Forum Klubu ROVERki.pl :: MG ZR 1.8 120 Km
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
MG ZR 1.8 120 Km
Autor Wiadomość
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sob Sty 16, 2010 09:01   

Bocian_s napisał/a:
Od wersji N/A napewno ale czy od wersji K Turbo też nie byłbym przekonany

Pisałeś o wykorzystaniu silnika T do uturbienia K. Ecu z "T"t będzie bardzo zbliżony do "K"t, ten z serii K będzie pasował bezproblemowo, natomiast używając ECU z serii T będziesz musiał kombinować
Cytat:
Projekt minimum w wersji soft turbo. Bez zmiany dołu a ew. z odprężeniem podwójną uszczelką z przekładką miedzianą. Było takie coś zrobione w 1,4Turbo w polonezie miało ponad 140KM i dużo momentu. Nawet widziałem na własne oczy. Niestety jak auto zaczęło w końcu jeździć to właściciel sprzedał i słuch o nim zaginął... Nie zdziwiłbym się jak któregoś pięknego dnia wypłynie 1,8 Turbo w wersji garażowej (niestety raczej nie moje).

A ile takie coś pojeździ ?

Bocian_s napisał/a:
Niby mam alternatywę w formie skrzyni forda zainstalowaną

Silnik Rover turbiony kawałkiem blachy, skrzynia Ford, most FSO. :mrgreen: Można przyciąć koszty, ale bez przesady. Do serii T podchodzi skrzynia LT77 która była montowana w SD1 z silnikiem serii O, była również w Landroverze Discovery razem z silnikiem "T" N/A wersja RWD, . Skoro podchodzą do T, to muszą pasować też do K. Zostaje problem jaki most wsadzić. :twisted:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 16, 2010 09:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sic_corey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 94
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Sty 16, 2010 19:29   

troche poszukałem i znalazłem coś takiego odnośnie modyfikacji 1.8 120 KM

"...K&N Apollo induction with cold feed fed to front lower grill, ZR 160 throttle body (52mm), ZR 160 inlet manifold (ported and polished lower section), ported and polished head, forged pistons and fully floating conrods, janspeed 4-2-1 manifold and sport cat, powerflow ss exhaust with Magnex backbox, AP clutch, ultralight flywheel, Unichip ECU, grounding kit, MG XPower springs (20mm drop), Rossini drilled and grooved discs all round with EBC redstuff pads and Goodridge brake hoses. The engine has had the K-series strength upgrade (oil ladder and multi-layer steel head gasket). I'm running Denso Iridium Power spark plugs with Magnecor HT leads. The alloys are original ZR 16s custom painted. How's that for an answer?!"

a to wszystko pod filmikiem z YT http://www.youtube.com/wa...feature=related
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sob Sty 16, 2010 20:27   

Konix napisał/a:

A ile takie coś pojeździ ?
Dobre pytanie. Trzeba zbudować i zobaczyć.

Konix napisał/a:
Pisałeś o wykorzystaniu silnika T do uturbienia K. Ecu z "T"t będzie bardzo zbliżony do "K"t, ten z serii K będzie pasował bezproblemowo, natomiast używając ECU z serii T będziesz musiał kombinować

Że niby w 1,8T nie ma dodatkowych czujników od turbo?? Raczej ma. Dlatego uważam że ECU da się wsadzić. W przypadku N/A nie było problemu. Wsadziłem i odpaliłem. Nawet Sennowy tester wykrywa go jako 2,0 :lol: :lol: :lol:

Konix napisał/a:
Silnik Rover turbiony kawałkiem blachy, skrzynia Ford, most FSO.

Skrzynia forda spokojnie to wytrzyma. Wytrzymuje 2,9V6 i inne podobne silniczki. Ograniczenie wielkości sprzęgła wynika z konstrukcji dzwona (przerobiony dzwon z FSO). Dla N/A styka. Przy turbo mogło by być cienko...
Most jak na razie żyje. W razie czego Volvo 740 czeka w obwodzie. Ew. fiat 132 ale to towar bardzo deficytowy.

Konix napisał/a:
Do serii T podchodzi skrzynia LT77 która była montowana w SD1 z silnikiem serii O, była również w Landroverze Discovery razem z silnikiem "T" N/A wersja RWD, . Skoro podchodzą do T, to muszą pasować też do K.
Czy będzie pasować do serii K nie wiem ale dzięki za info podrążę temat.

A skrzynia forda została wybrana nie przez przypadek. W Caterhamach je stosują z powodzeniem. Nawet stosowana przez nich 6-tka jest pochodną skrzyni forda.
Można poczytać tu: http://my.voyager.net/~qu...ox-upgrade.html
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sob Sty 16, 2010 20:58   

Bocian_s napisał/a:
Że niby w 1,8T nie ma dodatkowych czujników od turbo?? Raczej ma. Dlatego uważam że ECU da się wsadzić. W przypadku N/A nie było problemu. Wsadziłem i odpaliłem. Nawet Sennowy tester wykrywa go jako 2,0

Od 1.8T ma wszystkie potrzebne czujniki, więc lepiej wsadzić od 1.8T, niż kombinować z ECU od 2.0T. Komputera z N/A całkowicie nie brałem pod uwagę.
LT77 podobno wytrzymuje~300NM, Jej wzmocniona wersja to R380 projektowana na 380NM. Była używana min. w TVR 4.0 i 4.3. Chyba będzie pasować do dzwona z LT77. Niestety Rover 800 ma napęd przedni :cry:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink