Ostatnio zaraziłem się od kolegi tą marką, a dokładniej MG i w związku z tym, że jestem "świeży" w tej marce, proszę o pomoc i opinię aut, których linki zamieszczam poniżej.
Pierwsze moje pytania kieruję na MG ZS 2003-2004, ponieważ taki model mnie interesuje.
Ostatnimi czasy większość czasu spędzam na poszukiwaniu informacji, ale jak wiadomo, wszystkiego się nie znajdzie. Otóż, moje pytania brzmią:
1. Silnik - Diesel 2.0 TDi [113KM] - Czyj to silnik, jaka awaryjność i dostępność części?
2. Silnik - Benzyna 1.8 [115KM] + Gaz - Co o tym myślicie?
3. Zawieszenie - Zaadaptowane od Hondy Civic '98 czy się mylę?
4. Jakie jeszcze podzespoły zaadaptowane są od innych marek aut?
Na razie to tyle, a teraz konkrety..Proszę o opinię na n/w autka..
Diesel 2.0 TDi [113KM] - Czyj to silnik, jaka awaryjność i dostępność części?
ad1.TDi to w vw a w Roverach/MG są iDT , silnik niczyj tzn nie zapożyczony od nikogo.
Najbardziej awaryjny w tych silnikach a raczej w tym co pod maską to jest przepływomierz.Dostępna ta częścć jest od ręki za niecałe 300 zeta.Z pozostalymi cześciami i ich dostępnośią to nie wiem bo jeszcze nic mi sie nie zepsuło.Jak sie dba to sie jeździ bezawaryjnie
ad2. nie wiem
ad3. końcówki drążków kierowniczych są takie same jak w hondzie- kupowałem dla siebie to na opakowaniu było napisane:honda civic,R45
ad4. nie wiem bo nic nie musialem naprawiać ani wymieniac
Auto nr1.wydaje mi sie że już go kiedyś widziałem ,poza tym jest z Płocka -poszukaj na forum-trochę było na temat aut z tego miasta
Auto nr2.fajny kolor, a na minus to że benzyna z gazem,wole diesle ale gdyby nie to,to mysle że warty oglądnięcia.
Auto nr3.systematycznie przegladam mobile.de i to auto wisi juz dosyć długo.Wcześniej miało wyzszą cenę
To tyle z mojej strony,może ktoś jeszcze się wypowie
2. Silnik - Benzyna 1.8 [115KM] + Gaz - Co o tym myślicie?
Da się, ale nie celuj w nic gorszego, niż sekwencyjny wtrysk gazu. Jeśli instalacja będzie odpowiednio zamontowana i wyregulowana, to będziesz zadowolony.
irongate napisał/a:
3. Zawieszenie - Zaadaptowane od Hondy Civic '98 czy się mylę?
Tak, bliźniacze z Hondą Civic 5d z lat 95-00, ale w MG ZS są na pewno inne amortyzatory i sprężyny.
irongate napisał/a:
4. Jakie jeszcze podzespoły zaadaptowane są od innych marek aut?
Układ kierowniczy i hamulcowy. Silniki, blachy (poza drzwiami i kilkoma pierdółkami), układ chłodzenia, wydechowy itd. są inne (bo silniki są inne).
- LPG 3 generacji, co oznacza ograniczone możliwości serwisowania (po prostu mało kto się na tym zna) oraz relatywnie kłopotliwą regulację
- brak halogenów z przodu
- brak podłogi w bagażniku...?
- brak el. szybek z tyłu
- jak dla mnie ma obrzydliwy czerwony kolor
ten czerwony jest od handlarza. Czy to dobrze czy źle to nie wiem. W każdym razie widziałem już u niego niejednego rovera więc powinien widzieć co to za sprzęt i na co zwracać uwagę. Samochodzik już trochę czasu stoi po widziałem go w tamtym roku u niego.
Tam gdzie stoi ten samochód jest myjnia/pranie tapicerek więc samochód na pierwszy rzut oka będzie na pewno ładnie wyglądał.
3. Zawieszenie - Zaadaptowane od Hondy Civic '98 czy się mylę?
Uważam że zawieszenie jest w tej budzie bardzo ok. Ma swoje bolączki bo jak już na forum pisaliśmy pojawiają się jakieś stuki gdy jest ciepło (powyżej 5-10 stopni) i mokro. Jak jest sucho albo zimno tak jak teraz to nic nie stuka. Piszę o tym dlatego że jeszcze nie zdołaliśmy rozwiązać problemu co to może stukać
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Dziękuję za wszelkie odpowiedzi, jedne były mniej, drugie bardziej przydatne. Nurtuje mnie jednak odpowiedź i nie tylko zadana w moim poście na pytanie dotyczące silnika, ponieważ, jedni piszą, że silnik jest Made in England, a część potwierdza, że jednak Honda maczała w tym palce, więc jak jest naprawdę z tymi dieslami drodzy użytkownicy? Piter34 do Ciebie kieruje pytanie. Napisałeś w poście, że "Układ kierowniczy i hamulcowy. Silniki, blachy (poza drzwiami i kilkoma pierdółkami), układ chłodzenia, wydechowy itd. są inne (bo silniki są inne)". Jest to pomocna odpowiedź, ale bardziej interesował mnie fakt, od jakich marek konkretnie pochodziły te części? Jeśli chodzi o stukanie w zawieszeniu, jeśli wpadniemy na jakiś pomysł z kolegą co tam może "kuleć", napewno się tym podzielimy.
To jest firma, która projektowała/produkowała silniki dla ROVERa.
Honda ładowała diesle ROVERkowe do Civica i Accordów, ale akurat nie ten, który siedzi w MG ZS. Silnik z MG ZS (jak również z MG ZR oraz R25 i R45) to nowsza wersja silników stosowanych w Accordach/Civicach oraz ROVERkach serii 200/400/600.
[ Dodano: Sro Lut 10, 2010 10:14 ]
Wg strony www.autoweek.nl wersja 115 KM była dostępna od stycznia 2003 roku.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Pomogła: 20 razy Dołączyła: 28 Wrz 2001 Posty: 356 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Lut 11, 2010 20:40
piter34 napisał/a:
orson napisał/a:
http://www.powertrainltd.co.uk/
To jest firma, która projektowała/produkowała silniki dla ROVERa.
Honda ładowała diesle ROVERkowe do Civica i Accordów, ale akurat nie ten, który siedzi w MG ZS. Silnik z MG ZS (jak również z MG ZR oraz R25 i R45) to nowsza wersja silników stosowanych w Accordach/Civicach oraz ROVERkach serii 200/400/600.
Te nowsze klekoty również montowano w Hondach m.in. ACCORD
Dziękuję wszystkim za pomoc. Nadal szukam auta 'sprawnego' w dobrych pieniądzach, ale w dzisiejszych czasach trudno o takie. Każde ma jakąś ukrytą 'historię', która w czasie oględzin wychodzi na jaw.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum