Forum Klubu ROVERki.pl :: Podstawy prawne funkcjonowania samochodów z wideorejestrem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Podstawy prawne funkcjonowania samochodów z wideorejestrem
Autor Wiadomość
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Czw Lut 25, 2010 09:50   Podstawy prawne funkcjonowania samochodów z wideorejestrem

Witam,

Zastanawiałem się ostatnio na podstawą prawną, która pozwala na funkcjonowanie w obecnej formie nieoznakowanym radiowozom z wideorejestratorem. Na podstawie jakich aktów prawnych, samochody te mogą łamać (nieobowiązują) ich przepisy ruchu drogowego. Rozumiem, że radiowózu może nie przestrzegać wszystkich przepisów, gdy jest pojazdem uprzywilejowanym (jedzie na sygnale)... jednak radiozów dokonujący pomiaru (jak rozumiem, przekracza dozwoloną prędkość), nie jest pojazdem uprzywilejowanym. Podobnie sprawa sie ma z linią cięgłą i wszystkich tych rzeczy, których bezkarni policjanci dokonują "w imie prawa".

Takie pytania mnie naszły po ostatnim seansie "Uwaga Pirat".
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 25, 2010 09:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Lut 25, 2010 10:01   

Tomi napisał/a:
Podobnie sprawa sie ma z linią cięgłą i wszystkich tych rzeczy, których bezkarni policjanci dokonują "w imie prawa".


Już niekoniecznie w imię prawa, bo tego typu akcję widziałem i to nie w pogoni tylko w normalnym ruchu ulicznym. A jazda radiowozów bez kierunkowskazów to już nagminnie.
Ostatnio to radiowóz wymusił mi pierwszeństwo i jeszcze się gapili jakbym to ja to zrobił ;/
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Czw Lut 25, 2010 10:12   

Kozik napisał/a:
Tomi napisał/a:
Podobnie sprawa sie ma z linią cięgłą i wszystkich tych rzeczy, których bezkarni policjanci dokonują "w imie prawa".


Już niekoniecznie w imię prawa, bo tego typu akcję widziałem i to nie w pogoni tylko w normalnym ruchu ulicznym. A jazda radiowozów bez kierunkowskazów to już nagminnie.
Ostatnio to radiowóz wymusił mi pierwszeństwo i jeszcze się gapili jakbym to ja to zrobił ;/


Ja nie piszę o tym, co się dzieje na ulicy, ale o tym, co jest znakomicie udokumentowane, udowodnione i ogląda to cała Polska. Więc nie ma tu żadnego problemu z udowodnieniem... dlatego pytam o podstawy prawne.
 
 
Yog-Sothoth 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 501
Skąd: Warszawa

Rover 800

Wysłany: Czw Lut 25, 2010 10:15   

Nie ma podstawy, jest tylko ciche przyzwolenie IMHO. Ostatnio właśnie na TVN Turbo widziałem jak gonili gościa co przejechał na wczesnym czerwonym, za to oni już mocno po zmianie i bardzo wątpie że w tym momencie włączyli sygnał, bo jeszcze mierzyli gościa więc nie mogli go ostrzec. Zresztą nawet włączenie sygnału nie daje im chyba prawa do jechania jak się chce, muszą ocenić czy wszyscy uczestnicy ruchu są powiadomieni o ich sygnale i nie ma ryzyka.
Bez sygnału są zwykłym pojazdem który musi się stosować do oznaczeń na drodze, ale oczywiście tak łatwiej łapać kierowców :)
_________________
Sprzedam części R800 turbo 200KM - https://www.dropbox.com/s...qkqhx/graty.txt
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Czw Lut 25, 2010 12:54   

Nawet jak zrobi sie afera, ze nie maja pozwolenia to w koncu to zalegalizuja.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
zetes 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 559
Skąd: Turek

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 25, 2010 13:33   

Tomi, wydaje mi się, że sprawa regulacji prawnych w zasygnalizowanym przez Ciebie temacie przedstawia się w następujący sposób :
Art.131, ust.1, pkt.1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r - prawo o ruchu drogowym /Dz.U. z 2005r Nr 108, poz.908 j.t./ daje delegację ustawową upoważniającą stosownego ministrów do wydania rozporządzenia regulującego organizację, zsczegołowe warunki i sposób wykonywania kontroli ruchu drogowego.
Delegację tę realizuje Rozoprządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 30 grudnia 2002 roku - w sprawie kontroli ruchu drogowego /Dz. U. Nr 14 z 2003r, poz.144 z póżn. zm./
To są podstawowe akty prawne w tym przedmiocie, jeżeli nie zawierają szczegółów ćie interesujących to pozostaje jeszcze kwestia wydania stosonych zarządzen przez Komendanta Głownego Policji. Nie mam w tej chwili czasu aby to prześledzic do końca.
:wink:

[ Dodano: Czw Lut 25, 2010 13:33 ]
Wkradlo się trochę błędow pisarskich, ale to z pośpiechu :grin:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Pavel 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 77
Skąd: Toruń



Wysłany: Pią Lut 26, 2010 11:30   

Padało tu kilka sformułowań, że pojazd uprzywilejowany jest święty, albo jak włączy koguta to już wszystko może itp. (oczywiście w skrócie).

W tej chwili nie potrafię wskazać gdzie, natomiast nie dawno czytałem artykuł na ten temat, że pojazd uprzywilejowany musi stosować się do przepisów ruchu drogowego tak jak każdy inny pojazd. Jedynie co różni go od zwykłego pojazdu jest to, że po pierwsze jest oznakowany, a po drugie używa sygnału świetlnego(niebieski) i dźwiękowego.

Czyli pojazdem uprzywilejowanym staje się dopiero jak włączy sygnał świetlny i dźwiękowy, ma obowiązek stosować się do przepisów ruchu drogowego jak każdy inny pojazd (łącznie z przekraczaniem prędkości) – ma jedynie tę możliwość, że inne pojazdy w miarę możliwości powinny mu ustąpić pierwszeństwa przejazdu, jedynie przy ruszaniu ze skrzyżowania nie obowiązuje w miarę możliwości tylko po prostu musimy.

Dlatego moim skromnym zdaniem, pojazd nieoznakowany, bez sygnałów dźwiękowych i świetlnych jadąc za tzw. „piratem”, również łamie prawo, z cichym przyzwoleniem samej policji, bo przecież sobie mandatu nie wystawią.
_________________
POMOC OSOBOM POSZKODOWANYM W WYPADKACH - ODSZKODOWANIA
 
 
Yog-Sothoth 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 501
Skąd: Warszawa

Rover 800

Wysłany: Pią Lut 26, 2010 11:44   

Pamiętam że była chyba jakaś rozprawa, gdzie sąd właśnie ukarał taką lotną załogę za nieprzepisową jazdę.. W sumie 99% materiału z Uwaga Pirat to materiał dowodowy, widać ile jadą, widać kiedy włączają syreny, widać kto kieruje, nic tylko wysłać wnioski do sądu ;)
_________________
Sprzedam części R800 turbo 200KM - https://www.dropbox.com/s...qkqhx/graty.txt
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Lut 26, 2010 11:52   

Pavel napisał/a:
W tej chwili nie potrafię wskazać gdzie, natomiast nie dawno czytałem artykuł na ten temat, że pojazd uprzywilejowany musi stosować się do przepisów ruchu drogowego tak jak każdy inny pojazd.

To czytałeś jakiś dziwny artykuł - lepiej poczytać źródło - PoRD: :)
Cytat:
Art. 2.
38) pojazd uprzywilejowany - pojazd wysyłający sygnały świetlne w postaci niebieskich świateł błyskowych i jednocześnie sygnały dźwiękowe o zmiennym tonie, jadący z włączonymi światłami mijania lub drogowymi;
określenie to obejmuje również pojazdy jadące w kolumnie, na której początku i na końcu znajdują się pojazdy uprzywilejowane wysyłające dodatkowo sygnały świetlne w postaci czerwonego światła błyskowego;

Dział II
Ruch drogowy
Rozdział 1
Zasady ogólne
Art. 9.
Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani ułatwić przejazd pojazdu uprzywilejowanego, w szczególności przez niezwłoczne usunięcie się z jego drogi, a w razie potrzeby zatrzymanie się.

Oddział 4
Warunki używania pojazdów w ruchu drogowym
Art. 53.
1. Pojazdem uprzywilejowanym w ruchu drogowym może być pojazd samochodowy:
1) jednostek ochrony przeciwpożarowej;
2) pogotowia ratunkowego;
3) Policji;
4) jednostki ratownictwa chemicznego;
5) Straży Granicznej;
6) Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego;
7) Agencji Wywiadu;
7a) Centralnego Biura Antykorupcyjnego;
7b) Służby Kontrwywiadu Wojskowego;
7c) Służby Wywiadu Wojskowego;
8) Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej;
9) Służby Więziennej;
10) Biura Ochrony Rządu;
10a) kontroli skarbowej;
10b) Służby Celnej;
11) Inspekcji Transportu Drogowego;
12) jednostki niewymienionej w pkt 1–11, jeżeli jest używany w związku z ratowaniem życia lub zdrowia ludzkiego – na podstawie zezwolenia ministra właściwego do spraw wewnętrznych.
1a. Minister właściwy do spraw wewnętrznych stwierdza wygaśnięcie zezwolenia, o którym mowa w ust. 1 pkt 12, gdy ustaną okoliczności uzasadniające wykorzystanie
pojazdu jako uprzywilejowanego.
2. Kierujący pojazdem uprzywilejowanym może, pod warunkiem zachowania szczególnej ostrożności, nie stosować się do przepisów o ruchu pojazdów, zatrzymaniu i postoju oraz do znaków i sygnałów drogowych tylko w razie, gdy:
1) uczestniczy:
a) w akcji związanej z ratowaniem życia, zdrowia ludzkiego lub mienia albo koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa lub porządku publicznego albo
b) w przejeździe kolumny pojazdów uprzywilejowanych,
c) w wykonywaniu zadań związanych bezpośrednio z zapewnieniem bezpieczeństwa osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe, którym na mocy odrębnych przepisów przysługuje ochrona;
2) pojazd wysyła jednocześnie sygnały świetlny i dźwiękowy; po zatrzymaniu pojazdu nie wymaga się używania sygnału dźwiękowego;
3) w pojeździe włączone są światła drogowe lub mijania.
3. Kierujący pojazdem uprzywilejowanym jest obowiązany stosować się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby kierujące ruchem lub upoważnione do jego kontroli.
4. Minister właściwy do spraw wewnętrznych, uwzględniając w szczególności konieczność zapewnienia porządku, sprawności i bezpieczeństwa ruchu drogowego, określi, w drodze rozporządzenia, okoliczności, w jakich używane są pojazdy uprzywilejowane w kolumnach.

Opierajmy się na PoRD, a nie na artykułach. :)
Yog-Sothoth napisał/a:
Pamiętam że była chyba jakaś rozprawa, gdzie sąd właśnie ukarał taką lotną załogę za nieprzepisową jazdę.

Zgadza się - ztcp została orzeczona wina, ale z odstąpieniem od wymierzenia kary.

Trzebaby sprawdzić stan prawny, ale podejrzewam, że po takiej sprawie KGP podjęła jakieś działania nt. zalegalizowania takich akcji, tylko, znając życie, utknęły gdzieś w MSWiA albo MI.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Pavel 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 77
Skąd: Toruń



Wysłany: Pią Lut 26, 2010 12:17   

Cytat:
Art. 2.
38) pojazd uprzywilejowany - pojazd wysyłający sygnały świetlne w postaci niebieskich świateł błyskowych i jednocześnie sygnały dźwiękowe o zmiennym tonie, jadący z włączonymi światłami mijania lub drogowymi;

2. Kierujący pojazdem uprzywilejowanym może, pod warunkiem zachowania szczególnej ostrożności, nie stosować się do przepisów o ruchu pojazdów, zatrzymaniu i postoju oraz do znaków i sygnałów drogowych tylko w razie, gdy:

uczestniczy: w akcji związanej z ratowaniem życia, zdrowia ludzkiego lub mienia albo koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa lub porządku publicznego albo wiezie VIP-a.



czyli wynika z tego jasno, że nasz pojazd z kamerką, tak samo łamie przepisy ruchu drogowego jak jadący przed nim "pirat", bo nie jest pojazdem uprzywilejowanym, nie ratuje życia ani porządku publicznego i nie przewozi VIP-a. Pojazdem uprzywilejowanym staje się w momencie włączenia tych sygnałów, czyli dopiero jak zatrzymuje tego "pirata", a nie jak za nim jedzie i go filmuje.
_________________
POMOC OSOBOM POSZKODOWANYM W WYPADKACH - ODSZKODOWANIA
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Lut 26, 2010 12:25   

Pavel napisał/a:
czyli wynika z tego jasno, że nasz pojazd z kamerką, tak samo łamie przepisy ruchu drogowego jak jadący przed nim "pirat", bo nie jest pojazdem uprzywilejowanym, nie ratuje życia ani porządku publicznego i nie przewozi VIP-a.

Tak, ale nie wynika to co napisałeś:
Pavel napisał/a:
nie dawno czytałem artykuł na ten temat, że pojazd uprzywilejowany musi stosować się do przepisów ruchu drogowego tak jak każdy inny pojazd. Jedynie co różni go od zwykłego pojazdu jest to, że po pierwsze jest oznakowany, a po drugie używa sygnału świetlnego(niebieski) i dźwiękowego.

Pavel napisał/a:
Pojazdem uprzywilejowanym staje się w momencie włączenia tych sygnałów, czyli dopiero jak zatrzymuje tego "pirata", a nie jak za nim jedzie i go filmuje.

Tak. Jak już napisał Yog-Sothoth - była już taka sprawa w sądzie i zakończyła się ztcp skazaniem, a KGP miała przedstawić nowelizację przepisów, ale chyba jej jeszcze nie ma, bo nic na ten temat nie słyszałem.

Generalnie to ma być nie długo nowelizacja PoRD pozwalająca Policji np. interwencje i na wystawianie mandatów na terenie prywatnym (np. supermarkety) nie tylko za zagrożenie bezpieczeństwa, ale również za "zwykłe" łamanie PoRD (np. parkowanie na miejscach dla niepełnosprawnych), więc może załatwią to za jednym zamachem.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Yog-Sothoth 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 501
Skąd: Warszawa

Rover 800

Wysłany: Pią Lut 26, 2010 16:38   

Rozumiem że niektórych trzeba przywołać do porządku, ale to zakrawa na ironię w momencie gdy ci którzy mnie karają popełniają dokładnie te same wykroczenia i zagrożenie na drodze. W sumie każdy złapany powinien przyjąć mandat i z marszu złożyć zawiadomienie o wykroczeniu tego pojazdu w celu ukarania kierowcy.
Najlepsi są ci co jadą za biednym delikwentem przez parenaście minut, aż zbierze mu się ładna pula i dopiero ściągają, a przez ten czas mógł zapewne spowodować wypadek.
_________________
Sprzedam części R800 turbo 200KM - https://www.dropbox.com/s...qkqhx/graty.txt
 
 
 
harinezumi 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Kwi 2007
Posty: 60
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Lut 26, 2010 17:08   

Dlatego niektóre działania podejmowane przez określone podmioty w ramach ustawowych uprawnień (np. Policja) nie powodują bezprawności która następuje gdy takie same działania podejmuje inny podmiot (np. kierowca-pirat). Są to tzw. kontratypy.
Nie ma więc w tym nic dziwnego że Policja ścigając przekracza prędkość, wyprzedza na ciągłej itd. jeżeli nie ma innych możliwości zatrzymania takiego pirata. Odmienny punkt widzenia prowadziłby do wniosku że np. lekarz poszedłby siedzieć bo w czasie operacji otworzył pacjenta i spowodował w ten sposób uszkodzenie ciała.
_________________
ROVER 400 - BLUESMOBIL
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 26, 2010 20:21   

Dokładnie jak maciej piszę sprawa była orzeczono winę kierowcy radiowozu, po tym jak o sprawie zrobiło się dość głośno miała wejść nowelizacja notabene razem z nowelizacją dotyczącą uprawnień policjantów na drogach wewnętrznych bo jak na razie mogą interweniować tylko i wyłącznie w przypadku kolizji i zagrożenia zdrowia lub życia. Druga sprawa gdzieś czytałem, ze dowody policji zdobyte niezgodnie z prawem nie mogą być dowodem w sprawie, prawda to?
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sob Lut 27, 2010 01:45   

Yog-Sothoth napisał/a:
Najlepsi są ci co jadą za biednym delikwentem przez parenaście minut, aż zbierze mu się ładna pula i dopiero ściągają, a przez ten czas mógł zapewne spowodować wypadek.

Dlatego teoretycznie Policja powinna natychmiast "dążyć do zatrzymania" po ujawnieniu PIERWSZEGO wykroczenia, ale to sformowanie ma szerokie pole do interpretacji, ale tak powinno być... ;)

harinezumi, dokładnie! :)
Pływak napisał/a:
Druga sprawa gdzieś czytałem, ze dowody policji zdobyte niezgodnie z prawem nie mogą być dowodem w sprawie, prawda to?

ZTCW to w USA tak, a w krajach europejskich nie, co w sumie jest rozsądne, bo dlaczego niby wykroczenie popełnione przez Policję ma "kasować" wykroczenie sprawcy?
Policjanta powinno się ukarać osobno, ale wykroczenie, które ujawnił też powinno zostać ukarane, czyż nie?
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Bordos 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 278
Skąd: Gda



Wysłany: Sob Lut 27, 2010 12:53   

Pływak napisał/a:
ZTCW to w USA tak, a w krajach europejskich nie, co w sumie jest rozsądne, bo dlaczego niby wykroczenie popełnione przez Policję ma "kasować" wykroczenie sprawcy?


Nie ma kolego kasować wykroczenia sprawcy, lecz policja powinna zdobywać dowody TYLKO I WYŁĄCZNIE w sposób zgodny z prawem. Jak wiadomo - cel nie uświęca środków.
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Nie Lut 28, 2010 13:05   

maciej napisał/a:
Dlatego teoretycznie Policja powinna natychmiast "dążyć do zatrzymania" po ujawnieniu PIERWSZEGO wykroczenia, ale to sformowanie ma szerokie pole do interpretacji, ale tak powinno być... ;)


Wydaje mi sie, ze to jest wlasnie ta kosc niezgody. Bo to tylko teoretycznie ;)

Rozumiem, ze niektorzy chcieliby by wiedorejestratorow wogole nie bylo na drogach, moznaby lamac przepisy do woli ;P Ja zostalem kiedys sfilmowany i to jest ok. Tylko nie wydaje mi sie ok, by panowie policjanci jechali za mna od Reala do Auchan w Piasecznie, na oko strzelam 5-7 km, czekajac, czy nie zlamie wiecej ograniczeń, niz za pierwszym strzalem jak mnie namierzyli ;) Nie dyskutowalem, bo przekroczylem. Pan byl mily, uprzejmy. Sprzwa jasna. Jednak w swietle przepisow powinni mnie zatrzymac po pierwszej 50 - godzina 2 w nocy 3 pasmowa droga - lecialem chyba 83 km/h UWAGA PIRAT ;) Ale prawo to prawo, wiec kwit dostalem :)

Panowie jechali za mna oczywiscie z taka predkoscia by byc za mna, wiec rowniez lamali zakazy na 50 i 70 ktore wskakuja na tym odcinku ulicy Pulawskiej ;) jakby zlamali jeden zakaz i mnei zatzrymali to w mysl przepisow byloby to ok. Jezeli jednak jada za man iles km i lamia kolejne ograniczenia, gdzie nie ma problemu z zatrzymaniem mnie, bo jestem jednym z moze 3-5 aut wogole na ulicy ;) To wlasnie takie sytuacje budza watpliwosci i opor spoleczenstwa, bo sie oakzuje, ze to nie jest wylapywanie piratow tylko czyhanie na mandaty :/

Wracajac do innego watku - wyobrazacie sobie, by straz pozarna jadaca do waszego domu zatrzymywala sie na swiatlach i jechala 50 w zabudowanym ?? ;) Po to sa "uprzywilejowani" zeby mogli dojechac szybciej na miejsce wypadku/pozaru/zdarzenia. Maciej wskazal juz podstawy prawne ;) tutaj zawsze mozna na niego liczyc :D

Kolejna sporna kwestia, to kiedy wypadek/kolizja osoby cywilnej mial miejsce z pojazdem uprzywilejowanym. Byl dosc glosny przyklad kobiety, ktora miala kolizje z pojazdem BOR-u. To, ze sa pojazdem uprzywilejowanym, nie powoduje, ze moga bezgranicznie lamac przepiy. Jezeli wjezdzaja na skrzyzowanie na czerownym, to tylko po uprzednim upewnieniu sie, ze nie stworza tym zagrozenia. Jednak dochodzenie praw w sadach nie nalezy do najprzyjemniejszych rzeczy w tym kraju O_o
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Nie Lut 28, 2010 17:15   

Ja tez mialem przypadek ciekawy, bo na wlocie do Warszawy przez Wesola. Droga dwu pasmowa, oddzielona pasem zieleni, wokol tylko las, bdb oswietlona, a ktos tam postawil 60. No i bedac jedynym autem na drodze o 5:15 pojechalem 109.9km/h. Panowie wystartowali za mna blyskawicznie (maja to odejscie ;) ) i od razu mnie zatrzymali nie czekajac na wiecej. Najlepsze jest to, ze jeszcze 100m/h i dostalbym 10pkt !!
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 01, 2010 11:36   

Bordos napisał/a:
Nie ma kolego kasować wykroczenia sprawcy, lecz policja powinna zdobywać dowody TYLKO I WYŁĄCZNIE w sposób zgodny z prawem.

Oczywiście, i dlatego ztcw te przepisy zostaną zmienione, bo po prostu ktoś nie pomyślał.

To jak z wejściem na teren prywatny - normalnie to jest wtargnięcie, ale jeśli robi to Policjant, bo np. usłyszał krzyki to już jest umocowane prawnie działanie w oparciu o uzasadnione podejrzenie - tak samo ma się sprawa z wideoradarami, tylko nie zostało to jeszcze poprawnie skodyfikowane.
Bordos napisał/a:
Jak wiadomo - cel nie uświęca środków.

Wszystko zależy od sytuacji. W tym przypadku, jak dla mnie, to tylko kwestia przeoczenia, które zostanie uzupełnione.
maniaq napisał/a:
Ja zostalem kiedys sfilmowany i to jest ok. Tylko nie wydaje mi sie ok, by panowie policjanci jechali za mna od Reala do Auchan w Piasecznie, na oko strzelam 5-7 km, czekajac, czy nie zlamie wiecej ograniczeń, niz za pierwszym strzalem jak mnie namierzyli ;) Nie dyskutowalem, bo przekroczylem. Pan byl mily, uprzejmy. Sprzwa jasna. Jednak w swietle przepisow powinni mnie zatrzymac po pierwszej 50 - godzina 2 w nocy 3 pasmowa droga - lecialem chyba 83 km/h UWAGA PIRAT ;) Ale prawo to prawo, wiec kwit dostalem :)

Wiesz, można na to spojrzeć z ich strony, bo zawsze są dwie strony nawet w tej strasznej Polsce.

Może uznali, że nie jesteś niebezpieczny i czekali na kogoś kto będzie - wiesz przecież, że tam ludzie jeżdżą i 160 i więcej, a czerwone światła niczemu nie przeszkadzają, a gdy na kontrolowanym odcinku okazało się, że nie było nikogo innego to podjęli interwencję wobec Ciebie.

Kolega tak miał na trasie z Białegostoku - TIR i za nim osobówka jechały 100-105 km/h, on wyprzedził 120 km/h i pojechał dalej.

Okazało się, że osobówka to radiowóz, radiowóz dogonił go, zatrzymał, a drugi policjant wysiadł i zatrzymał również TIRa, za którym wcześniej jechał już jakiś czas.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Wto Mar 02, 2010 21:42   

Cytat:
To, ze sa pojazdem uprzywilejowanym, nie powoduje, ze moga bezgranicznie lamac przepiy


No niestety jakiś czas temu chyba nieługo po dojściu PISu do władzy była afera ,nie pamiętam czy to premiera czy prezydenta BOR eskortował do kądś i wręcz spychali auta na pobocze bo sie władza spieszyła.
Sam miałem podobną sytuację gdy wracając z Kostrzyna z naprzeciwka mijałem konwój policyjny jadący na Woodstock. Droga wązka bez pobocza i rów a cwaniaczki dwoma pasami w moją stronę i jeszcze długimi mi świecił żebym mu zjechał. Kompletny brak wyobraźni i chęc poszpanowania bo widać okazji do tego mało mają.
Nie zjechałem bo do rowu bym wpadł jedynie zwolniłem i do krawędzi zjechałem a oni na 3ciego środkiem jakoś pojechali.


Co do długiej jazdy za "klientem" i poczekania aż mu/jej się uzbiera to prawnie może i to nie jest zbyt prawidłowe ale przynajmniej nie będzie sie wtedy kierowca tłumaczył tak jak to często robią w programach tv "raz mi sie zdarzyło" bo na kamerze wyjdzie ,że kilka razy pod rząd.
Jestem za wstawianiem mandatów a osoby łamiące przepisy powinny przyjmować je i płacić po męsku. Sam czasami przekroczę prędkośc ale świadomy możliwych konsekwencji.
Natomiast cennik powinien być obliczany w inny sposób tak ,zeby bogate cwaniaki nie śmiały się w twarz mówiąc nie mam drobnych na 800zł mandat.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink