Wysłany: Czw Mar 04, 2010 20:43 [R820] Remont Skrzyni biegów??
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994
Witam mam pewne pytanie bo chyba będę musiał oddać skrzynię biegów do remontu.
A objawy jakie u mnie występują to :
- ciężko wchodzi 1 i 2 bieg reszta normalnie
- na każdym biegu drążek zmiany biegów lata praktycznie jak by był na luzie
- coś jak by szoruje pod maska ale jeżeli wcisnę sprzęgło to ustaje.
I wydaje mi się ze chyba będę musiał przeprowadzić remont tej skrzyni albo gdzieś znaleźć zamiennik.
Chciałbym się dowiedzieć bo może ktoś siedzi w tej branży albo wymieniał lub remontował skrzynie w swoim Roverku i chodzi mi mniej więcej o koszt takiej naprawy.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 05, 2011 08:29, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 04, 2010 20:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Pią Mar 05, 2010 08:32
Moim zdaniem to 2 problemy. Ciężkie wchodzenie biegów i luz na drążku wskazuje na wyrobiony krzyżak. To coś szorujące pod maską to łożysko oporowe sprzęgła. Krzyżak można bardzo łatwo sprawdzić wystarczy wejść pod auto i zobaczyć czy ma duże luzy. Żeby sprawdzić łożysko oporowe trzeba ściągnąć skrzynię biegów, ale jak pada łożysko to chyba najlepiej będzie zmienić też tarczę i docisk, bo pewnie są bardzo zużyte.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Mar 2010 Posty: 30 Skąd: warszawa
Wysłany: Pią Mar 05, 2010 21:05
jeżeli wciskasz sprzęgło i niepokojący dżwięk ustaje to napewno niejest łożysko oporowe sprzęgła tylko któreś łożysko w samej skrzyni biegów , łożysko oporowe sprzęgła najwieksze obciążenie przejmuje właśnie w momencie wciśnięcia pedału sprzęgła
No to wychodzi na to ze muszę oddać skrzynkę do remontu może ktoś remontował skrzynkę i wie ile taka naprawa może kosztowac?. Bo nie wiem na jakie koszty się szykować ostatnio i tak już miałem wiele napraw w swoim Roverku więc budżet nieco ograniczony niestety
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Sob Mar 06, 2010 08:14
Skąd masz pewność że musisz remontować skrzynie ? Łożyska do PG1 nie wzmacnianej wyjdą koło 800zł, do tego uszczelniacze koło 100zł. Zdecydowanie taniej wyjdzie kupić używaną. W 820 bez turbo skrzynie raczej nie miały problemów z wytrzymałością, dlatego sprawdź krzyżak i sprzęgło.
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Czw Mar 18, 2010 08:51
Któreś łożysko we wzmocnionej jest szersze, i żeby je wsadzić do zwykłej trzeba by gniazdo pogłębiać, co raczej nie ma sensu, lepiej kupić wzmocnioną. Różnice między tymi skrzyniami to łożyska, troszeczkę inne przełożenia i Torsen.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum