Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam
Od razu zaznaczę, że czytałem to: http://roverki.pl/index.p...asto-nie-dziala
Jednak u mnie jest trochę inaczej podpięto (foto)
Teraz mam do was pytanie, czy wie ktoś na który kabelek mam podać napięcie aby uruchomić czy sprawdzić czy zadziała mi webasto. Będę wdzięczny za pomoc
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lis 19, 2010 10:34, w całości zmieniany 4 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Wrz 07, 2009 07:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wg schematu ten kabelek łączy czujnik temperatury z Webasto tzn. napięcie z ECM poprzez czujnik (zwiera się w temp. poniżej 5 st.C) podawane jest na Webasto.
Wszystko by na to wskazywało.
A z którego roku masz autko ?
Załączę schemat TT
W tym przypadku napięcie podane jest z programatora przewodem sw
_________________ Pozdrawiam
Edward
Ostatnio zmieniony przez edward25 Wto Wrz 08, 2009 18:16, w całości zmieniany 1 raz
Jeszcze załączę Ci oryginalny schemat Webasto automatycznego bez programatora. Myślę, że jednak będzie to szaro-zielony przewód, a dlaczego jest w innym miejscu we wtyczce to nie wiem - nie mam takiej wiedzy. (Tam jest przerwa na zielonym przewodzie, ale winno być połączone)
Wszystko by na to wskazywało, że jest to ten szaro-zielony kabelek. Dzięki za pomoc, może jutro podłącze, mam nadzieję, że dym z niego nie pójdzie W zimę i tak nie działało, było nawet odłączone od obiegu cieczy chłodzącej nie wiedzieć czemu a jest szczelne i nie cieknie.
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Wto Wrz 08, 2009 22:46
edward25 napisał/a:
dlaczego jest w innym miejscu we wtyczce to nie wiem
też nie zaryzykuję odpowiedzi, ale na angielskim forum opisali co najmniej dwa typy webasto do R75. Podłączenia na wtyczce były inne. Zasada działania i sterowanie identyczne. kris-tofer, spróbuj tam poszukać, pamiętam, że były załączane zdjęcia lub schematy. Kluczowe słowa to: FBH, Fuel burning heater, rzadziej webasto.
Poza rocznikiem samochodu sprawdź typ i rocznik webasto. Mogło już być wymieniane.
OK dzięki Marian_K, za jeszcze lepsze rozjaśnienie tematu Zaraz wylezę z chałupy i sprawdzę jaki mam model webasto, podłączę na krótko jeśli mam oczywiście model 98570B lub 66232C
Hmmm a jeśli mam jakiś zupełnie inny model to może najprościej będzie ciachnąć kable przy czujniku temperatury webasta i je po prostu zewrzeć?
[ Dodano: Czw Wrz 10, 2009 11:12 ]
Sprawdziłem typ mojego webasto i jest to 92255B
pierwszy pin to jest po lewej stronie, czy po prawej tej 6 pinowej kostki patrząc od czoła samochodu ? ... bo chciałem podpiąć na krótko i nie bardzo wiem
[ Dodano: Pon Lis 02, 2009 14:51 ]
sorry , nie by łem zalogowany i nie widziałem tych obrazków - więc pytanie nieaktualne
[ Dodano: Pon Lis 02, 2009 14:58 ]
a nie można podać 12V na ten przewód szarozielony z tej drugiej wtyczki obok ? bo tam chyba jest 12V ?
Ja poprostu odpiąłem czujnik temperatury webasto i wsadziłem w kostkę elektryczną zworkę. Mam jakiś nietypowy chyba model tego webasta i nie chciałem nic spalić, a tak byłem pewny, że będzie OK
[ Dodano: Pon Lis 02, 2009 18:32 ]
muszę coś zrobić żeby działało to webasto , bo tak długo rozgrzewającego się auta jeszcze nie miałem ...zamarznąć można
A jak jednak jak zwykle jes jakieś "ALE"
Otóż wiatraczek się w nim kręci, zasysa powietrze i chyba pompka cieczy też działa, chociaż nie jestem pewny, za to nie podaje paliwa. Rozebrałem to webasto, poskładałem i jestem na etapie szukania pompki paliwa, podobno jest gdzieś koło prawego tylnego koła. Jeśli pompka okaże się sprawna to pewnie pozostanie tylko elektronika w webasto do wymiany.
Mam też unikalny sposób sprawdzenia czujnika temperatury webasto Działa on na zasadzie termostatu, zatem spryskałem go gazem do zapalniczek który jest zimny, w czujniku stuknęło, zanczy, że się obwód zamknął, podłączyłem miernik i był jakiś odczyt. Gdy już się czujnik nagrzał, wówczas odprzytyknął i brak było wskazań na mierniku.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Pon Lis 02, 2009 21:14
Pompkę sprawdzisz bez zaglądania pod auto-jest gdzieś o tym na Forum.Wypinasz wężyk paliwa od piecyka i podajesz + z aku na któryś pin od WTYCZKI.Chyba tak to szło.Robiłem to kilkanaście miesięcy temu,więc nie pamiętam.Z wężyka powinno kapać,bo pompka podaje paliwko kroplami.
No i cóż?U mnie paliwo podaje,wiatrak szumi,termometr dobry,komora czysta,baa...nawet świeca wydaje się dobra..i kiszka nie grzeje.Pozostaje sterownik,ale czy napewno?
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Pon Lis 02, 2009 21:16
kris-tofer napisał/a:
Jeśli pompka okaże się sprawna to pewnie pozostanie tylko elektronika w webasto do wymiany
jeszcze pozostaje czujnik płomienia/świeca żarowa. Elektronika niestety nie występuje jako część zamienna. Można szukać używanego piecyka z wiarygodnego źródła.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum