Forum Klubu ROVERki.pl :: [R All K-series] HGF - śmiała teoria.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 11:58
[R All K-series] HGF - śmiała teoria.

Co Wy na to?
Autor Wiadomość
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



  Wysłany: Pią Lut 26, 2010 09:53   [R All K-series] HGF - śmiała teoria.

http://www.elektroda.pl/r...ight=rover&sid=
Ostatnio zmieniony przez thef Pią Lut 26, 2010 12:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 26, 2010 09:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
jaro12 




Pomógł: 13 razy
Dołączył: 24 Lip 2009
Posty: 348
Skąd: Jarosław/Bachórz

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 26, 2010 10:02   

Tylko pytanie czy testował ktoś już to
_________________
Jeśli w czymkolwiek pomogłem to wystarczy kliknąć "Pomógł" Wdzięczność gwarantowana
 
 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Pią Lut 26, 2010 10:03   

Nie wiedziałem, że Hondy miały silniki Rovera K-series :hmm:
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Lut 26, 2010 11:12   

Lechos napisał/a:
http://www.elektroda.pl/r...ight=rover&sid=

Cytat z odsyłacza:
Dr.Zepsuj napisał/a:
Częste awarie uszczelki są znane każdemu mającemu kontakt z tym autem i silnkiem - k-series.
Powodem awarii jest zawór kulowy w kolektorze ssącym na kroćcu przewodu powrotu płynu chłodzącego do zbiorniczka wyrównawczego. Po zdęciu kolektora jest ten zaworek widać mały kulowy z kulka o średnicy około 3mm. Dzwoniłem do rovera kiedy jeszcze ta firma istniała - zadaniem tego zaworka jest doprowadzenie do szybkiego nagrzania silnika - ekologia. Ma to działac tak że po uruchomieiu silnika do momentu nagrzania i otwarcia termostatu ma byc zamknięty, po otwarciu termostatu wyrównują sie cisnienia, i kulka opada otwierajac drogę dla płynu. Problem jet z tym taki że minimalne zabrudzenie powoduje to że ten zaworek sie nie otwiera, skutkiem czego w głowicy powstaje i utrzymuje sie poduszka gazowa, a zaworek zamyka jedyną droge odpowietrzenia sie głowicy. Głowica zapowietrzona gotuje się w środku i wygina się. Uszczelka pada. Zaworek należy usunąć oraz upewnić się że króciec jest drożny. Wypróbowane na ponad setce rożnych roverów wracających uporczywie na uszczelkę. Po naprawie problem znika. Zakładam że płaszczyzny tulei cylindrowych są równe itd, sprawdzenie tego sugeruje rover.. ale to nie przez to. Dodam że w hondach w tym silniku nie ma tego zaworu i awarie nie zdarzają sie.


Niby logiczne. Poczytajcie też tutaj:
http://www.britpics.co.uk/rover100/index.php
Cytat:
This pipe allows water from the cylinder head to be pumped back to the tank until the thermostat opens but if the valve sticks or gets blocked then the engine overheats. Seemed simple enough, just take off the inlet manifold and remove the sticking ball type valve.


Znalazłem też to:
http://www.honestjohn.co....dex.htm?t=57673
Cytat:
Some K-Series have a one way ball valve in the inlet manifold's stub for the return to the header tank. Inevitably, it rusts and sticks....
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
Ostatnio zmieniony przez piter34 Pią Lut 26, 2010 14:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zetkaii 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 73
Skąd: Świętokrzyskie



Wysłany: Pią Lut 26, 2010 13:44   

Może niech się wypowiedzą koledzy klubowicze mechanicy, dla których HGF z racji wykonywanego zawodu to chleb powszedni.

Pozdrawiam
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Pią Lut 26, 2010 17:44   

No ciekawe :hmm: Pewnie jest w tym troche racji tylko nie zawsze HGF jest poprzedzany zapowietrzaniem sie ukladu. Znalazlem jeszcze cos na ten temat
"Once again, the ballbearing is NOT always in the manifold.
If you look at the pipe that comes from the back of the head and follow it, you will find it meets with 2 other pipes. One goes to the header tank and the other goes to the top hose. Inside the T-Piece at the junction of these 3 hose's is the ballbearing.

The hose is marked Dunlop. Out of all the Rover K series engines I have seen, 80% of the ballbearings are inside this hose and not in the manifold."

Ze niby nie zawsze ten zawor jest w kolektorze dolotowym . Osobiscie to mam wywiercony otwor w termostacie (2,5mm na polska zime polecam mniejszy :razz: ) ,to jeden z tych sposobow zapobiegania wywaleniu uszczelki (polecony przez dwoch machanikow z prawdziwego serwisu Rovera ,ale nie tylko przy tym silniku rowniez w innych autkach tylko w Roverku ma sie podwujna kozysc) i przy okazji ten otwor nie pozwoli sie zapowietrzyc ukladowi( bo dziala jak ten zawor tylko zawsze otwarty) , nawet nie odpowietrzalem po wymianie plynu ,tylko dolalem jak sie nagrzal i ostygl i tyle. Widzialem wiele termostatow i kilka z nich mialo fabrycznie otwor w kolnierzu z takim prostym zaworkiem. Teraz mam pare rzeczy do zrobienia w mojej nowo nabytej (za darmo dostalem :razz: ) 25-tce i kupilem min. termostat QH i ma tak kolnierz wyprofilowany w jednum miejscu ze nawet przy zamknietym termostacie bedzie minimalnie puszczal,wystarczy zeby odpowietrzyc uklad. W orginalnym tego nie ma.

Ta tak jakby ktos nie wiedzial o co chodzi.
http://www.aa1car.com/library/overheat.htm
O wierceniu otworu jest tak w polowie (nie moglem jakos wyciac z calosci).
A to dla przykladu bo tylko ten pamietam (kolega ma saaba 900pod moja opieka :razz: )
http://cgi.ebay.co.uk/Saa...3045ea4ff37de6d
widac w kolnierzu otworek z tym zaworkiem (kawalek metalu ktory przyslania otwor w zaleznosci z ktorej strony jest cisnienie) Pozdr.
 
 
Squid 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 167
Skąd: Łęczna

Rover 400

Wysłany: Pią Lut 26, 2010 18:26   

keczu napisał/a:
Widzialem wiele termostatow i kilka z nich mialo fabrycznie otwor w kolnierzu z takim prostym zaworkiem.


Ja dwa tygodnie wymieniałem termostat to za 39 pln kupiłem właśnie jakiś z takim oto otworkiem jak kolega powyżej opisuje i w środku mini zaworek - pokręcona luźna blaszka przeciągnięta przez otwór ;)


 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Mar 24, 2010 19:23   

hmm kiedys na mg rover org czytalem, ze ten zaworek sluzy jedynie do odpowietrzenia glowicy
zamyka sie gdy kulke pchnie petrygo, gdy jest gaz zaworek jest otwarty,
o szybszym nagrzewaniu nie bylo mowy

zreszta jak tak sobie analizuje, to nie bardzo wiem w jaki sposób ma byc realizowane szybsze nagrzewanie, czy termostat otwarty czy zamkniety, w/g mnie warunkiem otwarcia zaworka jest obecnosc gazu w glowicy, a nie cisnienia przed i za termostatem, ktore przeciez caly czas jest podobne, a podobne dlatego ze obiegi maly i duzy nie sa od siebie calkowicie odseparowane, do tego pompa wody raczej przegania plyn, a nie robi cisnienie

wiec nie do konca zgadzam sie z linkiem
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Sro Mar 24, 2010 20:47   

Taka dziurka jest w termostatach wielu aut i jak dla mnie to jest trochę smut jeśli chodzi o szybsze odpowietrzenie :roll:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Mar 24, 2010 23:01   

moj post dotyczyl zaworka ktory jest w glowicy, a dokladniej zamocowany w kolektorze ssacym nie w termostacie
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Mar 25, 2010 07:46   

Pytanie po co w ogóle jest ten zaworek, skoro gdyby go nie było odpowietrzałoby sie równie dobrze (a nawet lepiej).
 
 
shilus82 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 857
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 25, 2010 08:18   

wczoraj powiedziałem mechanikowi, żeby mi ten zaworek z ssącego wywalił, zobaczymy co z tego wyniknie
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Mar 25, 2010 15:54   

sobrus napisał/a:
Pytanie po co w ogóle jest ten zaworek, skoro gdyby go nie było odpowietrzałoby sie równie dobrze (a nawet lepiej).


no wlasnie po cos musieli go wstawic :roll:
najbardziej mi podchodzi info ze zapobiega omijaniu termostatu gdy jest zamkniety
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Czw Mar 25, 2010 22:30   

Gdy wywalimy ten zaworek to plyn od razu po uruchomieniu auta bedzie walil do zbiornicza wyrownawczego przelewem. W bardzo minimalnym stopniu wplynie to chyba na szybkosc nagrzewania sie sam.
 
 
 
Wydryszek 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 534
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 26, 2010 13:07   

Tak czytam i czytam od dłuższego czasu i nie mam pewności czy ten zabieg powinienem wykonać, czy też lepiej nie dotykać tego.
Ktoś to wywalił i pojeździł na tym trochę??
Lepiej to zrobić w 13 letnim aucie?
Nie wiem czy ktoś zna dość precyzyjną odpowiedź bo temat zamarł :)
_________________
"Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
 
 
zumi 



Dołączył: 11 Gru 2007
Posty: 32
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Pon Maj 03, 2010 12:43   

Hej eksperci, może by się ktoś wypowiedział na ten temat. Czy rzeczywiście taka prosta czynność mogłaby uratować wiele naszych samochodów przed HGF ?
 
 
Dziarka 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 116
Skąd: Limanowa



Wysłany: Pon Maj 03, 2010 13:40   

Witam kiedyś czytałem ten temat i postanowiłem zrobić taki zabieg.Owszem był ten zaworek i mechanik wywalił go a efekt jest taki ,że troszeczke dłużej silnik nabiera temperatury.
 
 
 
Wydryszek 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 534
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Maj 03, 2010 15:20   

Czyli nie do końca uzdrawia układ, chyba że zaworek nawalił i tamuje przepływ.
Jak silnik się wolniej nagrzewa to dłużej trzeba uważać na prędkość obrotową i styl jazdy żeby go nie przegrzać, dobrze myślę??
_________________
"Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
 
 
Dziarka 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 116
Skąd: Limanowa



Wysłany: Pon Maj 03, 2010 16:49   

Ta teoria też jest trafna,ale lepiej uważać na coś takiego aniżeli żeby sie "zawiesił" zaworek.
 
 
 
czapaja 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 254
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Cze 07, 2010 13:34   

Czy po wywaleniu tego zaworka należy zastosować jakąś zaślepkę?
_________________
'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [G-series] Diesel G-series CommonRail
Remigiusz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 26 Pią Sty 30, 2015 23:43
Remigiusz
Brak nowych postów [1.4 K-series] hgf
Skandal Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 5 Wto Lis 27, 2012 23:07
Harry
Brak nowych postów [R All K-series]
Pytanie co do Oleju/Śilnika
kolin Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Sro Lut 13, 2008 16:46
hoosar
Brak nowych postów [L-series] Zrob to sam
Remigiusz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Wto Sty 28, 2014 17:44
Ukor
Brak nowych postów [R ALL] K Series 1.4 16V 104KM
Ustawienia do Landi Renzo Omegas.
f1x Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 7 Wto Kwi 13, 2010 12:02
tezewiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink