Witam,
mam pewną watpliwość a nawet dwie. Czy kolektor ssący w 1.4 i 1.6 niczym sie nie różni? I jeszcze jedno. Pytam o to ponieważ przez uszczelke kolektora ssącego (tak mi się wydaje) ucieka mi płyn chłodniczy, zlokalizowałem wyciek, wymieniałem juz uszczelkę, a on dalej mi wycieka. Co dziwne nie dzieje się to regularnie a wygląda to tak, że np zrobie 1000km i nic a przyjdzie taki jeden dzień, w którym ubędzie mi z 100ml i później długo nic znów sie nie dzieje. I stąd drugie pytanie. Pamiętam jak kiedyś PHJOWI pisał że jest w kolektorze jakaś kulka i potrafi sie zablokować i przez nią wywali płyn. Wie ktoś może o jaka kulkę chodzi i którędy uciekałby wtedy płyn? Byłbym wdzięczny za pomoc, bo niby w niczym mi to nie przeszkadza ale drażni mnie niepewnosć bo nie wim kiedy znów ubędzie płynu i niemal codzień muszę kontrolować.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Mar 19, 2010 23:16 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Płyn chłodniczy nie ma jak wyciekać przez uszczelkę kolektora ssącego. Z tego miejsca
może ci ewentualnie wyciekać paliwo.
Sprawdź jaki ma smak to co ci wycieka, płyn chłodniczy ma słodkawy posmak.
Płyn chłodniczy może ci wyciekać z okolic termostatu, pompy wody .... ale nie wyżej.
co do tych 100ml to może ucieka ci cały czas po troszeczku a zauważasz to co jakiś czas. Zawsze sprawdzasz na takiej samej temperaturze silnika. Płyn chłodniczy zmienia objętość zależnie od temperatury.
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1792
Wysłany: Sob Mar 20, 2010 10:07
macikd napisał/a:
Czy kolektor ssący w 1.4 i 1.6 niczym sie nie różni?
Sa takie same
macikd napisał/a:
że jest w kolektorze jakaś kulka i potrafi sie zablokować i przez nią wywali płyn.
Jest to zaworek odpowietrzajacy glowice. Z zewnatrz rozpoznasz go po wychodzacym cienkim przewodzie z kolektora do zbiorniczka wyrownawczego. Wlasnie w tym zaworku wewnatrz siedzi kulka a widoczna jest po odkreceniu kolektora (fotka).
pajakVi napisał/a:
Płyn chłodniczy nie ma jak wyciekać przez uszczelkę kolektora ssącego.
Oooo wielkie dzięki Lechos Nie ma to jak konkretne odpowiedź na konkretne pytanie
pajakVi, widze co mi wycieka po konsystencji i kolorze. Nie wycieka mi również cały czas, bo kontroluje to i widze w którym miejscu sie zbiera płyn. A to że zmienia objętość to żadne wytłumaczenie bo kontroluje na zimnym silniku.
[ Dodano: Nie Kwi 11, 2010 12:52 ]
Odświerzam ponownie swój temat Mam problem właśnie z tym kolektorem. Choćbym nie wiem jak go przykręcał do głowicy to i tak puszcza mi płyn Trzykrotnie go demontowałem i wygląda to tak(za każdym razem nowa uszczelka):
- za pierwszym razem złożyłem na samą uszczeelkę- dosłownie leje się płyn na zewnątrz
- za drugim razem, choć to może i nienajlepsza opcja dałem na to jeszcze sylikon- wytzymał z 4 miesiące- niestety zrobiło sie ciepło i znów cieknie
-teraz kupiłem jeszcze raz nowa uszczelkę i ją założylem, przed tym idealnie wyczyćciłem powierzchnie głowicy i kolektora- nie cieknie na zewnątrz ale zaciąga mi ciecz do cylindra bo minimalnie zaczął kopcić na biało
I nie piszcie, że może to nie to a uszczelka pod głowicą bo to jest ewidentna wina kolektora. Sprawdziłem go i nie ma na nim najmniejszego śladu pęknięcia, bądź jakiejkolwiek usterki.
W zwiazku z tym mam pytanie. Czy nie było jakichś dwóch typów uszczelek pod kolektor? Bo mam wrazenie że kiedyś ktos coś o tym wspomniał, ale dziś nie potrafię odkopać tego tematu...
No więc odgrzeje na nowo temat w sprawie rodzai uszczelek do kolektora ssącego (dolotowego).
Jak kolega wyżej zauważył są rzeczywiście 2 rodzaje uszczelek. Nie wspominając już o ich kolorach bo jest kilka.
1. Cieńsza np. AJUSA
2. Grubsza np. VICTOR REINZ
Osobiście do tej pory miałem tą pierwszą uszczelkę i cały czas były problemy. Teraz zakładam tą grubszą i mam nadzieję, że lepszą i zobaczymy czy problem z przedostawaniem się płynu do cylindrów zniknie.
Tylko ta, inne puszczają co chwilę, zmieniłem chyba z 5 różnych i tylko V R jest ok. zrobiłem na niej jakieś 80tys km
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum