty w autku przekroczą 2250/min to kontrolka oleju gaśnie, a ogrzewanie tylnej szybki działa bez zarzutu Ktoś coś z tego rozumie?
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Wto Paź 20, 2009 13:32
Radek001 jak najbardziej - jeśli kontrolka oleju gaśnie dopiero po zwiększeniu obrotów to wypadało by sprawdzić jakie ciśnienie daje pompa - może być tylko uszkodzony czujnik ale może też - oby nie - jakiś większy problem ze smarowaniem
a co się tyczy ogrzewania szyby jest taki fajny patent, że MFU bez odczytu o pełnej sprawności silnika (smarowanie, ładowanie, temperatura) nie załączy dodatkowych obciążeń, żeby właśnie chronić silnik, podobnie jest np z klimą - nie załączy się jak jest za wysoka temperatura oleju w silniku
objawy są więc jak najbardziej prawidłowe
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Wto Paź 20, 2009 19:58
Michalik002 jak domyślam się pytasz o R75
w R75 może być dużo przyczyn takiego zachowania - uszkodzony bezpiecznik, przekaźnik, jakieś przerwy w kabelkologii, usterka modułu BCU, za wysoka temp na zewnątrz, uszkodzenie czujnika temperatury albo usterka w module ATC
bez dodatkowych informacji i sprawdzenia podstawowych elementów (bezpieczniki, przekaźnik) nie da się za dużo powiedzieć
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
w r200/400 ogrzewanie tylnej szyby wlaczy sie dopiero wtedy gdy zgasnie cisnienie oleju - ma to na celu nie wlaczanie ogrzewania szyby gdy silnik jest wylaczony - proste zabezpieczenie przed rozladowaniem aku
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum