Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220TI 93.r] Jak oszukac mbc
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220TI 93.r] Jak oszukac mbc
Autor Wiadomość
JAZDAPRZEMO 




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 38
Skąd: czestochowa



Wysłany: Sro Lut 03, 2010 07:17   

Juz sie dogadalem z kolega co mi sprzedal ten komplet i zalatwi mi z de. a u niego ktos zostawil te graty bo mial pakowac do 600 ale cos tam mu nie wyszlo wiec za dobra cene kupilem,tloki,pierscienie wossner,walki ostre ,zawory,talerzyki,2 lekkie kola,komplet uszczelek,glowice, za 2500tys. koles nie mogl tego sprzedac przez 3 lata bo cene mial kosmiczna ale go pocislo i wiesz gotowka inaczej wyglada..Dlatego jak kuc to wszystko..A tak przy okazij to bym kupil sam silnik bez osprzetu 2.0 16v turbo w dobrym stanie bo bym wsadzil cos na czas kiedy bede robil moj jesli ktos ma za dobracene prosze wiadomosc na priv..Lub gg105652..A bym zapomnial siedzenia te kubelki to sa takie same jak w crx i prelude, do tom cata beda pasowac bez przerobek?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lut 03, 2010 07:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Lut 03, 2010 08:29   

JAZDAPRZEMO a nie lepiej kupić silnik w dowolnym stanie, prawie cały kopmlet do remontu masz. Jedno przekładanie silnika będziesz miał mniej, i tak cały silnik zakuwasz, więc nie potrzebujesz w dobrym stanie. Szukaj silnika z 200 albo 400, bo 600 i 800 mają inną miskę olejową, smoka, inną pompę oleju.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lut 03, 2010 09:03   

JAZDAPRZEMO napisał/a:
Juz sie dogadalem z kolega co mi sprzedal ten komplet i zalatwi mi z de. a u niego ktos zostawil te graty bo mial pakowac do 600 ale cos tam mu nie wyszlo wiec za dobra cene kupilem,tloki,pierscienie wossner,walki ostre ,zawory,talerzyki,2 lekkie kola,komplet uszczelek,glowice, za 2500tys. koles nie mogl tego sprzedac przez 3 lata bo cene mial kosmiczna ale go pocislo i wiesz gotowka inaczej wyglada..Dlatego jak kuc to wszystko..A tak przy okazij to bym kupil sam silnik bez osprzetu 2.0 16v turbo w dobrym stanie bo bym wsadzil cos na czas kiedy bede robil moj jesli ktos ma za dobracene prosze wiadomosc na priv..Lub gg105652..A bym zapomnial siedzenia te kubelki to sa takie same jak w crx i prelude, do tom cata beda pasowac bez przerobek?


to rozumiem ze do tego zestawu jakieś męskie turbo?
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
JAZDAPRZEMO 




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 38
Skąd: czestochowa



Wysłany: Sro Lut 03, 2010 09:36   

Najpierw trzeba to zlozyc a trubo pewnie , chociaz nie robie tego zeby miec duzo wiecej mocy a po to byz z silnika wyciagnac tak okolo 280km i to wystarczy zostanie duzy zapas ale bede wiedzial ze nic sie nie posypie,pozatym juz raz mnie wciagnelo i zawsze jest malo a koszty rosna wiec wole miec spokojna glowe o motor i wiem ze porsche z tego nie bedzie nigdy..Takie autko do zabawy i na zloty..O ile cos mi innego w lapy nie wpadnie to go sprzedam i juz..Mam jeszcze troche gratow z poprzedniego auta wiec mam co pakowac po kosztach...Z tym motorem moze racja ale wiem co mam wiec wole kupic cos innego i wpakowac niz jak mam miec niespodzianki kazdy moze mowic ze jest super a pozniej kicha ,fakt ze rozwalic musze wszystko ale wole zalozyc grata po to by jezdzic dla mnie to tylko dzien pracy wiec no problem..Wiesz moze to przesad ale jak zmienisz mu dusze to moze sie obrazic ....SMIESZNE ALE PRAWDZIWE ...Ale oznaczenia silnika sa te same 20t4 turbo ,wieksza miska moze to lepiej ...
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Lut 03, 2010 09:52   

JAZDAPRZEMO napisał/a:
wieksza miska moze to lepiej ...

Większą miskę na 4 krawężniku urwiesz. W 200 i 400 specjalnie zmniejszali miskę, i przez to musieli chłodnicę oleju dołożyć, przez co jest też inna pompa.
 
 
JAZDAPRZEMO 




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 38
Skąd: czestochowa



Wysłany: Sro Lut 03, 2010 12:14   

ja nie daje po kraweznikach,musze to sprawdzicto nie problem i tak blache pod spod daje ale musze to na live zobaczyc,to tylko drobiazgi,myslalem ze jakas powazna zmiana...
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lut 03, 2010 19:23   

JAZDAPRZEMO napisał/a:
ja nie daje po kraweznikach,musze to sprawdzicto nie problem i tak blache pod spod daje ale musze to na live zobaczyc,to tylko drobiazgi,myslalem ze jakas powazna zmiana...


to nie trzeba dawać tylko ze miska olejowa oraz łapa od skrzyni jest taka nisko ze wyczynem jest podjechać i nie zawadzić :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
JAZDAPRZEMO 




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 38
Skąd: czestochowa



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 07:03   

Juz to wczoraj widzialem.mam jeszcze pytanie ile konikow ma nasz silnik bez turbo ktos moze wie? Bo zastanawiam sie jeszcze czy nie wziac zwyklego 20t4 sa w dobrej cenie i wsadzic do autka ciekawe jak dlugo by wytrzymal,wiem ze sa inne sprezania ale powinien troche polatac....a cena 50 procent mniej niz od turbo.Z tymi siedzeniami ktos wie czy od crx albo preludy beda pasowac do tom cata?
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 08:10   

Bez turbo ma 136KM i 185NM, spokojnie wystarczy żeby pociągnąć 200.
JAZDAPRZEMO napisał/a:
wiem ze sa inne sprezania ale powinien troche polatac

Nie montuj do niego sprężarki, bo go przy pierwszym przyspieszaniu rozwali.
 
 
JAZDAPRZEMO 




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 38
Skąd: czestochowa



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 11:21   

Ale chodzi mi o to czy ktos wie ile mocy ma jak sie wyjmie turbo, bo roznica musi byc od standardu bo sa inne spreaznia wiec moc bedzie inna...Mysle jak by normalnej 20t4 dmuchnac 05.b i schamowac ciekawe ile pokaze na wykresie...
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 18:54   

Znalazłem kiedyś w necie jak ktoś do LR defendera wsadził zwykły 20T4H i do tego turbinę (doładowane silniki mają oznaczenie 20T4G) - rozwaliło tłoki więcej w linku poniżej

http://www.cosic.org.uk/M...sion/index.html
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 20:00   

JAZDAPRZEMO napisał/a:
Mysle jak by normalnej 20t4 dmuchnac 05.b i schamowac ciekawe ile pokaze na wykresie...

Wersja 180KM ma dmuchnięcie 0.6B.
Cytat:
Ale chodzi mi o to czy ktos wie ile mocy ma jak sie wyjmie turbo, bo roznica musi byc od standardu bo sa inne spreaznia wiec moc bedzie inna

Nie bardzo rozumiem co próbujesz wykombinować, jak chcesz zmieniać na N/A to nie ma problemu, zakładasz silnik, i rurę od kolektora wydechowego do katalizatora z N/A. MEMS turbo sobie z tym bezproblemu poradzi. Wtedy jest 136KM. Jak kupisz silnik z turbo to zakładasz z turbiną i jest 200KM. Silnik turbo bez turbiny można założyć będzie mieć 110-120KMjeździć się bez problemu da. Silnika N/A z turbiną się nie da, bo rozwali tłoki.Najlepiej kup silnik z takim zamym rodzajem zapłonu (z cewką lub bez) nie będziesz musiał wałka wydechowego i koła zamachowego przekładać.
 
 
JAZDAPRZEMO 




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 38
Skąd: czestochowa



Wysłany: Pią Lut 05, 2010 13:19   

Zapas jakis musi miec mozna sprawdzic przy mniejszym czasami efekty sa zaskakujace?albo troche go odprezyc ,mowie nie siedzialem wczesnie w roverach tylko same uszczelki wymienialem i nie zglebialem tematu ale widze ze moze warto i jakies profity moze z tego beda ,ja pakuje wszystko co sie da do autek,ale wczesniej bawilem sie mazdy silnikami ,przerabialem troche tego tematu,moze czasami moje pytania sa tajemnicze ale to przez uzywanie mojego nazewnictwa,do temtu wiec silnik20t4\r4dohc 16v rodzaj xw poj.1994cm skok i srednica tloka\84,45\89.00-stosunek sprezania to 10.0 =1,kat zawo i gniazda po 45 stopni ,wysokzaworu glowic cylindrow 43.4m a wyso glowic cylindrow to135.8m i z tego mamy w miare 184nm przy 2500obr. i 136km przy 6000obr.
a turbo ma 20t4\r4dohc 16v tez xw poj.1994cm skok i srednica tloka\84,45\89.00-stosunek sprezania to 8.5 =1,kat zawo i gniazda po 45 stopni i z tego 237nm przy 2100obr. i 200km przy 6000obr.wysgl .c. te same cisnie oleju tez ,wiec sorki ale nie moze byc prawda ze sie rozleci tak szybko,wychodzi na to ze tylko uszczelka korekcyjna i juz powinno byc jak w turbo ktore ma 128km po wyciagnieciu turbo wiec moze faktycznie lepiej zlozyc zwykly motor i go troche podkrecic bo ja zadnych powaznych NIE nie widze.....Jeszca jedno czy w tom cacie da sie cos zrobic z tymi uszczelkami bo przy wiekszych predkoasciach wiatr zaglada przez szybki bezramowe.A co do tego filmu to kolego nie zwracasz uwagi na szczegoly popatrz uwaznie na fotki i zobacz ile sprezania ma tamten silnik i tak na zwykly rozum to troche ciezkie to auto i prznoszenie napedu to nie rover200 roznica straszna..No i nie wiadomo ile on mu dal na ladowaniu wiec to nie jest zbyt dobry przyklad...

[ Dodano: Pią Lut 05, 2010 13:19 ]
Ok juz wiem wszystko okazuje sie ze na rovertechu jest wszystko .Dzieki jesli ktos tylko wie czy te siedzenia sa takie same byl bym wdzieczny za odpowiedz...
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Lut 05, 2010 22:25   

JAZDAPRZEMO napisał/a:
...do temtu wiec silnik20t4\r4dohc 16v rodzaj xw poj.1994cm skok i srednica tloka\84,45\89.00-stosunek sprezania to 10.0 =1,kat zawo i gniazda po 45 stopni ,wysokzaworu glowic cylindrow 43.4m a wyso glowic cylindrow to135.8m i z tego mamy w miare 184nm przy 2500obr. i 136km przy 6000obr.
a turbo ma 20t4\r4dohc 16v tez xw poj.1994cm skok i srednica tloka\84,45\89.00-stosunek sprezania to 8.5 =1,kat zawo i gniazda po 45 stopni i z tego 237nm przy 2100obr. i 200km przy 6000obr.wysgl .c. te same cisnie oleju tez ,wiec sorki ale nie moze byc prawda ze sie rozleci tak szybko


Nie wiem czy wiesz ale te dane które przytoczyłeś o niczym nie świadczą, a na pewno nie o stopniu sprężania (no może trochę, ale jeszcze wielu innych informacji brakuje...).

Przytoczyłeś mnóstwo liczb, wymiarów i innych ale próbujesz porównać silnik turbo i n/a, które korzystają z innych podzespołów (tłoki, prawdopodobnie korbowody, na pewno pierścienie na tłokach i inne pierdoły typu sprzęgło i takie tam...).

Co do ciśnienia oleju to też niewiele ma wspólnego z mocą - ważne by było na określonym poziomie i nie wydaje mi się by silniki z turbo potrzebowało wyższego ciśnienia oleju jak już to chłodniejszego oleju ale to inna bajka.

Jeżeli można proszę jaśniej bo się chyba nie zrozumieliśmy (np. ja nie zrozumiałem twojej wypowiedzi) ... .

JAZDAPRZEMO napisał/a:
wychodzi na to ze tylko uszczelka korekcyjna i juz powinno byc jak w turbo ktore ma 128km po wyciagnieciu turbo wiec moze faktycznie lepiej zlozyc zwykly motor i go troche podkrecic bo ja zadnych powaznych NIE nie widze.


Zwróć uwagę na powierzchnie czołowe tłoków:

Silnik 20T4H czyli bez turbo:


Silnik 20T4G czyli turbo:



Można się domyślić na jakiej zasadzie zorganizowano odprężenie silnika turbo...

JAZDAPRZEMO napisał/a:
A co do tego filmu to kolego nie zwracasz uwagi na szczegoly popatrz uwaznie na fotki i zobacz ile sprezania ma tamten silnik i tak na zwykly rozum to troche ciezkie to auto i prznoszenie napedu to nie rover200 roznica straszna..No i nie wiadomo ile on mu dal na ladowaniu wiec to nie jest zbyt dobry przyklad...


I się znowu nie rozumiemy - ciśnienie sprężania silnik ma na dobrym poziomie - nieco ponad 15 bar jest ok - z tego co czytałem kiedyś na forum to w silnik 20T4H powinno być na poziomie około 16 bar - czyli całkiem, całkiem trzyma. A co do stopnia sprężania to myślę że wynosi tak jak w książce napisano - 10:1 (głowica normalna, tłoki normalne - żadnych prób odprężania nie widać)

Co do wagi defendera - myślę, że jest na poziomie tomcat-a - on ma całą budę z aluminium :mrgreen: w dodatku wnętrze wyprute i krótka buda - wręcz myślę, że nawet może być lżejszy od tomcat-a w normalnej, cywilnej wersji.

Tak się zastanawiam czy kolego widzisz różnicę pomiędzy stopniem sprężania a ciśnieniem sprężania? bo odnoszę wrażenie że chyba nie do końca i to może być przyczyną wielu niedomówień ... :wink: jak wyjaśnimy tą kwestię myślę, że będzie mi łatwiej Ci pomóc :grin:

pozdrawiam
 
 
JAZDAPRZEMO 




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 38
Skąd: czestochowa



Wysłany: Sob Lut 06, 2010 07:14   

Wiesz ja pominolem dane ktore dla mnie sa zbedne ,wiem ze zwykly silnik moze spokojnie przyjac 20% wiecej mocy i to dzieki np.turbo,elektronice,nx i nic nie poleci w kosmos na wszelki wypadek mozna zapodac uszczelke korekcyjna i nic mu sie nie stanie,nie chce mu dmuchac nie wiadomo co.Nie jestem molem ksiazkowym ale doladowanie w granicach 20% mocy nic mu nie zrobi.Jak tylko dostane dane z promotora bede wstanie przeliczyc ile dokladnie doladowania bedzie mozna mu podac.Nie chce z tego silnika zrobic nie wiadomo co bo by zostal tylko blok a reszta i tak by poszla od turbo .Do sedna nie jest prawda ze nie mozna go doladowywac o reszte gratow sie nie martwie bo przeciez mam tom cata turbo wiec wszystko zostaje .Zrobie ci przyjemnosc i jak skoncze z checia cie powiadomie,BO TEORIA NIE IDZIE W PARZE Z PRAKTYKA.Co do wagi defendera to sorry ale nawet jak by byl plastik to i tak wazy okolo 2ton...Nie szukam zwad a porad ,ale wstawie zwykly silnik i doladuje go na czas zakucia ori z pelna dokumentacja....Kazdy silnik da sie doladowac tylko trzeba wiedziec co i na ile mozna sobie pozwolic...
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sob Lut 06, 2010 08:37   

JAZDAPRZEMO, ale to się zupełnie kupy nie trzyma. Kupować silnik N/A wymieniać uszczelkę pod głowicą, zmieniać miskę olejową(ta z turbo ma wejście pa powrót oleju ze sprężąrki, w N/A tego nie ma), dorabiać w bloku silnika wyjście na olej do sprężarki. To raczej nie wyjdzie taniej, bo uszczelkę odprężającą będziesz musiał dorabiać. Dużo bezsensownej roboty.
Drugą sprawą jest silnik który masz aktualnie. Ściągałeś głowicę i sprawdzałeś gładzie cylindrów ? Kute tłoki które masz są nominałami czy jakiś nadwymiar ? Jeśli będziesz musiał poprawić cylindry mogą nie pasować. Rozebrałeś dół silnika i sprawdzałeś wał korbowy ? Może wymagać przeszlifowania i panewki które kupiłeś będą latały jak żyd po pustym sklepie. Wszystkie elementy w silniku muszą mieć odpowiednie pasowania, inaczej silnik bardzo szybko szlag trafi. To, że aktualnie chodzi dobrze nie znaczy, że nic nie jest zużyte. Został poskładany odpowiednio w fabryce, ale przez te lata które był używany części się pościerały. Teraz są do siebie dopasowane, ale jak niektóre wymienisz może być beznadziejnie, szczególnie że będą pracować pod większym obciążeniem niż dotychczas.
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Lut 07, 2010 15:58   

JAZDAPRZEMO ja również nie szukam zwady a jedynie chcę pomóc.

Doładowywanie silnia n/a to raczej tylko jakieś soft - oczywiście da to przyrost mocy może nawet większy niż 20%, silnik na pewno to zniesie w miarę dobrze (pod warunkiem właściwego traktowania) ale nakład pracy i środków nie będzie adekwatny do otrzymanych wyników. A uszkodzenia powstałe w tym LR to bardziej wynik panującej temperatury (silnik ma więcej powietrza i temp. spalania automatycznie się podnosi) niż nadmiar mocy

Gdybym miał to robić to bym kupił zwykły silnik 20T4H na allegro - można wyrwać w cenach 700-900 pln - i na jego bazie oparł budowę nowego silnika. sam blok różni się jedynie jedną dziurką (miejsce z którego pociągnięte jest zasilanie olejem dla turbiny) da się dorobić b.małym kosztem. I tak masz zamiar wsadzić nowe tłoki, więc szlif cylindrów to konieczność, a reszta bloku nie jest narażona na zużycie czyli po szlifie będziesz miał blok jak nówka sztuka. Podobnie z głowicą - tyle że ta jest kompletnie identyczna w obu wersjach silnika.
A elementy które musiał byś wsadzić z obecnego silnika to prosta sprawa - miska, pompa, wałki rozrządu, kolektor wydechowy, turbina, osprzęt typu alternator, pompa wodna itp ...

Warto też wiedzieć że bloki były w dwóch rozmiarach nominalnych (średnica cylindra): A=84,442-84,455mm
B=84,456-84,469mm
Jest to oznaczone gdzieś z bloku silnika
 
 
JAZDAPRZEMO 




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 38
Skąd: czestochowa



Wysłany: Pon Lut 08, 2010 07:13   

Wszystko jest ok.Kuje ori.silnik,a ten zwykly jak dla mnie to nie jest duzo pracy.Wymiana uszczelki i planowanie zrobie sam to jakies 4godz.nie wiecej bo sinik jest prosty,cis oleju do turbo tez no problem wystarczy rozdzielacz pod czujnik cis. i troche przewodu,miska to tylko splyw wiec wiertarka i uszczelniacz..turbo ustawie mechanicznie.zostanie mi tylko zabawy zeby zaprogramowac eprom pamieci i tu pewnie posiedze mam mozliwosci wiec nie widze jakis problemow z czasem i kosztami nie beda duze..Wiec nie mam co panikowac ani gdybac,a jak silnik poleci w kosmos trudno bede sie martwil potem....Lubie wyzwania z silnikami mazdy robilem cuda i tez mialo sie nie dac a jednak jest odwrotnie wystarczy wiedza i checi oraz mozliwosci wiec teraz tylko czekam na silnik bo juz znalazlem za 500zl.tylko go koles musi wyjac z angola ,sprawdzilem go i jest dobry wiec jak tylko wezme sie d prac zapodam fotki jak i co robie..Koszt nie przekroczy 1000zl, a efekty moze bede warte tej ceny...Co do skrzyni to mozna samemu kupic ten zestaw sportowy i sameu wlozyc koszt spada z 500f na 185f ...Zostanie tylko dobor sprzegla i tu mysle ze moze macie cos sprawdzonego?Jak skoncze ten zwykly motor i bedzie czym jezdzic wezme sie za kucie na spokojnie bo tam juz musi grac wszystko idealnie a pomylka moze mnie wtedy kosztowac ...I tylko tym moge sie martwic.
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Pon Lut 08, 2010 07:29   

JAZDAPRZEMO napisał/a:
Zostanie tylko dobor sprzegla i tu mysle ze moze macie cos sprawdzonego?

W 180KM jest to samo sprzęgło co w N/A więc nie powinno być problemu.
 
 
JAZDAPRZEMO 




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 38
Skąd: czestochowa



Wysłany: Pon Lut 08, 2010 09:03   

myslalem o sprzegle do zakutego motoru,bo do tego n/a zostaje wszystko z turbo,zamach tylko zmienie no chyba ze nie ma roznicy w kolach..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów PG1 z R820Ti do R220ti
Pyros Tuning mechaniczny 3 Czw Lis 03, 2011 00:28
Pyros
Brak nowych postów [r220ti.2.0turbo.93.r]Jak podniesc moc
JAZDAPRZEMO Tuning mechaniczny 7 Wto Lis 17, 2009 13:13
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink