Forum Klubu ROVERki.pl :: [R820] Remont zawieszenia skąd części Pilne
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R820] Remont zawieszenia skąd części Pilne
Autor Wiadomość
pawelja89 



Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 12
Skąd: Białystok



Wysłany: Sro Mar 03, 2010 12:36   [R820] Remont zawieszenia skąd części Pilne
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994

Witam!
Mam taki problem bo chcę zrobić zawieszenie w swoim Roverku ale nie mogę znaleźć części do niego :cry:

Zajechałem wczoraj do mechanika i powiedział ze muszę kupić następujące części :

1. tulejki na górnych wahaczach przód prawa i lewa strona
2. tulejki stabilizatora prawa i lewa strona
3. przegub prawy
4.osłony przegubów prawa i lewa strona
5.końcówka drążka kierowniczego lewa.

Zajechałem dziś do Foty i mówią mi ze ciężko będzie czyli :

ad1. jeżeli chodzi o sworznie to maja ale nie wiedzą czy to chodziło mechanikowi
ad2. nie maja
ad3. mają ale za około 250zł
ad4. nie mają
ad5. mają za 70 zł

I teraz moje pytanie skąd można wziąć te części i żeby nie płacić za dużo :wink:
i dodam ze sie na mechanice praktycznie nie znam :cry:
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 05, 2011 08:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 03, 2010 12:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Mar 03, 2010 12:57   

AD1. Z tym będzie problem. Co prawda na allegro jest taka tulejka, oryginał Rover, ale jedna kosztuje 350zł. Ja u siebie dorabiałem tę tulejkę od Mazdy 121, zrobiłem na niej już ponad 30tys km i działa bez zarzutu (cena tulejki z mazdy - 15zł)

AD2. Zapewne chodzi o łącznik stabilizatora, część łatwo dostępna i niezbyt droga http://moto.allegro.pl/it...5_827_nowy.html

AD3, AD4. 250zł to normalna cena jak za przegub do tego modelu, ja płaciłem coś koło 260zł. W zestawie będzie osłona. Samą osłonę też można kupić (znajomy ostatnio kupował do R820, ale nie wiem ile płacił)

AD5. 70 zł to normalna cena, taniej raczej nie znajdziesz.

Największy problem będziesz miał z tymi tulejkami wahacza górnego (na pewno nie chodziło mechanikowi o sworznie), jest troche zabawy żeby podpasować te tulejki od mazdy, ale patrząc na koszty to chyba warto.
Na forum nawet jest gdzieś temat o tych wahacza górnych.

Aha, możesz jeszcze zadzwonić do nich http://moto.allegro.pl/it...owany_wawa.html i spytać się czy nie podjęliby się regeneracji twoich wahaczy. Tyle, że na zdjęciach widać, że sworzeń został stary, tulejki również, więc nie wiadomo co oni tam dokładnie w nim regenerują.
 
 
 
arczi83 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 310
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Mar 03, 2010 17:13   

AD 1. http://tedgum.pl/sklep/pr...roducts_id=3324
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Sro Mar 03, 2010 20:24   Re: [Rover 820SI 94r] Remont zawieszenia skad czesci Pilne

pawelja89 napisał/a:

1. tulejki na górnych wahaczach przód prawa i lewa strona

Jeśli faktycznie mechanikowi chodziło o tulejki to da się je reanimować, rezkręcając, wymieniająć smar, można też włożyć plastikowe podkładki pomiędzy metalowe i teflonowe krążki aby było ściślej ale tego nie próbowałem. Zdjęcia: http://forum.roverki.eu/v...p=305826#305826

Ale możliwe że mechanikowi chodziło o luzy na górnych sworzniach??
w tym temacie już o tym pisałem: http://forum.roverki.eu/v...c.php?p=442528&

Cytat:
4. osłony przegubów prawa i lewa strona

4max: 4302-12-0094 21mm, 85mm, 103mm 23zł /szt intercars. musisz kupić dwie. W zestawie są już opaski i trochę smaru.


A czy mechanik sprawdzał dolne sworznie? Ich nie słychać nawet jak są luzy. A jeśli będą wymieniane osłony przegubów to przy okazji można by też wymienić dolne sworznie, nie są strasznie drogie.
 
 
pawelja89 



Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 12
Skąd: Białystok



Wysłany: Sro Mar 03, 2010 21:26   

Wielkie dzięki za pomoc. Chyba kupię te tulejki co polecił arczi83, Mimo że drogie ale bede pewny ze zrobione i bedize spokój. A musze wymienic bo straszne luzy są.

A ktos może pomoże mi z punktem 2 czyli tulejki stabilizatora na prawą i lewą stronę. Pytałęm mechanika to powiedział ze nie chodzi o łącznik stabilizatora tylko o tulejki.

Skad je można wziąć i w jakiej cenie.

blue827, dzieki za podpowiedź z osłonami na przeguby bo jak byłem wczesniej to mówili ze nie maja a teraz sie znalazły zamówiłem i jutro bedą.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Mar 03, 2010 21:30   

Osłonę przegubu kup jedną bo drugą będziesz miał przy przegubie który i tak musisz kupić.
 
 
 
pawelja89 



Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 12
Skąd: Białystok



Wysłany: Sro Mar 03, 2010 22:13   

Tomek1212, dzięki za informacje. Zawsze to 23 zł w kieszeni.

A może ktoś podpowie coś w sprawie tulejek stabilizatora. Może ktoś wie gdzie je można dostać bo szukałem już chyba wszędzie i nigdzie znaleźć nie mogę :sad:

Czy moze to są tulejki stabilizatora?: http://tedgum.pl/sklep/pr...roducts_id=3311 Napisane jest "TULEJA DRĄŻKA REAKCYJNEGO PRZEDNIEGO"
Dodam ze się nie znam na mechanice :cry:
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Czw Mar 04, 2010 11:33   

'gumy stabilizatora' (tulejki) tak powinny wyglądać:

Niestety nie wiem czy jest taka część w sprzedaży do rovera 800. Pewnie dałoby się dobrać z jakiegoś innego samochodu, tylko trzeba zmierzyć średnicę drążka i wymiary tej gumy. Ale to jest tylko stabilizator przechyłów samochodu, więc nic strasznego jeśli tam są luzy, napewno się nie urwie. Ostatecznie można nawinąć trochę taśmy izolacyjnej na drążek w miejscu gdzie jest guma.

[ Dodano: Czw Mar 04, 2010 11:33 ]
poniżej schemat komponentów przedniego zawieszenia:

38,40 - tulejki stabilizatora wzdłużnego, co podałeś link
54 - gumy stabilizatora poprzecznego, zdjęcie wyżej
 
 
Greeg1987 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 37
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pią Mar 05, 2010 00:59   

Odnośnie górnych wahaczy:
Pojechałem do znajomego tokarza, i ten wytoczył mi zamiast gum teflon:))
jak na razie wszystko jest ok
Cena: 20zł od strony :))
Plus sworznie wahacza Oryginał
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Pią Mar 05, 2010 06:53   

Greeg, szkoda że nie zrobiłeś jakichś fotek. Pewnie tokarz dorobił cienkie podkładki takie jak ta:
 
 
Greeg1987 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 37
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pią Mar 05, 2010 12:49   

Przy najbliższej okazji wrzucę
ni podkładki tylko całe tuleje z teflonu:)
Jak dam rade to wrzucę, teraz chyba mi pasek przeskoczył i mam trochę innej roboty :( (
 
 
 
pawelja89 



Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 12
Skąd: Białystok



Wysłany: Sob Mar 06, 2010 00:59   

arczi83, dziki za porade tego sklepu tulejki dobre mimo ze drogie. teraz całkiem inna jazda :wink: te tulejki z tego sklepu tez nie są gumowe tylko jakieś inne a że ja sie na tym za bardzo nie znam to już druga sprawa.
Dziś wymieniałem wszystko u mechanika to okazało sie później ze jeszcze musze drugi przegub wymienic :sad: a to niestety nie małe koszty wiec bedize musiało poczekac.
 
 
Greeg1987 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 37
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Czw Lip 01, 2010 17:43   

Apeluję do wszystkich którzy mają 827

Chodzi o górne wahacze, ja zamiast gum mam wytoczone z teflonu tuleje
kosztowało mnie to 20zl a jest niezniszczalne tylko czasem skrzypi ale wystarczy siknąć wd 40
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Czw Lip 01, 2010 18:32   

Ja mam tuleje z mazdy, kosztowało mnie to 12zł i beż zbędnych skrzypień wytrzymało jak na razie ponad 40tys km.
 
 
 
Misiek 



Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 14
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Lip 02, 2010 08:37   

Na czym polegało dopasowywanie tuleji od mazdy?
Coś trzeba docinać czy poprostu młotek i trochę cierpliwości?
No i czy te stare tuleje da radę wyjąć w domowych warunkach.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Lip 02, 2010 10:06   

Stare tuleje wyciągałem bez większych problemów. Nowe tuleje od mazdy też w miare ładnie pasują. Przydaje sie jednak duze imadło albo duży ścisk stolarski aby całość potem poskładać do kupy.
 
 
 
michukrk 



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 5
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Maj 28, 2012 17:19   

No to miałeś fart,bo moje tuleje do górnego wahacza siedzą tak mocno że nie jestem w stanie ich wyciągnąć :\
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R820] Remont Skrzyni biegów??
pawelja89 Rover serii 800 12 Czw Mar 18, 2010 08:51
Konix
Brak nowych postów [R820] Wahacze Podlaskie gdzie?? PILNE
pawelja89 Rover serii 800 4 Wto Sty 12, 2010 22:24
Tomek1212
Brak nowych postów [R827] Remont silnika czy wymiana
Galeon zostaje we flocie. Zaczynamy dopieszczanie! :)
kwiat_paproci Rover serii 800 23 Sob Lut 07, 2009 21:57
Gość
Brak nowych postów [R820] Impulsator
czy pasuje od R 618 620 ?
roboo Rover serii 800 7 Wto Lut 03, 2009 17:07
Gość
Brak nowych postów [R820] Mam MAP czy MAF sensor??
roiven Rover serii 800 5 Pon Sty 24, 2011 17:21
Konix



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink