Posiadam samochod Suzuki Swift.
Chcialym zaczac odliczac Vat od paliwa tankowanego na to auto.
Bylem dzisiaj w stacji kontroli pojazdow (nie okregowej) i diagnosta powiedzial, ze nie moge kupic kratki i jej sobie samemu zamontowac, tylko powinna zrobic to firma, ktora sie tym zajmuje (czyli taka, ktora wystawi fakture na taka usluge)
Pytania:
Czy to prawda? Czy moge jednak sam wyrzucic siedzenia i pojechac do Okregowej Stacji Diagnostycznej po badanie?
Czy jezeli to prawda to gdzie znalezc taka firme, bo internet nie potrafi mi udzielic takiej informacji?
Czy jezeli mam wpisane w dzialalnosci takie uslugi to czy moge sobie taka kratke sam zamontowac i wydac jakas opinie (bo przeciez faktury sam na siebie niewystawie)???
Please help, bo juz mam dosyc tego, ze nie moge odliczyc Vat-u od pojazdu, ktory naprawde pracuje. Moga mi zostac w aucie dwa siedzenia. Nie potrzebuje kratki za tylnymi zaglowkami (Diagnosta mowil, ze sa dwa rodzaje aut, ciezarowe i osobowe z homologacja na ciezarowe), ja jestem gotow na zrobienie Swifta Vana (na wzor Seicento)
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lis 09, 2009 20:00 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 77 Skąd: Toruń
Wysłany: Wto Lis 10, 2009 12:36
Kod:
Bylem dzisiaj w stacji kontroli pojazdow (nie okregowej) i diagnosta powiedzial, ze nie moge kupic kratki i jej sobie samemu zamontowac, tylko powinna zrobic to firma, ktora sie tym zajmuje (czyli taka, ktora wystawi fakture na taka usluge)
Nie wydaje mi się, aby miała tego dokonać firma i raczej nie ma takich firm, które się w tym specjalizują(przynajmniej ja nie słyszałem).Raczej wydaje mi się, że można wykonać to na własną rękę, byle by było to zgodne z jakimiś wymogami i przeszło w stacji diagnostycznej, spróbuj w innej.
No raczej jednak musi być to firma a i tak nie wiem czy to przejdzie o ile kojarzę to pojazd powinien być homologowany na "cieżarowy", a to sie wiąże z całą procedura i to dość drogą.
Moim zdaniem poczekaj, bo inaczej teraz wydasz kasę na przeróbkę i przerejestrowanie (co najmniej 400 zł - przeróbka, przegląd, rejestracja), a za 7 tygodni może okazać się, że i tak VATu nie odliczysz.
Sam śledzę temat, bo chcę auto na działalność wziąć, więc jestem w miarę na bieżąco.
Pavel napisał/a:
Nie wydaje mi się, aby miała tego dokonać firma i raczej nie ma takich firm, które się w tym specjalizują(przynajmniej ja nie słyszałem).Raczej wydaje mi się, że można wykonać to na własną rękę, byle by było to zgodne z jakimiś wymogami i przeszło w stacji diagnostycznej, spróbuj w innej.
Nie prawda. Własnie to musi być firma uprawniona (nie wiem przez kogo - chyba starostę) do modyfikacji nadwozi samochodowych.
Ja w Wawie kojarzę, że takie uprawnienia ma (miał) np. warsztat w bazie Poczty Polskiej między Wolską, a Jana Kazimierza za Redutową po lewej, co jest o tyle praktyczne, że mają też na miejscu SKP, więc sami sobie stemplują przeglądy.
Brt napisał/a:
o ile kojarzę to pojazd powinien być homologowany na "cieżarowy", a to sie wiąże z całą procedura i to dość drogą.
Homologacja chyba tak, ale to trzeba dokładnie sprawdzić w ustawie o VAT.
Na pewno auto musi mieć dopuszczalną ładowność powyżej 500 kg i nie wiem, czy Swift to spełni bez modyfikacji zawieszenia. Sama kratka może nie wystarczyć.
Cytat:
Bylem dzisiaj w stacji kontroli pojazdow (nie okregowej) i diagnosta powiedzial, ze nie moge kupic kratki i jej sobie samemu zamontowac, tylko powinna zrobic to firma, ktora sie tym zajmuje (czyli taka, ktora wystawi fakture na taka usluge)
Pytania:
Czy to prawda? Czy moge jednak sam wyrzucic siedzenia i pojechac do Okregowej Stacji Diagnostycznej po badanie?
Tak, miał rację.
Cytat:
Czy jezeli to prawda to gdzie znalezc taka firme, bo internet nie potrafi mi udzielic takiej informacji?
Skoro mają uprawnienia do demontażu, to mają tez do montażu, bo uprawnienia sa na "modyfikację nadwozi".
Perez napisał/a:
Czy jezeli mam wpisane w dzialalnosci takie uslugi to czy moge sobie taka kratke sam zamontowac i wydac jakas opinie (bo przeciez faktury sam na siebie niewystawie)???
Usługi modyfikacji nadwozi samochodowych?
Chyba nie masz.
Perez napisał/a:
Please help, bo juz mam dosyc tego, ze nie moge odliczyc Vat-u od pojazdu, ktory naprawde pracuje. Moga mi zostac w aucie dwa siedzenia. Nie potrzebuje kratki za tylnymi zaglowkami (Diagnosta mowil, ze sa dwa rodzaje aut, ciezarowe i osobowe z homologacja na ciezarowe), ja jestem gotow na zrobienie Swifta Vana (na wzor Seicento)
A diagnosta Ci nie powiedział jak jest z homologacją?
Czy wystarczy jego podpis, żeby przerejestrować na "ciężarowy", czy trzeba mieć homologację?
Wczoraj kolega, który robi CC do KJSów pisał mi, że w UK potrafią się czepiać 2 osobowych CC, które nie są VANami, "bo w homologacji jest 5 osób"...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
ostatni znajomy chcial przerobic freelandera na dostawczy... nieporozumienie... po kilku misiacach prób, telefonów, kombinacji sobie odpuscil... sprzedal LR'a i kupil audi z homologacja.
Co do wymogów to na 1000% :
- długość bagaznika ma byc 1/3 całego środka pojazdu ( interpretacje czy chodzi o miejsce umocowania kratki )
- auto musi byc maksymalnie na 4 osoby. (trzeba przerobic na 4 osobowe lub mniej)
- musisz pisać do producenta o wydanie zaświadczenia że występowały takie auta w wersji homologowanej na ciezarowe
Są dwie opcje :
1. znaleźć firme któa zamontuje Ci kratke i wystawi homologacje + OSD który to sprawdzi i wpisze ze auto jest dostawcze.
2. zmodyfikować auto i zarejstrować jako auto marki SAM
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
- auto musi byc maksymalnie na 4 osoby. (trzeba przerobic na 4 osobowe lub mniej)
To nieprawda - wymóg na ilość osób wynika z dopuszczalnej ładowności - powyżej 500kg - w tej chwili w sprzedaży jest kilka modeli 5-osobowych z homologacją ciężarową - Octavia II, Mitsubishi Outlander, a najciekawsza jest Honda CRV, która ma homologację na 5 osób, ale gdy chce się mieć hak holowniczy, to homologacja jest już tylko na 4 osoby, a dealer w miejscu 5 siedzenia montuje na stałe obleśny skajowy podłokietnik.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
- auto musi byc maksymalnie na 4 osoby. (trzeba przerobic na 4 osobowe lub mniej)
To nieprawda - wymóg na ilość osób wynika z dopuszczalnej ładowności - powyżej 500kg - w tej chwili w sprzedaży jest kilka modeli 5-osobowych z homologacją ciężarową - Octavia II, Mitsubishi Outlander, a najciekawsza jest Honda CRV, która ma homologację na 5 osób, ale gdy chce się mieć hak holowniczy, to homologacja jest już tylko na 4 osoby, a dealer w miejscu 5 siedzenia montuje na stałe obleśny skajowy podłokietnik.
Ja mówie to co slyszeliśmy w Legnicy i okolicach i we Wrocławiu. Słyszałem także, że urząd skarbowy może nie uznać tak przerobionego auta.
Jeśli auto ma fabryczną homologację "ciężarową" na 5 osób, to Urząd Skarbowy raczej nie może tego nie uznać - wszystko jest zgodne z prawem, bo nigdzie nie jest zapisane, że ciężarówka nie może przewozić 5 osób - busik z przedziałem osobowym - choćby VW w wersji DoKa.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
ale próby zarejstrowania LR Freelander'a się nie powiodły niestety
Ale LR FR miał taką homologację w roku produkcji tego egzemplarza?
Bo to może od tego zależeć.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Usługi modyfikacji nadwozi samochodowych?
Chyba nie masz.
Mam produkcje nadwozi samochodowych i pare rzeczy z tym zwiazanych wpisane.
Jak dojade do domu to odpisze na reszte...
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
ale próby zarejstrowania LR Freelander'a się nie powiodły niestety
Ale LR FR miał taką homologację w roku produkcji tego egzemplarza?
Bo to może od tego zależeć.
A suzuki mial no wlasnie o to chodzi... bo jak dealer sprzedawal auta z homologacja to nie ma problemu. Dostosowujemy, pismo do dealera i bez problemu rejstrujemy.
Stwierdzilem, ze lepiej pozbyc sie Swifta i kupic Felicje Pick-up, albo Polonez trucka.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Chyba tak.
Albo Nubirę 1.6SX/2.0 CDX combi - tanie jak barsz, jeździ sprawnie, a części też nie drogie.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Ale pick-up bedzie ciezarowy tak czy siak, a jak zmienia sie przepisy to Nubira przestanie tankowac netto
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Tak jak napisałem - lepiej poczekać do nowego rozporządzenia.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pogadamy na spocie o tym, ale wydaje mi sie,ze pick-up 2 osoby+paka to ciezarowka tak czy siak.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
wydaje mi sie,ze pick-up 2 osoby+paka to ciezarowka tak czy siak.
Bo w normalnych warunkach tak jest, ale w Polsce nic nie jest oczywiste, jeśli chodzi o podatki.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum