Wysłany: Czw Sty 28, 2010 17:03 [R827] LPG..za i przeciw..
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.7 Rok produkcji: 1993
Witam..jestem szczęśliwym posiadaczem Rover 827 Coupe V6 ('93) i zastanawiam się czy załozyc instalacje LPG (zmniejszyc zużycie paliwa) jeżeli tak to jaką ?..nie mam doświadczenia w tym temacie więc proszę o radę..za wszystkie porady będę wdzięczny..pozdrawiam..
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 04, 2011 23:22, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 28, 2010 17:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Czw Sty 28, 2010 20:02
Ten silnik bardzo dobrze chodzi na gazie więc nie widzę problemów. Najlepiej jakbyś miał jakiś zakład który tanio by założył 1 generację, ale to się poprostu zakładom nie opłaca bo robota ta sama a mniejszy zarobek na częściach. Ale w razie co to podaje mój setup:
zbiornik: 60 litrów , 870mm, 315mm (odradzam firmę Grodków bo są zardzewiałe w środku)
mocowanie zbiornika (też odradzam grodków bo to rdza zalana farbą oszukańcza firma!!)
wielozawór: BRC europa do zbiorników cylindrycznych (musi pasować do zbiornika, tzn kąt pochylenia, można podgiąć ramię pływaka tak aby więcej wchodziło)
obudowa wielozaworu BRC
wlew gazu BRC
rurka 8mm (teraz są w użyciu plastikowe rurki, więc warto taką założyć)
elektrozawór na rurkę 8mm BRC ET98
reduktor BRC AT90E 140kW
BLOS
Ceny w/w podzespołów sprawdź sobie na allegro albo w jakichś internetowych sklepach. Chyba tylko wielozawór i jego obudowę musiałem u dystrybutora brc kupować, ok 300zł.
Nie potrzeba emulatorów wtrysków, bo odłącza się je przecinając czerwony kabelek, fotka w w/w temacie.
Emulatory sond lambda też nie są potrzebne, natomiast wypadałoby zamontować przynajmniej jeden wskaźnik AFR, wtedy podczas jazdy widać czy nie jedziemy na zabogatej mieszance. A to jest płynne, np teraz w zimie musiałem zakręcić trochę blosa aby zubożyć mieszankę, bo zimowy gaz jest bardziej kaloryczny.
Sekwencja ma tą zalętę że sama się reguluje, bo kopiuje ustawienia komputera benzynowego. Niestety jest to też wadą w przypadku gdy benzynowe zasilanie nawala, np jeden z wielu jego czujników zapodaje jakieś złe wskazania. A 1 generacja jest o wiele bardziej niezależnym układem.
Elektryka sprowadza się do 3 położeniowego przełącznika:
1. benzyna
2. benzyna + gaz (wtedy gaz ma tą sekundę aby dolecieć do silnika)
3. gaz (wtryski odcięte, pompa paliwa odcięta -biało/różowy kabel w lewym progu)
Na przełomie 3 lat instalkę oceniam na bezproblemową, jedynie co pare tyś km wymieniam filterki bo gaz jest dosyć brudny. Reduktor wystarczy wyregulować na ciśnienie atmosferyczne co jest bardzo proste, tzn na granicy syczenia. A w blosie, śrubka wolnych obrotów wkręcona a jedynie dużą śrubą ustawiamy tak aby przy ok 100km/h były zielone diody na wskaźniku AFR.
[ Dodano: Czw Sty 28, 2010 20:02 ]
jeszcze dodam schemat najprostszej instalki jaki kiedyś sobie narysowałem: >>lpg.pdf
Później zmieniłem na 3 położenia, tzn żeby było przejście benzyna+gaz.
A tutaj optymalne podłączenie reduktora w obieg cieczy chłodzącej: >>schemat, warto zwrócić na to uwagę gazownikom którzy standardowo wpinają w obieg nagrzewnicy.
Ja mam w moim R gaz dream.Jak dotąd jest ok ,pali mi w cyklu miejskim około 16 l na 100 km ,ale jest taki problem że przechodzi na gaz jak uzyska 20stopni taki jest gaz 2 generacji. Ale nie strzela i nic nie rozrywa.Ja za gaz 2 lata temu zapłaciłem 3 400
Sekwencja ma tą zalętę że sama się reguluje, bo kopiuje ustawienia komputera benzynowego.
Nie jest to do końca prawda i można się na tym nieźle przejechać. Sekwencji nie wystarczy zamontować, a potem czekać, aż się "sama wyreguluje". To prawda, że czasy wtrysku gazu są obliczane na podstawie czasu wtrysku benzyny, ale po drodze jest jeszcze skomplikowany algorytm z kilkoma współczynnikami i właśnie mapę współczynników musi prawidłowo dobrać gaziarz. W 90% przypadków mu się to nie udaje albo w ogóle nie próbuje...
ryszard168 napisał/a:
ale jest taki problem że przechodzi na gaz jak uzyska 20stopni taki jest gaz 2 generacji.
Raczej czwartej, bo po cenie wnioskuję, że to "sekwencja"
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Najnowsze sekwencje BRC wpinane są w OBD i nie wymagają jakiejkolwiek regulacji. Natomiast znaczna większość instalacji sekwencyjnych (czyli wszystkie pozostałe) wymagają pierwszej regulacji jak i okresowych podczas przeglądów serwisowych.
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Sob Sty 30, 2010 11:43
Mogę się tylko wypowiedzieć o 1 generacji, silnik 2.7 działa na blosie bezproblemowo na, brak wybuchów, obroty jałowe można sobie śrubką ustawić, przyspieszyć zapłon, brak zdławień, dynamika jak na benzynie jeśli nie lepiej. Nawet jak już gaz się kończy w butli , silnik się dusi ale wybuchów brak.
Jeśli sekwencja to założyłbym jakąś instalkę którą mógłbym później sam regulować, żeby nie uzależniać się od zakładu gazowego. Albo założyć jakąś sprawdzoną konfigurację w poleconym zakładzie.
Natomiast znaczna większość instalacji sekwencyjnych (czyli wszystkie pozostałe) wymagają pierwszej regulacji jak i okresowych podczas przeglądów serwisowych.
Otóż to. Te regulacje to niestety trzeba umieć prawidłowo przeprowadzić, co nie jest zawsze możliwe, jeśli np. gazownik zamontuje źle dobrany reduktor lub dysze wtryskiwaczi (że o montażu tych podzespołów nie wspomnę)...
Tomek1212 napisał/a:
Najnowsze sekwencje BRC wpinane są w OBD i nie wymagają jakiejkolwiek regulacji.
Pewnie masz na myśli Sequent Plug&Drive. Wypadłem z obiegu i nie wiedziałem, że takie cuda są
Czy tam faktycznie nic a nic nie trzeba ustawiać? Żadne mnożniki, korekty itp.? Czy to się sprawdza w praktyce?
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
piter34, za czasów gdy się bawiłem w LPG nie było takich bajerów, wiec doświadczenia w montażu takiej instalacji nie posiadam, natomiast mój brat działa cały czas w tym temacie i z tego co mi mówił to te instalacje są najlepsze.
musi pasować do zbiornika, tzn kąt pochylenia, można podgiąć ramię pływaka tak aby więcej wchodziło)
blue827 nie proponuj komuś czegoś, co może go zabić.
Ograniczenie do 80% objętości butli ma swój cel - ma zapobiec eksplozji w przypadku pożaru auta, ale oczywiście polski pseudomechanik musi być sprytniejszy od inżyniera po 5 latach studiów, mającego praktykę w takich instalacjach i poligon doświadczalny, na którym sprawdza się co i kiedy wybucha.
Osobiście miałem w tym silniku instalację II gen. na sterowniku Bingo-S - przejechane jakieś 80 kkm i żadnych problemów.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum