Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Problem z telepaniem przy skręcie w lewo
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Problem z telepaniem przy skręcie w lewo
Autor Wiadomość
Killer 



Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 5
Skąd: Olkolice



Wysłany: Pon Lis 30, 2009 14:32   [R600] Problem z telepaniem przy skręcie w lewo
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995

Witam Wszystkich
Na forum zalogowałem się dziś ale Rovera posiadam już około 10 lat.
Do tej pory nie miałem z nim żadnych poważnych problemów aż do teraz.
Teraz konkrety jest to Rover 620 Si
Posiada silnik 2.0 ten mocniejszy 96 kW sprzężony z 4 biegową automatyczną skrzynią.
Problem polega na tym że: zauważyłem to tylko przy skręcie w lewo, jednk nie przy lekkim skrecie tylko przy zawracaniu kiedy kierownica skręcona jest niemalże maksymalnie, lub maksymalnie. (Przy ruchu prawostronnym zawracanie zawsze jest w lewo, a nie byłem sprwdzić tego na żadnym dużym parkingu) Słychac wtedy "telepanie". Sprawa jest o tyle ciekawa ze nie ma żadnych luzów na drążkach wachaczy, kierowniczych czy drązkach stabilizatora. W dodatku w zeszłym roku wymieniłem wszystkie tarcze hamulcowe oraz klocki. Po podniesieniu samochodu i zdjęciu kół, odpaleniu silnika i wbiciu biegu (D) pułosie się kręcą ale widze że nie kręco się dokładnie w swojej osi, jakby miały luzy albo coś. W miejscu mocowania do zwrotnicy nic nie ociera. W trakcie wymiany hamulców były też zdjęcte półosie wyczyszczone i nasmarowane nowym, świerzym smarem, po czym założone zostały nowe gumy na przeguby. Co ciekawe nic nie dzieje się podczas jazdy, wtedy wszystko normalnie, tylko przy mocnych skrętach w lewo wystepuje owo "telepanie".
Może ktoś już się z czymś takim zmagał i może mi pomóc w tej sprawie.
Prosze Wszystkich o sugestei co może być tego powodem.
Z góry dzięki
Pozdrawiam Wszystkich Forumowiczów
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lut 07, 2011 23:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 30, 2009 14:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Pon Lis 30, 2009 14:39   

Killer, proszę krótko nazwać problem w temacie.
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pon Lis 30, 2009 14:57   

Wygląda to na kończący się przegub.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 898
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Pon Lis 30, 2009 18:08   

Też mi to wygląda na przegub.
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
Killer 



Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 5
Skąd: Olkolice



Wysłany: Wto Gru 01, 2009 15:42   

Proszę jeszcze o jakieś sugestie. Potem przystąpie do działania.

[ Dodano: Wto Gru 01, 2009 15:42 ]
W takim razie dorzuce jeszcze jedno pytanie.
Czy normalnym jest poruszanie się półosi w czasie pracy, w sesie mocnych wychyleń od "osi" półosi. Nigdy wcześniej się nie przyglądałem bo nie było potrzeby. Czy to jest normalne?? W moim innym samochodzie tylnonapędowym półosie nie wykazuja takich zachowań.
 
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Wto Gru 01, 2009 22:28   

Killer napisał/a:
Po podniesieniu samochodu i zdjęciu kół, odpaleniu silnika i wbiciu biegu (D) pułosie się kręcą ale widze że nie kręco się dokładnie w swojej osi, jakby miały luzy albo coś


Killer napisał/a:
Czy normalnym jest poruszanie się półosi w czasie pracy, w sesie mocnych wychyleń od "osi" półosi.

A masz na półosiach tłumiki drgań? Takie metalowo-gumowe pierścienie.

A druga sprawa to może łożyska podporowe przegubów wewnętrznych mają luzy :?:
 
 
Killer 



Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 5
Skąd: Olkolice



Wysłany: Sro Gru 02, 2009 00:29   

Tłumik drgań jest tylko na jednej tej dłuższej, co ciekawe to na niej są mocniejsze drgania co prawda wynika to raczej z tego że jest dłuższa. (tłumik gumowy trzymany metalową obejmą)
Co do łożysz, chodzi o łożyska przy skrzyni?? Nie kojarze tam takowych. Bardziej się obawiam czy nie sa wyrobione te "kielich" w które wchodzi półoś przy skrzyni.
 
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Sro Gru 02, 2009 12:02   

Killer napisał/a:
Co do łożysz, chodzi o łożyska przy skrzyni??

Coś musi podtrzymywać przegub wewnętrzny w skrzyni i mechanizm różnicowy-przynajmniej tak jest w PG1.

A zrób tak,ze złap za przegub wewnętrzny i półośkę i sprawdź czy mają względem siebie luz.
I sprawdź czy przegub wewnętrzny ma luzy względem skrzyni...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Dziwne obcieranie przy skręcie w lewo
csdark Rover serii 600, Honda Accord 12 Pon Lis 12, 2007 00:30
Brt
Brak nowych postów [R600] Stukanie i szarpnięcia przy max skręcie kierownicy.
claudii Rover serii 600, Honda Accord 4 Sro Lip 27, 2011 20:19
claudii
Brak nowych postów [R620] Skręca w lewo przy hamowaniu
wilkxt Rover serii 600, Honda Accord 4 Sob Mar 17, 2012 20:20
93karol
Brak nowych postów [R600] Ściąga na lewo
rover600 Rover serii 600, Honda Accord 8 Czw Gru 30, 2010 10:26
rover600
Brak nowych postów [R620] Tarcie przy skręcie w prawo.
vck1000 Rover serii 600, Honda Accord 5 Pon Maj 30, 2011 12:11
vck1000



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink